AndroidHealthClinic

6 maanden eerst bulk/cut?

troyson

Novice
Waardering
1
Lengte
1m83
Massa
93kg
Hallo allemaal,

Ik heb besloten om terug levensstijl te veranderen en meer de gezonde weg op te gaan met dus deftige voeding en trainen tot gevolg.

Voor mezelf, zou ik graag over 6 maanden een eerste keer serieus willen bekijken hoe ver ik sta. Hiermee bedoel ik dat ik tegen dan mijn vet % tussen de 10-15% zou willen hebben, met uiteraard zoveel mogelijk droge spiermassa. (Ook omdat ik dan op vakantie ga :D)

Ik weet dat het "maar" 6 maanden zijn en dat het geen wonder zal zijn, maar ik denk toch dat je in 6 maanden tijd al wel wat kan waarmaken.

Op deze moment is mijn vet % een stuk te hoog (schat rond de 20-21%) en heb ik te weinig spiermassa.

Wat lijkt jullie het beste voor mij?
- Eerst cutten, dan een bulk en weer een cut? (mij lijkt het dat 6 maanden dan te weinig is)
- Eerst cutten en dan zo clean mogelijk bulken?
- Eerst bulken en even niets aantrekken van het vet %. Daarna gewoon alles eraf cutten?

Alvast bedankt

Je hebt nog niet eerder aan krachttraining gedaan ?
Zo ja wel, hoe lang dan ?

• Topic Starter Topic Starter
Je hebt nog niet eerder aan krachttraining gedaan ?
Zo ja wel, hoe lang dan ?
Ik heb wel eerder krachttraining gedaan ja. Ik denk ongeveer anderhalf jaar. Om eerlijk te zijn stond ik toen uit mezelf altijd vrij scherp en heb ik dus dit probleem niet eerder gehad. (Zonder ooit echt op m'n voeding gelet te moeten hebben)

Dus je spieren waren al in enige mate ontwikkeld.
Dat is mooi ivm spiergeheugen.

Ik denk dat als je structureel 250 Kcal's onder onderhoud gaat eten / drinken en daarnaast flink (ook structureel) aan de bak gaat voor wat betreft KT.
Dan sta je er over een half jaar qua bodycompositie heel anders op.

Let op dat als je afvalt, dat dan ook je energie behoefte veranderd / naar beneden gaat.

Heb je ervaring met het tracken van je Kcal's + eiwitten / vetten / kololhydraten ?

Cutten -> cleanbulken. (te)grote hoeveelheden kcal boven onderhoud zijn dom en onnodig.

• Topic Starter Topic Starter
Dus je spieren waren al in enige mate ontwikkeld.
Dat is mooi ivm spiergeheugen.

Ik denk dat als je structureel 250 Kcal's onder onderhoud gaat eten / drinken en daarnaast flink (ook structureel) aan de bak gaat voor wat betreft KT.
Dan sta je er over een half jaar qua bodycompositie heel anders op.

Let op dat als je afvalt, dat dan ook je energie behoefte veranderd / naar beneden gaat.

Heb je ervaring met het tracken van je Kcal's + eiwitten / vetten / kololhydraten ?
Alright, bedankt voor je reactie. Het tracken van kcal en macro's enz. lukt me wel ja.

• Like
Waarderingen: Inb4
Terug
Naar boven