Fitness Seller

AFCA Ajax topic

Eerst moet onze mocro weg dus!

de Zeeuw lijkt toch te gaan vertrekken voor rond de 6 miljoen. Strootman of Schone halen als vervanger? Zeker aangezien Lodeiro nooit speelt (zal ook wel vertrekken), Lindgren waarschijnlijk vertrekt, Aisatti niet terugkomt en vd Heijden nog tekort komt. Dan houd je alleen Anita, Janssen, Eriksen en Enoh over. Enoh mag natuurlijk nooit in de basis beginnen. Is misschien handig om en voorsprong te verdedigen, maar verder niets.

Strootman en Janssen controlerend en Eriksen op 10. Dat is een best middenveld (misschien iets te aanvallend alleen). Daarbij Vertonghen, Alderweireld. Stekelenburg, vd Wiel en Boilesen. Dat moet allemaal wel goed komen volgens mij. Ben alleen niet zo kapot van de aanval.

Laatst bewerkt:
de Zeeuw lijkt toch te gaan vertrekken voor rond de 6 miljoen. Strootman of Schone halen als vervanger? Zeker aangezien Lodeiro nooit speelt (zal ook wel vertrekken), Lindgren waarschijnlijk vertrekt, Aisatti niet terugkomt en vd Heijden nog tekort komt. Dan houd je alleen Anita, Janssen, Eriksen en Enoh over. Enoh mag natuurlijk nooit in de basis beginnen. Is misschien handig om en voorsprong te verdedigen, maar verder niets.

Strootman en Janssen controlerend en Eriksen op 10. Dat is een best middenveld (misschien iets te aanvallend alleen). Daarbij Vertonghen, Alderweireld. Stekelenburg, vd Wiel en Boilesen. Dat moet allemaal wel goed komen volgens mij. Ben alleen niet zo kapot van de aanval.

Ik las dat de Zeeuw 3 miljoen salaris vroeg, dat kan nog weleens een obstakel worden. Maar als hij vertrekt verwacht ik eerlijk gezegd niet dat er direct een vervanger komt op het middenveld. De Boer heeft aangegeven dat Lodeiro volgend seizoen z'n kans krijgt en Sneijder en Rits komen ook bij de selectie, al betwijfel ik of Sneijder goed genoeg is en Rits zal misschien teruggezet worden naar de jeugd.

Ajax speelt met de punt naar achter, dus met 1 controleur en 2 halfspelers, en niet met een echte 10. Voor de controlerende rol krijg je volgend jaar Anita en Enoh , linkshalf Janssen en van der Heijden en rechtshalf Eriksen en Lodeiro, waarbij Lodeiro ook prima als linkshalf kan spelen. Alles is dubbel bezet, zeker als Sneijder er ook nog bij komt.

Strootman kost 7 miljoen euro, dat zie ik Ajax niet snel betalen. En Toornstra zal ook wel richting dat bedrag gaan, maar ik weet niet of Ado wel aan Ajax wil verkopen. De aanval is de zwakste linie, ik verwacht dat Ajax eerder daar versterking zal zoeken. Overigens denk ik dat Matavz puur als drukmiddel wordt gebruikt richting AZ, en dat de interesse niet serieus is. Maar dat is slechts een gevoel, dat weet ik niet zeker.

Laatst bewerkt:
Maar je kunt toch geen CL spelen met Enoh, vd Heijden en Lodeiro? Dat is echt belachelijk. Hetzelfde geldt overigens eigenlijk ook voor de vleugels.

Met het geld wat vrijkomt uit transfers van Lindgren, de Zeeuw en Hamdaoui moet er gewoon een goede spits en een goede middenvelder komen. En als er een redelijk bod uit Zuid-Amerika voor international Lodeiro komt is die toch ook gewoon weg? En dan loopt Cvitanich er ook nog rond volgens mij. Die kunnen ze ook aan de straatstenen nog niet verkopen. Die moet ook zo snel mogelijk weg.

