AndroidHealthClinic

AFCA Ajax topic

Mooi om te zien dat we eigenlijk verkapt 4-4-2 spelen.

Mooi om te zien dat we eigenlijk verkapt 4-4-2 spelen.

Ja, doen we al ruim een jaar :) Alleen Jol noemt het 4-3-3 en dus blijft de achterban gelukkig. Eigenlijk spelen we 4-3-2, aangezien Emanuelson vaak voor spek en bonen op het veld staat :D

Sulejmani gooide er weer eens een versnelling uit gisteren, dat heb ik een tijd niet gezien. Helaas kreeg hij geen penalty, had hij wel verdiend.

Ja, doen we al ruim een jaar :) Alleen Jol noemt het 4-3-3 en dus blijft de achterban gelukkig. Eigenlijk spelen we 4-3-2, aangezien Emanuelson vaak voor spek en bonen op het veld staat :D

Sulejmani gooide er weer eens een versnelling uit gisteren, dat heb ik een tijd niet gezien. Helaas kreeg hij geen penalty, had hij wel verdiend.

Emanuelson speelde gister toch wel vrij aardig na lange tijd. Vooral in de 1e helft. Anita speelde ook een hele goed pot. Enoh heerste weer op het middenveld. Maar achterin was het in de 1e helft weer 2 keer gatenkaas. Omdat Vertonghen weer stond te slapen, tot 2x toe. Ik snap echt niet wat er met Jan aan de hand is. Want hij speelt echt werkelijk dramatisch dit seizoen. Het is dat Stekelenburg tot 2x toe alert blijft. Anders had je zomaar achter kunnen staan. Goed om te zien dat Stekelenburg in de laatste 2 wedstrijden weer vertrouwen uitstraalt. Vd Wiel en De Zeeuw ogen nog steeds niet fit imo. Ze zijn nog steeds vermoeid lijk het, maar misschien is het ook wel zo.

Verder liep Siem de Jong een aantal keer weer in de weg. Suarez ergerde zich er zichtbaar aan. Siem probeerde nog mee te doen met luis en mounir, maar gister kon je duidelijk zien dat hij voetballend gewoon tekort komt als nummer 10. En dat hij mooie aanvallen om zeep hielp, vooral in de 1e helft. Dus ik hoop dat Jol zn eigen zsm open zal gaan. Maar dat valt te betwijfelen.

Verder snap ik niet waarom hij Josefzoon en Bonavacia er niet inbrengt bij een 3-0 voorsprong. Maar andre ooijer op het middenveld? Het zou toch niet zo zijn, dat Ooijer in de basis staat tegen Kiev. Maar het zou zomaar kunnen, want Anita is geschorst. En dat Vertonghen dan naar links zal gaan. Het is te hopen dat Vertonghen wat meer inzet gaat tonen, anders wordt hij straks weer de schlemiel zoals tegen juventus. Reactie van het publiek was ook wel grappig op Ooijer. Een deel die klapt een deel die fluit:D Over zijn 'kwaliteiten' kan je eindeloos discussieren. Maar het is toch wel een modelprof. Vindt dat hij zich vooralsnog voorbeeldig gedraagt.

Dat met Sulejmani was inderdaad een 100% strafschop. Jammer dat hij hem niet krijgt.

Verder vinden Suarez en El Hamdaoui elkaar voorlopig heel makkelijk. Zoals ik al had voorspeld:D Ik weet nog dat er een aantal mensen op dbb waren die het niet zagen zitten. Maar het kan alleen maar beter worden tussen die 2. En beter zal meer doelpunten betekenen.

---------- Toegevoegd om 13:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:47 ----------

Hier nog 1, scc 424
Al jaartje of 6 inmiddels

Hier nog 1. Sinds dit seizoen weer. De afgelopen 2 jaar niet. Maar daarvoor weer een hele lange tijd wel. Kon de afgelopen 2 jaar niet naar alle thuiswedstrijden. Maar dit seizoen zal het me wel lukken:D

Laatst bewerkt:
Emanuelson speelde gister toch wel vrij aardig na lange tijd. Vooral in de 1e helft. Anita speelde ook een hele goed pot. Enoh heerste weer op het middenveld. Maar achterin was het in de 1e helft weer 2 keer gatenkaas. Omdat Vertonghen weer stond te slapen, tot 2x toe. Ik snap echt niet wat er met Jan aan de hand is. Want hij speelt echt werkelijk dramatisch dit seizoen. Het is dat Stekelenburg tot 2x toe alert blijft. Anders had je zomaar achter kunnen staan. Goed om te zien dat Stekelenburg in de laatste 2 wedstrijden weer vertrouwen uitstraalt. Vd Wiel en De Zeeuw ogen nog steeds niet fit imo. Ze zijn nog steeds vermoeid lijk het, maar misschien is het ook wel zo.

