XXL Nutrition

AFCA Ajax topic

Wat ik dan belachelijk vind... is dat de ouders van een spelertje uit de E1 overstag gaan om naar Spanje te gaan.

Is ook zeker zo. Vaak zijn de ouders van zo'n ventje niet rijk en gaan ze overstag voor een enveloppe met geld er in. Erg jammer dat dit nog gebeurd, en zeker op deze leeftijd.

Is ook zeker zo. Vaak zijn de ouders van zo'n ventje niet rijk en gaan ze overstag voor een enveloppe met geld er in. Erg jammer dat dit nog gebeurd, en zeker op deze leeftijd.

Ja, voor geld doen die mensen alles!
Maar goed, voor zo'n jongen lijkt het leuk... voetballen bij de beste club van de wereld. Maar hij komt in een heel andere omgeving... weg van zijn vrienden en weg van zijn vertrouwde buurt.
Jammer dat die ouders daar niet aan denken, maar enkel het geld zien!

Ik hoor net Johan Derksen zeggen dat Babos naar Ajax komt als Stekelenburg vertrekt en El Hamdaoui wellicht toch naar PSV vertrekt.

Laatst bewerkt:
babos als tweede keeper?

Gábor Babos gaat bij een vertrek van Maarten Stekelenburg aan de slag bij Ajax. De Hongaarse sluitpost mocht ondanks een doorlopend contract transfervrij vertrekken bij NEC en wanneer AS Roma of een andere club Stekelenburg haalt, komt Babos naar Amsterdam. Dit meldt Voetbal International maandagavond.

De bedoeling is dat Kenneth Vermeer bij een vertrek van Stekelenburg doorschuift naar de positie van eerste doelman, terwijl Babos dan aan de slag zal gaan als tweede keeper in de Amsterdam ArenA.

woot!@

Wat ik dan belachelijk vind... is dat de ouders van een spelertje uit de E1 overstag gaan om naar Spanje te gaan.

eurootjes eurootjes en eurootjes

is er niet ergens een manier waarop wij nederlandse clubs dit kunnen stoppen

11 jaar moet niet gekker worden

Serero schijnt erg goed te trainen in de Lutte. De mensen die zijn wezen kijken zeggen dat hij aanname erg goed is, en dat hij continu aanspeelbaar is. De Boer ziet hem overigens als aanvallend ingestelde middenvelder, terwijl ik had verwacht dat hij als rechtsbuiten zou gaan spelen.

Het schijnt trouwens dat er alweer conflicten zijn tussen Cruijff en Ten Have over de benoeming van een nieuwe AD (Ling). Begint weer lekker.

eurootjes eurootjes en eurootjes

is er niet ergens een manier waarop wij nederlandse clubs dit kunnen stoppen

11 jaar moet niet gekker worden

Ja dat snap ik! Dat het om de euro's gaat...
Maarja, die mensen moeten verder kijken dan die eurotekens in hun ogen. Denk eens aan je kind joh...

Misschien wordt het ook eens tijd dat de gemeente Amsterdam Ajax gaat sponsoren. Dat PSV nu al die spelers kan halen, dat is toch gewoon competitievervalsing.

Ja dat snap ik! Dat het om de euro's gaat...
Maarja, die mensen moeten verder kijken dan die eurotekens in hun ogen. Denk eens aan je kind joh...

Vergeet niet dat dit meestal buitenlandse gezinnen zijn, met veel kinderen en weinig geld. Vaak in de bijstand of een uitkering en geen cent te makken. Als er dan een club komt die jou financiële zekerheid biedt voor de komende jaren, dan kun je daar geen nee tegen zeggen.

En komop, laten we niet doen alsof een kind emotioneel mishandeld wordt, omdat hij in het zonnige Spanje bij de beste club van de wereld mag voetballen en een bak met geld krijgt.

---------- Post added di 5 jul 2011 at 12:55 ----------

Serero schijnt erg goed te trainen in de Lutte. De mensen die zijn wezen kijken zeggen dat hij aanname erg goed is, en dat hij continu aanspeelbaar is. De Boer ziet hem overigens als aanvallend ingestelde middenvelder, terwijl ik had verwacht dat hij als rechtsbuiten zou gaan spelen.

Het schijnt trouwens dat er alweer conflicten zijn tussen Cruijff en Ten Have over de benoeming van een nieuwe AD (Ling). Begint weer lekker.

En hoe gaat dat werken dan? Dat zijn een hoop goede middenvelders voor weinig posities als ik het zo bekijk?

Laatst bewerkt:
En hoe gaat dat werken dan? Dat zijn een hoop goede middenvelders voor weinig posities als ik het zo bekijk?

Vind ik ook, mede daarom had ik verwacht dat hij op de vleugel zou komen te spelen. Ajax heeft veel middenvelders. Rits doet het ook goed tot nu toe, dus misschien blijft hij ook nog bij de selectie.

---------- Post added di 5 jul 2011 at 13:23 ----------

Misschien wordt het ook eens tijd dat de gemeente Amsterdam Ajax gaat sponsoren. Dat PSV nu al die spelers kan halen, dat is toch gewoon competitievervalsing.

Ajax kan ze ook wel halen, maar besluit om dat niet te doen. Dat is het verschil. PSV zet alles op de titel het aankomende seizoen. Als dat mislukt zijn ze de lul. Ze draaien al 2 seizoenen achter elkaar fors verlies, dat zal het komende seizoen niet anders zijn. In 3 seizoenen 45-55 miljoen euro verliezen kan gewoon niet.

Ajax is akkoord met AS Roma over de transfer van Stekelenburg. 8,5 Miljoen euro en bonussen als Roma de Champions League haalt. Alleen Stekelenburg zelf moet nog ja zeggen.

