MuscleMeat

Aesthetic's road to becoming a shredded beast

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Lekkere training baas. Naar mijn mening maakt cheaten bij je laatste setje van BOR niet zo heel veel uit, ik doe dit persoonlijk ook altijd - pak dan gewoon ****ing zwaar en maak er een soort kruising tussen bent over/yate rows van. Werkt voor mij heel positief.

• Topic Starter Topic Starter
Zo, de jaarwisseling weer overleefd :p. Gister een enorm katabole dag, niet veel gegeten, hehe.
Heb ondertussen m'n voeding ietsje aangepast, blijf nu al een aantal weken steken op 88kg.
Eet nu ruim 4000kcal. Zie bijlage!

Zal vanmiddag nog even concrete doelen opstellen die ik voor m'n cut wil halen. (Willen beginnen met cutten rond maart)

Bijlagen

Zou nog wat doelen in m'n log zetten. Dit zijn mijn doelen die ik wil behalen voor 31 maart 2011:

Squat
Ik wil voor 31 maart 5 reps met 140kg kunnen maken. (Dit is theoretisch met de Texas method wel mogelijk, dus daar ga ik dan ook voor!)

Bench
M'n bench stijgt niet zo snel meer, dus verwacht ook niet een enorme gewichtstoename in die drie maanden. Mijn doel is dan ook om voor 31 maart 3 setjes van 5 reps met 80kg te kunnen maken.

Deadlift
Zit dus met wat rugproblemen en weet niet hoe zich dat allemaal gaat ontwikkelen. Ik hoop dat de fysio een oplossing heeft, stel dan ook maar geen doelen voor m'n deadlift. Als ik voor 31 maart pijnvrij een goede zware deadlift kan uitvoeren ben ik heel tevreden!

Military press
De military press gaat nog vrij goed omhoog. Ik verwacht dan ook dat er nog wel wat kilo's bij gaan komen. Mijn doel is om 3 setjes van 5 reps te kunnen maken met 60kg.

De andere oefeningen geloof ik wel, met deze doelen kan ik prima uit de voeten.

Qua bodyweight hoop ik voor eind maart uit te komen boven de 90kg met een acceptabele stijging van mijn bf. Laat het eind februari even opmeten, zit ik dan al hoog (laten we zeggen >20 dan begin ik dan al met cutten. Hoop voor eind maart natuurlijk uit te komen met een bf van <20%).

Tot zover mijn doelen voor eerst, morgen staat er weer een lekkere training op het programma. Ben benieuwd wat er mij in 2011 te wachten staat!

FFFFUUUU, de eerste training van het nieuwe jaar.
Alles voelde twee keer zo zwaar. Ben ook redelijk stuk nu.

SQ
Opwarmsets:

1x5 bodyweight
2x5 lege stang
1x5 40kg
1x5 60kg
1x2 75kg
1x1 95kg

Werksets:
5x5 105kg

Heb hetzelfde gewicht als vorige week maar gedaan. Heb een vrij katabool weekend gehad en ben al blij dat ik deze sets allemaal heb kunnen maken. :p
Was wel al veel energie kwijt na deze squat-sessie en dat was niet bevorderlijk voor mijn verdere training.

BP
Opwarmsets:

2x5 lege stang
1x5 30kg
1x3 45kg
1x2 60kg

Werksets:
1x5 75kg (Laatste rep met lichte spot)
1x5 75kg (Laatste rep met spot)
1x4 75kg (4e rep met spot, daarna nog 1 rep negatief)

BP ging dus ietsje slechter dan de vorige keer, toen ik de eerste set wel 5 reps zelf haalde. Kwam er gewoon niet aan toe deze keer. Ben er nu echt wel op gebrand om vrijdag weer 5 reps te halen, ik ga iig mijn best doen!

DL
Opwarmsets:

1x5 40kg
1x5 50kg
1x3 60kg
1x2 70kg

Werksets:
1x5 82,5kg

Deadlift t.o.v. de vorige keer dus met 2,5kg verhoogd. De uitvoering was imo prima en helemaal pijnloos. Blijf met deze stapjes verhogen tot ik weer op niveau ben.
Woensdagochtend ga ik naar de fysiotherapeut, ik ben benieuwd wat hij er van zal zeggen. Hoop dat hij de boel natuurlijk een beetje kan fixen, dat was het mooiste geweest.

Ik hou jullie op de hoogte!

