MuscleMeat

Advies nodig: vetpercentage 4,4%+laag testosteron en zit niet meer lekker in mijn vel, wat nu?

• Topic Starter Topic Starter
Dexa gaf 4,4%. Fotos dateren van 6 februari (woog toen 75,6kg) Dexa scan was op 20 maart (woog toen 74,7kg)
Nu een foto maken heeft geen zin. Weeg nu 80 kg na een aantal schranspartijen bomvol suikers ( is niet ok weet het, maar ben nu blijkbaar suikerverslaafd geworden/ ervoor geen probleem gehad om clean te eten. Lichaam snakt naar voeding zeker. Kan het niet laten...)

Kon het ook niet geloven. Had mezelf tss 10 en 15 geschat.
Dexa scan niet betrouwbaar dan? Is mss ook gebrek aan spiermassa. Kerel op foto zal ook wel vochtinname beperkt hebben denk ik om er zo scherp uit te zien.
50 euro voor een scan betalen die niet correct is vind ik er wel wat over...
Zou wel tevreden zijn met 10% (was bedoeling om hier niet onder te gaan)
Scan uitgevoerd bij Energy Lab (Ghelamco arena) Ottergemsesteenweg-Zuid 808 te Gent, Belgie)

dit geeft misschien een beter beeld
Kan idd ook gebrek aan massa zijn....
Body-Fat-Examples.jpg

Dexa scan ergens anders laten uitvoeren dan?
Iemand betrouwbaar adres in Belgie?

De spiegel is een stuk goedkoper en dat in combi met een fatsoenlijke huidplooimeting zegt meer...

Ben vertrouwd met fotos van vetpercentages. Heb deze voor scan zelf opgezocht. (Vandaar mijn schatting tss 10 en 15%)
Hun hoofd is wel niet zo ingevallen als het mijne. Tzal mss daar aan liggen:)

Heb net dexascan laten doen omdat huidplooimeting niet betrouwbaar zou zijn. Afgaande op de spiegel zou ik zeggen: terug verder cutten. Ik lijk lovehandles te hebben, maar hier liggen aders op, kan toch geen vet zijn dan? Mijn omgeving vind me lelijk zo, en krijg dikwijls opmerkingen dat ik te mager geworden ben...
Denk dat ik mss beter mijn spiegel wegdoe...

Laag testosteron zal dan van iets anders komen...

Je voelt je ruk... weet dat je vet% laag is.. dat dat (in combi met wss lang cutten) naar alle waarschijnlijkheid gewoon de oorzaak is...
Waarom dan dexascan laten doen? Waarom wil je dan nog verder cutten? Wat maakt het exacte getal van je vet% dan nog uit?

Maak gewoon een fatsoenlijk voedingsschema wat boven onderhoud (bulk) en kijk wat het doet. Voel je je beter dan weet je in principe genoeg.

Al die metingen laten doen kost tijd en geld wat je beter kan stoppen in je voeding etc.

Edit: Je bent al 10+ jaar lid... zag nog een oud topic van je waarbij je je voeding alleen maar op eiwitten focust... terwijl vet inname net zo belangrijk is... Goede vetten heb je nl ook nodig voor je hormoonhuishouding. Dus check je voeding ook eens goed na.

Ik begrijp jullie reacties en had deze dan ook verwacht. Denk er eigenlijk net hetzelfde over...
Dacht dat het aan mij lag.
Zal energylab eens contacteren...

Dank u marina1975. Ik ga uw advies opvolgen! Heb 6 maand gecut. Wat opzich lang is. (Gewichtsverlies was gemiddeld iets van een 600 gram/week)

Ben ondertussen wel al veel wijzer geworden. Vetiname is minstens 1 gram per kg lichaamsgewicht. Zowel in cut als bulk. Denk dat ik mijn vetinnamz nazr 1,5 gram per kg lichaamsgewicht ga optrekken.

Holy shit, ik moet toegeven, persoonlijk vind ik dit een mooi fysiek!

Hoezo is een huidplooimeting niet betrouwbaar?

Lees dat overal, weet ik veel.
Waar kan ik dat laten doen mss?

4 keer na elkaar meten, telkens verschillend resultaat en zo... Heb dit eens zelf geprobeerd, maar is me te moeilijk...

Terug
Naar boven