XXL Nutrition

Gestopt Absolutely Fabulous contest log

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
:fuu: Weinig support hier.

57.5 kg trouwens. Daalt weer langzaam dus...
Te langzaam, voel me echt moddervet.
Ga toch expres in legging trainen, even mezelf met de neus op de feiten drukken :D
 
Meet je je % ook? Volgens mij kijk jij best vaak alleen naar gewicht. Beetje vanaf stappen
 
:fuu: Weinig support hier.

57.5 kg trouwens. Daalt weer langzaam dus...
Te langzaam, voel me echt moddervet.
Ga toch expres in legging trainen, even mezelf met de neus op de feiten drukken :D


hoezo wening support?

Moet je ook wat meer posten;)

niet alleen je gewicht en reps.

We willen je diepste gevoelens & verlangens weten
 
Waarom?
Gewicht is bij mij normaal erg stabiel, merk het daar snel genoeg aan als er iets verandert dus. Klopt ook altijd precies met hoeveel ik onder of boven onderhoud eet. Nu wil ik eerst nog wat vet afvallen, dat is op de weegschaal het beste bij te houden. Spiermassa behoud ik toch wel zolang in zo hard train en voldoende eet.

Meette voorheen ook mn omtrekken, maar daaraan is lastiger te zien wat vet en wat spieren zijn.
Verder ga ik vooral op de spiegel af, die blijft het belangrijkst. Maar het is moeilijk om daar objectief naar te kijken.

---------- Post toegevoegd 11 June 2013 om 10:21 ----------

niet alleen je gewicht en reps.

We willen je diepste gevoelens & verlangens weten
:D

Dat deed ik nu. Maar levert gelijk altijd zo'n ellenlange discussie op :p
 
Mijn ogen toch niet de beste niet manier. Het is en blijft een gok of t spier of vet is.
Deed het voorheen ook en kon niet eens lekker meer trainen en voeding steeds veranderen naar wat weegschaal zegt.
Pas je ook steeds aan aan de uitkomt of blijf je wel tijdje op zelfde kcal zitten?

zou vet meter aanschaffen.
 
Discussie is goed zolang het leerzaam is;)

Spiegel is ook belangrijkste.
Maar vp ook;)
Als je 1x per 2 week meet moet je wel vooruitgang zien.

Natuurlijk niet vlak voor/tijdens/na menstruatie doen.

Beste vind ik nuchter.
 
Meestal ontsporen de discussies in de logs:D
 
Ik doe niet aan menstruatie, dus heb geen andere schommelingen in m'n gewicht dan door een keer veel eten of alcohol drinken. En dat weet ik dan precies.
Structureel effect zie je echter pas over een paar weken, zeker met de geringe hoeveelheden die ik afval (max een paar ons per week). Dus ik houd inderdaad voor langere tijd mn voeding gelijk.

Ik heb een VP meter, maar ben er niet geoefend genoeg in. Dus dat is ook weinig betrouwbaar.
 
Discussie die ontsporen? Why I never !
 
Ik doe niet aan menstruatie, dus heb geen andere schommelingen in m'n gewicht dan door een keer veel eten of alcohol drinken. En dat weet ik dan precies.
Structureel effect zie je echter pas over een paar weken, zeker met de geringe hoeveelheden die ik afval (max een paar ons per week). Dus ik houd inderdaad voor langere tijd mn voeding gelijk.

Ik heb een VP meter, maar ben er niet geoefend genoeg in. Dus dat is ook weinig betrouwbaar.


je zit op onderhoud en maakt verschil met cardio?

Heb jij ff mazzel, ik ben zeer goefend in vp meten :D
Special price for you :eyebrow:
 
Nee, nog even geen extra cardio. Loop wel minstens 1 keer per week hard, maar dat is amper genoeg om een cheatmaaltijd mee op te vangen.

Verder elke dag zo'n 300 kcal onder onderhoud.
 
Nee, nog even geen extra cardio. Loop wel minstens 1 keer per week hard, maar dat is amper genoeg om een cheatmaaltijd mee op te vangen.

Verder elke dag zo'n 300 kcal onder onderhoud.

Hoe lang loop je dan? Uurtje lopen kom je toch al makkelijk aan een 750kcals?
 
Denk dat je wel teveel naar gewicht kijkt. Gewicht kan door zoveel factoren veranderen en ook al blijft het stabiel dat kan nog spierverlies betekenen ipv vet. Je woont samen toch of was dat niet het geval? Dan zou diegene toch kunnen meten?
 
@Rob Half uurtje. Met jouw gewicht wel ja :D Ik verbrand in een uur 5 a 600 kcal.

@natty Waarom? M'n gewicht als in het nummertje interesseert me namelijk helemaal niets. Ik weet alleen dat als ik aan het cutten ben, dat het langzaamaan moet dalen. Zo houd ik m'n progressie bij, want van week tot week zie je in de spiegel te weinig.

M'n vriend heeft er nog minder ervaring mee. ;)
Maar wil het als dat jullie gerust stelt wel 's op de sportschool laten meten. Dat gaan ze alleen niet elke week doen, dus is niet handig om je progressie op korte termijn mee bij te houden.
 
Dus je verbrand een 2 a 300kcals tijdens je lopen? Ja, dat heb je natuurlijk al snel gegeten ja :D
Misschien toch maar een extra sessie lopen erbij dan?
 
@Rob Half uurtje. Met jouw gewicht wel ja :D Ik verbrand in een uur 5 a 600 kcal.

@natty Waarom? M'n gewicht als in het nummertje interesseert me namelijk helemaal niets. Ik weet alleen dat als ik aan het cutten ben, dat het langzaamaan moet dalen. Zo houd ik m'n progressie bij, want van week tot week zie je in de spiegel te weinig.

M'n vriend heeft er nog minder ervaring mee. ;)
Maar wil het als dat jullie gerust stelt wel 's op de sportschool laten meten. Dat gaan ze alleen niet elke week doen, dus is niet handig om je progressie op korte termijn mee bij te houden.

Geruststellen? Nergens voor nodig, maar je hebt het altijd over cijfertjes, vocht, vet spieren. En ik ben van mening dat je niet duidelijk kan meten met een weegschaal. That's it;)

Als het voor jou werkt prima, maar denk dat het stuk effectiever kan. Je geeft zelf vaak genoeg aan dat het frustrerend is en je te weinig progressie is;)

Waarom zou je vet% wekelijks willen laten meten? Ook niet nodig.
 
Laatst bewerkt:
Ik te weinig progressie? Nog nooit beweerd.

Wil nu alleen die kg's van de afgelopen weken snel kwijt, liefst instantaan. Verder zet ik er juist op in om het langzaam te doen, ik heb geen haast ;)
M'n lichaam doet dan ook altijd precies wat het hoort te doen, val steady een paar ons per week af, als ik maar niet teveel cheat. Vocht zie ik bijvoorbeeld twee dagen na een flinke alcohol-binge ook direct terug op de weegschaal.
Dat soort schommelingen kan je juist prima meten op deze manier, zeker als je er wat meer ervaring in hebt. En vind dat ook interessant om te zien.

Afgezien van die schommelingen richt ik me alleen op de trend op de langere termijn (weken tot maanden) en vooral op de spiegel. Die combinatie werkt voor mij het beste.

Wedstrijdjongens bij mij op de sportschool meten trouwens ook nooit hun vetprecentage.
 
Ik te weinig progressie? Nog nooit beweerd.

Wil nu alleen die kg's van de afgelopen weken snel kwijt, liefst instantaan. Verder zet ik er juist op in om het langzaam te doen, ik heb geen haast ;)
M'n lichaam doet dan ook altijd precies wat het hoort te doen, val steady een paar ons per week af, als ik maar niet teveel cheat. Vocht zie ik bijvoorbeeld twee dagen na een flinke alcohol-binge ook direct terug op de weegschaal.
Dat soort schommelingen kan je juist prima meten op deze manier, zeker als je er wat meer ervaring in hebt. En vind dat ook interessant om te zien.

Afgezien van die schommelingen richt ik me alleen op de trend op de langere termijn (weken tot maanden) en vooral op de spiegel. Die combinatie werkt voor mij het beste.

Wedstrijdjongens bij mij op de sportschool meten trouwens ook nooit hun vetprecentage.

Te langzaam, moddervet? Of mis ik nu wat? ;)

Is het nodig om zulke schommelingen te meten vraag ik mij af? Ik zie het nut er niet van in. Ben wel benieuwd naar jouw idee erachter want ik krijg niet veel hoogte van jouw manier van cutten:p
 
Er is orde in de chaos Natty ;)

Ik weet ook precies wat mijn lichaam gaat doen als er een pak vocht ofzo bij is gekomen. Zelfs een slecht resultaat
qua meten kan soms aanduiden wat je vooruitgang is ;)
 
Er is orde in de chaos Natty ;)

Ik weet ook precies wat mijn lichaam gaat doen als er een pak vocht ofzo bij is gekomen. Zelfs een slecht resultaat
qua meten kan soms aanduiden wat je vooruitgang is ;)

Whaha dat zal best. Heb er zelf ook wel eens last van. Als het voor je zelf maar duidelijk is inderdaad:D

Ik meet nooit na avondje drinken (wat bijna nooit is) of cheatmeal etc. Ja soms omdat ik t leuk vind om te weten wat de schade nu is van zo'n dag. Verder niet:P haha.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven