XXL Nutrition

AFCA Ajax topic

PSV had ook wel wat versterking nodig want wat het de tweede seizoenshelft liet zien ging nergens over. Als je het vergelijkt met een jaar geleden vind ik PSV op dit moment zwakker met Strootman, Mertens en Wijnaldum ten opzicht van Afellay, Doetzak en Reis. Maar het valt te bezien hoe dat gaat lopen. Van de verdediging en keeper ben ik in ieder geval wel overtuigd dat ze wederom door de mand gaan vallen.

Als Ajax Vertonghen niet verliest en de stijgende lijn onder Frank de Boer kan doorzetten dan zie ik Ajax toch zeker als grootste titelkandidaat. Met de 3 beste middenvelders van de Eredivisie op het veld mag dat niet mis lopen.

Iedereen lijkt er zo zeker van te zijn dat Ajax kampioen wordt komend seizoen, maar ik moet het nog maar zien.

Twente heeft dezelfde selectie. Is alleen Janssen kwijtgeraakt en heeft daar een goede vervanger voor. En natuurlijk Adriaanse als coach.

PSV is Dzudsziak kwijt, maar heeft Strootman, Mertens en Wijnaldum gehaald. Uitstekende aankopen imo.

Ajax is Stekelenburg, de Zeeuw en Hamdaoui kwijt(die er ook 13 heeft ingeschoten in de eerste seizoenshelft volgens mij?) en heeft Janssen, Serero, Boerrigter en Sightorsson gehaald. Allemaal versterkingen waarvan maar moet worden gekeken hoe het uitpakt.

Ik geef eerlijk gezegd Twente en PSV grotere kansen om kampioen te worden dan Ajax.

Ajax heeft de beste achterhoede vind ik, mits Vertonghen blijft. Het middenveld is bij alle drie de ploegen erg sterk, al vind ik het middenveld over de breedte bij Ajax ook het sterkst. Voorin is Ajax wel het zwakst vind ik, daar missen ze echt kwaliteit. Ajax is dit jaar met veel geluk kampioen geworden, dat wordt nog weleens vergeten inderdaad.

Twente is centraal toch ook wel erg sterk. De verdediging van PSV is middenmoot niveau. Het is afwachten hoe vd Wiel en Boilesen het gaan doen komend seizoen. En als Vertonghen vertrekt heeft Ajax daar eigenlijk geen fatsoenlijke opvolger voor volgens mij.

Daarnaast was Eriksen op bepaalde momenten erg beslissend, maar het grootste gedeelte van wedstrijden compleet onzichtbaar. Janssen is ook maar afwachten natuurlijk. Vaak pijntjes en het is maar kijken of hij zijn gewicht op peil weet te houden. Anita vind ik nou niet een van de beste middenvelders van Nederland.

Ik denk dat Ajax met Sulejmani, Boerrigter (ik hoop dat hij zich net zo ontwikkelt als Chadli), Ozbiliz en Ebecilio nou niet echt bijster sterk op de vleugels is. Daarnaast heeft Sigthorsson pas een half seizoen goed gespeeld en is de backup spits Castillion nog een mindere optie dan gelegenheidsspits Siem de Jong (waar ik dan weer fan van ben in de spits, omdat hij de rest beter laat spelen en gezien de tweede helft van het seizoen ook nog over scorend vermogen beschikt).

En dan is het ook nog maar afwachten of de wispelturige Vermeer een seizoen lang goed kan keepen zonder fatale blunders te maken.

Veel onzekerheid bij Ajax, waar Frank de Boer iets van moet maken. Ik ben heel benieuwd.

Laatst bewerkt:
Waarom ben je er zo zeker van dat Steek weggaat?

Maarten Stekelenburg blijft rustig ondanks alle speculaties over een mogelijk vertrek bij Ajax. De doelman van het Nederlands elftal wordt al maanden in verband gebracht met een overgang naar een Europese topclub, maar heeft zelf nog geen concrete aanbiedingen ontvangen.

'Er speelt op dit moment nog niks', benadrukt de veertigvoudig international in gesprek met het AD. 'Zelf heb ik nog niets gehoord. Nee, ook niet van AS Roma. Maar ik zit niet voortdurend bij de telefoon te wachten tot er een club belt, hoor.'

Trainer Frank de Boer liet onlangs nog weten het merkwaardig te vinden dat Stekelenburg nog steeds in Amsterdam te bewonderen is. 'Als je naar zijn kwaliteiten kijkt, is het vreemd dat hij nog niet is gekocht door de Europese topclub', aldus de oefenmeester.

Naast Stekelenburg staat ook aanvoerder Jan Vertonghen hoog op het lijstje bij de Europese grootmachten. De Belgische verdediger wil graag een stap hogerop maken, maar vindt het geen straf om nog een jaar in Amsterdam te vertoeven.

'Ik heb gezegd dat het niet erg is om hier nog een jaar te zitten, want ik heb het erg naar mijn zijn. Als je ziet hoe het nu gaat, is het zeker geen straf om te blijven. En dat doe ik als er geen interessante club aanklopt. Tot nu toe heeft nog niemand zich gemeld, waarover ik wil nadenken', aldus Vertonghen.

Is onzin, Ajax is al lang akkoord met AS Roma. De directeur van Roma is deze week in Amsterdam om te onderhandelen met Rob Jansen, de zaakwaarnemer van Stekelenburg. Stekelenburg moet er nog uit komen met Roma, hij twijfelt nog.

Lille en Bordeaux hebben allebei navraag gedaan naar de prijs van El Hamdaoui, maar nog geen bod uitgebracht.

De vraagprijs voor Vertonghen is 25 miljoen euro. Nog geen enkele club heeft zich gemeld.

Laatst bewerkt:
25 miljoen is echt HEEL erg veel, hahaha.

damn, en te bedenken dat ik er elke dag mee voetbalde vroeger, en nu 25 miljoen waard...

'Tis wat he?

Rob Jansen heeft gisteren met AS Roma gesproken. Stekelenburg kan voor 4 jaar tekenen voor 1,5 miljoen euro per jaar. De bal ligt nu echt bij Stekelenburg, Ajax en Roma zijn al lang rond. Het lijkt alsof hij expres de boel aan het rekken is, misschien wacht hij of er nog andere clubs zich melden.

Dean Gorré en John Bosman zijn gepolst voor de functie van jeugdtrainer.

Vertonghen heeft z'n lies verrekt en is er minimaal twee weken uit. Boerrigter heeft een beginnende vorm van shin-splits. Bij Ajax leren ze het ook nooit, elke voorbereiding gaan ze in de eerste week meteen vol gas.

Laatst bewerkt:
1,5 miljoen per jaar, dat verdient die bij ajax toch ook zo ongeveer?

Volgens mij verdient hij nu meer. Daarnaast speelt AS Roma ook geen CL. En een overstap naar Italie is altijd twijfelachtig. Zou me niet verbazen als hij gewoon nog een seizoen wacht en dan transfervrij weggaat.

Rob Jansen heeft gisteren met AS Roma gesproken. Stekelenburg kan voor 4 jaar tekenen voor 1,5 miljoen euro per jaar. De bal ligt nu echt bij Stekelenburg, Ajax en Roma zijn al lang rond. Het lijkt alsof hij expres de boel aan het rekken is, misschien wacht hij of er nog andere clubs zich melden.

Dean Gorré en John Bosman zijn gepolst voor de functie van jeugdtrainer.

Vertonghen heeft z'n lies verrekt en is er minimaal twee weken uit. Boerrigter heeft een beginnende vorm van shin-splits. Bij Ajax leren ze het ook nooit, elke voorbereiding gaan ze in de eerste week meteen vol gas.

Big Dean Gorre de geweldenaar. Erg goed nieuws. Het kampioenschap bij de jeugdteams is dan zo goed als binnen.

1,5 miljoen per jaar, dat verdient die bij ajax toch ook zo ongeveer?

Nee, die cijfers zijn onjuist. Het Financieel Dagblad heeft de juiste gegevens een keer gepubliceerd, volgens mij verdient hij €600.000, al weet ik niet of dat netto of bruto is.

FC Emmen - Ajax trouwens over 8 minuten op Eredivisie Live.

Dat zal dan wel netto zijn aangezien hij de grootverdiener is bij Ajax.

Hij heeft toch een heel goed contractvoorstel van Ajax gekregen?

Met alle respect, maar die Italiaanse competitie stelt natuurlijk allang niet meer zoveel voor. Daarbij ook nog eens onaantrekkelijk voetbal. En dan ga je ook nog eens geen CL spelen met AS Roma.

Ik weet niet of Stekelenburg hier nu wel zo blij mee moet zijn.

Ik snap echt er echt geen kont van dat Arsenal hem niet oppakt.

Nee, die cijfers zijn onjuist. Het Financieel Dagblad heeft de juiste gegevens een keer gepubliceerd, volgens mij verdient hij €600.000, al weet ik niet of dat netto of bruto is.

FC Emmen - Ajax trouwens over 8 minuten op Eredivisie Live.

dat zou top10 zijn in 2010...hoe kom jij erbij dat dit niet juist zou zijn??

# Speler Club Jaarlijks inkomen
1. Ibrahim Afellay PSV (nu Barça) 2.450.000
2. Maarten Stekelenburg Ajax 2.150.000
3. Demy de Zeeuw Ajax 1.650.000
4. Urby Emanuelson Ajax (nu AC Milan) 1.500.000
5. Evander Sno Ajax 1.400.000
6. Wilfred Bouma PSV 1.300.000
7. Mounir El Hamdaoui Ajax 1.300.000
8. Jan Kromkamp PSV 1.300.000
9. Giovanni van Bronckhorst Feyenoord (gestopt) 1.250.000
10. Tim de Cler Feyenoord 1.250.000

dat zou top10 zijn in 2010...hoe kom jij erbij dat dit niet juist zou zijn??

# Speler Club Jaarlijks inkomen
1. Ibrahim Afellay PSV (nu Barça) 2.450.000
2. Maarten Stekelenburg Ajax 2.150.000
3. Demy de Zeeuw Ajax 1.650.000
4. Urby Emanuelson Ajax (nu AC Milan) 1.500.000
5. Evander Sno Ajax 1.400.000
6. Wilfred Bouma PSV 1.300.000
7. Mounir El Hamdaoui Ajax 1.300.000
8. Jan Kromkamp PSV 1.300.000
9. Giovanni van Bronckhorst Feyenoord (gestopt) 1.250.000
10. Tim de Cler Feyenoord 1.250.000

Die cijfers kloppen niet. Oleguer is/was de best verdienende speler bij Ajax met €94.000 per maand. El Hamdaoui is nummer 2 met €75.000 per maand. Stekelenburg en Frank de Boer verdienen hetzelfde, namelijk €50.000 per maand. Die andere cijfers komen van onbetrouwbare bronnen. Bij Ajax verdient niemand 2 miljoen per jaar. PSV heeft ook een plafond van 1 miljoen euro per jaar, alleen uitzonderingen verdienen daar boven.

http://www.soccernews.nl/news/118152/Wissels_bij_Ajax_grootverdieners,_Ebecilio_verdient_het_minst

Die cijfers kloppen niet. Oleguer is/was de best verdienende speler bij Ajax met €94.000 per maand. El Hamdaoui is nummer 2 met €75.000 per maand. Stekelenburg en Frank de Boer verdienen hetzelfde, namelijk €50.000 per maand. Die andere cijfers komen van onbetrouwbare bronnen. Bij Ajax verdient niemand 2 miljoen per jaar. PSV heeft ook een plafond van 1 miljoen euro per jaar, alleen uitzonderingen verdienen daar boven.

http://www.soccernews.nl/news/118152/Wissels_bij_Ajax_grootverdieners,_Ebecilio_verdient_het_minst

dat vraag ik hoe kom jij erbij dat de cijfers die ik postte niet kloppen en die van jou wel?? denk je nou werkelijk dat een ebicilio 2500 per maand betaald krijgt??

Terug
Naar boven