AndroidHealthClinic

AFCA Ajax topic

Co zal in ieder geval niet dezelfde tactische blunders begaan die Preud'homme maakte (tegen Villareal en Ajax bijv). Maar ze zullen hem binnen een jaar wel zat zijn denk ik. Heeft ook maar een contract voor 1 seizoen dus wat dat betreft zijn ze verstandig in Twente.

Waarop basseer je dat Serero 1,5 jaar nodig zal hebben? Heb je hem vaker zien spelen? Wat goed is komt snel.

Waarop basseer je dat Serero 1,5 jaar nodig zal hebben? Heb je hem vaker zien spelen? Wat goed is komt snel.

Dat niet, maar het hele spel in Zuid Afrika is echt compleet anders. Tactiek en positiespel bestaat niet, verdedigers kunnen alleen maar schoppen en keepers hebben niets klem. Claasen en Lewis werden ook gehaald als de nieuwe Pienaar en McCarthy, maar konden het ook niet aan. Die jongen zal echt heel erg moeten wennen aan de tactiek, het positiespel en het tempo. Volgens mij kan je AjaxCT vergelijken met een club uit de bodem van de Jupiler League. Als je een speler van zo'n club naar Ajax haalt zal hij de eerste periode helemaal gestoord worden van het niveau.

Ik heb wel eens een documentaire van Foppe de Haan gezien over het voetbal in Zuid Afrika. Zelfs hij was zeer gefrustreerd over het gebrek aan schottechniek, koptechniek en tactisch inzicht.

Daarentegen was Foppe de Haan wel dolenthausiast over Serero. Was een zekerheidje volgens hem. Ook Ruud Krol zei dat het wel eens de revelatie van het seizoen kan worden. Er komen ook wel vaker goede spelers vanuit een slechte competitie. Ik heb wel goede hoop dat hij ook van pas kan komen als vleugelaanvaller.

Ik vind Adriaanse een prima trainer, maar hij heeft wel een beperkte houdbaarheidsdatum. Na een jaar of 2-3 is hij het meestal zat en zijn de spelers hem ook zat. Hij is geen trainer die het beleid van de komende 10 jaar op zich gaat nemen.

Bij de topclubs hier is dat sowieso nooit het geval.

Verder, goede trainer in mijn ogen, goede move van Twente.

Daarentegen was Foppe de Haan wel dolenthausiast over Serero. Was een zekerheidje volgens hem. Ook Ruud Krol zei dat het wel eens de revelatie van het seizoen kan worden. Er komen ook wel vaker goede spelers vanuit een slechte competitie. Ik heb wel goede hoop dat hij ook van pas kan komen als vleugelaanvaller.

Dat zeiden ze over Claasen en Lewis ook. Ik hoop het van harte, maar ik moet het nog maar zien. Als je bijvoorbeeld ziet dat zo'n Nashat Akram eerst Aziatisch voetballer van het jaar wordt en vervolgens niet mee kan bij Twente, dan ga je toch nadenken. Ik vraag me af waar Serero gaat spelen, ik denk rechtsbuiten.

Ja en nee. Het eerste elftal van Twente kan hij weinig meer aan veranderen denk ik. Dat elftal is goed op elkaar ingespeeld, zal in het zelfde systeem blijven spelen en ik verwacht ook dat hij daar weinig gaat veranderen. Ik denk wel dat hij Twente verder kan helpen wat betreft de ontwikkeling van de jeugd. Ik vind Adriaanse een prima trainer, maar hij heeft wel een beperkte houdbaarheidsdatum. Na een jaar of 2-3 is hij het meestal zat en zijn de spelers hem ook zat. Hij is geen trainer die het beleid van de komende 10 jaar op zich gaat nemen.

Ik verwacht ook dat hij weinig zal veranderen aan het 1e elftal. Hij heeft in verscheidene interviews aangeven dat hij eerst in de jeugd zal kijken voor spelers voordat hij spelers zal aantrekken. Dat was bij McClaren en Preud'homme niet het geval. Volgens mij staat hij daar ook wel om bekend om de jeugd de kans te geven, ofniet? Hij heeft zich ook al zo'n beetje uitgesproken over de spits positie. Janko zal zijn kans krijgen. Verder was die onder de indruk van Ola John. 1 jarig contract is precies goed voor beide partijen. Het beleid van de komende 10 jaar zal die inderdaad niet op zich gaan nemen. Hij is al 65 ofzo :p
Denk wel dat het de beste trainer is voor Twente op dit moment.

Co zal in ieder geval niet dezelfde tactische blunders begaan die Preud'homme maakte (tegen Villareal en Ajax bijv). Maar ze zullen hem binnen een jaar wel zat zijn denk ik. Heeft ook maar een contract voor 1 seizoen dus wat dat betreft zijn ze verstandig in Twente.

Blunders zoals Preud'homme zal die inderdaad niet zo snel maken. Die heeft bij de wedstrijden die jij noemt de plank volledig misgeslagen :(
Weet niet of ze hem na een jaar al zat zijn. We zullen zien.

Ik hoorde vorige week dat Ajax de druk op AZ had opgevoerd door te claimen dat ze nog iemand achter de hand hebben, namelijk een spits die in Zuid Europa speelt. Ik dacht dat het onzin was en slechts een drukmiddel, maar nu lees ik dit op Twitter:

JozyAltidore17
Learning Dutch is gona be hard. Can I get the "how to" on Rosetta stone?

