Doetzak en Toivonen lieten hun team helemaal niet beter draaien. Heb je het wel een beetje gevolgt die tweede seizoenshelft?
En met alle respect voor de kwaliteiten van Suarez, hij liet het team niet beter draaien. Hij verliest namelijk ontzettend vaak de bal, eist een vrije rol op en is afhankelijk van mensen die achter hem de bal inleveren en hem laten doen waar hij zin in heeft. Ik had hem er graag nog bij gehad, omdat hij veel meer creeert dan andere spelers in de Nederlandse competitie, maar technisch en tactisch is het niet erg doordacht wat hij doet.
Ja, NEC had 4 goede kansen in de eerste 20 minuten waarvan ze er 1 maakten. Redelijk gemiddelde voor NEC, meer kan je niet verwachten. Daarna hebben ze geen kans meer gehad. Heerenveen was gevaarlijk met hoge ballen maar kwa veldspel kregen ze er geen speld tussen. Ik vind dat de media en jij overdrijven met het beeld van deze wedstrijden. Verdedigend kon het beter, maar als je kijkt naar het voetbal dat gespeeld wordt is dat van PSV en Twente echt niet beter geweest. Ook niet als je kijkt naar de resultaten.
Je zegt net dat Ajax geen leiders heeft maar dat Feyenoord met leiders even goed zou zijn. Denk je niet dat dat gebrek aan kwaliteit is dan? Vlaar is volgens mij 2 jaar ouder dan Vertonghen en profileert zichzelf graag als leider. Waarom uit dat zich niet in prestaties op het veld dan? Eriksen is volgens jou een leider. Hij is pas 18 jaar. Waarom is Wijnaldum, die al 130 wedstrijden voor Feyenoord heeft gespeeld geen leider voor Feyenoord dan? Heeft ook niets met kwaliteit te maken?
Dat leeftijd argument is gelul. Even vergelijken:
Ebecilio (19) - Ryo (18)
De Jong (22) - Castaignos (18)
Sulejmani (22) - Biseswar (23)
Eriksen (19) - Wijnaldum (20)
De Zeeuw (28) - Meeuwis (30)
Anita (22) - Fer (21)
Boilesen (19) - Mokotjo (20)
Vertonghen (24) - Vlaar (26)
Alderweireld (22) - De Vrij (19)
Van der Wiel (23) - Martins Indi (19)
Vermeer (25) - Mulder (22)
Ik zie vooral verschil in kwaliteit, niet in leeftijd.
Mijn inziens zegt de plaats heel veel over de kwaliteit van de selectie. Net als het doelsaldo, en onderlinge resultaten.
Voor de rest bekruipt mij ook het vermoeden dat je vooral teleurgesteld bent dat Ajax niet 100% van de wedstrijden domineert, maar tegelijkertijd te weinig hebt gekeken naar de andere teams om daar een oordeel over te vellen.