XXL Nutrition

accessoires voor krachtstation

beginne

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Ik wilde op het internet gaan zoeken naar die haakjes waar je bij een apparaat de verschillende onderdelen grepen inklikt maar ik weet niet hoe je zoiets noemt?En ook eventueel die dikke touwen van een paar millimeter die je bij homegyms / krachtstations gebruikt en die plastic bollen waar die ijzeren haken opzitten aan het einde van die touwen die ik hierboven beschreven heb.
Beetje knullig dit maar weet het echt niet beter te beschrijven en dus hoe ik het moet zoeken op google.
Alvast bedankt voor het meedenken.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Ik denk dat je er zelfs 2 naast elkaar kan leggen de ronde opening kun je zo om de buizen leggen.
Wat is de diameter hiervan misschien wel handig om even te vermelden.
Alvast bedankt.

De kabelklem wat jullie aanbieden is tot 6mm is er geen uitvoering van 8mm hiervan verkrijgbaar?

Ik denk dat je er zelfs 2 naast elkaar kan leggen de ronde opening kun je zo om de buizen leggen.
Wat is de diameter hiervan misschien wel handig om even te vermelden.
Alvast bedankt.

De kabelklem wat jullie aanbieden is tot 6mm is er geen uitvoering van 8mm hiervan verkrijgbaar?

Klopt, je kunt op de meeste gewichtstapels inderdaad ook prima twee adapters naast elkaar kwijt. Met twee adapters (1,125 kg + 2,25 kg) ben je het meest flexibel en kun je stapjes van 1,125 kg of 2,25 kg of 3,375 kg maken!

Ik heb de maten van de adapters toegevoegd, zie de maattekening bij de productfoto's.

Wij hebben helaas geen kabelklem voor kabels van 8 mm, enkel tot 6 mm (het gat is circa 7 mm).

Laatst bewerkt:
Op de meeste dumbells krijg je 4x2.5kg aan elke kant.Met schouder press, en bankdrukken met losse dumbells is dit nu te weinig geworden, is het dan verstandig om met 5kg schijven te gaan werken en hoeveel kg past er dan op? Of is er een betere oplossing?

Op de meeste dumbells krijg je 4x2.5kg aan elke kant.Met schouder press, en bankdrukken met losse dumbells is dit nu te weinig geworden, is het dan verstandig om met 5kg schijven te gaan werken en hoeveel kg past er dan op? Of is er een betere oplossing?
5 kg halterschijven worden inderdaad veel gebruikt op dumbbells omdat deze nog vrij compact zijn. Je kunt er dus meestal wel genoeg kwijt op een dumbbell, al hangt het exacte aantal natuurlijk af van de lengte van de dumbbellstang en de dikte van de halterschijf (rubberen halterschijven zijn bijvoorbeeld dikker dan gietijzeren halterschijven). 10 kg halterschijven zijn een stuk groter in diameter dan 5 kg halterschijven en kunnen daardoor bij sommige oefeningen eerder in de weg zitten. Als jij zwaardere dumbbells wilt maken lijken 5 kg gewichten mij om te beginnen de beste oplossing. Eventueel kun je nog 1,25 kg of 0,5 kg gewichtjes erbij kopen zodat je ook kleinere stapjes in gewicht kunt maken.

Op onze website staan bij alle halterschijven de afmetingen (diameter en dikte) vermeld, op de productpagina onder het tabblad Specificaties. Als je de dikte van de halterschijf weet kun je zelf uitrekenen hoeveel halterschijven er op je dumbbellstang passen (vergeet de sluiting niet ook mee te rekenen).

Weet iemand waar ik deze dingen voor mijn krachtstation kan uithalen? En dan bedoel ik die zwarte plastic bol met klemmetje wat er in zit heb het hele internet afgezocht maar weet niet hoe ze heten.
nzm24n.jpg

En eventueel deze losse gewichtplaten van BH fitness
Bij voorbaat dank

bedhsg.jpg

Laatst bewerkt:
Waarom neem je niet gewoon even contact op met de Nederlandse dealer van dit merk? Dit zijn zeer specifieke onderdelen die je waarschijnlijk niet zomaar bij andere merken zult vinden (in ieder geval niet exact hetzelfde of helemaal passend)

Bedankt voor uw snelle reactie dit heb ik in een eerder stadium gedaan alleen kunnen zij mij niet helpen omdat het toestel minimaal 5 jaar oud is.Ik zou geholpen Zijn met een kabelklem van u zij het dat deze maar 6 mm zijn en het sterke touw wat hier wordt gebruikt is dikker.

Dat is jammer. Onze kabelklem is inderdaad enkel geschikt voor staalkabels en niet dikker dan 6 mm.

Hoe zien je geleiders eruit? In het ergste geval vervang je het touw gewoon door een staalkabel als je geleiders dit toestaan.

Terug
Naar boven