Kon je voedingsschema niet openen, maar 4000kcal is iig netjes. Moet je wel lekker op kunnen gainen. Daarnaast ambitieuze doelen opgesteld, goed bezig.

Training ziet er nog goed uit!

Kon je voedingsschema niet openen, maar 4000kcal is iig netjes. Moet je wel lekker op kunnen gainen. Daarnaast ambitieuze doelen opgesteld, goed bezig.

Training ziet er nog goed uit!

Thx baas!

Heb even een PDF van mn schema gemaakt, hopelijk kun je em zo wel openen.

Zo dan, nu is het een rar, hoop dat het zo wel lukt!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ga er morgen es even naar kijken!

Zo, de update van vandaag. Zal eerst m'n training even hier neer zetten en daarna nog even een stukje over de behandeling bij de fysiotherapeut vanochtend.

SQ
Opwarmsets:

1x5 bodyweight
2x5 lege stang
2x5 40kg
1x2 60kg
1x1 75kg

Werksets:
2x5 80kg

Zoals bekend de hersteltraining op woensdag. Kwam me wel goed uit, was wel minder belastbaar door de behandeling vanochtend.

BOR
Opwarmsets:

2x5 lege stang
1x5 30kg
1x3 40kg
1x2 50kg

Werksets:
3x5 65kg

Heb BOR iets lichter gepakt zodat ik niet hoef te cheaten. Ging prima, de laatste rep was misschien met een hele lichte cheat. Volgende keer probeer ik 67,5kg zonder te cheaten.

MP
Opwarmsets:

2x5 lege stang
1x5 25kg
1x3 30kg
1x2 40kg

Werksets:
1x5 52,5kg
1x4 52,5kg (Kwam bij de vijfde rep niet over dat verrekte dode punt heen.)
1x4 52,5kg

Denk dat er volgende keer bij de tweede set wel een vijfde rep in zit. Het voelde wel vrij goed aan.

Tot zover de training van vandaag. Het was een goede training.

Goed, vanochtend dus bij de fysiotherapeut geweest. Hij kwam er al vrij snel achter waar het probleem zit, namelijk in wervel L5. Helemaal onderin de rug dus. Deze wervel beweegt niet lekker mee bij het buigen van de ruggegraat, waardoor ik mijn bekken en mijn heupen ook minder gebruik. Het gevolg hiervan is dat het lumbale deel van mijn rug veel meer werk moet doen. Teveel werk zelfs, dus raakt dit deel overbelast, krijgt het geen rust en raakt het ontstoken, spierspanning hoger, krijgt geen kans om te herstellen. De belasting blijft hoog, meer spierspanning, enzovoort enzovoort.
Hij heeft m'n rug daarna los gemasseerd en heb nog een paar oefeningen gedaan om de boel wat los te maken.
Moet nu ook thuis een oefening doen om de boel los te maken.
Ik hoop dat het snel over gaat, want heb er lang genoeg last van gehad!

Tot zover de update voor vandaag!

Je voedingsschema ziet er iig erg goed uit kerel! Pak je geen shakies btw?

Training ziet er gewoon goed uit. Wel vervelend van de fysio, heeft hij nog een tijdsbestek gegeven hoe lang het herstel gaat duren?

Je voedingsschema ziet er iig erg goed uit kerel! Pak je geen shakies btw?

Training ziet er gewoon goed uit. Wel vervelend van de fysio, heeft hij nog een tijdsbestek gegeven hoe lang het herstel gaat duren?

Pak idd geen shakes, haal op dit moment voldoende eiwitten uit m'n voedsel.

De fysio heeft niet verteld hoe lang het gaat duren. Zal hem volgende week even vragen!

Zo, nu dan maar even de trainingsupdate van vrijdag. Had nog geen tijd gehad om dat te posten.
Vrijdag een goede harde training gehad, viel me niets tegen!

SQ
Opwarmsets:

1x5 bodyweight
2x5 lege stang
2x5 40kg
1x5 75kg
1x2 90kg
1x1 110kg

Werksets:
1x5 115kg

Squat dus iets lichter gepakt dan voorgaande weken, wil me concentreren op de vorm. De eerste drie reps waren voor mijn gevoel prima. Bij de vierde wilden m'n knieën naar binnen, maar heb er nog een redelijke rep uitgeperst. De laatste rep was wel wat ****ed up, maar dat geloof ik verder wel. Komende vrijdag gooi ik er 117,5kg op.

BP
Opwarmsets:

2x5 lege stang
1x5 30kg
1x3 45kg
1x2 60kg

Werksets:
1x5 75kg
1x5 75kg (laatste rep met lichte spot)
1x4 75kg (4de rep met spot, 5de alleen negatief)

Benchpress ging dus echt abnormaal goed. Ben er heel tevreden over! Heb goede hoop dat ik woensdag alle drie setjes zelf kan doen.

DL
Opwarmsets:

1x5 40kg
1x5 50kg
1x3 60kg
1x2 70kg

Werksets:
1x5 85kg

Deadlift dus t.o.v. de vorige weer met 2,5kg verhoogd, maar heb 'm nog steeds lekker laag gehouden. Voelt wel goed, vorm is nagenoeg perfect en ik heb geen pijn. Ik blijf dan ook op deze manier verhogen.
Moet morgen weer naar de fysio, ben benieuwd of er al verschil te zien is. Voor mijn gevoel zit alles wel een stuk losser.

Heb me gisterochtend direct na het opstaan ook gewogen, zit nu op 89,4kg!
Kom dus ook alweer aan. Nu even in de gaten houden of het niet te snel gaat, misschien dat ik er dan wat cardio in gooi op de zondag. Tot zover deze update, morgen weer trainen. Heb er zin in!

Prettig weekend nog, voor zolang het nog duurt. :p

Sterke training ouwe. Op die 4000kcal moet je zoiezo wel gaan gainen. BP ziet er lekker uit, die 3 x 5 x 80 moet er binnenkort wel inzitten!

Sterke training ouwe. Op die 4000kcal moet je zoiezo wel gaan gainen. BP ziet er lekker uit, die 3 x 5 x 80 moet er binnenkort wel inzitten!

Thx bro!
Hoop het wel! Ben iig nog nooit zo snel vooruit gegaan in zo'n korte tijd. :)

Trainings- en voedingsschema ziet er goed uit, ik ga je volgen! Succes man.

Ook maar volgen, om en nabij gelijkwaardige stats geloof ik.

Ben benieuwd, 4000 kcal is aardig wat, hoeveel vet% sta je nu?

De trainingsupdate van vandaag!
Het was een lange zware training en ik ben er zeker tevreden over!

SQ
Opwarmsets:

1x5 bodyweight
2x5 lege stang
1x5 40kg
1x5 60kg
1x2 80kg
1x1 100kg

Werksets:
5x5 107,5kg

Het squatten ging vandaag boven verwachting goed. Wil niet zeggen dat de vorm altijd even goed was, maar over het algemeen waren het toch harde, diepe squats. Ga dan volgende week gewoon ook verhogen naar 110kg.

BOR
Opwarmsets:

2x5 lege stang
1x5 30kg
1x3 40kg
1x2 50kg

Werksets:
3x5 67,5kg

Heb geprobeerd me goed op de vorm te concentreren. Dat ging voor mijn gevoel vrij goed. De eerste set was goed te doen, 2de set de laatste twee reps een lichte cheat en bij de 3de set de laatste drie reps cheated. Houd vrijdag dit gewicht ook even aan, ben benieuwd hoe dat zal gaan!

MP
Opwarmsets:

2x5 lege stang
1x5 25kg
1x3 30kg
1x2 40kg

Werksets:
1x5 52,5kg
1x4 52,5kg
1x5 52,5kg

Die 5de rep in de tweede set was echt sneu. Ik hield de stang iets te ver voor me, waardoor ik moest compenseren en niet meer de kracht kon vinden om de rep af te maken. De laatste set ging het wel goed en haalde ik gewoon vijf reps.
Vrijdag nog 1 keer dit gewicht en dan verhoog ik volgende week weer.

Al met al een lekkere training. Ook deze keer weer progressie zichtbaar, ben er zeker tevreden over! Ik zal nu mijn panga nog even naar binnen werken en dan uitrusten.

---------- Toegevoegd om 21:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:38 ----------

Ook maar volgen, om en nabij gelijkwaardige stats geloof ik.

Ben benieuwd, 4000 kcal is aardig wat, hoeveel vet% sta je nu?

Thx baas!
Ehm, schat mijn vet zo rond de 17% op z'n hoogst. Soms kijk ik 's ochtends in de spiegel en dan lijk ik vrij droog, maar kijk ik later op de dag nog een keer dan lijk ik veel vetter. Zal ook wel met de vochtbalans te maken hebben.

Zit iig nog onder de 20%. Heb foto's van toen ik op 20% zat, daar lijkt het nog helemaal niet op gelukkig. :p

Nette squats man!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven