Fitness Seller

AFCA Ajax topic

Na de verkoop van Suarez, Emanuelson en de blessure van Stekelenburg lagen de selecties niet heel bijster ver uit elkaar hoor. Twee teams die punten probeerden te sprokkelen zonder echte leider en al hun hoop gevestigd hadden op het talent van hun jonge spelers. Als je objectief bent en puur naar de sterktes van de selecties kijkt zouden de plaatsen 1 en 2 voor PSV en Twente zijn en plaats 3 - 7 tussen Ajax, Feyenoord, AZ, Utrecht en Heerenveen gaan, maar dat is mijn mening:).

qs1k3q.gif

Hij blijft leuk.

Ga de poppetjes van achter tot voor eens vergelijken. Er staat op geen een positie iemand bij Feyenoord die bij Ajax in de basis zou staan. Alleen Ryo, maar die is niet echt van Feyenoord he.

http://i724.photobucket.com/albums/ww250/jh2up/qs1k3q.gif

Hij blijft leuk.

Ga de poppetjes van achter tot voor eens vergelijken. Er staat op geen een positie iemand bij Feyenoord die bij Ajax in de basis zou staan. Alleen Ryo, maar die is niet echt van Feyenoord he.

Zoals ik in een vorig bericht al zei had Ajax na de verkopen van Suarez, Emanuelson en de blessure van Stekelenburg een zowat even matige selectie als Feyenoord. Wijnaldum, Vlaar, Fer, Castagnos, Miyaichi zouden dat niveau vast wel aankunnen, daarbij staan er nu ook genoeg spelers in die eigenlijk niet in de basis van Ajax thuishoren, ze staan er alleen bij gebrek aan beter.

Ajax had na de winterstop gewoon een matige selectie en het mag een wonder heten dat we kampioen zijn geworden. We hadden net zo goed met deze selectie op plaats 3-7 kunnen eindigen en daar had ik niet eens van opgekeken. En dan was jij waarschijnlijk de 1e geweest die had geroepen wat een k*tteam het was en dat er nieuwe aankopen moesten komen;).

Zoals ik in een vorig bericht al zei had Ajax na de verkopen van Suarez, Emanuelson en de blessure van Stekelenburg een zowat even matige selectie als Feyenoord. Wijnaldum, Vlaar, Fer, Castagnos, Miyaichi zouden dat niveau vast wel aankunnen, daarbij staan er nu ook genoeg spelers in die eigenlijk niet in de basis van Ajax thuishoren, ze staan er alleen bij gebrek aan beter.

Ajax had na de winterstop gewoon een matige selectie en het mag een wonder heten dat we kampioen zijn geworden. We hadden net zo goed met deze selectie op plaats 3-7 kunnen eindigen en daar had ik niet eens van opgekeken. En dan was jij waarschijnlijk de 1e geweest die had geroepen wat een k*tteam het was en dat er nieuwe aankopen moesten komen;).

Helemaal gelijk man.
Lijkt ook wel dat niveau van de ned competitie elk jaar achteruit gaat.

Wat doe jij achter je pc? Je hoort in de haven aan het werk te zijn.

dan moet ik wel heel hard werken hoor rock ;)

Ajax heeft de meeste supporters in Nederland, dat is een feit. Er zijn zat dingen negatief aan Ajax, maar kom niet met onzin.

geen onzin hoor rock - als een fantieke ajax-supporter tegen mij zegt dat het gros van het publiek grotendeels blase is dan zegt mij dat genoeg , en dit is geen friemeltje uit zeeland om het zo maar eens te omschrijven maar dat wisten we toch al - jullie staan bekend als het theater-publiek - no hard feeling bro

Ben het er niet mee eens.

geen onzin hoor rock - als een fantieke ajax-supporter tegen mij zegt dat het gros van het publiek grotendeels blase is dan zegt mij dat genoeg , en dit is geen friemeltje uit zeeland om het zo maar eens te omschrijven maar dat wisten we toch al - jullie staan bekend als het theater-publiek - no hard feeling bro

Het type publiek heeft niets te maken met het aantal supporters. Ajax heeft de meeste supporters in heel Nederland, dat is een aantoonbaar feit. Je bent twee dingen door elkaar aan het halen.

Laatst bewerkt:

Want? Het enige echt grote talent van Ajax die boven de talenten van Feyenoord uitsteekt is Eriksen. De rest is gelijkwaardig en sommigen zijn misschien nog wel minder. Bij Feyenoord ben ik bijvoorbeeld best wel onder de indruk van Castaignos. Hoe knap is het om in je debuutseizoen 15 goals te maken met zo'n matige ploeg om je heen? We hebben buiten de kampioenswedstrijd om het geluk gehad dat het dubbeltje steeds net de goede kant op is gevallen.

De talenten van Ajax lijken in jouw ogen misschien een stuk beter omdat spelers zoals Suarez het team een hele tijd op sleeptouw heeft genomen, bij Feyenoord hebben ze al jaren niet zulke personen gehad. We mogen God op onze blote knieen danken dat we na de winterstop met deze selectie kampioen zijn geworden.

Ajax is pas echt goed gaan spelen nadat Suarez is vertrokken. We stonden 4de toen hij zijn laatste wedstrijd speelde...

Jij mag ze gelijkwaardig vinden maar dan mag je mij die 30 punten minder uitleggen. En hun doelsaldo van -1 tegenover ons doelsaldo van +42. Of die 10-0 nederlaag tegen PSV. Dit Feyenoord is gewoon legendarisch slecht. Ajax speelde de beste wedstrijd van het seizoen tegen Twente, met een gemiddelde leeftijd van 22 jaar.

Die keepers van Feyenoord behoren tot de slechte van de competitie. Vlaar lijkt redelijk vergeleken met Bahia (misschien wel de slechtste speler die ik ooit heb gezien in de Eredivisie). De Vrij, Mokotjo en Martins Indi is pure middelmaat, zeker op dit moment in hun carriere. Terwijl Van der Wiel, Vertonghen en Alderweireld zichzelf internationaal al op de kaart hebben gezet.

Meeuwis kan niets. Fer en Wijnaldum zijn redelijke talenten maar niet meer dan dat. De Zeeuw ben ik geen fan van maar heeft gewoon de halve finale WK gespeeld. Eriksen is een talent van wereldklasse. Anita behoort naar mijn mening tot de top 3 beste middenvelders van de competitie.

Ebecilio kan er niet veel van. Die geef ik dus aan Ryo. Castaignos is een counterspits, kan niet in de kleine ruimte voetballen en heeft volgens mij 0 assists gegeven. Biseswar speelt ongeveer 3 goede wedstrijden per seizoen.

Oftewel, er is maar 1 speler bij Feyenoord die bij Ajax in de basis zou staan.

Laatst bewerkt:
Begrijp me niet verkeerd, ik ben een Ajacied in hart en nieren maar Ajax is pas echt goed gaan spelen nadat Suarez is vertrokken? Dat kun je toch niet menen? Eerst was het spel slecht en na de transfer van Suarez ging het naar matig tot af en toe wat beter. Het positiespel is het hele seizoen dramatisch geweest mede door Enoh als verdedigende middenvelder. Ondanks al het talent dat er bij Ajax rondloopt kun je toch wel stellen dat dit de slechtste selectie in tijden is geweest.

Ajax had een leider in het veld en dat was Suarez. Feyenoord heeft die niet gehad. Toen ze er tegen PSV zo makkelijk invlogen had dat vooral te maken dat er geen leider in het veld was die het team op sleeptouw nam en ze oppepte, iedereen ging bij de pakken neer zitten waardoor de score opliep. Nadat Suarez weg was had Ajax ook zo'n momentje bij Utrecht uit. Ik heb het idee dat in de loop van het seizoen Vertonghen de leidersrol een beetje tot zich heeft genomen en in combinatie met een stabiele trainer was Ajax in staat na veel puntenverlies bij de concurrentie weer mee te doen om de titel. Talenten hebben iemand nodig om tegen op te kijken, die de leiding neemt in het veld zodat ze zich goed voelen en kunnen groeien. Daarom zijn jongens zoals Ooijer ook belangrijk om in je team te hebben. Mannen met ervaring die de jonkies iets bij kunnen brengen.

Qua keepers heb je gelijk maar ik vond Rob van Dijk met zijn leeftijd nog steeds een stabiele keeper. Vergeet niet dat wij een aantal belangrijke wedstrijden waaronder ADO uit met die dikke koekenbakker op het doel hebben gespeeld. Vlaar is een prima speler maar komt net iets te kort voor de top, Meeuwis is een bruikbare speler net als Anita, Fer en Wijnaldum zijn redelijke talenten net als Boilesen, Ozbiliz etc. Ebecilio kan er idd niet zoveel van maar dat vind ik ook nog steeds van Blind. Castaignos is een goede spits met 15 goals in zijn debuutseizoen.

Van der Wiel, Vertonghen en Alderweireld mogen dan wel internationaal op de kaart staan maar Van der Wiel was het dit seizoen echt totaal kwijt. Zijn eerste seizoen was matig, zijn tweede was goed en zijn derde om te janken. Alderweireld vond ik dit seizoen ook niet super, de enige die van die 3 credits verdiend is Vertonghen.

Talenten krijg je pas optimaal aan het voetballen met leiders in je team en dat mist Feyenoord.

Spartak Moskou heeft zich gemeld voor De Zeeuw, die zou willen vertrekken na de komst van Janssen. Ajax schijnt 6 miljoen te vragen. De Zeeuw heeft zich afgemeld voor Oranje, misschien om de transfer rond te kunnen maken.

Spartak Moskou heeft zich gemeld voor De Zeeuw, die zou willen vertrekken na de komst van Janssen. Ajax schijnt 6 miljoen te vragen. De Zeeuw heeft zich afgemeld voor Oranje, misschien om de transfer rond te kunnen maken.

Teveel creativiteit is blijkbaar niet gewenst op het middenveld bij Ajax.

Teveel creativiteit is blijkbaar niet gewenst op het middenveld bij Ajax.

Het middenveld van Ajax zal volgend jaar waarschijnlijk Janssen - Anita - Eriksen worden, met Lodeiro, Enoh en de Jong als vervangers. De Zeeuw speelt 5-6 goede wedstrijden per jaar, maar hoort wel bij de topverdieners van Ajax. De Zeeuw schijnt zelf ook graag te willen gaan en een financiële klapper te maken. Ik vind het een prima deal, Ajax heeft voldoende middenvelders in huis, in de jeugd zitten enkele goede en ze zijn van een dure bankzitter af.

Precies, de Zeeuw is sowieso zwaar overrated. Ik hoop dat Lodeiro komend seizoen wat speeltijd krijgt.

Het middenveld van Ajax zal volgend jaar Janssen - Anita - Eriksen worden, met Lodeiro, Enoh en de Jong als vervangers. De Zeeuw speelt 5-6 goede wedstrijden per jaar, maar hoort wel bij de topverdieners van Ajax. De Zeeuw schijnt zelf ook graag te willen gaan en een financiële klapper te maken. Ik vind het een prima deal, Ajax heeft voldoende middenvelders in huis, in de jeugd zitten enkele goede en ze zijn van een dure bankzitter af.

Anita zit ook op de bank.. Op rechts Janssen op links De Jong en in het midden Eriksen

Begrijp me niet verkeerd, ik ben een Ajacied in hart en nieren maar Ajax is pas echt goed gaan spelen nadat Suarez is vertrokken? Dat kun je toch niet menen? Eerst was het spel slecht en na de transfer van Suarez ging het naar matig tot af en toe wat beter. Het positiespel is het hele seizoen dramatisch geweest mede door Enoh als verdedigende middenvelder. Ondanks al het talent dat er bij Ajax rondloopt kun je toch wel stellen dat dit de slechtste selectie in tijden is geweest.

Ajax had een leider in het veld en dat was Suarez. Feyenoord heeft die niet gehad. Toen ze er tegen PSV zo makkelijk invlogen had dat vooral te maken dat er geen leider in het veld was die het team op sleeptouw nam en ze oppepte, iedereen ging bij de pakken neer zitten waardoor de score opliep. Nadat Suarez weg was had Ajax ook zo'n momentje bij Utrecht uit. Ik heb het idee dat in de loop van het seizoen Vertonghen de leidersrol een beetje tot zich heeft genomen en in combinatie met een stabiele trainer was Ajax in staat na veel puntenverlies bij de concurrentie weer mee te doen om de titel. Talenten hebben iemand nodig om tegen op te kijken, die de leiding neemt in het veld zodat ze zich goed voelen en kunnen groeien. Daarom zijn jongens zoals Ooijer ook belangrijk om in je team te hebben. Mannen met ervaring die de jonkies iets bij kunnen brengen.

Qua keepers heb je gelijk maar ik vond Rob van Dijk met zijn leeftijd nog steeds een stabiele keeper. Vergeet niet dat wij een aantal belangrijke wedstrijden waaronder ADO uit met die dikke koekenbakker op het doel hebben gespeeld. Vlaar is een prima speler maar komt net iets te kort voor de top, Meeuwis is een bruikbare speler net als Anita, Fer en Wijnaldum zijn redelijke talenten net als Boilesen, Ozbiliz etc. Ebecilio kan er idd niet zoveel van maar dat vind ik ook nog steeds van Blind. Castaignos is een goede spits met 15 goals in zijn debuutseizoen.

