AndroidHealthClinic

60 dagen overleven op 1300 kcal per dag!!

Blijf het een vreemd experiment vinden, je doet nu niet aan KT en straks wel? Dagen niet pompen en wel cardio gaat veel invloed hebben op dit experiment, logica hierachter is ver te zoeken.

Als je na 4 dagen kwark het al vies vind dan staat je ook nog wat te wachten ghehe..

Alles (het eten en het aantal activiteit) ga ik bijhouden in een dagboek en tevens ga ik jullie ook op de hoogte houden omdat het misschien voor sommigen ook interessant lijkt.
Er bestaan al soortgelijke dagboeken van SS doktoren:tanden:

...Nee, goed van je dat je iets aan dat extra vetmassa gaat doen. Alleen doe wel aan krachttraining. Doe op zijn minst 2x in de week een fullbody training, met alleen de basis oefeningen (squat, deadlift, BOR, chinup, bench press *exrx.net, sticky's & zoekfunctie voor meer informatie*). Anders word je de dunne versie van je dikke ik, en dat lijkt nergens op.

Succes man!

• Topic Starter Topic Starter
Dag 6

Heb KT gedaan (biceps en rug) en vond het enorm zwaar. Heb de basisoefeningen gedaan en was moeilijker dan ik dacht. Tevens ben ik ook kapot hehehe. Mijn spieren doen zeer en zelfs met het typen van dit bericht heb ik al pijn :D. Toen ik mezelf in de spiegel keek deze morgen zag ik wel precies iemand anders wat wel motiverend werkt.

Wat ik wel niet leuk vond was dat in de gym ik eigenlijk de enige noobie was bij de KT-apparaten. Ik denk dat ik op een spitsuur was gegaan aangezien het best druk was. Heb ook een paar keer gewoon de apparaten verlaten omdat ik mensen duidelijk naar mij zag kijken om te wachten tot ik klaar was. Is helemaal niet fijn om zo 'bekeken' te worden door brede mensen terwijl jij daar als ukkie zit te puffen.

Ik dacht dat er in deze sport toch wel wat solidariteit en samenhang was. Ben toch een beetje teleurgesteld. Morgen eens op een ander tijdstip gaan.

Maar goed! Maandag = weegdag dus daar kijken we naar uit!

+ mijn lengte is blijkbaar 1m74 ipv 1m70 heeheh. vandaag "professioneel" laten meten !

Laat jezelf niet zo intimideren man. Lekker laten wachten. Gewoon je programma afwerken!

wachten is voor iedereen iritant maar je moet gewoon je sets afmaken. Of je nou 120kg bij 7% bent of 75 kilo bij 20% moet daarin niet uitmaken. iedereen is ergens begonnen.

Intredasting, in

Heb wel eens 1500 kcal gedaan,het is te doen

De eerste weegdag is een feit. 80,7 kilo op de weegschaal!

1,7 kilo afgevallen in op mijn 8ste dag. In mijn ogen wel wat weinig maar beter dan op pijl te blijven. Beide van mijn begeleiders konden dit lage aantal niet geloven. Terwijl ik nooit gecheat hebt! (Enkel het baby zakje popcorn gegeten in de bioscoop toen ik een date had en niet durfde te zeggen dat ik op dieet was :( ).

Misschien dat mijn KT me toch wel wat spieren heeft opgeleverd? Wie weet.

Op naar de volgende week! Bij de volgende weegdag wordt mijn BF nog eens gemeten dus kijk er al naar uit! Ook worden er nieuwe foto's gemaakt!

1.7 kg in acht dagen is zeker ni slecht ondanks er wss ook wel vocht bij zit.

Dag 15!

2e weegdag! Vond het spannend! 0 cheatmeals afgelopen week en weeg op dit moment 79,6 kg!

1,1 kg dus afgevallen afgelopen week. BF werd niet gemeten omdat het metertje kapot was. Tegen volgende week wordt het gemeten!

Heb wel sinds het begin geen enkel moment honger gehad. Enkel een paar keer maar dat mijn maag begon te knorren voor mijn laatste maaltijd maar dit was niet zo heel erg.

Voel me ook fitter momenteel. Mijn conditie is op pijl maar met het KT'en moet ik lichtere gewichten gebruiken momenteel. Dit omdat ik toch wel last heb van mijn rug (ook al worden de oefeningen perfect uitgevoerd). Een post rugdag zijn er bij mij 3. Ik ga hiervoor woensdag naar de dokter om advies te winnen!