Ik weet niet of hij naar Ajax komt (ik verwacht zelf dat PSV eerder zou informeren naar hem), maar ik vind het wel opvallend.

Ligt het aan mij of is Ajax de enige club die heel actief talent aan het scouten is? Het ene na het andere zogenaamde toptalent wordt binnengehaald. En bij PSV en Twente hoor je daar eigenlijk niets over?

Om het dan nog maar niet te hebben over het talent in de A1. Als ik het zo lees zit het qua toekomst wel goed voor Ajax. de Sa, Klaassen, Koppers en nog wat anderen moeten het in de toekomst zouden het allemaal makkelijk aan moeten kunnen.

Ja, want psv en twente kan in de toekomst geen directe versterkingen kopen?

Ik hoorde vorige week dat Ajax de druk op AZ had opgevoerd door te claimen dat ze nog iemand achter de hand hebben, namelijk een spits die in Zuid Europa speelt. Ik dacht dat het onzin was en slechts een drukmiddel, maar nu lees ik dit op Twitter:

Ik weet niet of hij naar Ajax komt (ik verwacht zelf dat PSV eerder zou informeren naar hem), maar ik vind het wel opvallend.

Misschien dat AZ hem wil als vervanger van Sightorsson. Ik zou niet blij worden als hij naar Ajax gaat iig.

Zelfde type als sigtarson

Ligt het aan mij of is Ajax de enige club die heel actief talent aan het scouten is? Het ene na het andere zogenaamde toptalent wordt binnengehaald. En bij PSV en Twente hoor je daar eigenlijk niets over?

Om het dan nog maar niet te hebben over het talent in de A1. Als ik het zo lees zit het qua toekomst wel goed voor Ajax. de Sa, Klaassen, Koppers en nog wat anderen moeten het in de toekomst zouden het allemaal makkelijk aan moeten kunnen.

Ajax doet het goed met de jeugdscouting inderdaad. Fischer, Eriksen, Boilesen zijn prima aankopen. Komen ook allemaal van dezelfde scout af. Twente heeft er ook wel een paar gehad, maar daar hoor je nog weinig van. Al had Adriaanse binnen 2 uur gezien dat de jeugd van Twente heel erg goed was..:rolleyes:

Het talent in de A1 wordt erg overschat hoor vind ik. Ligeon en Klaassen zijn goed en kunnen op termijn uitblinkers worden in het eerste, maar de rest vind ik niet top. Wel goed, maar niet categorie Sneijder en van der Vaart. Veel mensen geven hoog op over Denswil als linker centrale verdediger, maar ik moet het nog maar zien.

Misschien dat AZ hem wil als vervanger van Sightorsson. Ik zou niet blij worden als hij naar Ajax gaat iig.

Dat zou kunnen inderdaad, al weet ik niet of AZ hem kan en wil betalen. Schaars en Pelle moesten weg vanwege de hoge salarissen, Altidore zal meer willen dan die 2 spelers.

Vind ik toch niet. Altidore doet echt alles op kracht. Heeft weinig techniek en niet veel scorend vermogen.

Ook de Zeeuw is nu weg. Hij ondergaat nu de medische keuring. Weer een hoop miljoenen in 't laatje. Nu Cvitanich nog lozen.

Nog mensen die zaterdag naar Buitenpost - Ajax gaan? Ik ben er iig bij :)

Sigthorsson voor 4 miljoen naar Ajax, maandag medische keuring.

Ajax 0-4 gewonnen van vv Buitenpost.
Sneijder (2x)
van der Heijden
Rits

Argentijnse media melden dat Ajax en Boca akkoord zijn over een verhuur van Cvitanich.

Nog mensen die zaterdag naar Buitenpost - Ajax gaan? Ik ben er iig bij :)

Ik hoor veel goede dingen over Rits, hoe speelde hij? Is zijn balcontrole en techniek een beetje in orde?

Argentijnse media melden dat Ajax en Boca akkoord zijn over een verhuur van Cvitanich.

Ik hoor veel goede dingen over Rits, hoe speelde hij? Is zijn balcontrole en techniek een beetje in orde?

Hij heeft de 2e helft gespeeld, was vrij onopvallend, maar de dingen die hij deed deed hij goed. Ik vind hem een type de jong, komt vrij veel de 16 meter in, dat zag je ook bij zijn goal.

Hij heeft de 2e helft gespeeld, was vrij onopvallend, maar de dingen die hij deed deed hij goed. Ik vind hem een type de jong, komt vrij veel de 16 meter in, dat zag je ook bij zijn goal.

Ik vind de Jong technisch niet geweldig, zijn balaanname is vaak niet goed genoeg. Is dat bij Rits wel anders?

Sigthórsson is bij Ajax aangekomen vandaag. Danny Blind is hem gaan ophalen, wel leuk:

BlindKolbeinn_jpg_865332i.jpg

Barcelona heeft overigens Bobby Adekanye bij Ajax weggehaald, een speler van nota bene de E1! Dat ventje is 10 of 11 jaar oud. Daarnaast is Barcelona ook bezig om een jongen uit de C1 bij Ajax weg te halen. Ronduit belachelijk.

Laatst bewerkt:
Wat ik dan belachelijk vind... is dat de ouders van een spelertje uit de E1 overstag gaan om naar Spanje te gaan.

Terug
Naar boven