XXL Nutrition

7.000 zweepslagen voor homo's in Saoedi-Arabië

schoolvoorbeeld van hoe religieuzer hoe dommer

Bullcrap, ik had toendertijd schijt aan alles en iedereen
Ook groepsdruk want zo koppig ben ik wel, en niet gaan lopen roepen indoctrinatie door ouders want ik ben op eigen houtje gaan orienteren op de islam. Me ouders hebben me bar weinig aan islamitische waarden meegegeven(verklaart ook mijn zondige gedrag toendertijd toen ik ook onder kuffar begaf) wat ik ze nog steeds verwijt en dat ze mij niet op de goede manier opgevoed hebben. Het was hun taak namelijk om mij op een goeie islamitische manier op te voeden
Nu is het meer omgekeerd en dat ik ze opvoed op de islamitische manier:D

Nee het is jouw taak om Allah in je leven toe te laten , niet dat van je ouders. Toch? Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden. Wat ook betekend dat niets voorgekauwd hoeft te worden. Waarom zou je geindoctrineerd moeten worden terwijl alles een beproefing van Allah is? Goed om te zien dat jij je geluk gevonden hebt. Alhoewel het afwijkt van mijn vorm van gelukkig zijn.

Hoe is jouw band met je ouders en familie nu eigenlijk Spiertje? Heb je nog goed contact met ze? Het lijkt me niet bevorderlijk voor de familiebanden namelijk als je je ouders beschouwt als ongelovigen die jou verkeerd hebben opgevoed.

Nee het is jouw taak om Allah in je leven toe te laten , niet dat van je ouders. Toch? Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden. Wat ook betekend dat niets voorgekauwd hoeft te worden. Waarom zou je geindoctrineerd moeten worden terwijl alles een beproefing van Allah is? Goed om te zien dat jij je geluk gevonden hebt. Alhoewel het afwijkt van mijn vorm van gelukkig zijn.

Jawel, ondanks dat ze gefaald hebben in hun opvoeding zijn het nog steeds mn ouders en moslims.
Het is mijn plicht als moslim ze te onderwijzen in de koran en de sunnah en als ze zich hiervan afkeren dan houd het op, kunnen ze net zo goed ongelovig worden

Jawel, ondanks dat ze gefaald hebben in hun opvoeding zijn het nog steeds mn ouders en moslims.
Het is mijn plicht als moslim ze te onderwijzen in de koran en de sunnah en als ze zich hiervan afkeren dan houd het op, kunnen ze net zo goed ongelovig worden

En als ze nu net de vrije keuze bij jou leggen om Allah toe te laten? Er zijn genoeg gezinnen waar Allah opgedrongen wordt en juist imo de beproeving minder wordt. Jouw beproeving hebben ze vrij gelaten. Je hebt gedoold maar toch Allah gevonden imo is dat iets beters dan zomaar aanemen dat Allah bestaat.

Je eigen waarheid achterhalen en als individu staan waarvoor je gekozen hebt is imo beter dan alles kwakkeloos aannemen :)

Edit : spelfouten te wijten aan het :klink: op het werk :)

Laatst bewerkt:
Heb je al geprobeerd je ouders met zweepslagen dichter bij Allah te brengen ?

Walgelijk trouwens dat die Fawaz moslims aanmoedigt om te stoppen met school, of in ieder geval met vakken op school. Eigenlijk al reden genoeg om hem het land uit te zetten.

Hoe is jouw band met je ouders en familie nu eigenlijk Spiertje? Heb je nog goed contact met ze? Het lijkt me niet bevorderlijk voor de familiebanden namelijk als je je ouders beschouwt als ongelovigen die jou verkeerd hebben opgevoed.

We gaan wel erg offtopic, en wat doet mijn band met mijn familie er toe?
Het is een beetje een gespannen sfeer soms als het op een aantal onderwerpen aankomt, maar vaak kunnen ze niks anders dan mij gelijk geven.
Het blijven immers moslims en ik praat vanuit een islamitische inslag.
Maar mijn ouders hebben de plicht als moslims zijnde een goeie en degelijke islamitische opvoeding te geven.E en groot gevaar dat onder moslims toeneemt Betreffende de opvoeding van kinderen en het geval bij mij dus is dat ze niet de juiste richtlijnen geven. Ze schenken h te weinig aandacht aan het vormen van een islamitisch identiteit, dragen hen niet op het gebed te verrichten en sporen hen niet aan tot het goede.

