AndroidHealthClinic

Advies Bulken of Cutten of? 12 vetpercentage maar opgezette buik. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Wat ook al scheelt is rechtop staan. Je staat erbij als een ingezakte zoutzak. no offence :o

Maar je vet % is zeker hoger.

Wat doet je gewicht de laatste weken?
Als je gewicht stabiel is kan je je kcal 250 omlaag doen.
 
Haha oke.
Mijn gewicht blijft stabiel ja. Tussen de 77-78 hangen
 
Kan ik nog steeds spiermassa opbouwen als ik dan minder ga eten?
 
Nee maar wel zoveel mogelijk behouden en wat vet verliezen.
 
Oke dan ga ik rustig ff afbouwen en daarna opbouwen. Misschien te snel opgebouwd in calorieën daarom het buikvet terwijl ik volgens mij niet (te veel) eet dus nooit begrepen hoe dat kan.
 
Je vet percentage zal wat hoger dan 12% zijn maar dat komt vooral omdat je nog niet zo heel veel spiermassa hebt. Bij 1m86 zou je toch in de 90kg kunnen wegen als je niet heel lean bent maar wel flinke massa hebt.

Zet je ook in op krachtprogressie tijdens je trainingen? Hoe sterk ben je al geworden en hoe maak je daar nog progressie in?

Ik zal wel weer ruzie krijgen maar zeker als beginner kun je tijdens het afvallen nog langzaam en met moeite wel wat kracht en spiermassa bijkomen.

Als je vetpercentage voldoende laag is zou ik vanwege je gewicht wel weer bulken. Tussen de 8 en 12% blijven op weg naar 86 kg is een mooie leidraad? Wat heb je zelf voor ogen als doel?
 
Oke dan ga ik rustig ff afbouwen en daarna opbouwen. Misschien te snel opgebouwd in calorieën daarom het buikvet terwijl ik volgens mij niet (te veel) eet dus nooit begrepen hoe dat kan.
Volgens mij heb je niet zoveel aan, je moet het gewoon een maand goed uitrekenen en daarna kan je het vaak wel inschatten
 
Je vet percentage zal wat hoger dan 12% zijn maar dat komt vooral omdat je nog niet zo heel veel spiermassa hebt. Bij 1m86 zou je toch in de 90kg kunnen wegen als je niet heel lean bent maar wel flinke massa hebt.

Zet je ook in op krachtprogressie tijdens je trainingen? Hoe sterk ben je al geworden en hoe maak je daar nog progressie in?

Ik zal wel weer ruzie krijgen maar zeker als beginner kun je tijdens het afvallen nog langzaam en met moeite wel wat kracht en spiermassa bijkomen.

Als je vetpercentage voldoende laag is zou ik vanwege je gewicht wel weer bulken. Tussen de 8 en 12% blijven op weg naar 86 kg is een mooie leidraad? Wat heb je zelf voor ogen als doel?

Ik word in alle oefeningen sterker behalve de flat barbell bench press. Blijf ik nogal op hangen. En ja 85-87 kilo lichaamsgewicht is mijn doel.
 
En klopt de aanleg heb ik zeker niet mee helaas.
 
Als je van je pens af wilt, zou ik gaan eten op je dagelijkse onderhoud en 5/6x per week cardio doen. Doe ik nu ook had ook een dikke buik door de bulk, wordt nu ook droger en m'n buik platter.

Als je echt wilt gaan gainen moet je simpel weg wel gaan bulken. Moet wel zeggen dat ik je gewicht erg laag vind voor je lengte.

De keuze is aan jou!
 
Vraag me alleen af wat je in die 3 jaar hebt gedaan.. Maar ik zou gewoon op onderhoud eten een paar weken (uitvogelen wat echt jou onderhoud is..) Daarna 200-400 kcal eronder eten tot je iets droger wordt en dan zou ik gaan bulken. Met zo weinig massa is het zonde om te lang te cutten. Daarnaast zou ik ook naar je trainingsschema kijken als je al 3 jaar aanklooit (P.S. is niet om je de grond in te trappen maar denk dat je in een jaar meer progressie kan halen in deze 3..)
 
Dan ga je bulken...
Precies dit. Je moet doen waar jij je goed bij voelt, en als je ongelukkig wordt van cutten moet je dat zeker niet doen.
Er komt dan vanzelf een moment waarop jij het wel nodig vindt om te cutten. Tot die tijd vooral niet doen wat anderen vinden dat jij moet doen.
 
Als je van je pens af wilt, zou ik gaan eten op je dagelijkse onderhoud en 5/6x per week cardio doen. Doe ik nu ook had ook een dikke buik door de bulk, wordt nu ook droger en m'n buik platter.

Als je echt wilt gaan gainen moet je simpel weg wel gaan bulken. Moet wel zeggen dat ik je gewicht erg laag vind voor je lengte.

De keuze is aan jou!

Ja daarom is zoiets lastig man. Wil niet te dun worden maarja wil ook niet zo'n buik natuurlijk. Maar met zoveel cardio verlies je toch spiermassa?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vraag me alleen af wat je in die 3 jaar hebt gedaan.. Maar ik zou gewoon op onderhoud eten een paar weken (uitvogelen wat echt jou onderhoud is..) Daarna 200-400 kcal eronder eten tot je iets droger wordt en dan zou ik gaan bulken. Met zo weinig massa is het zonde om te lang te cutten. Daarnaast zou ik ook naar je trainingsschema kijken als je al 3 jaar aanklooit (P.S. is niet om je de grond in te trappen maar denk dat je in een jaar meer progressie kan halen in deze 3..)

Lag aan mijn voeding een lange tijd. Toen ik begon woog ik 64. Nu 78. Wel wat spiermassa opgebouwd maar wel meer vet denk ik ja.
 
  • Like
Waarderingen: MGK
Ben sterker geworden alleen waarom ik zo weinig spiermassa heb aangezet geen idee. Frustrerend zoiets. Genetics/aanleg ofzo..
 
klopt je weegschaal wel?
we zijn ongeveer even lang, maar als ik je foto zie kan ik me haast niet voorstellen dat ik 16 kilo zwaarder ben.
Ben wel iets gespierder maar buik is vergelijkbaar.

12% kan ik me ook haast niet voorstellen.
 
Ja daarom is zoiets lastig man. Wil niet te dun worden maarja wil ook niet zo'n buik natuurlijk. Maar met zoveel cardio verlies je toch spiermassa?

Als jij je voeding gewoon op pijl houd, en je eiwitten hoog houd ga jij niet veel verliezen. Je verliest altijd wat in de cut, vooral als natural. Maar cardio op zich zorgt er echt neit voor dat je spiermassa verliest. neit trainen en onder je caloriebehoefte zitten maakt je skinny.
 
Back
Naar boven