Van der Wiel, Vertonghen en Alderweireld mogen dan wel internationaal op de kaart staan maar Van der Wiel was het dit seizoen echt totaal kwijt. Zijn eerste seizoen was matig, zijn tweede was goed en zijn derde om te janken. Alderweireld vond ik dit seizoen ook niet super, de enige die van die 3 credits verdiend is Vertonghen.

Talenten krijg je pas optimaal aan het voetballen met leiders in je team en dat mist Feyenoord.

Ajax heeft in jaren niet zo goed gespeeld als onder Frank de Boer. Het enige probleem is dat we niet de aanvallers hebben om dat in cijfers uit te drukken maar kwa positiespel komt er geen andere eredivisieclub in de buurt, ook Twente niet.

Als jij een team zou maken van Ajax en Feyenoorders, hoe zou die er dan uit zien?

---------- Toegevoegd om 13:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:19 ----------

Anita zit ook op de bank.. Op rechts Janssen op links De Jong en in het midden Eriksen

Anita zal nooit op de bank komen. Is een topper. Het middenveld dat The Rock zegt klopt gewoon. We spelen ook met de punt naar achter en niet met een #10.

We spelen onder de Boer met de punt naar achteren. De middelste middenvelder staat dus voor de verdediging, en niet op 10. Bij vele voetbalprogramma's en websites wordt constant maar gezegd dat Eriksen op "10" speelt, maar in de realiteit is dat niet zo.

Anita op de bank zetten zou erg dom zijn vind ik, die gozer speelt echt heel goed.

Waarom zou je Janssen trouwens op rechts zetten terwijl zijn kracht juist zijn linkerbeen is? Klinkt totaal niet logisch.

Precies, de Zeeuw is sowieso zwaar overrated. Ik hoop dat Lodeiro komend seizoen wat speeltijd krijgt.

Eens, ik vind de Zeeuw ook overschat. Positioneel echt een drama, en speelt misschien 4-5 wedstrijden per jaar goed. Dat is te weinig voor zijn salaris.

Lodeiro maakt op mij een prima indruk, fijne voetballer met een mooie steekpass. Hij gaat alleen wederom de voorbereiding niet meemaken, wat het voor hem lastig zal maken om in het elftal te komen. Vorig seizoen mistte hij de voorbereiding door een blessure, dit jaar speelt hij de Copa America. Hij moet dit jaar wel zijn plek gaan vinden, want na dit seizoen loopt zijn contract af.

Sorry het is Janssen op links en de jong op rechts

Ajax heeft in jaren niet zo goed gespeeld als onder Frank de Boer. Het enige probleem is dat we niet de aanvallers hebben om dat in cijfers uit te drukken maar kwa positiespel komt er geen andere eredivisieclub in de buurt, ook Twente niet.

Als jij een team zou maken van Ajax en Feyenoorders, hoe zou die er dan uit zien?

Volgens mij kijk jij echt naar een heel ander Ajax dan ik. Nu er resultaten zijn geboekt met een selectie vol talenten heeft Ajax ineens het beste spel in jaren? Jij wilt dus beweren dat de laatste paar wedstrijden tegen NEC en Heerenveen Ajax zulk goed voetbal vertoonde dat ze ze helemaal van de mat hebben gespeeld? Wees realistisch en zie dat het een wonder is dat we met deze selectie kampioen zijn geworden. Alle props voor Frank de Boer.

Zonder Janssen:

Stekelenburg
Vd Wiel Vlaar Vertonghen Boilesen
Wijnaldum Fer Eriksen
Sulejmani Castaignos Miyaichi/Bruins

Volgens mij kijk jij echt naar een heel ander Ajax dan ik. Nu er resultaten zijn geboekt met een selectie vol talenten heeft Ajax ineens het beste spel in jaren? Jij wilt dus beweren dat de laatste paar wedstrijden tegen NEC en Heerenveen Ajax zulk goed voetbal vertoonde dat ze ze helemaal van de mat hebben gespeeld? Wees realistisch en zie dat het een wonder is dat we met deze selectie kampioen zijn geworden. Alle props voor Frank de Boer.

Zonder Janssen:

Stekelenburg
Vd Wiel Vlaar Vertonghen Boilesen
Wijnaldum Fer Eriksen
Sulejmani Castaignos Miyaichi/Bruins

Je gaat me toch niet vertellen dat je Vlaar beter vindt dan Alderweireld he?

Terug
Naar boven