Sterker nog als je de islamitische opvoeding verwaarloost krijg je de kans dat kinderen opgroeien met onwetendheid,ongelovigheid, het plegen slechte daden(zoals bij veel van die straatcriminelen), mengen zich onder kwaadaardige personen, hangen rond op straat en verwaarlozen hun studie. Dit zijn onder meer de nadelen waar je dan mee te kampen krijgt en die zich dan bv ook bij duidelijke manifesteren.Allah heeft immers mijn ouders verantwoordelijk gesteld voor mijn opvoeding

De profeet zegt hierover:
De Profeet (vrede zij met hem) heeft gezegd: “Draagt jullie kinderen op tot het gebed op hun zevende en tucht hen op hun tiende (als zij het gebed dan niet verrichten) en scheidt hun slaapplaatsen van elkaar.”

Walgelijk trouwens dat die Fawaz moslims aanmoedigt om te stoppen met school, of in ieder geval met vakken op school. Eigenlijk al reden genoeg om hem het land uit te zetten.

Het is niet walgelijk, die man is geleerd in de islam en weet waar hij over praat
Als hij zegt dat het t beste is vanuit een islamitische oogpunt het beste te stoppen is met dat soort vakken, dan geloof ik hem en dan handel ik daarnaar

Probeer jouw standpunten eens vanuit een Westers perspectief te zien.
Een keertje niet aan Allah denken kost je niet je leven hoogstens wat zweepslagen.

Tsja, daar moet ik je dan weer gelijk in geven Spier, als het geloof je van het criminele pad afhoudt is dat alleen maar goed. Maar je van je Imam ook geen technische vakken op school mag volgen vraag ik me af hoe je denkt dat jouw toekomst er uit gaat zien. Wat wil je gaan doen later? Besef je dat je je kansen op de arbeidsmarkt rap aan het verkleinen bent? Of ga je je als een kluizenaar met het geloof bezighouden?

En waarom volg je die Fawaz zo slaafs? Je kan toch ook zelf nadenken? Wie zegt dat hij het zo goed weet allemaal, hij spreekt niet eens Nederlands, hoe kan hij beoordelen wat voor jou het beste is in deze samenleving waar hij niets van begrijpt?

Tsja, daar moet ik je dan weer gelijk in geven Spier, als het geloof je van het criminele pad afhoudt is dat alleen maar goed. Maar je van je Imam ook geen technische vakken op school mag volgen vraag ik me af hoe je denkt dat jouw toekomst er uit gaat zien. Wat wil je gaan doen later? Besef je dat je je kansen op de arbeidsmarkt rap aan het verkleinen bent? Of ga je je als een kluizenaar met het geloof bezighouden?

En waarom volg je die Fawaz zo slaafs? Je kan toch ook zelf nadenken? Wie zegt dat hij het zo goed weet allemaal, hij spreekt niet eens Nederlands, hoe kan hij beoordelen wat voor jou het beste is in deze samenleving waar hij niets van begrijpt?

Meegaan in de conservatieve lijfstraffen en eens zijn met uitspraken die in een boek staan neigt meer naar discriminatie in een ras onderling.
En aangezien discriminatie strafbaar vind ik zijn uitspraken verre van gepast.
Dus niet crimineel, nee daar geloof ik niks van.

Eigen logica is troep, sjeik fawaz heeft daarover gepraat in de vrijdag seminar. Vooral bedoeld voor jongeren, en als jongeren hebben we gewoonweg nog niet veel kennis.
Er hoeft maar 1 zo een heidense theorie goed in je oren te klinken en ga je er opeens open voor staan. En op een gegeven moment krijg je afschuw voor de juiste dingen net zoals atheisten.

Sjeik fawaz is geleerd in de islam, en internationaal bekend en was de beste van zijn studie in Egypte, de beste islam school ter wereld als ik me niet vergis.Ik vertrouw op zijn kundigheid en dat hij me goed zal leiden en introduceren in de islam. En als hij zegt dat ik ermee moet stoppen dan vertrouw ik hem

Ja mischien dat valt ook nog te betwijfelen maar aangenomen dat het zo is
Het is voor hun een beproefing om zich niet aan die lusten toe te geven, net zoals Allah swt iedereen test.
Geloof verzet bergen namelijk, en zelfs profeten worden allemaal beproefd, van Adam as tot aan Mohammed as, allemaal, geen enkel mens, dus ook de Profeten, is vrij van beproeving. Mijn bevindingen koppel ik aan de islam en de koran en ik spreek alleen vanuit islamitisch oogpunt, als je dat niet leuk vindt kan ik je niet helpen.

