AndroidHealthClinic

60 dagen overleven op 1300 kcal per dag!!

1300 kcal is wel erg weinig! als ik daar op zou leven dan heb ik geen fut meer!

en dat je qua spiermassa geen vooruitgang ziet is dan wel normaal met zo'n lage kcal inname!?

en hebben je hart, hersenen en organen dan wel genoeg brandstof om goed te kunnen functioneren? of word dat dan uit je vetreserve gehaald?

en als je dan zo weinig gaat eten gaat je metabolisme er helemaal mee stoppen...

• Topic Starter Topic Starter
4e weegdag (dag 38)

76,2 KG zei de weegschaal

maar!

als ik naar mijn andere klasgenoten kijk, merk ik wel dat ik minder fut heb en minder energie. ik begin het zelfs al te voelen. 's morgens kom ik amper recht en 's avonds men ik zo moe als een paard!

Op lang termijn heb ik dus gemerkt dat het futloosheid gevoel dus wel feitelijk gebeurd met dit soort dieet.
Ook mijn huid lijdt eraan. Ik zie bleek en mijn wallen komen sterker door.

Ook cardio doe ik nu met veel tegenzin. Ik weet niet of het echt is maar heb ook wel een depri gevoel. Aan dingen waar ik eerst me nooit zorgen om maakte, maak ik me nu wel zorgen om. (mijn school bijvoorbeeld).

Mijn motivatie is weg en ben sinds vorige donderdag met tegenzin verder aan het gaan. Ik weet niet of ik het nog ga volhouden, het goede commentaar (wow! je bent veel afgevallen) doet me eigenlijk niets meer. Mijn 2 begeleiders motiveren me nog wel.

Hou jullie op de hoogte

---------- Post toegevoegd 1 October 2013 om 22:04 ----------

1300 kcal is wel erg weinig! als ik daar op zou leven dan heb ik geen fut meer!

en dat je qua spiermassa geen vooruitgang ziet is dan wel normaal met zo'n lage kcal inname!?

en hebben je hart, hersenen en organen dan wel genoeg brandstof om goed te kunnen functioneren? of word dat dan uit je vetreserve gehaald?

en als je dan zo weinig gaat eten gaat je metabolisme er helemaal mee stoppen...

Nu voel ik inderdaad dat ik geen fut niet meer heb. Maar de eerste 2-4 weken had ik dit niet.

Inderdaad, mijn spieren doen zo pijn als iets na een workout+ de dag erna, maar groeien.... nope.

met mijn metabolisme valt het nog goed mee.

Die bijwerkingen zouden toch een waarschuwing moeten zijn, dat is gewoon niet goed! Zou toch wat gaan veranderen als ik jou was.

Sorry voor de late reply, had het enorm druk met school (door opkomende taken met een korte deadline).

Er zijn wel wat wendingen gebeurd.

Op weegdag 5 woog ik 75,8 kilo ( 7/10/13). 400 gram vermagerd. -> dag 47

Op weegdag 6 woog ik echter 74,9 kilo (14/10/13). 300 gram vermagerd. -> dag 54

Ik heb dus op maandag een 'refeed dag' gekregen door mijn begeleiders. Ze deden dit omdat klaarblijkelijk mijn lichaam gewend was geraakt aan mijn dieet. Een oplossing zou kunnen zijn om een dag in te zetten waarbij het aantal kcal's wordt verhoogd.

Op naar de snack dan maar om goed verkeerd te gaan. een pizza margharitta besteld maar er gebeurde iets: ik kreeg amper 3 slicen naar binnen, dus de helft. Ik weet nog tijden wanneer ik een pizza + pitta opat, en daarna nog honger had. Maar ongelooflijk, zat propvol. Nog zo veel mogelijk spaghetti gegeten, snoepgoed, chips en een ruwe schatting maakte uit dat ik rond de 2700 kcals zat. 1400 kcals meer dan dat ik na 53 dagen had gegeten.

Wat hierna gebeurde heb ik nog nooit in mijn leven meegemaakt: ongeveer een klein uur - 1,5 uur na mijn laatste maaltijd moest ik naar de grote wc.

Ik heb hier de schijtpartij van mijn leven gehad: nog nooit had ik zoveel drollen gelegd als toen. Ik verschoot er zelf van, ik zat daar meer dan 25 minuten en het bleef non stop komen. Mijn metabolisme kreeg een duwtje in de rug (want na dag 40 ging het echt naar beneden, ging naar de grote wc misschien maar eens in de 5 dagen).

Ben benieuwd wat de resultaten gaan zijn voor de volgende weegdag, want het gaat de laatste zijn! mochten ze van mij willen eisen om nog verder te doen, zou ik niet weigeren. Bij de controle bij de dokter waren mijn suikerspiegel OK, mijn vitaminepijlen OK en mijn cholestrol was gedaald. Enige probleem was gewoon mijn metabolisme, hetgeen dat ik eet komt er nooit meer uit, precies alsof mijn lichaam alles opslorbt.

De 60 dagen 'dieet' is afgelopen! en eet al een paar dagen normaal!

Ik voel me fit, gezond, kan mijn eigen "pikkie" weer zien als ik aan het plassen ben!

Ik mag dan wel niet 'gegroeid' zijn (of toch niet veel), toch ben ik nu zelfzekerder van mezelf!

Mijn gewicht op dag 60 -> 74,3 kilo. na 5 dagen op 1800 kcal's eten: 75,8 kilo ( blijft stabiel nu volgens mij).

Totaal gewicht verloren (dag 1->60): 8,1 kilo
Kleding:
Broekmaat dag 1: 36
Broekmaat nu: 32

T-shirt dag 1: L
T-shirt nu: M

BF dag 1: 18%
BF nu: 13 % (7 puntsmeting)

foto's:

28229w1.jpg

289vrl3.png

Meerdere foto's volgen!

8,1 kg verloren in 9 weken op 1300kcal met 1 cheatdag....
Ben ik de enigste die dit niet zo veel vind?
Ik eet nu in diepe cut tussen de 1800 en 2000 kcal, en ben in diezelfde periode van 106 naar 95,5 gegaan, met weinig tot geen spier verlies, en weinig cardio..
Ik heb wel gelet zo weinig mogelijk kh te eten, en 150gr eiwitten.

Dit was en is prima vol te houden, ben een shitload aan buikvet en vocht kwijt geraakt..
Cardio alleen als opwarm methode (10min hardlopen bijvoorbeeld), alleen kt, en het gevoel ondanks -10kg toch iets massa in biceps en borst/schouder gepakt..

Door het dagelijkse calorietekort gaat je lichaam na een lange tijd zuiniger met de dagelijkse processen om, waardoor je automatisch minder beweegt en minder calorieën verbrandt. Hoe groter het calorietekort, hoe sneller dit voorval kan optreden. Grote calorietekorten werken goed voor korte periodes 2-4 weken (afhankelijk van hoeveel je weegt).

Een aantal onderzoeken laten zien dat een groot calorietekort bij mensen met normaal gewicht of overgewicht op lange termijn in ongeveer evenveel gewichtsverlies resulteert als een matig (kleiner) calorietekort. Vaak gaat er zelfs meer vetvrije massa verloren met een groter calorietekort. Mensen met obesitas kunnen een groter calorietekort veel beter tolereren.

8,1kg in 9 weken is trouwens niet heel weinig hoor. Alhoewel 3-4kg van het gewicht water en maag- en darminhoud zal zijn. +-4kg lichaamsvet, wat je met een matig calorietekort binnen 10-11 weken kan kwijtraken.

Laatst bewerkt:
Punchline: Je kan dus beter een lager calorietekort houden. Je houdt het makkelijker vol en uiteindelijk behaal je makkelijker je doel. Ik kan uit je log halen dat je het flink zwaar heb gehad de laatste periode.

Leuk experiment, je hebt in ieder geval de discipline opgebouwd om een voedings- en trainingsschema te volgen. Maar wat men hier al zegt wil ik rustig bevestigen uit eigen ervaringen: bereken eens een schema aan de hand van kennis op dit forum! Dan ga je nog veel meer resultaat boeken. Gezien jouw fysiek zou ik 6 weken clean bulken en 6 weken cutten voor 3 cycli en kijken hoe dat voor je uitpakt. Groetjes Willem.

kerel, je zit nog ver boven de 20%. Als je dat niet ziet ben je blind.

Trouwens zou ik een bloedtest doen, want volgens mij scheelt er flink iets met je hormoonhuishouding.

Laatst bewerkt:
Ik zie weinig verschil of heb je verkeerde foto's geplaatst?

goed dat je hebt volgehouden

zoals gezegd, geen 13%, dat moge duidelijk zijn.

K zou lekker gaan liften en gaan recompen.

De 60 dagen 'dieet' is afgelopen! en eet al een paar dagen normaal!

Ik voel me fit, gezond, kan mijn eigen "pikkie" weer zien als ik aan het plassen ben!

Ik mag dan wel niet 'gegroeid' zijn (of toch niet veel), toch ben ik nu zelfzekerder van mezelf!

Mijn gewicht op dag 60 -> 74,3 kilo. na 5 dagen op 1800 kcal's eten: 75,8 kilo ( blijft stabiel nu volgens mij).

Totaal gewicht verloren (dag 1->60): 8,1 kilo
Kleding:
Broekmaat dag 1: 36
Broekmaat nu: 32

T-shirt dag 1: L
T-shirt nu: M

BF dag 1: 18%
BF nu: 13 % (7 puntsmeting)

foto's:

28229w1.jpg

289vrl3.png

Meerdere foto's volgen!

all fat no muscle, dafuq ben je aan het doen brah :roflol:

Het feit dat je aangeeft dat je eens in de 5 dagen moet schijten baart je geen zorgen?
Is geen goed teken.

Da's geen 13 % kerel, zeker niet. Stond je hiervoor echt nog veel vetter? Lijkt me niet dat dit gezond voor je is geweest in all honesty.

begin: 18%
eind: 13%

no fukking way!! Als ik jou was zou ik nu fatsoenlijk gaan cutten, je stond zo hoog in vet dat je wel wat had kunnen opbouwen en wat had kunnen verliezen.

hehe werkt wel man
als ik jou was zou ik erna ook goed doorgaan
een mooi fysiek bouw je niet op in een paar maandjes
je lichaam is een meesterwerk wat jaren werk, bloed, zweet en tranen nodig heeft
en soms komt het niet een af

succes verder

Terug
Naar boven