XXL Nutrition

AAS+ geloofsovertuiging

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vanaf dat je claimt een criterium te hebben om juiste van verkeerde profeten te onderscheiden, geef je al een rationalisering van je geloof, terwijl je daarvoor net zegt dat het een kwestie is van een blind geloof. Wat is het nu?

---------- Post toegevoegd Tue 1 Nov 2011 om 20:45 ----------



Religie heeft geen alleenrecht op moraal, meer zelfs: een seculiere moraal is stukken waardiger omdat je het goede omwille van zichzelf doet, en niet uit angst voor een of andere goddelijk sanctie om in de hel gesmeten te worden.

Dit is echt mijn laatste reactie: Jezus is de enige ware profeet en dat is blind geloof.
 
21e eeuw, mensen geloven nog. Wat een troll was diegene die dat boekje ooit schreef.
 
jezus dit is wel de grootste onzin die ik tot zover lees.
Geloof stamt af uit de tijd dat de wereld volgens hun nog plat was. weten zij veel waar bijvoorbeeld de regen vandaan kwam. Er werden toen blijkbaar verhalen verzonnen om mensen in toom te houden. tegenwoordig zijn we veel verder. ga als priester maar is Russische roulette spelen tegen een moordenaar. de kans dat jij de lult ben is even groot. en misschien nog wel groter
 
jezus dit is wel de grootste onzin die ik tot zover lees.
Geloof stamt af uit de tijd dat de wereld volgens hun nog plat was. weten zij veel waar bijvoorbeeld de regen vandaan kwam. Er werden toen blijkbaar verhalen verzonnen om mensen in toom te houden. tegenwoordig zijn we veel verder. ga als priester maar is Russische roulette spelen tegen een moordenaar. de kans dat jij de lult ben is even groot. en misschien nog wel groter

rofl wat een vergelijking, gaat nergens over dit.
ja god gaat je redden, omdat jij een pistool tegen je kop houd en de trekker overhaalt.

not sure if..
 
een monopolie op de waarheid. kan me zo snel niet herrineren van wie die quote komt maar hij is wel raak

---------- Post toegevoegd Tue 1 Nov 2011 om 21:52 ----------

rofl wat een vergelijking, gaat nergens over dit.
ja god gaat je redden, omdat jij een pistool tegen je kop houd en de trekker overhaalt.

not sure if..

ja gelijk heb je
 
Ik zie het punt van verdere discussie niet. Wat mij betreft gaat er een slotje op. TS was hier duidelijk alleen maar om zieltjes te winnen en -zoals eigenlijk altijd- zijn morele verhevenheid te tonen. Meneer is gelovig, en wij simpele sukkels kunnen maar beter ZIJN waarheid accepteren dan zelf na te denken. Gadverdamme. Kerel, ik hoop dat je inziet hoe naief je bent voordat je leven voorbij is, want je haalt op deze manier alle vreugde uit het leven. Niet alleen voor jezelf, maar dankzij je stomme posts ook bij ons (zij het gelukkig beperkt). Hou op met prediken en laat anderen met rust. Spiritualiteit is een strict persoonlijke aangelegenheid.
 
een monopolie op de waarheid. kan me zo snel niet herrineren van wie die quote komt maar hij is wel raak

Hans teeuwen, toen die op de bank lag bij de meiden van halal.

ik ben zelf totaal niet gelovig, anders had ik wel een hoop ellende minder mogen hebben.
Maar heb wel op een gelovige school gezeten.
en daar krijg je ook geleerd dat je respect voor elkaar moet hebben ongeacht het geloof.
echter in praktijk draaien mensen dat om in hun voordeel.
dat je jezelf om kan zetten naar iemand die gelooft in Jezus en god ala maar respecteer dan ook dat niet iedereen zich aan een verhaal vast kan grijpen.

Voor de bijbel waren er ook een hoop andere godsdiensten die toen verdwenen.
en zolang hier flink geld mee verdient wordt zullen kerken het ook zo veel mogelijk aanprijzen.

maar ik verwacht zelf dat we over een jaartje of 100 a 200 een nieuw geloof krijgen, jan-klaas hendriksen uit nazaret ofzo

http://www.dumpert.nl/mediabase/1788711/1e21df6f/hollandse_nuchterheid_ten_top_.html
 
Laatst bewerkt:
Hans teeuwen, toen die op de bank lag bij de meiden van halal.

ik ben zelf totaal niet gelovig, anders had ik wel een hoop ellende minder mogen hebben.
Maar heb wel op een gelovige school gezeten.
en daar krijg je ook geleerd dat je respect voor elkaar moet hebben ongeacht het geloof.
echter in praktijk draaien mensen dat om in hun voordeel.
dat je jezelf om kan zetten naar iemand die gelooft in Jezus en god ala maar respecteer dan ook dat niet iedereen zich aan een verhaal vast kan grijpen.

Voor de bijbel waren er ook een hoop andere godsdiensten die toen verdwenen.
en zolang hier flink geld mee verdient wordt zullen kerken het ook zo veel mogelijk aanprijzen.

maar ik verwacht zelf dat we over een jaartje of 100 a 200 een nieuw geloof krijgen, jan-klaas hendriksen uit nazaret ofzo

http://www.dumpert.nl/mediabase/1788711/1e21df6f/hollandse_nuchterheid_ten_top_.html

Hans is echt een BAAS in dat stukje heerlijk. Vooral dat die uber al qaida Marokkaan op de tribune zijn lachen niet kan inhouden is echt goud :D:D:D lang niet gezien dit stukje blijf goed
 
Locked, TS heeft aangegeven niet meer te posten in dit topic en de AAS-sectie is verder niet bedoeld om te dienen als religieus platform.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven