XXL Nutrition

Advies nodig: vetpercentage 4,4%+laag testosteron en zit niet meer lekker in mijn vel, wat nu?

Bezoekers in dit topic

Enkel totaal aantal klopt: 116,41 vet 422,19 koolhydraten en 192,72 eiwit
Is in totaal 3620 kcal
 
2 potjes griekse youghurt van elk 170gr. voor ontbijd. Heb voor verwarring gezorgd door te veel afbeeldingen te posten. Enkel eerste 5 zijn correct.
 
Yo op basis van deze foto's zou ik je sowieso wel onder de 10% schatten, waarschijnlijk < 8%. Misschien nog minder afhankelijk van details zoals welke aders op je buik zichtbaar zijn bij goede belichting en afhankelijk van wat je met je vochtbalans doet maar dat is in het echt beter te zien.

Wie hier roept dat het richting de 12 of 15 is heeft echt te veel anabolen fotos gezien. De voorbeelden die gegeven worden slaan ook nergens op. Wat die allemaal aan troep nemen om er op het podium nog veel droger te ogen is niet voor de lol en heeft niks meer te maken met hoe je er zonder middelen bij 4-6-8-whatever % uitziet.

Anorexia patienten zien er ook nooit zo shredded uit. Hetzelfde % met anabolen gebruik oogt al veel droger en maakt je aders meer zichtbaar. Plus belichting en kwaliteit van de foto.

Ik zou meer naar de dexa luisteren.
 
Inmiddels ook testosteron bij dokter laten testen en deze is zeer laag (7,01 nmol/liter). Zal wel door het lage vetpercentage komen vermoed ik. Volgende week terug naar dok voor extra test om zeker te zijn.
Reken er maar op dat je testosteron wat daalt als je onder de 10% bodyfat hebt, en elke % lager neemt het nog sterker nog verder af.

Wil mijn vetpercentage eerst wat optrekken om vanaf een 7% zoveel mogelijk in spier aan te komen en niet zoveel meer in vet.
Wil eerst mijn testosteron en humeur terug.
Zal een tijdje duren om te herstellen, die 2e test over een week heb je nog niet zoveel aan denk ik. Denk aan een aantal weken als je weer op een gezond vet% zit. Misschien zelfs maanden als je te lang te laag blijft?
 
Ik dacht dat zo'n scan toch het meest betrouwbaar was? Of mis ik iets?
 
Om nog even terug te komen op mijn voeding: vind het wel moeilijk om aan kwaliteitsvolle eiwitbronnen te geraken naarmate ik meer calorieen moet eten.
Er zit al veel eiwit in bv. havermout en rijst zodat ik bijna geen ruimte meer heb om bv dierlijke eiwitten toe te voegen. Doe ik dit wel dan zit ik al vlug boven de 3 gram per kg lichaamsgewicht. Zie mijn stukje kip bijna niet meer liggen op mijn bord... Kan dit deels oplossen met fruit en zoette aardappel toe te voegen ( bevatten in verhouding veel koolhydraten en relatief weinig eiwit) en wat meer vet te eten. Wil ook niet te veel fruit toevoegen want dat zijn eigenlijk ook suikers...
 
Om nog even terug te komen op mijn voeding: vind het wel moeilijk om aan kwaliteitsvolle eiwitbronnen te geraken naarmate ik meer calorieen moet eten.
Er zit al veel eiwit in bv. havermout en rijst zodat ik bijna geen ruimte meer heb om bv dierlijke eiwitten toe te voegen. Doe ik dit wel dan zit ik al vlug boven de 3 gram per kg lichaamsgewicht. Zie mijn stukje kip bijna niet meer liggen op mijn bord... Kan dit deels oplossen met fruit en zoette aardappel toe te voegen ( bevatten in verhouding veel koolhydraten en relatief weinig eiwit) en wat meer vet te eten. Wil ook niet te veel fruit toevoegen want dat zijn eigenlijk ook suikers...
Kip eieren yoghurt en shakes zijn toch goed?

Zuikers in fruit zijn geen probleem maar je kunt ook nog iets van nootjes toevoegen, amandelen of walnoten afwisselen ofzo, dat mist nog en een handje is al gauw een paar honderd kcal erbij.
 
Ik dacht dat zo'n scan toch het meest betrouwbaar was? Of mis ik iets?
Is het ook, gemiddeld genomen. Maar ook DEXA-scans hebben een variatie van een paar procentpunten beide kanten op. Zeker bij 'afwijkende' populaties, zoals atleten.
 
Is idd goed. Momenteel geen probleem, maar wanneer ik calorieen nog opdrijf wordt het lastiger. Nootjes en vette vis eet ik al op andere dagen. Spaghetti is ook zoiets dat relatief veel minderwaardig eiwit bevat. Ben eigenlijk op zoek naar koolhydraatbronnen die weinig eiwit en suikers bevatten. Tips mss?
 
Koolhydraatbronnen genoeg.
Pasta
Rijstmie
Rijst
Miehoen
Boekweit
Quinoa
Couscous
Brood (alle soorten) Denk ook aan notenbrood (heb je ook in volkoren)
Wraps
Rijstpoeder kan je ook nemen ipv havermout of ermee aanvullen
Als groente peulvruchten
 
Denk dat ik mijn vetinname ook ga verhogen. Is 2 gram vet per kg lichaamsgewicht nog ok?
Weet dat het minimum 1 gram vet per kg lichaamsgewicht is.
Wat is het maximum aan vet dat je mag eten op een dag? Vind dit nergens terug...
 
Denk dat ik mijn vetinname ook ga verhogen. Is 2 gram vet per kg lichaamsgewicht nog ok?
Weet dat het minimum 1 gram vet per kg lichaamsgewicht is.
Wat is het maximum aan vet dat je mag eten op een dag? Vind dit nergens terug...
Zolang het in je kcal/macro's past is het geen probleem.
Het is ook persoonsgebonden. De een gaat goed op veel vetten en de ander goed op veel carbs. Zolang je je kcal doel maar haalt.
Dus probeer het en zie wat het voor jou doet.
 
persoonlijk sinds ik hoger zit in mijn vetten gaan mijn gains through the roof, waar ik vroeger angstvallig ze probeerde te mijden ben ik er nu wel achter dat ik er erg goed op ga. Gewoon een beetje mee experimenteren dus, van een paar extra gram vet wordt je niet opeens
image_991736d0_0.jpg
 
Aan hoeveel gram vet per kg lichaamsgewicht zit jij dan ongeeer?
 
Aan hoeveel gram vet per kg lichaamsgewicht zit jij dan ongeeer?
Vergelijk nooit van persoon op persoon... dat heeft geen zin.
Ik heb zelfs op 4 gr per kg bw gezeten... beviel op zich prima... maar ja... dat had/heeft ook meer met mijn fysieke gesteldheid te maken.

Dus al met al moet je t zelf gaan ervaren.
 
Wat bedoel je met fysieke gesteldheid als ik vragen mag...
 
Nee. Ook voor jou gaat inmiddels op dat het wel een beetje klaar is toch?
We zitten al op pagina 4 met je en je blijft maar doorvragen in dit geval op iets wat voor jou totaal niet relevant is.
Uit een volgend antwoord pak jij weer een deel van een zin die je leuk vindt om op door te vragen en zo halen we pagina 10 wel als het aan jou ligt.
No more.
 
Ik zal zelf wel uitmaken of iets relevant is of niet. Volgens mij doe ik niks verkeerd. Begreep de term fysieke gesteldheid niet daarmee dat ik het vroeg. Bepaal jij de regels hier mss? Vraag mij af waarom een forum eigenlijk dient. Je zou beter wat commentaar geven op forumleden die het leuk vinden om iemand anders af te breken en uit te lachen. Lekker stoer vinden ze zichzelf. Dacht dat een forum er was om iets van elkaar te leren... Pica komt echt niet???? Met zo een kinderachtige reactie voeg je ook niet veel toe hoor. Je vind je zelf heel wat blijkbaar...
 
Heb ook stats niet weggehaald. Zoals je beweert. Ben niet zo kinderachtig als jij.
 
Ondertussen testosteron laten meten terug. 4 nanomol per liter. Is nog veel minder dan 2 weken gelden (7,01). Binnenkort nog eens laten meten en als deze niet goed is moet ik naar neuroloog van dokter...
 
Back
Naar boven