Fitness Seller

Aankomen lukt niet

• Topic Starter Topic Starter
ik ga nu gelijk aan de slag en uitrekenen wat ik precies moet eten om aan de 2500 kcal te komen(daarnaast drink ik ook sirous mass) IN iedergeval ik zet mijn schema als ik hem af heb hier op dit forum. En inderdaad ik durf me meestal niet te vertonen in een sportschool (Om dat ik zo dun ben denken mensen soms dat ik op en 15 jarige lijk terwel dat amper zo is) Ik betaal al 4 maanden fitnis en ben in totaaal stuk of 4 keer geweest om dat ik me zwaar schaam. Ik bedank jullie echt voor de hulp! Jullie kunnen je goed in leven in en ander

ik ga nu gelijk aan de slag en uitrekenen wat ik precies moet eten om aan de 2500 kcal te komen(daarnaast drink ik ook sirous mass) IN iedergeval ik zet mijn schema als ik hem af heb hier op dit forum. En inderdaad ik durf me meestal niet te vertonen in een sportschool (Om dat ik zo dun ben denken mensen soms dat ik op en 15 jarige lijk terwel dat amper zo is) Ik betaal al 4 maanden fitnis en ben in totaaal stuk of 4 keer geweest om dat ik me zwaar schaam. Ik bedank jullie echt voor de hulp! Jullie kunnen je goed in leven in en ander

Je moet niet rekenen hoe je aan die 2500 komt maar hoeveel JIJ eigenlijk nodig hebt.

ik denk dat ik op de 2500 kcal zit ja om dat ik namelijk ook werk

tsjah weet je wat het is als je de stap niet neemt zul je die nooit nemen omdat je je altijd zult schamen. Gewoon gaan, ga anders met een goeie vriend ofzo dat scheelt al de helft :)

(Ik begon op 60 kilo met 1.94... ik weet hoe het voelt ;) dat was begin dit jaar, weeg ondertussen bijna 80 kilo, helaas heb ik dit forum niet eerder gevonden, ik dacht altijd dat ik veel at, ik at wel veel.. vergeleken met andere mensen, maar voor mijn lichaam veel te weinig. fout numero uno.)

zorg dat je om de 2-3 uur gewoon wat eet, op een gegeven moment zul je hieraan wennen en krijg je vanzelf na 2 uur honger!
wat weer tot gevolg heeft dat je per maaltijd meer gaat eten en langzamerhand zul je echt wel aankomen trust me. also, verdiep je in voeding, veel lezen!

Succes!

het volgende:

Het volgende verbruik ik per dag als ik alleen maar zit: 1408Kcal Ik ga er van uit wanneer waneer ik boven de 2500 zit dat ik wel aan kom.

7.00: 2 maat scheppen Serious Mass met water Aantal kcal: 1250 Kcal (kan ook met volle melk)

7.30: 500 ml Goedemorgen drink ontbijt Aantal Kcal: 350

10.00: 2 sneetjes brood met pindakaas (Ongeveer 50 gram brood) en 250ml chocolade melk vol Aantal kcal: 420

12.30: 2 sneetjes brood met pindakaas en 250ml chocolade melk vol Aantal kcal: 420

14.00: 2 maat scheppen Serious Mass met water: 1250 Kcal

16.00: 1 banaan en 250ml chocolade melk vol Aantal Kcal: 330 Kcal

19.00 Avond eten met en toetje. Hier zit mijn grootste probleem dit verschilt namelijk heel vaak! Zo wat elke dag eet ik wat anders.

21.00: 200ml kwark: 310 Kcal ( ik ga dit wel proberen op te bouwen.

22.00: 2 maatscheppen Serious Mass met water Aantal kcal: 1250

(Ik heb het beleg niet mee gerekend) Ik zat er nog wel over na te denken om de kwark te laten vervangen met noten. In iedergeval wat vinden jullie er van? Dit is en schema waar ik me naar toe werk. Het zal denk ik niet lukken om in een keer alles op te eten maar ik ga tot het uiterste. Door jullie heb ik weer hoop gekregen

Die serious mass shakes 1250Kcal per keer? Weet je het zeker?

Zo... 2 maatbekers van 334 gram? Knap als je dat 2 tot 3 per dag doet.. maar haal het beter uit vast voedsel. Shakes zijn ter annvulling. Jij gebruikt ze voor de helft. Is een begin maar zoals ik net zij beter vast voedsel.

3 shakes per dag is er wat over en zal snel je strot uitkomen.

Vervang je boterhammen door brinta,havermout,pasta,rijst ed...

Je kwark kan blijven en je kan er gerust 50gram gemalen noten bij doen dit zijn al snel 300 extra kcal.

Als beleg moet je gaan voor mager rundsvlees,gevogelte of vis.

Niet vergeten om voldoende eiwitten in je voeding te stoppen want onvoldoende eiwitten is geen spiergroei hoeveel je anders ook eet.

het volgende:

7.00: 2 maat scheppen Serious Mass met water Aantal kcal: 1250 Kcal (kan ook met volle melk)

Ikzelf supplementeer ook met Serious Mass. Goed produkt, alleen denk ik dat 3 complete shakes voor jou erover zijn. Dit gaat je echt niet lukken in het begin!

Doe eerst maar 2 shakes met een halve dosering per dag. En kijk na een week of je hier nog een 3de halve dosering bij kan doen.

Kijk dan eens naar de weegschaal. Maar laat je maag eerst wennen. Een volwaardige shake van 1250kcal ligt bij mij zelfs wat op de maag.

het volgende:

Het volgende verbruik ik per dag als ik alleen maar zit: 1408Kcal Ik ga er van uit wanneer waneer ik boven de 2500 zit dat ik wel aan kom.

10.00: 2 sneetjes brood met pindakaas (Ongeveer 50 gram brood) en 250ml chocolade melk vol Aantal kcal: 420

12.30: 2 sneetjes brood met pindakaas en 250ml chocolade melk vol Aantal kcal: 420

19.00 Avond eten met en toetje. Hier zit mijn grootste probleem dit verschilt namelijk heel vaak! Zo wat elke dag eet ik wat anders.

(Ik heb het beleg niet mee gerekend) Ik zat er nog wel over na te denken om de kwark te laten vervangen met noten. In iedergeval wat vinden jullie er van? Dit is en schema waar ik me naar toe werk. Het zal denk ik niet lukken om in een keer alles op te eten maar ik ga tot het uiterste. Door jullie heb ik weer hoop gekregen

dit is wel het andere uiterste. meer als 5000 kcal! probeer eerst eens een maandje om op 3000 kcal te gaan, kom je aan dan is het ok, zo niet dan kun je meer gaan eten.

en lijkt me ook niet goedkoop een kilo van dat spul wegwerken p/dag. dat kost je 60 euro per week man!

:roflol: wtf loop je dan moeilijk te doen dat je niet aankomt. je eet nog niet eens wat de meeste (sportende) mensen moet eten om op gewicht te blijven.

Ten eerste. Ik heb wel respect voor je, omdat je al een poosje lid bent maar wat je hier zegt slaat helemaal nergens op.

Afgaand op zijn stats heeft hij absoluut geen 3000kcal nodig (los van het feit dat hij hier uiteraard harder op zal knallen). De meeste sportende mensen hebben allemaal verschillende stats die niet met elkaar overeen komen.

Stel ik zit op de 4500 kcal (zit op de 5000) dat betekent dan niet dat een ecto van 1.60 en 42 net zoveel binnen moet krijgen om uberhaupt iets meer massa te gainen. Je moet altijd je behoeftes uitrekenen, daar zo'n 500 of 1000 kcal boven zitten in de bulk. Merk je dat dat geen extra meerwaarde biedt dan zet je de stap wat hoger en spring je naar de 1000/1500 kcal extra.... en zo maar door.

Dit zul je allemaal ongetwijfeld wel weten, maar afgaand op een reactie als dit tegenover de ts kan je dit soort reacties van andere verwachten.

No hard feelings.

Als ik je een goede tip mag geven. Ik zelf verkeer niet in zo'n 'extreme' situatie als jij doet, maar zelf probeer ik momenteel ook op een enigszins acceptabele manier aan te komen. Dit houdt dus in dat ik mijn hoeveelheid eten ook omhoog geknald heb.
Ik raad je aan om dit geleidelijk te doen. Als je in één keer probeert ontzettend veel te gaan eten zul je binnen no-time af moeten haken omdat, als ik het zo zie, je dit helemaal niet gewend ben. Schroef dus langzaam maar zeker je kcal's op tot een acceptabel aantal. Als je wilt aankomen is eten nu eenmaal #1.
Ook kun je beter toch naar de sportschool gaan, ondanks dat je je schaamt. Wees trots dat je een doel voor ogen hebt dat je bereiken wil en kan indien je de moeite ervoor wilt nemen, en ik heb het vermoeden dat je dit wel wil.
Ook is het verstandig aan je fitness-instructeur je doel te melden, zodat hij kan vertellen welke oefeningen, hoeveel sets/reps etc. goed voor je zijn.
Schaam je in ieder geval niet. Wees trots en streef je doel na!

Het Schema heb ik even verandert om dat ik er inderdaad zelf ook achter ben gekomen dat het me bakken geld gaat kosten als ik zoveel van Serious Mass drink. Dus het volgende schema:

het volgende:

7.00: 1 maat schep Serious Mass met volle melk Aantal kcal: 700

14.00: Ongeveer 50 tot 100 gram pinda's Aantal kcal: 296 - 593

19.00: Probeer 200 gram macaronie (met pinda sous) te eten met wat gekookte aardappels en een toetje Aantal kcal: 600 ongeveer Toetje is meestal glas vla of pudding

22.00: 1 maatschep Serious Mass met volle melk Aantal kcal: 700

Dan zit ik in totaal op 4230 Kcal. Ik denk dat ik hier wel overeen kom te zitten om dat ik her en der ook wel wat tussendoortjes er bij eet zo als pudding of blikje cola of zo kan van alles zijn. Brinta daar begin ik later aan laat ik maar eerst wennen aan dit voedingspatroon. Verder ga ik dan ongeveer 3 keer fitnissen daarbij ga ik van alles en beetje trainen borst schouder spieren buik spieren enz. Wat vinden jullie er van?

1400 Kcals is je mbr juist? Dan nog vermenigvuldigen met een activiteitfactor en dan kom je ongeveer uit 1680 Kcals juist? Waarom dan 4200 Kcals gaan eten ?! Heb je wel al eens geprobeerd met een echt voedingsschemaaan bvb 2500 kcals? Dat moet ruim voldoende zijn als ik het zo hier lees.
Voor je voedingschema:

7.00: 1 maat schep Serious Mass met volle melk Aantal kcal: 700
Je kunt dit evengemakkelijk vervangen door havermout en volle melk, dit kun je wrs ook door je ouders doen betalen.
Dit lijkt mij volledig nutteloos, is dat geen suikerdrankje? Als je perse 1000 Kcals wil hebben smorgens eet dan 200 gram havermout en 1L melk

14.00: Ongeveer 50 tot 100 gram pinda's Aantal kcal: 296 - 593
waarom 50 tot 100 en niet gewoon 100? bovendien vind ik dat dit geen maaltijd is, een dan nog 2 boterhammen met was hesp/ham/kaas en 30gram pinda's. Waarom anders ook geen eieren toevoegen aan je schema?
Dat is ook geen maaltijd he, dat zijn weer een bom suikers en voor de rest niets. Waar zijn de eiwitten en vetten?
19.00: Probeer 200 gram macaronie (met pinda sous) te eten met wat gekookte aardappels en een toetje Aantal kcal: 600 ongeveer Toetje is meestal glas vla of pudding
Dus koolhydraten met macaronie en dan nog koolhydraten met aardappels. en dan nog eens koolhydraten met vla of pudding....trekt op niets
Maak hier 500ml van en doe die serious mass hier weg. Eet nog wat spaghetti of havermout en wat melk maar dit wordt echt een dikmakertje
22.00: 1 maatschep Serious Mass met volle melk Aantal kcal: 700
nutteloos

Kortom: heb je wel naar andere voedingschema's gekeken???
Aankomen is een ding maar jij gaat richting obesitas en suikerziekte (ok nu overdrijf ik een beetje) met zo een schema.
Lees de stickies. Kijk eens op bodybuilding.com naar articles.

ik ben het er wel mee eens met wat u zegt maar ik moet eerst op normaal gewicht komen voor dat ik me ga richten op een echte normale eet gewoontje. De dieetiste had mij ook verteld dat zoetigheid geen kwaad kon.

ik ben het er wel mee eens met wat u zegt maar ik moet eerst op normaal gewicht komen voor dat ik me ga richten op een echte normale eet gewoontje. De dieetiste had mij ook verteld dat zoetigheid geen kwaad kon.

Oowjawel!! vind ik dan.

Ik zal je zeggen ik heb precies hetzelfde probleem als jou. Luister gewoon naar de mensen hier die zeggen dat je niet ineens zoveel moet gaan eten. Het is niet moeilijk om op je normale gewicht te zitten. Met dit schema moet dat heel goed te doen zijn na een paar maanden. MAAR, dan zal het ook allemaal vet zijn. waarom? omdat je op dit moment zo'n langzame stofwisseling hebt, dat je lichaam het allemaal op zal slaan als vet. Ik heb hier dus echt ervaring mee. probeer gewoon op te bouwen. En die drankjes die je in de ochtend en avond neemt zijn ook overbodig. Ik zou er eentje nemen in de ochtend en avonds laten staan.

Een ander reden waarom je niet meteen zoveel moet eten, is omdat ik zeker weet dat je het hooguit 1 week volhoudt, omdat je gewoon niet gewend bent zoveel te eten en het vergt echt veel motivatie. Dat heb je misschien de eerste 2 weken wel, maar daarna wordt het al moeilijker. Wat dan?? Dan ga je dus maaltijden overslaan enzo, wat als gevolg heeft dat het hele schema zal instorten en dat je zo weer op je huidige gewicht landt.

waarom? Je lichaam gaat niet efficienter om met zoietigheid ofzo hoor.
(Dat een dieetiste dat zegt wil nog niet zeggen dat het ook zo is. Nuja wie ben ik om een dieetiste tegen te spreken indd, maar ik geef gewoon mijn mening.)

Terug
Naar boven