MuscleMeat

7.000 zweepslagen voor homo's in Saoedi-Arabië

Eigen logica is troep, sjeik fawaz heeft daarover gepraat in de vrijdag seminar. Vooral bedoeld voor jongeren, en als jongeren hebben we gewoonweg nog niet veel kennis.
Er hoeft maar 1 zo een heidense theorie goed in je oren te klinken en ga je er opeens open voor staan. En op een gegeven moment krijg je afschuw voor de juiste dingen net zoals atheisten.

Sjeik fawaz is geleerd in de islam, en internationaal bekend en was de beste van zijn studie in Egypte, de beste islam school ter wereld als ik me niet vergis.Ik vertrouw op zijn kundigheid en dat hij me goed zal leiden en introduceren in de islam. En als hij zegt dat ik ermee moet stoppen dan vertrouw ik hem
Stel dat iedere Moslim natuurkunde, scheikunde etc. zou afwijzen. Jullie zouden dan geen wetenschappelijke vooruitgang meer boeken. Jullie zouden volledig afhankelijk worden van het "westen" (+azie + voormalig sovjetunie) voor: PC's, GSMs, auto's etc.

Hmm, come to think of it, na de wiskunde en jullie prachtige bouwkunst (gebaseerd op kennis van de natuurkunde nl. krachtenleer) heeft geen Moslimland de wereld meer iets bruikbaars gegeven...

OK. laat maar: jullie zijn al afhankelijk van het westen (etc.) voor technologie. Dan heb je idd geen wetenschap meer nodig...

Er hoeft maar 1 zo een heidense theorie goed in je oren te klinken en ga je er opeens open voor staan. En op een gegeven moment krijg je afschuw voor de juiste dingen net zoals atheisten.

Sjeik fawaz is geleerd in de islam, en internationaal bekend en was de beste van zijn studie in Egypte, de beste islam school ter wereld als ik me niet vergis.Ik vertrouw op zijn kundigheid en dat hij me goed zal leiden en introduceren in de islam. En als hij zegt dat ik ermee moet stoppen dan vertrouw ik hem

Hoe moet je anders bepalen wat de waarheid is? Je bent toch ook gelovig geworden omdat dat goed voelt? Waarom is de islam zo bang dat andere dingen je goed in de oren klinken als de islam de enige waarheid is? Als de islam de enige waarheid is kun je toch overal voor openstaan? Je bent toch vrijwillig tot de keuze voor de islam gekomen? Het klinkt in mijn oren nogal vreemd dat je dan vervolgens expres je ogen moet sluiten voor concurrerende denkbeelden. Als je zo zeker weet dat de islam waar is hoeft dat toch helemaal niet?

De kracht van de wetenschap is juist dat het je aanmoedigt te kijken naar alle mogelijkheden en ondanks dat kom je toch altijd weer tot de conclusie dat het klopt. De wetenschap heeft zo'n constructie dus helemaal niet nodig, vrfij denkende mensen komen altijd weer tot de conclusie dat het klopt.

En is het juist niet een mooie extra test om allah te bewijzen hoe sterk je in je schoenen staat door juist wél ook dat soort vakken te volgen?

O ja, en je hebt mijn vraag over hoe jij je toekomst ziet nog niet beantwoord, ben ik erg nieuwsgierig naar. :)

Die jongen is toch gehersenspoeld maakt niet uit wat je zegt.

Hersenspoeling - Wikipedia

De oude spiertje die bij de politie wou was toch een stuk leuker.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat als je aan Fawaz vraagt wat hij er van vindt dat je op internet over de islam discusieert met ongelovigen, hij ook zegt dat je daarmee moet stoppen, hij is veel te bang dat je er achter komt dat je gehersenspoeld bent.

Vreemd, dat je de bron er niet bij hebt gezet
Of wist je wat ik van mevrouwtje vond, ik weet wie de schrijver is van dit stukje.Een Indonesische mevrouw die erop uit is om de Islam kapot te maken, ze is hier al eens eerder op het board geweest onder de naam antoinnete nog wat.
Sorry maar dit verhaaltje, kennende de vooringenomenheid van mevrou jegens Islam neem ik niet serieus
Kom maar eens met stukken onderbouwd door wetenschappelijke theologen die internationaal erkend zijn en of Imams en arabisten, dan kunnen we verder praten

Ik heb al eerder te kennen gegeven wat ik van haar vind, dus even een qoute

Wat is in godsnaam een wetenschappelijke theoloog? Iemand die gene zijde wetenschappelijk benaderd? Brengt je al gauw naar het grenswetenschap gebied, waar velen je vertellen dat de hele invulling van religies met namen en personen met een korreltje zout genomen moet worden, élke religie.

De rest wat ik me bij de 'wetenschappelijke theoloog' titel voor kan stellen is zo'n figuur die de geschiedenis van religies bestudeerd heeft en daar heb je ook niet veel aan, da's ook geen bewijs.

Ik heb ook een vakkenpaket met puur en alleen scheikunde, natuurkunde e.d
Je hebt daar gelijk in, de beproeving wordt inderdaad groter.

Ik vind het een verademing om te horen dat er gelovigen zijn die bereid zijn dingen toe te geven. De natuurwetenschappen leveren gewoon (grote) problemen op voor de religies.
Hoezeer ik het ook oneens met je mening of redeneringen ben, ik geloof wel dat je eerlijk en oprecht probeert te zijn in de discussie.

Daarom heb ik er ook met wijze sjeik Fawaz over gesproken, hij heeft mij geadviseerd om te stoppen met die vakken omdat ze afbreuk doen aan mijn imaan.
Toen ik zei of ik ze niet op de een of andere manier kon voortzetten omdat het zo intressant en leuk is om te doen gaf hij mij als antwoord daarop: En daarin mijn broeder zit de beproeving hem nou in, hoe verleidelijker de zaken, hoe meer je je ervan onthoudt des te groter je geloof in Allah swt is, en zo ook de beloning daarvoor.
En daarom ga ik al mijn fysica vakken laten vallen, najah mischien zijn talen zo erg nog niet :D

Jammergenoeg gaat die eerlijkheid met je op de loop...
Ligt Allah's beproeving voor jou niet ergens anders? Een stap verder dan waar Fawaz heeft weten te komen? Moet een moslim niet ook verder in z'n geloof komen dan waar zijn voorgangers zijn geweest? (niet retorisch bedoeld die laatste vraag)

Als je dan toestaat dat de wetenschap je geloof in de weg staat, laat dat dan gebeuren op basis van je eigen ideeën, niet op die van iemand anders.
Ik schat dat Allah graag wil dat je van je geschenken (een dosis intelligentie) gebruik maakt. Als jij je had bedacht dat die vakken onmogelijk zijn, oké, maar nu ga je af op één man. Je geeft klaarblijkelijk aan toch zeker wat in die vakken te zien.
Wat maakt Fawaz zo wijs? Charisma en wijsheid zijn denk ik makkelijk te verwarren.

Talen zijn idd niet erg. (en een prachtig voorbeeld van evolutie imo :D)

Dat klopt, veel familieleden van doen wo maar veel doen iets met busines, economie of rechten
Haha golddigers :o

En qua opleidingen doelde ik daarop ja :D (niettemin goede zaak dat ze een goede opleiding hebben kunnen doen)
Hoe staan die familieleden in hun geloof?
Sinds wanneer ben jij eigenlijk zo omgeslagen in je geloof?

haha serieus dat er zoveel reacties zijn op de onzinnige posts van spiertje :roflol:

Weed is my religion!

jonko is my god!

we enslave the geheelonthouders!

Best Lullilg. Je gelooft je hele leven in iets.
En dan ga je dood:D

7.000 zweepslagen ??? wie gaat/kan dit bijhouden ???

5.866......5.867....5.868....huh ??? waar was ik gebleven?....hmmm overnieuw....1...2...3..

Hoe moet je anders bepalen wat de waarheid is? Je bent toch ook gelovig geworden omdat dat goed voelt? Waarom is de islam zo bang dat andere dingen je goed in de oren klinken als de islam de enige waarheid is? Als de islam de enige waarheid is kun je toch overal voor openstaan? Je bent toch vrijwillig tot de keuze voor de islam gekomen? Het klinkt in mijn oren nogal vreemd dat je dan vervolgens expres je ogen moet sluiten voor concurrerende denkbeelden. Als je zo zeker weet dat de islam waar is hoeft dat toch helemaal niet?

De kracht van de wetenschap is juist dat het je aanmoedigt te kijken naar alle mogelijkheden en ondanks dat kom je toch altijd weer tot de conclusie dat het klopt. De wetenschap heeft zo'n constructie dus helemaal niet nodig, vrfij denkende mensen komen altijd weer tot de conclusie dat het klopt.

En is het juist niet een mooie extra test om allah te bewijzen hoe sterk je in je schoenen staat door juist wél ook dat soort vakken te volgen?

O ja, en je hebt mijn vraag over hoe jij je toekomst ziet nog niet beantwoord, ben ik erg nieuwsgierig naar. :)

Ik heb hier al op geantwoord, een aantal post eerder
Anders herhaal ik mezelf de hele tijd,volgens mij begrijp je niet wat ik eerder probeerde te zeggen

Wat is in godsnaam een wetenschappelijke theoloog? Iemand die gene zijde wetenschappelijk benaderd? Brengt je al gauw naar het grenswetenschap gebied, waar velen je vertellen dat de hele invulling van religies met namen en personen met een korreltje zout genomen moet worden, élke religie.

De rest wat ik me bij de 'wetenschappelijke theoloog' titel voor kan stellen is zo'n figuur die de geschiedenis van religies bestudeerd heeft en daar heb je ook niet veel aan, da's ook geen bewijs.

Islamitische theologie - Startpagina

Godgeleerdheid - Startpagina
Wel degelijk wetenschappelijke studie, en nog een hele zware ook ;)

Zij die sterk van geest zijn kunnen verleidingen ook weerstaan zonder dat ze daarvoor een boekje of een advies van een ander voor nodig hebben.

Ik vind het een verademing om te horen dat er gelovigen zijn die bereid zijn dingen toe te geven. De natuurwetenschappen leveren gewoon (grote) problemen op voor de religies.
Hoezeer ik het ook oneens met je mening of redeneringen ben, ik geloof wel dat je eerlijk en oprecht probeert te zijn in de discussie.

Jammergenoeg gaat die eerlijkheid met je op de loop...
Ligt Allah's beproeving voor jou niet ergens anders? Een stap verder dan waar Fawaz heeft weten te komen? Moet een moslim niet ook verder in z'n geloof komen dan waar zijn voorgangers zijn geweest? (niet retorisch bedoeld die laatste vraag)

Allah zendt meerdere beproevingen, mischien dat mijn beproevingen ergens anders zijn of dat de echte beproevingen nog moeten komen.
Geen idee, mocht ik dat weten dan hadden die beproevingen geen zin meer he

Als je dan toestaat dat de wetenschap je geloof in de weg staat, laat dat dan gebeuren op basis van je eigen ideeën, niet op die van iemand anders.
Ik schat dat Allah graag wil dat je van je geschenken (een dosis intelligentie) gebruik maakt. Als jij je had bedacht dat die vakken onmogelijk zijn, oké, maar nu ga je af op één man. Je geeft klaarblijkelijk aan toch zeker wat in die vakken te zien.
Wat maakt Fawaz zo wijs? Charisma en wijsheid zijn denk ik makkelijk te verwarren.

Ja ze zijn intressant en leuk om te bestuderen, maar zoals ik al zei datgene wat het verleidelijkst is, is meestal datgene waarvoor je jezelf moet behoeden. En het is nou gewoon eenmaal een feit dat in die richtingen veel atheiste gedachtengoed naar voren komt, en dat is niet goed voor je imaan.
Daarom moet je als mens zijnde met zijn zwaktes jezelf in bescherming nemen voor die verleiding.

Fawaz is wijs in zijn intellect en kennis, zijn daadkracht en sterkte in geloof. Hij is afgestudeerd aan een van de beste islamitische universiteiten ter wereld en wij mogen als moslims blij zijn dat een geleerde van zijn formaat zich zetelt in de lage landen, en dat ik notabene kennis van hem kan opdoen

Talen zijn idd niet erg. (en een prachtig voorbeeld van evolutie imo :D)

En qua opleidingen doelde ik daarop ja :D (niettemin goede zaak dat ze een goede opleiding hebben kunnen doen)
Hoe staan die familieleden in hun geloof?
Sinds wanneer ben jij eigenlijk zo omgeslagen in je geloof?

Mijn familieleden staan wat minder zwak in hun geloof, maar nog altijd meer praktiserend dan de gemiddelde moslim, dus gebeden e.d worden gewoon netjes gedaan.
Ze zijn allemaal mashallah vrome moslims voor zover ik weet, en zijn blij dat ik mijn pijlen op de islam heb gericht, waar ik voorheen vaak eerder de zwarte schaap was. Ik heb notabene een neef die voor zijn laaste jaar master in psychologie gaat doen, en het meest praktiserend van hun allemaal is :D
Voor de studenten die aan de faculiteit psychologie studeren hier, hij heet Jihad van zn voornaam vraag hem maar eens naar lange mo :D
Wanneer ik omgeslagen ben? Hoe bedoel je...als in tijdsbestek?

Volgens mij wil je nog liever dood dan dat je 7000 zweepslagen krijgt. In het filmpje waar Gallius het over had zie je heel goed dat elke slag zoveel schade aanricht. Moet gewoon abnormaal veel pijn doen. Als je dan steeds terug moet om weer een pak slaag te krijgen....

Zij die sterk van geest zijn kunnen verleidingen ook weerstaan zonder dat ze daarvoor een boekje of een advies van een ander voor nodig hebben.

Klopt helemaal, helaas zijn de meeste moslims niet zo en kunnen ze niet tegen hu n menselijke zwakte op na verloop van tijd.
Daarom is het zaak om je imaan te versterken, de profeet zegt hier namelijk over:
Geloof in jullie harten verslijt, net zoals kleren verslijten, dus smeek Allah (swt) om jullie geloof in jullie harten te vernieuwen
En om die Imaan te versterken moet je vijf keer per dag bidden met volle toewijding. Gebed is de tweede zuil waarop het gebouw van de Islam rust. Alle vijf zuilen zijn van essentiëel belang. Als je deze negeert en verwaarloost dan stort het gebouw in. Terwijl je bid moet Allah natuurlijk smeken om je Imaan te versterken en jezelf blijven herhalen dat Allah, de Heer der werelden alle lof en zegeningen toekomt. Het zal namelijk altijd een proces van "worden" blijven. Je als moslim zijnde te blijven streven en iedere dag jezelf te toetsen of je vooruitgang hebt geboekt.

alsof er van een gebed soort van 'energie' uit gaat.

Terug
Naar boven