Met alle respect voor de jeugd, maar met een veredelde A1 zoals de tweede seizoenshelft word je Europees gewoon elke wedstrijd met 5-0 van het veld geveegd. Zeker in de CL. Vorig seizoen met Suarez en Emanuelson had je zo 10-0 kunnen verliezen van Real. Laat staan met Sneijder, Heiden, Klaassen en andere jongens uit de jeugd.

ja maar heel nl word weggespeelt op de europese velden, ik zie graag zoveel mogelijk jeugd met potentie op het veld, liever een jaar geen titel als weer meerdere jaren

Maar je kunt toch geen CL spelen met Enoh, vd Heijden en Lodeiro? Dat is echt belachelijk. Hetzelfde geldt overigens eigenlijk ook voor de vleugels.

Met het geld wat vrijkomt uit transfers van Lindgren, de Zeeuw en Hamdaoui moet er gewoon een goede spits en een goede middenvelder komen. En als er een redelijk bod uit Zuid-Amerika voor international Lodeiro komt is die toch ook gewoon weg? En dan loopt Cvitanich er ook nog rond volgens mij. Die kunnen ze ook aan de straatstenen nog niet verkopen. Die moet ook zo snel mogelijk weg.

Met alle respect voor de jeugd, maar met een veredelde A1 zoals de tweede seizoenshelft word je Europees gewoon elke wedstrijd met 5-0 van het veld geveegd. Zeker in de CL. Vorig seizoen met Suarez en Emanuelson had je zo 10-0 kunnen verliezen van Real. Laat staan met Sneijder, Heiden, Klaassen en andere jongens uit de jeugd.

Klopt, de selectie mist bepaalde kwaliteiten, maar Ajax heeft ook geen geld om even 3-4 goede spelers te halen. Het basiselftal is aardig goed, mits er voorin nog een goede spits bij komt. Stekelenburg, van der Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Boilesen, Anita, Janssen, Eriksen, Sulejmani, aankoop, Boerrigter zal het worden denk ik. Of de Boer moet gek worden en Anita er af halen, Janssen daar neer zetten en de Jong laten spelen. Dat zie ik overigens ook nog wel gebeuren.

Voorin mist Ajax kwaliteit, en achterin is de spoeling erg dun. Lindgren gaat transfervrij weg, er moet dus geld binnenkomen via de transfers van de Zeeuw, Cvitanich en El Hamdaoui. Maar Ajax kan niet al dat geld her-investeren, zeker niet als je weet dat Ajax gewoon verlies zou draaien als ze de Champions League niet halen. De loonkosten zijn nog te hoog. Dit seizoen is er een stap in de goede richting gezet door het vertrek van Wielaert, Sno, Aissati, Atouba et cetera, maar dat is niet genoeg.

De Boer mag zo'n 10 miljoen her-investeren door de transfers van Suarez en Emanuelson. Van dat geld is Janssen (3,2) gehaald, Serero (2,5) en Boerrigter (0,7). Die 10 miljoen is dus grotendeels al verdwenen. El Hamdaoui zal verlies op gedraaid worden bij een verkoop, dus het is maar de vraag of het binnenkomende geld gebruikt zal worden voor een aankoop, en de Zeeuw zal ook niet de hoofdprijs opleveren. Cvitanich zal maximaal rond de 4 miljoen opleveren denk ik, als je een Argentijnse of Mexicaanse club zo gek kan krijgen om hem te kopen. Die clubs hebben ook allemaal schulden en zullen dat bedrag niet zomaar op tafel leggen. Met een beetje pech heb je dus alleen het geld van de Zeeuw dat binnen komt, en daar zal je ook niet 100% van mogen her-investeren. Misschien dat Stekelenburg verkocht kan worden, maar volgens mij is daar ook amper interesse voor, en als je daar 5 miljoen voor krijgt moet je gelukkig zijn.

Ik denk zelf dat Ajax het met dit middenveld gaat doen en van het geld dat binnenkomt een spits koopt (of misschien 2, afhankelijk van de inkomsten), en dat het dan klaar is. Prestaties in Europa moet je niet verwachten. Gewoon dat geld incasseren en zorgen dat je het in de competitie goed doet, zodat je volgend jaar weer Champions League speelt. Aankopen van 8+ miljoen zijn onverantwoord momenteel, voordat Ajax dat weer kan doen moeten ze eerst in een situatie komen dat ze minimaal 3 van de 5 jaar kampioen worden.

Laatst bewerkt:
Klopt, de selectie mist bepaalde kwaliteiten, maar Ajax heeft ook geen geld om even 3-4 goede spelers te halen. Het basiselftal is aardig goed, mits er voorin nog een goede spits bij komt. Stekelenburg, van der Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Boilesen, Anita, Janssen, Eriksen, Sulejmani, aankoop, Boerrigter zal het worden denk ik. Of de Boer moet gek worden en Anita er af halen, Janssen daar neer zetten en de Jong laten spelen. Dat zie ik overigens ook nog wel gebeuren.

Denk jij dat die allemaal blijven?

manchester city ging gaan voor vertonghen heb ik ergens gelezen. Wordt dus cashen voor ajax als dat doorgaat.

Nouja, het zou inderdaad niet verkeerd zijn hoor. Vertonghen weg voor 15 a 20 miljoen en Matthijssen voor een paar miljoen binnenhalen.

heeft stekelenburg al bijgetekend??
want hij heeft nu toch een 1 jarig contract nog??
dan is het nu verkopen of gratis de deur uit, want zie hem op zijn leeftijd eigenlijk niet meer bijtekenen om in NL te blijven

Met Strootman, Toornstra of Schöne ga je het ook niet redden in de champions league. Je kunt als Ajax zijnde je middenveld nu eenmaal niet op een CL niveau brengen. Je moet zorgen dat er een ploeg staat die in Nederland kampioen kan worden en in de CL kun je niks van ze verwachten. Je kunt alleen hopen dat ze overwinteren in Europa.

Het is voornamelijk de aanval waar ik over inzit. Het is allemaal net niet. Ik hoop eigenlijk dat ze Sulejmani deze zomer verkopen. Ik geloof niet dat hij ooit nog waar voor 20% van zijn geld laat zien en met hem verdwijnt dan ook een aanzienlijk deel van de loonkosten. Een spits aankopen is echter prioriteit nummer 1.

Ik denk eigenlijk dat Stekelenburg bijtekent. Hij heeft echt een ongekend goede aanbieding gehad van Ajax. En hij wil niet vertrekken naar clubs als Aston Villa, Atletico, Porto of wat dan ook. En terecht ook. Hij hoort thuis bij de top 8 van Europa!

---------- Post added do 9 jun 2011 at 17:02 ----------

Ik vind Strootman, Janssen, Eriksen een CL-waardig middenveld. Heb je Strootman zien spelen bij Oranje? Geweldige speler man. Goede trap, goede techniek, veel inzicht, werkt hard en liet z'n mannetje niet constant lopen. En de verdediging+keeper vind ik ook CL waardig. Aanval is alleen subtop.. van Nederland wel te verstaan.

Denk jij dat die allemaal blijven?

Weet ik niet. Voor Vertonghen is wel interesse, maar voor de rest niet echt volgens mij. Bayern heeft Rafinha al gehaald als rechtsback, dus dat is 1 optie minder voor van der Wiel. Misschien als De Gea definitief naar Manchester United gaat dat het balletje rond de keepers wel gaat rollen, maar ik weet niet of Stekelenburg graag naar Atletico Madrid wil gaan. Die spelen ook geen Champions League volgens mij. Alderweireld zal zeker blijven.

Ik heb zelf liever in ieder geval de doorstroom van talenten als Sneijder, Klaassen, Rits, Ligeon dan dat er een aankoop komt waarvan je niet zeker weet dat hij slaagt. Strootman zie ik bij Ajax niet echt slagen als ik eerlijk ben, zeker niet in het systeem/spel waar de Boer naar toe wil gaan. Als Ajax een speler koopt, moet het een speler zijn die je na 3-4 jaar voor 20m+ kan doorverkopen. Nederlandse spelers zijn duur, dus die moet Ajax zelf opleiden en niet kopen.

de Gea is toch al definitief naar Manchester?

Toch wel opmerkelijk dat ze geen international halen dan.

Maar niet de ervaring van een Stekelenburg, Buffon, vd Sar of Valdes.

True, maar het is het grootste keeperstalent van zijn generatie. Met deze keeper kunnen ze ook makkelijk 15 jaar mee.

Terug
Naar boven