AndroidHealthClinic

Aesthetic's road to becoming a shredded beast

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Hoe verloopt je opwarming?
en ik heb ongeveer de zelfde stats, succes!!
en before en after pics? :D

• Topic Starter Topic Starter
Hoe verloopt je opwarming?
en ik heb ongeveer de zelfde stats, succes!!
en before en after pics? :D

Opwarming verschilt per training maar is ongeveer als dit:
Eerst even een paar keer bodyweight om het gevoel te krijgen
5x lege stang
5x lege stang
5x 40%
3x 60% (Of 75% bij pr)
2x 80% (Of 90% bij pr)

Zoiets, zal vanaf nu wel even opwarmsets vermelden, misschien wel makkelijk voor sommige mensen.

Pics komen zodra ik ze het waard vind te posten, vind mn fysiek op dit moment nog niet echt toonbaar, hehe :p

Iemand met dezelfde muzieksmaak is het volgen waard. Succes bro!

Interessant, zelfde lichaamsstats als mij :). Heb je ook pics? Ben wel benieuwd.
Kracht ligt wel een stuk lager, maar dat doet er hier ook niet toe.

Interessant, zelfde lichaamsstats als mij :). Heb je ook pics? Ben wel benieuwd.
Kracht ligt wel een stuk lager, maar dat doet er hier ook niet toe.

Zal zo snel mogelijk ff pics plaatsen, maar vind het zelf nog niet veel voorstellen :p. Jij staat er een stuk bruter bij iig. Zou mezelf ook een veel lager lichaamsgewicht geven als ik mezelf zo zie.
M'n taille is ook vrij breed, daardoor weeg ik wss ook al gauw meer.

Bedankt :D!

Heb ik meer bepaald op gevoel. Je moet een gewicht kiezen waarmee je precies 5x5 kan doen. Niet meer en niet minder. Wat misschien ook wel kan helpen is je 5RM bepalen (dus wat je precies 5 keer zou kunnen), dat op 110% stellen en dan terug rekenen naar 100%. Die 100% is dan ongeveer wel een goede indicatie voor je startgewicht.
En die 110% kan je dan natuurlijk gebruiken op de laatste training van de week, wanneer je een 5RM pr moet zetten.
Er is volgens mij niet echt een strikte richtlijn hiervoor, dat moet je een beetje aanvoelen!

Succes iig!

Thanx voor de uitleg. De opzet van het schema is toch om triples, doubles en singles neer te zetten op de laatste dag?

Thanx voor de uitleg. De opzet van het schema is toch om triples, doubles en singles neer te zetten op de laatste dag?

Klopt ja, dit geldt volgens mij voor alle oefeningen behalve de squat en de deadlift.
Het zou er dan zo uit zien:

Maandag:
SQ 5x5 (deze sets en reps moeten allemaal precies gehaald worden. Met hetzelfde gewicht ofc.)

Woensdag:
SQ 2x5 (op 80% van maandag)

Vrijdag:
SQ 1x5 (op ongeveer 110% van maandag. Zet je hier een PR op je 5RM, dan gaat het gewicht voor maandag en vrijdag met 2,5kg omhoog)

Voor de andere oefeningen gaat het als volgt:
Maandag:
Benchpress 5x5 (zelfde verhaal als squat)

Woensdag:
Military press (Press whatever) 3x5 (een lichte workout bijv. op 80%)

Vrijdag:
Benchpress 1RM (wanneer je dit haalt, probeer je de volgende keer (twee weken later omdat je wisselt met MP) er een 2RM van te maken en die keer daarop een 3RM en dan begint het weer opnieuw.

Ik heb nu als voorbeeld benchpress gedaan, maar dit kan voor alle oefeningen dus. Behalve de deadlift, want je deadlift altijd maar 1 setje bij Rippetoe. In Practical programming wisselt Rippetoe de deadlift om met de clean. Die doe ik zelf niet, dus dan wordt het een iets ander verhaal.
Ik hoop dat het zo duidelijk is :D.

---------- Toegevoegd om 18:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:37 ----------

Zo, dan nu de trainingsupdate van vandaag.
Het was op zich wel een goede training, ben niet helemaal tevreden met de MP, maar er zat echt niet meer in vandaag.