Supplementen:

Met de fatburner ben ik nogsteeds gestopt maar ga deze toch weer herbeginnen om wat meer energie te krijgen. Mijn afslank eiwit shake ben ik al een beetje beu maar wordt nog om de dag genomen om mijn laatste maaltijd te vervangen.

Let's go!

Ik volg; Ik ben ook nu bijna een jaar bezig met een eigen projectje, hoofddoel is afvallen, daarbij sterker worden. Ik kijk alles 2 maand aan en bekijk de resultaten, tweak dan het programma.

Wat ik heb gemerkt is dat kracht er niet bij komt met 1300kcal en dat het gewicht er ook niet hard afgaat, mijn inziens zal het resultaat van de studie daarom meer licht schijnen op hoe het NIET moet i.p.v. dat jij straks een slanke klerenkast bent. Bij mij werkt 1900(rustdag)-2200(KTdag)kcal (-25%), 4u KT/week, elke dag 300kcal cardio (op trainingsdagen lage snelheid (3-6.5kmh), interval incline 5°/20°... op niet trainings dagen interval speed (4-16kmh) & incline 0°/10°) en (indien training) pre-workout shake > KT > rust > maaltijd > cardio. TKD (Targeted Ketogenic Diet) eten, geen caloriën drinken en 7u slapen! Het is zeker geen shortcut naar spiermassa, maar goed voor afvallen en toch sterker worden.

Vraag de heren eens om hun mening over Creatine, pre-workout maaltijd/shake en caffeïne. Dit lijken, gezien je mentale staat de juiste supplementen, helemaal als je op een 50% deficit traint.

Maar ik ben benieuwd man, tot zo ver ziet het er niet slecht uit! Sterk houden en doorzetten! Dat kan je, dat doe je... en f*ck een wachtrij, wat anderen ook al zeiden; jij moet je sets afmaken, zo zijn zij ook allemaal begonnen!

Dag 22
3e weegdag!

Was even schrikken! De weegschaal zei 79,3 KG.

Afgelopen week wel weer zwaar in de cardio gegaan. Per dag minstens 2 kilometer gelopen met interval sessies waarbij mijn hart letterlijk haast uit mijn mond kwam :)

Dus slechts 300 gram afgevallen. 0 cheatmeals maar zondag wel pas laat mijn avondeten gehad (rond 10u 's avonds). Misschien dat het nog in mijn maag zat.

Nieuwe bodyfat %!!! Vandaag gemeten (3 punts meting): 15% !!

Foto's (16 september). -> zie eerste post!

In 22 dagen nog geen drie kilo?
Op 1300 Kcal en intensief sporten?
Dit is fake!!!! het slaat nergens op.

Het hele onderzoek is al onzin!
Leuke fantasie dat je iets kunt halen.
Maar leuke fantasie of in het echt....

Ik durf te wedden dat je vrijwel niet sport!
En dat je cheat als een gek!

Ik geloof dit niet!

ik vind het ook erg weinig man..

Neej door laten gaan!

Dit is een heel zwaar schema zie ik al, en ben zeer benieuwd, aangezien ik dezelfde aanleg heb, en zelf ook voedingsschema,s schrijf en van de week een schema heb opgesteld wat toevallig bijna gelijk is aan het schema hierboven, en vandaar helemaal nieuwsgierig ben.

Vergeet ook niet dat mensen met deze aanleg ook veel makkelijker spieren kunnen opbouwen terwijl ze ook vet verbranden, en daardoor op de weegschaal minder afvallen, je kan beter naar de kleren kijken.

Ik ben ook 3 maanden geleden op kleding en uiterlijk 8 kg afgevallen met skeeleren, maar op de weegschaal maar 3 en kreeg meer spieren met KT erbij en kleinere kledingmaat.

Dit is alleen persoonlijk afgestemd op mijn bouw en metabolisme,

Afvalschema
4 maanden 15kg afvallen

09:00 Brinta magere melk brinta eiwit 9,9 KH 58,5 300 kcal
200 gram magere melk eiwit 7,8 KH 10,2 74 kcal

12:00 halve pot groente 180 gram eiwit 2,7 KH 4,5 45 kcal
2 eitjes eiwit 15,5 KH 0,8 185 kcal
halve bak magere kwark eiwit 22 KH 9,25 103,5 kcal

15:00 2 boterhammen/ rundrookvlees/ kipfile/kalkoenfile/magere smeerkaas. eiwit 17 KH 31 260 kcal

18:00 halve pot groente 180 gram eiwit 2,7 KH 4,5 45 kcal
2 eitjes eiwit 15,5 KH 0,8 185 kcal
halve bak magere kwark eiwit 22 KH 9,25 103,5 kcal

2 liter water
Stevia als zoetjes
geen suiker geen boter
1 omega 3-6-9
1 theelepel bijenstuifmeel (advies)
koffie & thee onbeperkt ( geen koffiemelk)

Totaal: Eiwit 115 gram KH 128,8 gram
1301 kcal

En dit schema heb ik voor mij opgesteld als 12 kg puur vet ben verloren want dan ben ik 89 kg 15% bf ik heb nog geen tussen schema opgesteld voor het opvoeren naar meer kcals en meer cardio.

09:00

22 gram eiwit 9,25 kh halve bak magere kwark
11,45 eiwit 0,3 kh 3,25 vet rundrookvlees
5,9 eiwit 30,4 kh 1,8 vet 2 sneedjes brood 39,35 eiwit totaal

12:00

9,8 gram eiwit 12,8 kh 0,3 vet 250 gram magere melk >>>
11,0 gram eiwit 65,0 kh 2,1 vet 100 gram brinta naturel >>>
3,3 gram eiwit 21,6 kh 0,9 vet 2 plakjes roggebrood >>>
5,1 gram eiwit 2,1 kh 2,7 vet 30gram 20+ smeerkaas >>> 29,2 gram eiwit totaal

15:00

21,3 gram eiwit (5 gekookte eieren alleen eiwit)
11,45 eiwit rundrookvlees 0,3 kh 3,25 vet
5,9 eiwit 30,4 kh 1,8 vet 2 sneedjes brood 38,65 eiwit totaal

18:00

160 gram runder gehakt 30,56 gram eiwit 1,28 kh 23,36 vet (Bami 100gram ongekookt harde tarwe) 12 gram eiwit 71 kh 1,2 vet 42,56 eiwit tota

23:00

22 gram eiwit (halve bak magere kwark) 9,25 kh 22 gram eiwit totaal

Totaal eiwit 171,76 gram = 687,04 kcal Totaal KH 253,68 gram = 1014,72 kcal vet 40,66 = 365,94 kcal Totaal kcal: 2067,7

26,33 euro totaal nu>>>

Een gram eiwit levert 4 kcal
Een gram koolhydraten levert 4 kcal
Een gram vet levert 9 kcal
Een gram alcohol levert 7 kcal

Zorg vervolgens dat je een goede verhouding in koolhydraten, eiwitten en vetten hebt, een goeie basislijn is 50% koolhydraten, 30% eiwitten, en 20% vet.

Heb nu 49% kh 33% eiwit 18% vet dit is bijna precies aan de hand van kcal,s.
Komt nog een omega 3-6-9 capsule bij.

>>> = prijs nog in berekening.

Belangrijk eiwitten zo goed mogelijk per maaltijd verdeeld!

I.P.V 7 kleine maaltijdjes gulden middenweg 5 maaltijden.

rond de 500 kcal onder behoefte betekend gestaag droger worden.

Behoefte normaal 2500kcal schatting.

Henak, leuk opzetje en is misschien nog leuker in een eigen thread (als je dat nog niet hebt!), kunnen we jouw progress ook volgen. Qua eten zit je trouwens goed maar veel van je energie haal je uit carbs en dat is op trainingsdagen gewoon echt niet nodig, in de zin van; het is eigenlijk giftig voor je lichaam (zoek op: leptin resistance, glucoacidose & insulin poisoning). Carbs zijn er om op korte termijn te verbranden, c'est tout. Met jouw VP moet je recompen (geen carbs op dagen dat je niet trained) of cutten (low fat of low carb, de latere geniet mijn sterke voorkeur).

Morgen als het goed is weer een update van de OP, ik ben benieuwd!

Dag 30!!!!

Derde weegdag!!! Was enorm blij!! heb mij afgelopen week extra hard ingezet tijdens het cardio'en en het heeft gebaat! 77,4 zei de weegschaal!!

Dat is 2,2 kilo afgevallen! Topprestatie! ^^. Wel raar dat ik met hetzelfde schema de ene keer meer afval dan de andere.

Heb 3 KT dagen niet meegedaan doordat ik er helaas geen tijd voor had (van 9 tot 16.30 school, van 17.30 - 02.00 werken).

Zit op de helft en ben 5 kilo afgevallen! We gaan een tandje bijsteken voor de volgende 30 dagen.

Qua spiermassa zie ik wel eigenlijk geen of weinig vooruitgang. Ik ben wel pas 10 dagen later begonnen dus nu al ondertussen 20 dagen bezig met KT. Misschien is het toch te snel om resultaten al te zien. Of is het toch mogelijk dat ik geen spiermassa bijkom door mijn lage kcal inname? Wie weet.

Terug
Naar boven