Fitness Seller

Advies Bulken of Cutten of? 12 vetpercentage maar opgezette buik.

Bezoekers in dit topic

klopt je weegschaal wel?
we zijn ongeveer even lang, maar als ik je foto zie kan ik me haast niet voorstellen dat ik 16 kilo zwaarder ben.
Ben wel iets gespierder maar buik is vergelijkbaar.

12% kan ik me ook haast niet voorstellen.

Ook zo'n pens ja? Wat doe je eraan
 
Trainingschema is verder wel oke? Ben met upper body lower body sinds een paar weken begonnen
 
Zoveel mensen , zoveel meningen ..

Wij kunnen je advies geven maar je moet hetzelf doen

Vind je jezelf te dik of wil je je pens kwijt moet je iets gaan doen ..
vind je jezelf te licht en te skinny moet je ook wat doen
 
Persoonlijk zou ik eerst alles nagaan of alles klopt

- je onderhoud
- je voedingsschema
- je trainingsschema
- je rust

Ik heb nog steeds zeer mijn twijfels of dat je cijfertjes kloppen ..
 
Iedereen zegt cutten een tijd om mijn buik platter te maken. Waarom vind jij bulken?
Ik zei licht boven onderhoud... :rolleyes:
Ik denk gewoon dat cutten je skinny maakt omdat je niet veel massa hrbt

Persoonlijk zou ik eerst alles nagaan of alles klopt

- je onderhoud
- je voedingsschema
- je trainingsschema
- je rust

Ik heb nog steeds zeer mijn twijfels of dat je cijfertjes kloppen ..
+1
check dat eerst nog eens
 
Zoveel mensen , zoveel meningen ..

Wij kunnen je advies geven maar je moet hetzelf doen

Vind je jezelf te dik of wil je je pens kwijt moet je iets gaan doen ..
vind je jezelf te licht en te skinny moet je ook wat doen

Dun maar een dikke buik haha. Skinnyfat..
 
Persoonlijk zou ik eerst alles nagaan of alles klopt

- je onderhoud
- je voedingsschema
- je trainingsschema
- je rust

Ik heb nog steeds zeer mijn twijfels of dat je cijfertjes kloppen ..

Heb meerdere tdee's ingevuld en overal staat er 2800 met onderhoud. Voedingschema en trainingschema heb ik gepost lijkt mij prima of wat kan er beter?
En ja rond de 15-17% zal het wel zijn.
 
Als ik je cijfertjes invul met een TDEE calculator komt ik idd uit op 2800 ongeveer ( 2813 bij de ene , 1820 bij de andere )

Met die screenshots van je voeding zit je op ongeveer 2600 .. maw : je eet bijna op onderhoud en dat zou betekenen dat je bijna niet afvalt en bijna niet aankomt , maw je staat stil

Ga terug naar 2300 kcal en kijk wat er gebeurd

Houd hierbij 2 gr eiwit per kg lichaamsgewicht aan ( dus in jouw geval min 152 gr eiwit per dag )

1 gr vet per kg lichaamsgewicht dus voor jouw rond de 76 gr vet

En de rest vul je aan met kh ..
 
Als ik je cijfertjes invul met een TDEE calculator komt ik idd uit op 2800 ongeveer ( 2813 bij de ene , 1820 bij de andere )

Met die screenshots van je voeding zit je op ongeveer 2600 .. maw : je eet bijna op onderhoud en dat zou betekenen dat je bijna niet afvalt en bijna niet aankomt , maw je staat stil

Ga terug naar 2300 kcal en kijk wat er gebeurd

Houd hierbij 2 gr eiwit per kg lichaamsgewicht aan ( dus in jouw geval min 152 gr eiwit per dag )

1 gr vet per kg lichaamsgewicht dus voor jouw rond de 76 gr vet

En de rest vul je aan met kh ..

Oke thanks voor de tips dat ga ik een tijdje proberen.
 
Ja daarom is zoiets lastig man. Wil niet te dun worden maarja wil ook niet zo'n buik natuurlijk. Maar met zoveel cardio verlies je toch spiermassa?
Nee hoor, zolang je maar genoeg eet zodat je spieren de juiste voedingsstoffen krijgen. Ik kan je adviseren om de sticky’s te lezen in de sectie voor vetverlies en conditietraining.
 
In jouw geval zou ik een hoger vetpercentage voor lief nemen. Liever wat meer power en massa dan een leuk vetpercentage maar erg plat. Maar gewoon doen waar jij het best bij voelt. Weet je dat niet? Flip a coin...suc6
 
Verwarrend al die meningen haha. Denk toch eerst ff die buik platkrijgen en daarna rustig opbouwen. Meer power en massa wil ik natuurlijk maar word daar alleen maar vetter van boven me onderhoud eten. Kan ik nog steeds sterker worden onder me onderhoud eten? Als ik zorg om Genoeg Koolhydraten voor de training te eten?
 
Ik ben even groot als jou en weeg 93kg bij 20% lichaamsvet. Ik eet 2600kcal per dag zoals jou en ik blijf op hetzelfde gewicht staan. Onderhoud is normaal 2920 ongeveer.
Ik wil mijn gewicht behouden maar ook mijn lichaamsvet verlagen, moet ik dan op 2600kcal blijven eten en verder trainen of eerst cutten en dan leanbulken?
Ik volg overigens het 5x5 schema met op iedere rustdag buikspieroefeningen.

Sorry als ik even je topic kaap maar ik zit met hetzelfde probleem als jou blijkbaar :-)
 
Ik ben even groot als jou en weeg 93kg bij 20% lichaamsvet. Ik eet 2600kcal per dag zoals jou en ik blijf op hetzelfde gewicht staan. Onderhoud is normaal 2920 ongeveer.
Ik wil mijn gewicht behouden maar ook mijn lichaamsvet verlagen, moet ik dan op 2600kcal blijven eten en verder trainen of eerst cutten en dan leanbulken?
Ik volg overigens het 5x5 schema met op iedere rustdag buikspieroefeningen.

Sorry als ik even je topic kaap maar ik zit met hetzelfde probleem als jou blijkbaar :-)
Onder onderhoud gaan eten als je vet wil afvallen. In de spiegel kijken i.p.v. weegschaal
 
Onder onderhoud gaan eten als je vet wil afvallen. In de spiegel kijken i.p.v. weegschaal

Oké, ik zal eens een maand op 2300kcal trainen en zien of dit voldoende is, gewoon mijn carbs wat minderen want ik zit op 180 eiwit en 90vet nu.
Dus het is eigenlijk best om eerst te trainen tot je gewenste lichaamsvet (8 a 10% voor mij) en dan pas leanbulk te doen?
 
Oké, ik zal eens een maand op 2300kcal trainen en zien of dit voldoende is, gewoon mijn carbs wat minderen want ik zit op 180 eiwit en 90vet nu.
Dus het is eigenlijk best om eerst te trainen tot je gewenste lichaamsvet (8 a 10% voor mij) en dan pas leanbulk te doen?
Denk wel dat dit verstandig is ja
 
Die “opgezette” buik wordt mede veroorzaakt door je houding denk ik. Zoek eens op: anterior pelvic tilt
 
Inderdaad wat Hallo23 zegt, doordat je bekken een beetje voorover gekanteld zijn, oogt het alsof je buik dikker is. Probeer d.m.v. YouTube tutorials uitleg te krijgen in hoe je dit kan verbeteren, scheelt erg veel! (heb er ervaring mee)
 
Back
Naar boven