Er wordt gesproken in de koran over ontucht, en de koran is de waarheid en de woorden van Allah swt.De meest Barmhartige, de meest Genadevolle, de meest Vergevende. Wij maken dag en nacht door fouten, maar Elhamdoelillah is Hij de meest Barmhartige, de meest Genadevolle, de meest Vergevende. En alleen met Zijn Barmhartigheid zullen wij Insha'Allah bi Idni Allah Azzawazal ooit het Paradijs betreden. Want een prijs voor het Paradijs is er niet, slechts door Zijn Barmhartigheid maken wij daar Insha'Allah kans op.

Alles is onderdeel van de beproeving Dounia(het leven), allemaal de voorbeschikking van Allah tabaraka wa ta3ala, om je te testen op je reactie bij elke situatie. En alle stress, woede, boosheid, of verdriet komt van de Sajtaan.Als je er over inzit dan maak je hem alleen blij.
Iedereen die dus het pad van Allah Azawazall zal gaan bewandelen, zal ongetwijfeld beproeft worden, dus "tawasaw bi Sabr" "en breng op de hoogte dat er veel Geduld nodig zal zijn", dus geduld als je het ware pad bewandeld, want je zal beproeft worden, door bijvoorbeeld mensen die je bekritiseren, of het je moeilijk maken of beproevingen die door Allah zijn neergezonden. Dus standvastigheid is nodig en is noodzaak, ondanks de beproeving vast te houden aan het geloof en de beproeving te doorstaan om de bereidwilligheid bij Allah swt te tonen

Jij had ook niet de kracht ervoor om je eigen moeder te vermoorden moest god het je vragen. Net zoals zij waarschijnlijk niet de kracht hebben om zichzelf tegen te houden met hun coïtusuele gevoelens.

Ook even terzijde wat voor een gestoorde god dat dat moet zijn als het allemaal om een 'test' gaat. Vind je dat btw ook niet erg makkelijk om te zeggen dat het allemaal een 'beproeving' is voor de homo's ? Oneerlijk, nee ?

Met zo'n gedachtes btw hoor je hier echt niet. Koran zorgt ervoor dat je decenia's terug in de tijd gaat en onvermijdelijk ga je zeker en vast problemen kijgen daarmee. Je doet maar, maar ik merk imo een zeer kwalijke evolutie in je gedachtengang.

Dit houdt in dat ieder van ons beproefd zal worden en niemand eraan ontkomt.
Dat het soms moeilijk is om de Wet van Allah (swt) te volgen, dat is in feite één van de beproevingen van Allah (swt) voor de mensen. Wat blijkt uit de hadith is dat volgens het juiste begrip van Islam de mens moet houden van de beproeving van Allah (swt), omdat des te meer Allah (swt) van een mens houdt, des te Hij (swt) deze zal beproeven

Het is vanzelfsprekend dat Allah (swt) de mensen in dit leven zal beproeven, omdat Hij (swt) hen zal beoordelen op basis van de mate waarin zij vasthouden aan Zijn (swt) geboden en verboden. Door de beproevingen van Allah (swt) zullen de gelovigen zich onderscheiden van de ongelovigen en hypocrieten, en zullen besten onder de moslims zich onderscheiden. Door de beproevingen van Allah (swt) zal iedereen zijn of haar plaats in het Hiernamaals verdienen.

Dit betekent dat juist wanneer het moeilijk is om de Wet van Allah (swt) te volgen de grote beloning bij Allah (swt) behaald kan worden. En dit betekent dat het correcte begrip van Islam is dat de moslim juist in de moeilijke situaties zich vast moet willen houden aan het Touw van Islam, de Goddelijk Wet van Allah (swt)

God kan van zijn eigen niet weten dus wie 'goed' in hem gelooft 'n wie hypocriet' is ? Hij moet daarvoor dus mensen doden, een homo van maken, etc etc etc...
Leuke god.
Hoe meer ik van die shit lees, hoe zieker ik god vind. En hij stond al op een zeer laag pitje.

Laatst bewerkt:
Ja het wordt al bijna tijd om spiertje te late schaduwen door de aivd :P

Jij had ook niet de kracht ervoor om je eigen moeder te vermoorden moest god het je vragen. Net zoals zij waarschijnlijk niet de kracht hebben om zichzelf tegen te houden met hun coïtusuele gevoelens.

Ook even terzijde wat voor een gestoorde god dat dat moet zijn als het allemaal om een 'test' gaat. Vind je dat btw ook niet erg makkelijk om te zeggen dat het allemaal een 'beproeving' is voor de homo's ? Oneerlijk, nee ?

Met zo'n gedachtes btw hoor je hier echt niet. Koran zorgt ervoor dat je decenia's terug in de tijd gaat en onvermijdelijk ga je zeker en vast problemen kijgen daarmee. Je doet maar, maar ik merk imo een zeer kwalijke evolutie in je gedachtengang.

God kan van zijn eigen niet weten dus wie 'goed' in hem gelooft 'n wie hypocriet' is ? Hij moet daarvoor dus mensen doden, een homo van maken, etc etc etc...
Leuke god.
Hoe meer ik van die shit lees, hoe zieker ik god vind. En hij stond al op een zeer laag pitje.

Hier lees jij dit maar met je eigen logica afvallige, speciaal voor jou geschreven
Astagfirullah

Je kan ze wel proberen te overtuigen, want de Islam is gewoon de waarheid en daar zijn meer dan genoeg bewijzen voor, maar ze staan gewoon niet open voor begrip. Voor hen rest niks anders dan de Hel tot in de eeuwigheid, zoals Allah swt in de Koran zegt. Iemand die sterft terwijl hij in een situatie van Shirk en Koefr verkeert, onvangt geen vergeving noch barmhartigheid. Dit is het enige waarbij we dat bij voorbaat al kunnen weten. Alles wat hier onder valt kan door Allah swt worden vergeven bi hawlihi wa idnihi.

En vaak trekken ze in dit proces andere moslims mee zoals Cyan bijvoorbeeld, hij is gewoon verward door de fitnah die door ongelovigen wordt veroorzaakt onder islamitische broeders en zusters.
Maar ze komen zogenaamd vaak met tegenstrijdigheden, en het probleem is, er zijn "moslims" (wat hebben die geluk dat Takfier verboden is anders had ik ze de hoogste vuren van de hel in geprezen), daar soms ook echt in trappen. Die horen zulke zaken en gaan dan hier ook echt in geloven en beginnen te twijfelen aan de Islam, Astagfiru'Allah. Wat een blindheid en onwetendheid zeg.

• Topic Starter Topic Starter
Het is niet walgelijk, die man is geleerd in de islam en weet waar hij over praat
Als hij zegt dat het t beste is vanuit een islamitische oogpunt het beste te stoppen is met dat soort vakken, dan geloof ik hem en dan handel ik daarnaar

makkelijk als je zelf niet meer moet denken en gewoon moet doen wat een boek of een schriftgeleerde je verteld :thumbup:

Omdat ze onwetend zijn, ze volgen niet het pad van Allah swt
Eigenlijk zou ik me er ook niet druk om moeten maken.
Mensen kennen de Islam, ze hebben boeken bestudeerd, de Koran doorgelezen, en hebben de boodschap gewoonweg verworpen. En voor zulke mensen heeft het geen zin want echt, hun harten zijn niet alleen gesloten voor begrip, maar hun harten zijn zwart, helemaal verkoold.

Je kan ze wel proberen te overtuigen, want de Islam is gewoon de waarheid en daar zijn meer dan genoeg bewijzen voor, maar ze staan gewoon niet open voor begrip. Voor hen rest niks anders dan de Hel tot in de eeuwigheid, zoals Allah swt in de Koran zegt. Iemand die sterft terwijl hij in een situatie van Shirk en Koefr verkeert, onvangt geen vergeving noch barmhartigheid. Dit is het enige waarbij we dat bij voorbaat al kunnen weten. Alles wat hier onder valt kan door Allah swt worden vergeven bi hawlihi wa idnihi.

En vaak trekken ze in dit proces andere moslims mee zoals Cyan bijvoorbeeld, hij is gewoon verward door de fitnah die door ongelovigen wordt veroorzaakt onder islamitische broeders en zusters.
Maar ze komen zogenaamd vaak met tegenstrijdigheden, en het probleem is, er zijn "moslims" (wat hebben die geluk dat Takfier verboden is anders had ik ze de hoogste vuren van de hel in geprezen), daar soms ook echt in trappen. Die horen zulke zaken en gaan dan hier ook echt in geloven en beginnen te twijfelen aan de Islam, Astagfiru'Allah. Wat een blindheid en onwetendheid zeg.

Islam is de waarheid en er zijn er bewijzen voor sure. Welke bewijzen ? Je hebt vaak geprobeerd islam te verdedigen vanaf een wetenschappelijk zicht en telkens onderuit gehaald. Over welke bewijzen heb je het eigenlijk ?
Ik denk dat jij niet staat voor begrip en dat je dan vaak afhaakt als de discussie te heftig wordt en je geen argumenten meer hebt om op te staan.
En over welke tegenstrijdigheden heb je het precies ?

Het duurt niet lang voordat er een Allah uit Den Haag komt die zegt Sesam sluit u. :D

Terug
Naar boven