SQ
Opwarmsets:

5x bodyweight
2x5 lege stang
2x5 40kg
1x5 75kg
1x2 90kg
1x1 105kg

Werkset:

1x5 112,5kg (Heb eerder wel iets meer gesquat geloof ik, maar beschouw dit toch maar als een PR, hehe :p)

BOR
Opwarmsets:

2x5 lege stang
1x5 30kg
1x3 40kg
1x2 50kg

Werksets:
3x5 65kg (Ga ik volgende keer weer iets verhogen, deze waren nog goed te doen)

Military Press
Opwarmsets:

2x5 lege stang
1x5 25kg
1x3 30kg
1x2 40kg

Werksets:
5x50
4x50 (Vier en een halve rep)
4x50

Al met al een lekkere training, alleen een beetje teleurgesteld in de MP. Eigenlijk wel logisch, twee dagen eerder nog een PR op m'n bench, dus de voorste schouderkoppen waren wss nog niet helemaal hersteld.
Volgende keer maak ik gewoon 3x5 reps :D

Lekkere squat kerel!

Leuk logje, goed bezig. Succes!

Zo, heb even een benenpic gemaakt, om jullie toch even een idee te geven van mijn fysieke gesteldheid :p.
Ik kan hier niet echt optimale belichting krijgen, dus hier blijft het eerst ook even bij. Maar ik ga binnenkort wel fullbody pics posten.

152jdj9.jpg

Heb mijn benen hier wel aangespannen, dan lijkt het wat meer, hehe.

Laatst bewerkt:
Zo, de trainingsupdate van vandaag.
Het was een magere training, moest vandaag werken en heb een zwaar weekend achter de rug. Voelde me vrij zwak vandaag. :(

SQ
Opwarmsets:

5x bodyweight
2x5 lege stang
1x5 40kg
1x5 60kg
1x2 75kg
1x1 90kg

Werksets:
5x5 102,5kg

BP
Opwarmsets:

2x5 lege stang
1x5 30kg
1x3 40kg
1x2 55kg

Werksets:
4x 75kg
5x 72,5kg
5x 72,5kg (Laatste rep met een klein beetje hulp)

Ik wou met de benchpress verhogen naar 75kg, maar had dus al problemen bij de eerste set. Weet niet precies hoe het kan, waarschijnlijk een samenloop van omstandigheden. Baalde er wel van, maar probeer het vrijdag gewoon opnieuw. :)

DL
Opwarmsets:

1x5 40kg
1x5 60kg
1x3 70kg
1x2 90kg

Werkset:
1x5 100kg

Had na het squatten al een flinke pomp in m'n onderrug en wil de boel niet weer overbelasten (heb maanden met een onderrug blessure lopen kloten, echt ****ed up was dat). Heb maar besloten om dus iets lichter te deadliften en zie vrijdag wel weer wat ik doe.

Dit was het voor vandaag, ik hoop dat het woensdag beter gaat. :p

Laatst bewerkt:
Flinke poten hoor dude! Jammer van de wat mindere training, maar we hebben allemaal wel eens een off-day. Je hebt getraind, je spieren goed aangepakt en daar gaat het om.

Je benen zijn inderdaad al behoorlijk (ik kan alleen maar de derde foto zien.. )
Zwakke trainingen zijn inderdaad ongelijk k*t maar ge kunt niet altijd goede trainingen neerzetten spijtig genoeg :(
veel succes woensdag!

Je benen zijn inderdaad al behoorlijk (ik kan alleen maar de derde foto zien.. )
Zwakke trainingen zijn inderdaad ongelijk k*t maar ge kunt niet altijd goede trainingen neerzetten spijtig genoeg :(
veel succes woensdag!

Thx man!
Heb toch wel wat spierpijn in m'n quads, hams & onderrug, valt me niks tegen. Ben benieuwd wat de woensdag me brengt, heb iig nu al zin in. :D

Zonet weer getraind. Het was een goede, harde training, ben er goed tevreden over :D.

SQ
Opwarmsets:

5x bodyweight
2x5 lege stang
2x5 40kg
1x2 60kg
1x1 75kg

Werksets:
2x5 80kg

Voor de squat dus een hersteltraining. Stelt niet veel voor, maar ik kan wel merken dat dit helpt bij de vooruitgang.

BOR
Opwarmsets:

2x5 lege stang
1x5 30kg
1x3 40kg
1x2 55kg

Werksets:
3x5 67,5kg

Op de BOR dus alweer progressie geboekt, gaat lekker zo!
Heb trouwens gemerkt dat ik met de ene arm een andere beweging maak dan met de andere. Dus dat ik met links iets scheef trek. Iemand een idee hoe dat kan? En wat je eraan kan doen?

MP
Opwarmsets:

2x5 lege stang
1x5 25kg
1x3 30kg
1x2 40kg

Werksets:
3x5 50kg

Ook op de MP alweer progressie gemaakt, ben er erg blij mee! Dit motiveert echt enorm! :D

Goede training maat! Die BOR's zien er sexy uit. Squat hoeft imo niet altijd zwaar te zijn, burn kan met light weights des te meer zijn.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven