XXL Nutrition

advies nodig : doorbulken of toch aan de cut

C
U
T

check je abs,

als je 6 blokjes ziet, bf <12%
als je 4 blokjes ziet, bf <16-18%
als je niet eens 4 blokjes ziet bf >18%

dit ervaar ik. Dus als je geen 4 blokjes meer hebt is het mischien handig om weer te cutten.

Dat is geen goede maatstaf ik ken gasten die 18% of meer hebben waar je gewoon nog 6 blokjes door hun pens heen ziet. Bij anderen zijn ze boven de 10% alweer verdwenen.

ik zit op 15% (ben ik de cut) en ik heb 2 blokjes. dus..... geen goeie maatstaf :). voor hetzelfde geldt dat je nooit je buikspieren traint, maar wel laag Bf hebt. een vriend van mij (voetballer), heeft 13% Bf, maar heeft geen sixpack.

achja..ik zit nu op 12% ofzo, en zie nog steeds maar een horizontale streep halverwege mn abs.
Ligt beetej aan je zelf, ik zet echt meteen vet aan in het navel gebied..dus die 6pack voor mij zit echt pas bij de 7-8% ofzo. andere hebben daar weinig vet maar weer meer op de heupen etc

alles boven de 15 percent is overbodige bagage en dus cutten die handel !!!

goeieavond

mijn vraag betreft of ik nog door zal gaan bulken of tog maar beginne met cutten

toen ik 16 was heb ik 108 kilo gewogen , dit heb ik toen in 8 maanden tijd me gewicht teruggebracht naar 80 kilo .

ik heb toen last gehad van redelijk losse huid en toch nog wat bewegend vet , ik had toen besloten keihard te gaan trainen en momenteel zit ik op de 95 kilo .
me vetpercentage is onbekend omdat op mijn sportschool de mogelijkheden om het op te meten er niet zijn. merkbaar is dit volgens mij wel aan de hoge kant. daarintegen zie ik wel goed de lijnen van bv mijn schouderspieren.

eventueel kan ik ook een foto plaatsen van hoe mijn lichaam er nu bijstaat.

nu de vraag : is het verstandig om tog door te bulken om alles nog strakker te krijgen , of toch maar eerst te cutten en dan weer keihard aan de slag te gaan.

mvg don

Het ligt er toch helemaal aan wat je wilt ?

Als je in de spiegel kijkt, weet je genoeg.
Alleen jij bepaalt...toch???

ik bied dan op 18

• Topic Starter Topic Starter
dan wilk jullie allemaal hartelijk bedanken , goede voornemen voor 2008 is cutten :)
dan ga ik morgen ASAP topics over cutting doorlezen en een schema samenstellen :)

mvg don

lol hij is op dreef :P

omg :d

• Topic Starter Topic Starter
goeienavond

ik heb me een klein beetje verdiept in het cutting proces met aanwezige informatie in de sticky's en de excell sheets erin heb ik berekend dat me onderhoud per dag 2315 calorien zijn ( zie hieronder )

Energieverbruik BMR mannen
Gewicht in kg 95
Lengte in cm 187
Leeftijd in jaren 20

Energieverbruik in rust = 2167 ( volgens de berekening

aan de hand hiervan heb ik een voedingschematje samengesteld.

7:00 75 gram Havermout
20 gram whey
banaan
10.00 2 stuks Bruine boterhammen
25 gram Kipfilet (2 plakjes)

12.00 100 gram Zilvervlies rijst
100 gram Kipfilet

14.00 2 stuks Bruine boterhammen
25 gram Kipfilet (2 plakjes)

16:00 2 stuks Bruine boterhammen
100 gram Kipfilet

18.30 20 gram Whey
50 gram Zilvervlies rijst
50 gram Kipfilet

PWO 20 gram Whey

21.00 450 gram Halfvolle kwark
0,25 liter Magere melk
25 gram Havermout

20 gram whey

totaal uit schema :
206.05=gram eiwit 296.00=koolhydraten 28.95=gram vetten 2268.75= kcal

Berekening vetverlies
Kcal inname= 2268
Energieverbruik BMR= 2167
Energieverbruik Cardio= proberen rond de 4 a 500 kcal
Energieverbruik Krachttraining = ik gok met een stevig training van een uur 400 kcal
Totaal gram vetverlies per dag= -90

is dit genoeg gram aan ververlies ?

nu is mijn vraag of dit schema een beetje redelijk berekend is , en of ik wel genoeg calorieen tot me neem of eventueel tog iets meer nemen.
en ook of ik er wel goed aan doe geen groenten erin te zetten ( aangezien ik groenten amper door me keel krijg )

als aanvullig gebruik ik ook omega capsules ( 4 per dag )

ik hoop dat jullie me kunnen helpen op weg naar een droger uiterlijk.

mvg don

Terug
Naar boven