Ik vond Emanuelson gisteren niet zo best. Totaal geen rendement en is geen een keer zijn man gepasseerd. Heeft niets bijgedragen aan het aanvallende spel. Enoh vond ik ook niet best gisteren. Was de hele wedstrijd bezig om zijn eigen fouten goed te maken. Hij verspeelt telkens de bal, rent er dan achteraan en verovert hem weer terug. Dan zeggen mensen dat hij de ballen goed verovert, maar hij kan er beter eens voor zorgen dat hij ze niet kwijt raakt. Ook speelde hij vaak mensen slecht aan, stuitertje in de pass of net voor of achter de man. Anita speelde wel goed, heeft een aantal keer goed ingegrepen achterin. Vertonghen stond inderdaad te slapen, en niet voor het eerst dit seizoen. Vorig seizoen kreeg Ajax bijna niets tegen omdat er bijna niets werd weggegeven door het goede verdedigen. Nu geven ze tegen elke ploeg 2 tot 3 100% kansen weg. Vertonghen wil graag naar de Premier League volgend seizoen, maar dan mag hij toch echt wel beter gaan verdedigen. Die voorzetten van van der Wiel waren echt lachwekkend trouwens. Twee keer achter elkaar alle vrijheid om voor te geven, en dan gewoon de bal richting cornervlag schieten.

Verder liep Siem de Jong een aantal keer weer in de weg. Suarez ergerde zich er zichtbaar aan. Siem probeerde nog mee te doen met luis en mounir, maar gister kon je duidelijk zien dat hij voetballend gewoon tekort komt als nummer 10. En dat hij mooie aanvallen om zeep hielp, vooral in de 1e helft. Dus ik hoop dat Jol zn eigen zsm open zal gaan. Maar dat valt te betwijfelen.

Klopt, Suarez ergerde zich enorm aan de Jong. De Jong wil graag belangrijk zijn met doelpunten, maar met El Hamdaoui voor hem is dat een stuk moeilijker dan met Pantelic voor hem. Pantelic creëerde ruimte voor de Jong en dat doet El Hamdaoui veel minder. El Hamdaoui staat bijna de hele wedstrijd vast in de punt, en als de Jong er dan bij komt staan maakt hij het centrum alleen maar voller. Die actie zoals in de eerste helft is dan wel weer goed, perfecte loopactie en goede aanname. Hij gaf alleen de bal daarna niet goed voor op Suarez. Ik denk dat Eriksen als 10 in deze groep beter past, maar die is nog niet echt in vorm dit seizoen om het zacht uit te drukken. Ik ben erg benieuwd naar Lodeiro trouwens, als hij ooit nog terug komt.

Verder snap ik niet waarom hij Josefzoon en Bonavacia er niet inbrengt bij een 3-0 voorsprong. Maar andre ooijer op het middenveld? Het zou toch niet zo zijn, dat Ooijer in de basis staat tegen Kiev. Maar het zou zomaar kunnen, want Anita is geschorst. En dat Vertonghen dan naar links zal gaan. Het is te hopen dat Vertonghen wat meer inzet gaat tonen, anders wordt hij straks weer de schlemiel zoals tegen juventus. Reactie van het publiek was ook wel grappig op Ooijer. Een deel die klapt een deel die fluit:D Over zijn 'kwaliteiten' kan je eindeloos discussieren. Maar het is toch wel een modelprof. Vindt dat hij zich vooralsnog voorbeeldig gedraagt.

Ik zei het ook toen ik de wedstrijd aan het kijken was. Zet lekker Bonevacia, Jozefzoon en Sulejmani er in bij 3-0. Woensdag wacht weer een zwaar duel. Jol is niet zo van het wisselen bij een grote voorsprong geloof ik. Alleen in de laatste 10 minuten. Ik verwacht tegen Kiev Emanuelson op de linksback positie, maar hoop het niet. Dan nog liever Blind.

Dat met Sulejmani was inderdaad een 100% strafschop. Jammer dat hij hem niet krijgt.

Verder vinden Suarez en El Hamdaoui elkaar voorlopig heel makkelijk. Zoals ik al had voorspeld:D Ik weet nog dat er een aantal mensen op dbb waren die het niet zagen zitten. Maar het kan alleen maar beter worden tussen die 2. En beter zal meer doelpunten betekenen.

Ik was een van de personen die het niet zag zitten. Ik had het vermoeden dat ze elkaars ruimte dicht gingen lopen en achter dezelfde ballen aangingen. Tot nu toe bewijzen ze m'n ongelijk, en ik hoop dat ze dat ook blijven doen. El Hamdaoui speelt anders/beter dan dat ik verwacht had.

Ajax heeft overeenstemming bereikt met Mido (Ahmed Hossam). De aanvaller is transfervrij en afkomstig van Middlesbrough. De Egyptenaar tekent in Amsterdam een contract dat per direct in gaat op en loopt tot en met 30 juni 2011.
Mido werd op 23 februari 1983 geboren in Caïro. De spits stond voor zijn komst naar Amsterdam in Engeland onder contract bij Middlesbrough, maar speelde sinds januari 2010 op huurbasis voor West Ham United. Mido speelde al eerder voor Ajax. In 2001 kwam hij over van het Belgische AA Gent. In 2003 vertrok hij naar Frankrijk, om bij Olympique Marseille te gaan voetballen. In totaal speelde hij destijds 57 officiële wedstrijden in het Ajax-shirt en maakte hij in die duels 23 doelpunten.

Martin Jol: ,,We hadden behoefte aan een extra aanvaller en we zijn lang bezig geweest om met beperkte middelen toch iemand te kunnen halen. Ik ben blij dat het eindelijk rond is. We hebben zojuist de aanvraag voor een werkvergunning gedaan, zolang we die niet hebben mag hij niet met ons meetrainen. We rekenen dus op korte termijn niet op hem, ook al omdat hij een trainingsachterstand heeft.''

Van Ajax.nl

Het is nu dus officieel.

IK denk het wel, hij is toch niet Europees uitgekomen voor iemand anders.

Ewa sahbi ajax je weet zelf

Morgen is het zover!
Het staat mooi op de afca site: We hebben CL nodig, dus iedereen moet ze gewoon 90 minuten lang AANMOEDIGEN. Dus als je wilt blijven zitten, kan je beter thuis blijven.
Get behind the team (lol) and stand up if you support Ajax!

Zal wel goed komen. Bij belangrijke Europese wedstrijden hebben mensen over het algemeen wel wat meer zin om sfeer te maken.

Klopt, maar ik heb ook al vaak gehad dat je als je langer dan 2min staat op je schouder wordt getikt van wil je zitten? Ik denk dan: Maak 1 lange zijde voor de mensen die de hele tijd willen zitten, behalve als er gescoord wordt en de rest voor supporters die naar de Arena komen om het team ook daadwerkelijk aan te moedigen.

Ze zouden staanplaatsen moeten introduceren voor de mensen die daar behoeft aan hebben. Ik kan me in ieder geval goed voorstellen dat mensen zittend een wedstrijd willen kunnen kijken. In ieder geval in de competitie.

Ze zouden staanplaatsen moeten introduceren voor de mensen die daar behoeft aan hebben. Ik kan me in ieder geval goed voorstellen dat mensen zittend een wedstrijd willen kunnen kijken. In ieder geval in de competitie.

Mag niet volgens de regels van de UEFA geloof ik. In Europese wedstrijden mogen stadions geen staanplaatsen bevatten.

Klopt dat mag niet meer bij Europese wedstrijden en daarom is dat niet meer. Maar daarom zeg ik: Verdeel het. Want er zijn ook genoeg die staand willen kijken, af en toe wat willen zingen of weet ik veel. Nu wordt dat 'gedoogd' in 2 vakken F-side (127 d8 k) en 424. Dan vind ik het te gek voor woorden, dat als ik mijn club wil aanmoedigen, minstens 30e kwijt ben er altijd wordt gezegd dat je na een halve minuut na doelpunt vooral moet zitten en je bek houden.

Klopt dat mag niet meer bij Europese wedstrijden en daarom is dat niet meer. Maar daarom zeg ik: Verdeel het. Want er zijn ook genoeg die staand willen kijken, af en toe wat willen zingen of weet ik veel. Nu wordt dat 'gedoogd' in 2 vakken F-side (127 d8 k) en 424. Dan vind ik het te gek voor woorden, dat als ik mijn club wil aanmoedigen, minstens 30e kwijt ben er altijd wordt gezegd dat je na een halve minuut na doelpunt vooral moet zitten en je bek houden.

Idd te gek voor woorden, maar veranderen zal het niet. Er zijn altijd wel weer mensen die gaan lopen zeiken. Je kan op de wachtlijst voor vak410 gaan staan..ze zullen vanzelf wel gaan uitbreiden tot heel 425 (nu is het 424 en de helft van 425). Maar goed dat kost wel weer wat..

Morgen, wordt een chaos denk ik! :D heerlijk..sjaals mee.

Idd te gek voor woorden, maar veranderen zal het niet. Er zijn altijd wel weer mensen die gaan lopen zeiken. Je kan op de wachtlijst voor vak410 gaan staan..ze zullen vanzelf wel gaan uitbreiden tot heel 425 (nu is het 424 en de helft van 425). Maar goed dat kost wel weer wat..

Morgen, wordt een chaos denk ik! :D heerlijk..sjaals mee.

Tsja, het k*tte is, is dat veel vrienden van mij in 425 zitten. Zij zaten daar al voor het sfeervak werd en hebben hun plaatsen gehouden. Wil ik daar bij komen, moet ik eerst ergens anders seizoenskaart nemen, en dan op de wachtlijst.

Tsja, het k*tte is, is dat veel vrienden van mij in 425 zitten. Zij zaten daar al voor het sfeervak werd en hebben hun plaatsen gehouden. Wil ik daar bij komen, moet ik eerst ergens anders seizoenskaart nemen, en dan op de wachtlijst.

Gewoon overlopen.
doen wij ook heel vaak, als er mensen geen scc voor 410 (424) hebben.
Die wachten gewoon buiten, gaat 1 persoon naar buiten met 2 scc's. En neemt de ander weer mee het vak in.

En mensen die willen zitten, gaan maar lekker thuis kijken.

Terug
Naar boven