Fitness Seller

Advies voeding bij meer trainen p/w

Ano_132679

Novice
uitgeschakeld
Waardering
0
Gaarne had ik jullie advies omtrent de voeding als je vaker wil gaan trainen per week.

Huidige situatie is als volgt:

Ik train momenteel 3x per week (overdag zittende kantoorbaan).
Momenteel zitten mijn macro's op het volgende:
7,50% Vet
37,70% Eiwitten
54,80% Koolhydraten
Bij 4154 calorieën.

Ik eet op de 5 werkdagen het zelfde (vaste voeding schema), enkel in het weekend minder. Op zaterdags eet ik minder calorieën maar probeer de macro's qua % gelijk te houden. Op zondag is meestal mijn cheatdagje en dan kloppen de macro's niet aan hetgeen ik boven heb geschetst (vetten liggen dan stukken hoger en eiwitten lager).

Bovenstaande werkt voor mij prima bij 3x per week trainen (momenteel 84kg / 13%bf).

Nu wil ik binnenkort meer gaan trainen (5x per week) met als doel mijn BF richting de 10% proberen te krijgen (streefgewicht wil ik op 85kg houden vooralsnog, meer is uiteraard altijd meegenomen).

Nu is mijn vraag aan jullie, wat te doen met het huidige voedingsschema? Kan ik het huidige schema blijven aanhouden ondanks ik 2x meer wil gaan trainen En moet ik deze doortrekken naar het weekend (met max 1 cheatmeal per 3 weken)? Of kan ik beter een compleet nieuw voedingsschema gaan samenstellen met andere macro's en meer cal?

Ik hoor het graag.

UPDATE:
Het voedingschema ziet het momenteel als volgt eruit:

Ontbijt: (07.00u -08.30u)
1 glas lauw water met 1 citroen uitgeperst
300ML Magere Melk
75gr Brinta
1 scoop MuscleTech Premium Whey
4 Volkoren Crackers (Wasa)
4 plakjes Kalkoen (of Kipfilet) mager.

Tussendoor (10.00u):
1 glass water met 2el Biologische Appelciderazijn (AH)
2 Eiwitten (zonder dooier)

Lunch 11.30u - 12.00u)
200gr Zilvervliesrijst
2 spiegeleieren
200gr Braadharing (uit blik zonder saus)
200gr Bleekselderij

Tussendoor (14:30u - 15.00u)
500gr magere kwark
1 glass water met 2el Biologische Appelciderazijn (AH)

Dinner: (16:30u - 17.00u)
200gr Zilvervliesrijst
250gr Kipfilet (in oven zonder boter)
200gr Groene Erwten

Tussendoor (18.30 - 19.00) of Direct na de training:
500ml Magere Melk
1 scoop MuscleTech Premium Whey

Avondsnack: (21.00u-22.00u):
2 Eiwitten (zonder dooier)
4 Volkoren Crackers (Wasa)
4 plakjes Kalkoen (of Kipfilet) mager.

En dan uiteraard het nodige water per dag (tussen 2/3 liter gemiddeld).

Buiten dat neem ik vitamine: B-100 complex / Methyl B-12 / D3 IU5000 / C1000 (2x) en 1 Fishoil Omega 3 per dag.

Laatst bewerkt:
Je kan je afvragen wat je huidige voeding doet met je bodycompositie.
Loopt je bf% langzaam op of word je langzaam droger?
Als je bf% langzaam oploopt met deze voeding dan voorlopig niets aan veranderen.
Word je nu al droger op je voeding dan zal je sneller droger worden op meer training en heb je ws iets meer voeding nodig.
4154cal per dag op jouw gewicht met kantoorbaan is netjes als je daar je bf% mee onder controle houdt.

Allereerst, je macro's zijn matig. Ik zie daarnaast geen voedingsschema dus breng het in kaart en hou ook je resultaten bij. Niemand kan iets nuttigs zeggen met bovenstaande info simpelweg omdat er alleen macro's zijn genoemd met de tekt "wat moet ik nu doen"?

Dus word je zwaarder met je huidige voeding? Zo ja, hoe snel. Hoe ziet je training eruit en hoe wil je in de toekomst gaan trainen?

Laatst bewerkt:
als je 7,5% van je kcal aan vetten eet is dat sowieso te weinig.. je zou dan maar iets van 35 gram vetten eten...
Je hebt ook vetten nodig voor je hormonen en vetstofwisseling. ca 1 gr per kg BW

• Topic Starter Topic Starter
Allen, bedankt voor jullie reacties zoverre. Dit is puur de voeding. Ik neem daarnaast ook nog een aantal Vitamine tabletten en Omega 3 fishoil tabs.

als je 7,5% van je kcal aan vetten eet is dat sowieso te weinig.. je zou dan maar iets van 35 gram vetten eten...
Je hebt ook vetten nodig voor je hormonen en vetstofwisseling. ca 1 gr per kg BW
Momenteel zit ik op 69,83gr Vet (510,03 Kolhy & 350,95 Eiw). Dus als ik 1gr per kilo aan vet binnen moet krijgen zit ik inderdaad iets te laag. Bedankt voor je info!

Qua BF omlaag halen helpt dit schema goed, ben van 19% BF gezakt naar 13%. (voedingschema was ook op advies destijds, na wat bijstellen). Qua spiermassa loopt het wel langzaam omhoog. (totaal gewicht was afgenomen maar mede ook door het vetverlies).

Allereerst, je macro's zijn matig. Ik zie daarnaast geen voedingsschema dus breng het in kaart en hou ook je resultaten bij. Niemand kan iets nuttigs zeggen met bovenstaande info simpelweg omdat er alleen macro's zijn genoemd met de tekt "wat moet ik nu doen"?

Dus word je zwaarder met je huidige voeding? Zo ja, hoe snel. Hoe ziet je training eruit en hoe wil je in de toekomst gaan trainen?

Ik heb het voedingschema geplaatst bovenaan. Hopelijk kan je hier meer mee.

Laatst bewerkt:
Je eet nu dus circa 390 gram eiwit per dag? En is die 200 gram zilvervliesrijst gekookt gewogen of ongekookt gewogen?

Je eet nu dus circa 390 gram eiwit per dag? En is die 200 gram zilvervliesrijst gekookt gewogen of ongekookt gewogen?

350 eiwitten.
69,83gr Vet // 510,03 Kolhy // 350,95 Eiw om precies te zijn.

De 200gr zilvervliesrijst is gekookt afgewogen per portie.

350 eiwitten.
69,83gr Vet // 510,03 Kolhy // 350,95 Eiw om precies te zijn.

De 200gr zilvervliesrijst is gekookt afgewogen per portie.
350 gram eiwit is een beetje overdreven veel...
En de zilvervliesrijst is ongekookt dan maar max 80 gram per portie, heb je daar rekening mee gehouden in je kcal berekening?

Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Naar boven