Fitness Seller

Aankomen door calorieën, eiwitten of koolhydraten?

jongens pas op verkade en de plaatselijke snackbar hebben accounts aangemaakt!

Nogmaals, vetten zijn niet ongezond en verhogen het risico niet op hart- en vaatziekten.

Ga je zo een hoop zever de wereld insturen?
Onverzadigde vetten zijn zeer goed ja maar trans en verzadigde vetten niet.
Heb je eigenlijk enige kennis over de fysiopathologie van hoe een atherosclerotische plaque ontstaat?

Om het niet te moeilijk te maken voor je:

Eerst onstaan er fatty streaks door beschadiging aan de intima, dit zijn gladde spiercellen gevuld met macrofagen en met lipiden gevuld
Deze kunnen evolueren naar atherosclerotische plaque , samengesteld uit een lipidenkern en collageenvezels, T lymfocyten enz.
Deze plaques gaan openbreken waarna geoxideerd LDL eraan gaat binden.
Deze LDL cholesterol stijgt naarmate de inname van VV stijgt.
Dan kunnen deze plaques afbreken en ten gevolge van embolische trombussen krijg je myocardischemie.(te weinig zuurstof voor het hart, voila nu kan je weer mee;) ) DIT is dus een hartziekte. Tsjien..

Jij hebt 0 basis van grote onderzoeken die vroeger zijn gebeurd. 0 0 0 0 0
Je ziet wat op internet pakt er eentje uit en paf laten we het maar posten.

Kans op cardiovasculaire aandoeningen stijgt enorm met het verhogen van het LDL cholesterol door het eten van verzadigde vetten. Bewezen in:

- Framingham study 5000 mensen, studie loopt nu nog altijd door
- 7-landen onderzoek van Ancel Keys
- Procam studie in Duitsland met duidelijke risicofactoren + grootschalig
- Europese richtlijnen 2007 voor preventie ischemische hart-en vaatziekten linken VV direct met LDL
-SCORE-tabel opgesteld gesteund door 12 Europese studies met data van 250 000 personen en bijna 7000 cardiovasculaire eindpunten

De slechte LDL-partikels stijgen WEL. Ga je dat proberen te weerleggen met een paar miezerige onderzoekjes die het moeten afleggen tegen de grootste onderzoeken ooit in de geschiedenis gedaan?
Je maakt je gewoon belachelijk, onnozele praat over dat verzadigde vetten niet slecht zijn? Zelfs goed denk jij?
Aaaahja, vandaar dat tussen 1950-1972 het aantal mensen met hart en vaatziekten per jaar spectaculair gestegen is met 2%, dit was te wijten aan het junkfood beschikbaar na WOII wat veel verzadigde vetten bevat.

Dit zijn keiharde bewijzen en gegevens + een duidelijke fysiopathologie waar jouw onbenullige stukjes tekst geen zak tegen zijn.

Weet je, prop jezelf vol met koeken, chocolade, chips en allerlei. Ik hoop dat je op een dag doodziek wordt en gewoon kapot gaat.
Want ZO een simplistische opmerking als "vetten zijn niet slecht" is de meest lage en ondoordachte stelling die ik ooit gezien heb.

Laatst bewerkt:
maak je niet druk man. Die gasten werken voor verkade had het allang door

Verzadigde vetten gelijkwaardig stellen met transvetzuren dat is wel heel debiel. Verzadigde vetten zijn niet slecht voor je, transvetzuren wel.

Wat een crap verhaal trouwens dat kijk-mij-is-zogenaamd-geleerd-zijn. Dat ga ik al helemaal niet op in.

Nogmaals, verzadigde vetten zijn niet slecht voor je, combineer het met suiker, fructose, corn syrup, transvetzuren en koolhydraten zoals in de meeste junk food, koek, snoep, chocolade enz. dat is het WEL slecht. Ik heb je trouwens wel op je kleine pikkie getrapt zeg :D. Lastig he om een je ego opzij te zetten.

jongen hoeveel krijg je nou van verkade om je bullshit hier rond te bazuinen?

zogenaamd-geleerd?
Is de simpele uitleg, meer niet. Je gaat er niet op in omdat je er geen zak van kent;)
Andere mensen die dit lezen weten dat ook goed genoeg.

Jij hebt nog geen 1 bewijs gegeven buiten een paar zinnen:) Jij verkondigt zonder enige wetenschappelijke back-up dat "verzadigde vetten goed zijn", precies een mong**l die maar één zin kent.

Nogmaals, verzadigde vetten zijn niet slecht voor je, combineer het met suiker, fructose, corn syrup, transvetzuren en koolhydraten zoals in de meeste junk food, koek, snoep, chocolade enz. dat is het WEL slecht.
Echt wel achterlijk, haha wtf, hoe ga je ze anders binnenkrijgen? verzadigde vetten zitten misschien altijd in voedingsstoffen? ? ? ?
Ohja, je gaat naar de winkel en zegt, "mevrouw, één bakje verzadigde vetten aub! maar hou ze apart he anders is het niet meer gezond!"
Weet je, zeg me waar die winkel ligt en waar ze dat hebben, dan ben je direct de God!
Jij hoort hier mijlenver niet thuis. Ga nog wat eieren fretten met een bakje "verzadigde vetten" en neem uw achterlijke uitspraken mee.

Op mijn vorige post kan je niks zinnig zeggen, niks. Goed bezig;)

---------- Toegevoegd om 17:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:13 ----------

En je Framingham studie wordt hier ontkracht: [Link niet meer beschikbaar]. Met andere woorden, kijk eens hoe hard jij voor de gek bent gehouden

Ja, prachtig ontkracht hoor! De mening van één of andere blogschrijver die wat tabelletjes bovenhaalt, je komt er bijna!
Op ALLE studies zal je negatieve commentaar vinden, maar deze is meestal zo nihil en klein dat het 0 invloed heeft op de oorspronkelijke resultaten

Doorzetten jongen, ik geloof je bijna!

Mooi dat men iig probeert onderbouwd meningen te geven.

Maar je moet toch ook genoeg verzadigt vet binnenkrijgen? Heeft toch ook te maken met testosteron-aanmaak en herstellen van celwanden (correct me if..)

Vraagje: zijn er verschillende soorten verzadigd vet. Dus maakt het bijvoorbeeld uit of je verzadigd vet uit een big mac of uit noten haalt (Dus alleen qua verzadigd vet en niet de combinatie kh, ei en vet van een big mac en noten)

Laatst bewerkt:
En je Ancel Keys meneer wordt hier ook even voor lul gezet.

http://www.menshealth.com/men/healt.../article/a03ddd2eaab85110VgnVCM10000013281eac

Als je niet eens weet waar verzadigd vet dat gezond is nog meer in zit behalve koek, snoep, chocolade enz. dan snap je al helemaal niet waar je over praat. Verzadigd vet uit eieren is zeker ook slecht voor je :D.

Ach ja, sommige mensen. En je hoeft me niet te geloven, ik vind het altijd sneu dat er mensen zoals jij zijn die vasthouden aan bullshit. Maar dat moet je dan maar zelf weten.

---------- Toegevoegd om 17:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:19 ----------

Vraagje: zijn er verschillende soorten verzadigd vet. Dus maakt het bijvoorbeeld uit of je verzadigd vet uit een big mac of uit noten haalt (Dus alleen qua verzadigd vet en niet de combinatie kh, ei en vet van een big mac en noten)

Jij snapt het!

Laatst bewerkt:
Prachtig hoe bijna alles wat jij zegt hier ontkracht wordt. Prachtig gewoon.

While the findings from these cultures seem to contradict the fact that eating saturated fat leads to heart disease, it may surprise you to know that this "fact" isn't a fact at all. It is, more accurately, a hypothesis from the 1950s that's never been proved.

Although more than a dozen types of saturated fat exist, humans predominantly consume three: stearic acid, palmitic acid, and lauric acid. This trio comprises almost 95 percent of the saturated fat in a hunk of prime rib, a slice of bacon, or a piece of chicken skin, and nearly 70 percent of that in butter and whole milk.
Today, it's well established that stearic acid has no effect on cholesterol levels. In fact, stearic acid -- which is found in high amounts in cocoa as well as animal fat --i s converted to a monounsaturated fat called oleic acid in your liver. This is the same heart-healthy fat found in olive oil. As a result, scientists generally regard this saturated fatty acid as either benign or potentially beneficial to your health.

Palmitic and lauric acid, however, are known to raise total cholesterol. But here's what's rarely reported: Research shows that although both of these saturated fatty acids increase LDL ("bad") cholesterol, they raise HDL ("good") cholesterol just as much, if not more. And this lowers your risk of heart disease.

The St. Thomas' Atherosclerosis Regression Study (1992) Only 74 men completed this 3-year study conducted at St. Thomas' Hospital, in London. It found a reduction in cardiac events among men with heart disease who adopted a low-fat diet. There's a major caveat, though: Their prescribed diets were also low in sugar.

But there's more to this story: In 1980, Dr. Krauss and his colleagues discovered that LDL cholesterol is far from the simple "bad" particle it's commonly thought to be. It actually comes in a series of different sizes, known as subfractions. Some LDL subfractions are large and fluffy. Others are small and dense. This distinction is important.

A decade ago, Canadian researchers reported that men with the highest number of small, dense LDL subfractions had four times the risk of developing clogged arteries than those with the fewest. Yet they found no such association for the large, fluffy particles. These findings were confirmed in subsequent studies.

Now here's the saturated-fat connection: Dr. Krauss found that when people replace the carbohydrates in their diet with fat--saturated or unsaturated -- the number of small, dense LDL particles decreases. This leads to the highly counterintuitive notion that replacing your breakfast cereal with eggs and bacon could actually reduce your risk of heart disease.

Take, for example, a 2004 Harvard University study of older women with heart disease. Researchers found that the more saturated fat these women consumed, the less likely it was their condition would worsen. Lead study author Dariush Mozaffarian, Ph.D., an assistant professor at Harvard's school of public health, recalls that before the paper was published in the American Journal of Clinical Nutrition, he encountered formidable politics from other journals.

For example, in a new 12-week study, University of Connecticut scientists placed overweight men and women on either a low-carb or low-fat diet. Those who followed the low-carb diet consumed 36 grams of saturated fat per day (22 percent of total calories), which represented more than three times the amount in the low-fat diet. Yet despite this considerably greater intake of saturated fat, the low-carb dieters reduced both their number of small, dense LDL cholesterol and their HDL/LDL ratio to a greater degree than those who ate a low-fat diet. In addition, triglycerides decreased by 51 percent in the low-carb group--compared with 19 percent in the low-fat group.

According to lead study author Jeff Volek, Ph.D., R.D., two factors influence the amount of fat coursing through your veins. The first, of course, is the amount of fat you eat. But the more important factor is less obvious. Turns out, your body makes fat from carbohydrates. It works like this: The carbs you eat (particularly starches and sugar) are absorbed into your bloodstream as sugar. As your carb intake rises, so does your blood sugar. This causes your body to release the hormone insulin. Insulin's job is to return your blood sugar to normal, but it also signals your body to store fat. As a result, your liver starts converting excess blood sugar to triglycerides, or fat.

"The message isn't that you should gorge on butter, bacon, and cheese," says Volek. "It's that there's no scientific reason that natural foods containing saturated fat can't, or shouldn't, be part of a healthy diet."

Haha, vooral ja. Noten bevatten bijna GEEN verzadigde vetten maar ze zijn gezond door de onverzadigde! Heeft niks te maken met die verzadigde. Een big mac zijn puur verzadigde vetten.

Hahaha men's health, prachtig magazine ja!
Dan lees je even goed de flair, en zoals ik al zei er zijn altijd commentaren op alle studies maar degene die jij al hebt aangehaald zijn lachwekkend. Dan kan je alles van het net gaan halen.

Onverzadigd vet is goed en vind je oa in noten, vis enz.

Jij noemt dat "goed verzadigd vet"
Komaan, echt ongelooflijk!

Ik ken er niks van? Je hebt op zoooovele dingen van mij nog niks gereageerd, ge zoekt wa artikelkes op van een k*ttijdschrift en een mening van iemand haha.
Trouwens in da tijdschrift hebben ze het over verzadigde vetten in het algemeen, nie over goede of slechte, en wordt geen woord van gerept, dit toont al prachtig aan dat da dikke bullshit is uw verhaaltje over goede en slechte verzadigde vetten. daar scheren ze alle verzadigde vetten over één kam terwijl gij zegt da er goede en slechte zijn. Vreemd:) (losstaand van het feit da het tijdschrift bullshit is, maar ik wou u da ff late inzien)

Max 10EN% mogen verzadigde vetten zijn in je dieet, dus daar is zeker een richtlijn voor.

Verzadigde vetten die goed zijn voor je en sommige soorten die slecht zijn, is dikke bullshit. Verzadigde vetten zijn gewoon slecht, maakt ni uit waar ge ze uithaalt (nee jongen, noten bevatten bijna alleen maar onverzadigde).

Ge bazuint rond wa ge wilt, maar ik heb het hier wel gezien, jij beweert gewoonweg dat alle voedingscentra, nationaal als internationaal, alle universiteiten gebaseerd op deze grote onderzoeken enz allemaal fout zitten, maar JIJ de man met een paar artikeltjes (waar ik ook graag commentaarteksten op wil zien) hebt gelijk!

Ok, succes om het aan de wereld te verkondigen!
Ongelooflijk dat ik zo een discussie moet voeren, nooit gedacht.
Maar ok, I rest my case, als mensen mijn vorige posts lezen zullen ze hopelijk het juiste van deze achterlijke discussie er uithalen.

Ik ga mijn noten vol verzadigde vetten eten!

Succes. Ik prop nog even een stuk vlees, eieren en wat cacao naar binnen. Heerlijk (gezond) dat verzadigde vet.

Alsof het iemand boeit wat jij naar binnen duwt vies varken

alles in moderatie is altijd het gezondste geweest. En zal ook altijd het gezondste blijven. Verzadigde vetten compleet vermijden is niet gezond ze opzoeken ook zeker niet.

Laatst bewerkt:
Aaaahja, vandaar dat tussen 1950-1972 het aantal mensen met hart en vaatziekten per jaar spectaculair gestegen is met 2%, dit was te wijten aan het junkfood beschikbaar na WOII wat veel verzadigde vetten bevat.

Wow, behoorlijk spectaculair 2% :rolleyes:
Zoveel factoren die meespelen, zeker na een oorlog. Hoe verklaar je dan dat het Franse volk dat een van de hoogste verzadigd vet consumptie kent van Europa en tegelijkertijd een van de laagste sterfte als gevolg van hart- en vaatziekten?

Wow, behoorlijk spectaculair 2% :rolleyes:
Zoveel factoren die meespelen, zeker na een oorlog. Hoe verklaar je dan dat het Franse volk dat een van de hoogste verzadigd vet consumptie kent van Europa en tegelijkertijd een van de laagste sterfte als gevolg van hart- en vaatziekten?

Verzadigde vetten zeggen indd alleen niet zo veel maar zijn wel een merker voor eventuele verwikkelingen. Net zoals jouw voorbeeld over Frankrijk, er zijn zoveel factoren die hier in meespelen.

2% is trouwens een correct getal. Vele vetrijke voeding werd erna gegeten. 1972 was een keerpunt en ging de curve terug naar omlaag. Er zullen wel meerdere factoren een rol spelen, maar kan jij een voorbeeld aanhalen welke stof een grote inbreng nog zou kunnen hebben?

Want volgens onze zegtfou zijn verzadigde vetten niet slecht en laten ze het LDL-gehalte niet stijgen, dan vraag ik me af, wat laat het volgens jullie dan wel stijgen?

Ook voel ik mij persoonlijk geviseerd, omdat er altijd kleine dingen van mijn posts worden uitgepikt waarop commentaar wordt gegeven. Met natuurlijk al het goede van mijn posts te negeren. Dit vind ik een incorrecte manier van beoordelen.
Oftewel ligt het gewoon aan mij en voel ik me snel aangesproken en is het niet slecht bedoeld wat je zegt.

2% is trouwens een correct getal. Vele vetrijke voeding werd erna gegeten. 1972 was een keerpunt en ging de curve terug naar omlaag. Er zullen wel meerdere factoren een rol spelen, maar kan jij een voorbeeld aanhalen welke stof een grote inbreng nog zou kunnen hebben?

De algemene levensverwachting is in die periode ook sterk gestegen, dat gecombineerd met de sterk gestegen zwaarlijvigheid.

Natuurlijk is die gestegen. Vandaag de dag stijgt die nog. Het is niet omdat een bevolking meer obees wordt, dat zijn levensverwachting daalt. De stijging van de levensverwachting voorbije decennia is vooral te wijten aan zeer grote stappen vooruit in de farmacologie.
Vooruitsprong door deze technologie heeft veel grotere invloeden. Denk maar aan bv statines, die een zeer doeltreffend geneesmiddel zijn om de vetsamenstelling van het lichaam te verbeteren. Net zoals vele diuretica en allerlei om de bloeddruk te laten dalen.

Want volgens onze zegtfou zijn verzadigde vetten niet slecht en laten ze het LDL-gehalte niet stijgen, dan vraag ik me af, wat laat het volgens jullie dan wel stijgen?

Niet liegen he. Ik zeg helemaal niet dat het LDL niet stijgt.

En zeggen dat statines de oplossing zijn is te gek voor woorden. Dat is bijna de grootste scam in de medicijnenwereld die er is. Ik ken zelfs mensen die in het wereldje werken die zeggen dat statines gepushed worden doordat het geld oplevert, niet omdat ze zo geweldig werken. Statines doen helemaal niks aan de oorzaak, ze stellen de boel alleen uit.

Terug
Naar boven