Van AFCA.nl

1968: Michels instrueert hoe Real te bestrijden.
[Link niet meer beschikbaar]

Rinus Michels, Sjakie, Bobby Haarms dat zijn de clubiconen voor altijd.

Edit: Bert Haanstra was een fanatiek Ajacied. Dus werd hem gevraagd een reportage te maken over een seizoen van de club met als het even meezat natuurlijk een grote, internationale prijs. Helaas werd Ajax al in de eerste ronde van de Europa Cup 1 uitgeschakeld door Real Madrid. Retour Madrid is dan ook geen lange film geworden. Gelukkig biedt deze documentaire met iconen als Rinus Michels, Sjaak Swart, Piet Keizer en natuurlijk Johan Cruijff alsnog meer dan genoeg blikvangers voor een klein halfuur nostalgie.

www.nusport.nl

Cruijff botst stevig over La Ling

Uitgegeven:5 juli 2011 22:41
Laatst gewijzigd:6 juli 2011 10:06

AMSTERDAM - Het seizoen moet nog beginnen voor Ajax, maar Johan Cruijff dreigt nu al met opstappen.

m1gz23eajg8f.jpg
© ANP

Het zint de voormalige vedette totaal niet dat een van zijn belangrijkste aanbevelingen, de benoeming van Tscheu La Ling als algemeen directeur, niet serieus wordt genomen binnen de vereniging.
Zelfs de meeste overige leden van de raad van commissarissen, waarin Cruijff ook zitting heeft genomen, zijn het niet eens met de aanstelling van de oud-Ajacied als opvolger van Rik van den Boog.
Na verschillende gesprekken met La Ling wordt de huidige technisch directeur van de Slowaakse club Trencin afgeschilderd als ‘te licht en niet betrouwbaar.’

Woedend

Volgens ingewijden heeft Cruijff woedend gereageerd op de afwijzing en dreigt hij z’n hele medewerking aan het project-Ajax in te trekken.
Ook op De Toekomst, waar de jeugdopleiding van Ajax is gehuisvest, verloopt de integratie verre van soepel. Door een schrijnend gebrek aan overleg weet niemand waar hij aan toe is, melden ingewijden aan NUsport.
Zij omschrijven de situatie als “een chaos”, ook al omdat Dennis Bergkamp en Wim Jonk amper aanspreekbaar zijn.

:roflol:

Alle respect voor Johan Cruijff.
Maar dit is nou al weer de zoveelste keer dat hij (dreigt met) opstappen....
Niet alles kan gaan zoals hij het wilt..

Ik had het gisteren al gezegd dat het over Ling zou gaan. Maar neem het vooralsnog maar met een korreltje zout. De Telegraaf meld helemaal niets, en die zitten er vaak bovenop met dit soort dingen. Het vermoeden bestaat dat het kamp-Coronel dit expres gelekt heeft. Cruijff wil doorpakken en alles zo snel mogelijk rond hebben. Hij komt met Ling en Overmars. Overmars wil zelf niet, dan blijft Ling over. Als dat dan wordt tegengewerkt kan ik me voorstellen dat dat frustratie wekt. Cruijff heeft sowieso al geen geduld. Cruijff wilde zo snel mogelijk een AD aanstellen om deze chaos voor te zijn, en dat is dus niet gebeurd.

Bergkamp zit in de Lutte met Ajax 1, dus het is logisch dat hij niet aanspreekbaar is.

Zijn Bergkamp en Jonk ook niet officieel werkloos?

Nederland is zelf toch ook goed in het wegkopen van o.a. Braziliaantjes, wel wat ouder meestal maar een Leonardo was ook maar 12 toen hij naar Nederland kwam.

Verder wel een verschil tussen het weg gaan uit een sloppenwijk of uit een achterstandsbuurt in Nederland maar geld heeft verdere een universele aantrekkingskracht.

Zijn Bergkamp en Jonk ook niet officieel werkloos?

Dat klopt, de contracten zijn afgelopen.

Nederland is zelf toch ook goed in het wegkopen van o.a. Braziliaantjes, wel wat ouder meestal maar een Leonardo was ook maar 12 toen hij naar Nederland kwam.

Verder wel een verschil tussen het weg gaan uit een sloppenwijk of uit een achterstandsbuurt in Nederland maar geld heeft verdere een universele aantrekkingskracht.

Met Leonardo klopt dat, maar verder kan ik er weinig noemen. Leonardo zat overigens niet eens bij een club volgens mij, maar werd ontdekt tijdens het voetballen op straat.

Ajax heeft ook spelers op jonge leeftijd gehaald (Eriksen, Boilesen, Fischer), maar die jongens hadden al een contract bij hun club en Ajax heeft daar ook een transfersom voor betaald.

Iedereen lijkt er zo zeker van te zijn dat Ajax kampioen wordt komend seizoen, maar ik moet het nog maar zien.

Twente heeft dezelfde selectie. Is alleen Janssen kwijtgeraakt en heeft daar een goede vervanger voor. En natuurlijk Adriaanse als coach.

PSV is Dzudsziak kwijt, maar heeft Strootman, Mertens en Wijnaldum gehaald. Uitstekende aankopen imo.

Ajax is Stekelenburg, de Zeeuw en Hamdaoui kwijt(die er ook 13 heeft ingeschoten in de eerste seizoenshelft volgens mij?) en heeft Janssen, Serero, Boerrigter en Sightorsson gehaald. Allemaal versterkingen waarvan maar moet worden gekeken hoe het uitpakt.

Ik geef eerlijk gezegd Twente en PSV grotere kansen om kampioen te worden dan Ajax.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven