MuscleMeat

Aankomen door calorieën, eiwitten of koolhydraten?

maximianto wat doe je toch allemaal jongen

haha ik? wou gewoon dat de discussie afgelopen was :P
en riggard dat verzadigd vet anders is in chocola dan in patat dat klopt. In patat zit met name ook transvet. Zijn maar weinig die transvet vrij zijn. maarja wat is verzadigd vet nou? simpel een vet die geen dubbele bindingen heeft. En ja daar zijn nog al wat verschillen in te vinden. LDL staat voor lage dichtheids Lipiden, Deze staan ervoor bekend op te hopen in de bloedvaten. De hoge dichtheidslipiden zijn degene die de lage dichtheidslipiden juist weer op ruimen. Verzadigde vetten staan erom bekend voornamelijk LDL te zijn. En onverzadigde met name HDLs. Je hebt ze in evenwicht nodig. Ook met name omdat verzadigde vetzuren ook belangrijk zijn voor hormonale regeling en vitamine opname en andere bouwprocessen. Tevens heb je aan 30 gram vet combinatie van onverzadigd vet en verzadigd vet genoeg volgens de gezonde maatstaven. Dus je hoeft het echt niet op te gaan zoeken. Als je havermout, brintha en vlees eet zit je daar snel op. En hogere hoeveelheden verzadigd vet brengt je geen verdere voordelen. maar alle onverzadigde en verzadigde vetten over 1 kam scheren is inderdaad niet zo slim

maar om dus de vraag van het topic de beantwoorden. Als je endo bent verhoog je in vetten en eiwitten. Meso en ecto verhogen in eiwitten en kh en eventueel in vetten

Laatst bewerkt:
Ik ga veiligheidshalve gewoon niet meer te veel (proberen nooit meer) op dit topic komen, voor ik te veel cortisol aanmaak;), wat ook al niet goed is voor de spiertjes.

@Riggard

De studie waar 5% is vervangen: de rest van de voeding was exact hetzelfde, dat is net de bedoeling van een studie, zeker zo een grootschalige. Alle mogelijke variabelen worden constant gehouden. Dus alleen deze percentages waren veranderd. Het was trouwens niet op basis van één studie, maar zeeeeer vele experimenten (van een paar 100 dacht ik, staat erbij). Duur van de studie wil ik gerust eens navragen.

Eum wat al mijn studies betreffen die ik heb opgesomd: ik heb puur de conclusie genoteerd. Zoek ze zelf op op google of waar dan ook (heb altijd auteur en tijdschrift, bij velen toch, erbij geschreven), deze kan je van pubmed of dergelijke afhalen.

Ik vind de commentaar op mijn studies niet veel waard, aangezien je niks zelf hebt opgezocht en de hele opzet van de studie langs geen kanten begrijpt. Natuurlijk ben je met enkel conclusies geen hol. Dus voor je die studies afbreekt, raad ik toch aan om deze even grondig te bestuderen
Hier komt het weer: het juist interpreteren van studies, en daar doen jullie duidelijk geen moeite voor (ze zelfs niet lezen). Verder wil toch ook nog wel even zeggen dat dit de grootste studies zijn gedaan in de afgelopen decennia, niet een paar flutonderzoekjes.
Gefinancieerd zijn ze bijlange niet door een voedingsmaatschappij van eender welk product of wat dan ook. Dit waren onderzoeken om richtlijnen voor het algemeen voedingsadvies op te stellen, dat vandaag de dag nog altijd door alle internationale instellingen gebruikt wordt. Deze onderzoeken zijn meer waard dan alles bijeen wat ik hier gelezen heb.
Betere leefomstandigheden, denk je dat daar geen medicatie bijhoort?
Precies is je houding tov universiteiten zeer slecht, nochtans staan deze mensen, lectoren, 100'en stappen boven ons allemaal. Ik zeg niet dat ze ALTIJD juist zitten, maar als dit soort voedingsadvies over heel de wereld verspreid is en er wel degelijk zeer goede resultaten mee worden gehaald door mensen die dit volgen (een vb van één man die je aanhaalt, zegt niks)..
En altijd met je sponsoren, denk je dat alle opleidingen in België en waar nog allemaal gesponsord zijn door een voedingsgigant die wil verkopen?

Die max 10% vv komt van voedingsadvies wat in mijn opleiding is meegegeven en overal trouwens staat geschreven. Typ maar in in google: verzadigd vet 10%. Onder andere de WHO, World Health Organisation, één van de grootste instellingen ter wereld qua gezondheid en voeding.

Verzadigd vet stel ik indd gelijk aan LDL, te hoge verhoudingen hiervan bevorderen dit zeker.

Overigens sla ik de plank helemaal niet mis, ik heb 2maal gezegd wat ik precies bedoelde met verzadigd vet is slecht! Geen VV-rijke producten eten, vv krijg je al genoeg binnen als je veel producten eet met ov, waar wel een goede verhouding aanwezig is! (namelijk zeer weinig vv en veel ov).
Mijn hevige reacties waren vooral op de simplistische uitspraak van zegtfou: "vet is niet slecht", ergens in de eerste posten, zonder enige notie of wat dan ook, wat nergens op trekt.

Trouwens, zoals ik al heb aangehaald, commentaar geven lukt wel goed bij jou, maar zeg eens, wat denk je zelf dan en waar baseer jij dan ALLES op? Hier heb ik 0 over gehoord. Wat raad jij dan aan van verzadigde vetten en hoe onderbouw jij dat?

@ zegtfou:

Je slaat echt een belachelijk figuur. Vis en noten zijn juist zo gezond omwille de grote hoeveelheid onverzadigde vetten en niet omwille van de verzadigde vetten. Vind jij maar eens voor mij een artikel dat zegt "verzadigde vetten in noten zijn gezond". Neen, deze verzadigde vetten kunnen gewoon geen kwaad omdat ze in de juiste verhouding zijn met onverzadigde, zeer weinig verzadigde dus.
In eieren zit trouwens bijna geen verzadigd vet maar wel veel cholesterol. Puur cholesterol in je voeding is helemaal niet zo schadelijk als veel vv/transvetten. Daarom dat eieren onterecht zo een slechte reputatie hebben, ze dachten dat dit cholesterol wel o zo slecht was.

Trouwens WAAROM denk jij dat deze dan wel zo goed zijn en waar baseer je je op?

Voor jullie alletwee hetzelfde: lees mijn onderzoeken, daar kan je nog wat van opsteken. Jullie gaan erg licht over deze onderzoeken terwijl deze alles vertellen.
Waar jullie voor staan heb ik geen flauw benul van trouwens? Beurt aan jullie om eens iets deftig over jullie mening te zeggen ipv mijn studies met lullekoek af te breken.
Ik heb ondertussen al 5maal gzegd waar ik de nadruk op leg: producten met veel VV vermijden, hierdoor worden je vetverhoudingen super, als je dan ook nog de bronnen eet met veel ON V.

Verschillende soorten verzadigd vet, ok, maar er is nog niks uitsluitsel over het meer aanraden ervan. Hier is bijlange nog niet genoeg evidentie voor. Onverzadigde vetten in een grotere verhouding eten is en blijft het beste. VV-rijke producten afraden is ook het beste.
Waarom zijn noten en vis zo gezond qua vet? Omdat ze een goede verhouding bevatten! WEINIG VV en VEEL ONV. Deze lijn moet je dan ook doortrekken naar de rest van voedingsmiddelen. Als jullie gaan beweren dat noten en vis goed zijn omwille van hun verzadigde vetten, ja kom he.
ik snap ook wel hoe een studie werkt en doelde ook niet op de verschillen in de twee groepen, ik vroeg hoeveel verzadigd vet tov onverzadigd vet er in hun dieet zat en watvoor voedsel ze aten voor dat verzadigde vet. patat is iets totaal anders dan mager rundergehakt en 5% minder als je 90% verzadigd vet eet is iets anders dan 5% minder als je maar 10% eet zoals jij aanraadt.

de auteur die ik noem is geen anekdotische drogreden, maar een auteur die onderzocht heeft in hoeverre ziekenhuisbezoeken mensen beter of slechter af maken. het antwoord mag je van me raden.

WHO, die organisatie waarbij 9 van de 11 leden gesponsord wordt door de pharmaceutische industrie?

wat mijn standpunt is? waarom zou ik een standpunt moeten hebben? ik ben gewoon kritisch tov wat ik hier van je lees omdat het niet geheel past binnen wat ik zelf ervaar en lees. daarom stel ik je wat kritische vragen die je, wanneer je gelijk hebt (lijkt mij), zonder problemen moet kunnen beantwoorden. maargoed als je m'n globale mening wil:
ik denk niet in gezond vet en ongezond vet, ik denk in gezond en ongezond voedsel, alleen maar speklappen met patat eten is ongezond, maar vlees, vis, noten, fruit, eieren en groenten zie ik als gezond, zuivel & graanproducten met mate.

je onderzoek zal ik binnenkort welleens doornemen, heb ik nu geen tijd voor, toch lijkt het me een kleine moeite voor je om dat soort dingen te vermelden, als je het kritisch hebt gelezen moet je er toch van op de hoogte zijn.

---------- Toegevoegd om 23:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:11 ----------

haha ik? wou gewoon dat de discussie afgelopen was :P
en riggard dat verzadigd vet anders is in chocola dan in patat dat klopt. In patat zit met name ook transvet. Zijn maar weinig die transvet vrij zijn. maarja wat is verzadigd vet nou? simpel een vet die geen dubbele bindingen heeft. En ja daar zijn nog al wat verschillen in te vinden. LDL staat voor lage dichtheids Lipiden, Deze staan ervoor bekend op te hopen in de bloedvaten. De hoge dichtheidslipiden zijn degene die de lage dichtheidslipiden juist weer op ruimen. Verzadigde vetten staan erom bekend voornamelijk LDL te zijn. En onverzadigde met name HDLs. Je hebt ze in evenwicht nodig. Ook met name omdat verzadigde vetzuren ook belangrijk zijn voor hormonale regeling en vitamine opname en andere bouwprocessen. Tevens heb je aan 30 gram vet combinatie van onverzadigd vet en verzadigd vet genoeg volgens de gezonde maatstaven. Dus je hoeft het echt niet op te gaan zoeken. Als je havermout, brintha en vlees eet zit je daar snel op. En hogere hoeveelheden verzadigd vet brengt je geen verdere voordelen. maar alle onverzadigde en verzadigde vetten over 1 kam scheren is inderdaad niet zo slim

maar om dus de vraag van het topic de beantwoorden. Als je endo bent verhoog je in vetten en eiwitten. Meso en ecto verhogen in eiwitten en kh en eventueel in vetten
aan 30 gram genoeg? goddamn, wat wil je die mensen aan doen? als ik aan de 30 gram zit heb ik het libido van een gecastreerde stier.

Laatst bewerkt:
ik snap ook wel hoe een studie werkt en doelde ook niet op de verschillen in de twee groepen, ik vroeg hoeveel verzadigd vet tov onverzadigd vet er in hun dieet zat en watvoor voedsel ze aten voor dat verzadigde vet. patat is iets totaal anders dan mager rundergehakt en 5% minder als je 90% verzadigd vet eet is iets anders dan 5% minder als je maar 10% eet zoals jij aanraadt.

de auteur die ik noem is geen anekdotische drogreden, maar een auteur die onderzocht heeft in hoeverre ziekenhuisbezoeken mensen beter of slechter af maken. het antwoord mag je van me raden.

WHO, die organisatie waarbij 9 van de 11 leden gesponsord wordt door de pharmaceutische industrie?

wat mijn standpunt is? dat je gezond moet eten, patatten, frikandellen etc. zie ik als ongezond, maar gehakt e.d. zie ik niet per definitie als ongezond. verder ben ik gewoon kritisch tov. alles wat je zegt en probeer ik niet zozeer een punt te propageren.

je onderzoek zal ik binnenkort welleens doornemen, heb ik nu geen tijd voor, toch lijkt het me een kleine moeite voor je om dat soort dingen te vermelden, als je het kritisch hebt gelezen moet je er toch van op de hoogte zijn.

---------- Toegevoegd om 23:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:11 ----------

aan 30 gram genoeg? goddamn, wat wil je die mensen aan doen? als ik aan de 30 gram zit heb ik het libido van een gecastreerde stier.

Haha ik wil niemand wat aan doen. Dat is wat ik gehoord en gelezen heb. Aan 30 gram per dag heb je voldoende voor je levensfuncties
Miss dat jij specifiek. of bbers in het algemeen meer nodig hebben. Geen idee.

Terug
Naar boven