Fitness Seller

6/8 niet trainen

lucHXC

Cool Novice
Waardering
12
Lengte
1m83
Massa
90kg
Vetpercentage
7%
vrijdag middag lekker aan het werk langs de weg als er opeens een auto met ong 80/90 kmp tegen een pilon aan rijd. pilon vliegt door de lucht tegen mijn hand en breekt me duim.
auto is door gereden (t*ring lijer).
vandaag gehoord dat het donderdag geopereerd moet worden dus het worden even een tijdje uit de gym.:mad:
helemaal kut maar mijn vraag is hoe snel gaan me spieren nou weg?
weeg nu ong +- 90 kg met 7%
blijf natuurlijk wel benen doen kan alleen niet los sqauten dus moet maar op de smith machine :eek:
maar hoe snel zal de rest weg gaan als je het heb over massa en kracht?
alvast bedankt

:mad:

Ik heb ook mijn duim gebroken 3 maand terug. Heb 6 weken niet getraind ook geen benen.
Ben toen 4/5 kg afgevallen en mijn kracht was ongeveer gehalveerd, moet ik er wel bij zetten dat ik toen ook niet meer op mijn voeding letten. Maar was binnen 3a4 weken weer terug op oud niveau.

gr

squat jij met je duim

Je kan squatten door je armen tegen de bar aan te leggen, maar dit is niet aan te raden met zwaar gewicht (volume verhogen kan dus wel).
De rest wordt erg lastig.

Je spiermassa verlies je niet heel snel, mits je iets boven onderhoud (voor de zekerheid) blijft eten.

auto is door gereden (t*ring lijer).

dat anger

OT: Zolang je goed op je voeding let, zal 't minimaal zijn. Je verliest vooral spierconditie en glycogeen (hetgeen volume aan je spieren geeft). Het zal dus misschien lijken dat je snel veel massa verliest maar dit is vooral vocht/glycogeen. Qua kracht zul je wel wat inleveren maar dat zit dan binnen no time weer op z'n oude niveau mits je goed blijft eten, zoals hierboven al wordt gezegd wellicht zelfs wat boven onderhoud zodat je in ieder geval niets te kort komt. Overigens zijn er ook wel wat borst oefeningen die je zonder je duim te gebruiken kunt doen, hoeveel ligt eraan wat er allemaal beschikbaar is in je gym, sommige gyms hebben ook relaxte apparaten om dat gebrek op te vangen.

• Topic Starter Topic Starter
bedankt voor de reaties allemaal!
ik ben zeker van plan gewoon me eet schema aan te houden zoals hij was.
ben blij te horen dat het zo weer op het oude niveu is!
nu maar die 6 weken vol houden heb er gvd geen zin in!!!

Flex je spieren vaak. Dan gaan ze minder snel weg omdat ze het idee krijgen dat je ze nog echt nodig hebt.

Ook al kun je volgens mij prima trainen zonder duim.

ja zou zeker kunnen trainen zonder duim, alleen hele hand zit in gips en vanaf morgen zit me duim met een pin aan me wijsvinger vast voor stabilisatie en dan ook wee gips

Misschien een stom idee, maar je zou evt zo'n soort straps, alleen dan met van die haken, kunnen gebruiken. Voor rows pull downs etc zou dan kunnen werken. Legg press en wat andere machines voor benen, borst met machines zodat je met je palmen kan drukken, schouders ook met machines.. Weet natuurlijk niet in hoeverre je je hand wel kan gebruiken, maar dat lijkt me beter dan niks?

ja heb ik ook aan gedacht om idd suicide grip met alles te doen miss kan dat ook wel na een tijdje, maar eerste tijd niet vanwege pijn. maar dat zou wel heel chil zijn als zo iets zou kunnen!

gebruik bij de meeste pull oefeningen mn duim niet eens gewoon de rest van mn vingers als haak

Een gebroken duim? Pindahoofd doet het met minder..

Gezien je stats weet je hoe je moet eten, dus als je goed op je voeding blijft letten hoef je echt geen kilo's te verliezen.

Qua oefeningen zou ik alles proberen, desnoods op een andere manier of lichter dan je normaal doet.

Gezien je stats weet je hoe je moet eten, dus als je goed op je voeding blijft letten hoef je echt geen kilo's te verliezen.

Qua oefeningen zou ik alles proberen, desnoods op een andere manier of lichter dan je normaal doet.

ja ik hou me eten zelfde, ik cheat sws bijna nooit dus dat komt goed.

verder heb ik vandaag cardio buiken en kuiten gedaan wat een gezweet met dat gips god***domme :p
ook even verschillende apparaten geprobeerd zoals chest press, pec deck en Rear Delt Machine.
die moeten opzig lukken dus vermaak me wel :P
eerst maar morgen onder het mes en weer wakker worden van die narcose!

Succes bij de operatie!

zo nou operatie is goed gegaan! kreeg een block in me arm, dat is spul dat om je zenuw gespoten en je arm 24 uur verlamt. mega raar!!! dokter heef gezecht dat ik 4 weken in gips moet en dan weer mag beginnen met belasten! dus val me gelukig alles mee!

Terug
Naar boven