MuscleMeat

AFCA Ajax topic

Toivonen :roflol: - Die is 17 wedstrijden per seizoen geschorst.

ik heb gehoord dat ajax in de race is om Dimitar Berbatov voor 1 seizoen te huren van ManU.
Hij mag weg, en mag ook verhuurd worden. Ajax zoekt nog een spits, dus dat lijkt mij wel een hele goede. Betwijfel alleen of ze zijn salaris kunnen betalen..

Als de rest van de selectie het salaris halveert misschien.

De blessure van Boerrigter schijnt niet goed te herstellen (shin splits). Kan weleens heel lang gaan duren.

Ik heb nog steeds twijfels. Vanavond deed hij het aardig, liet wat leuke dingen zien. Vorige week was hij echt slecht. Hij is technisch wel aardig, maar ik zag hem vanavond weer zo'n 10 meter buiten z'n eigen strafschopgebied iemand proberen te dollen, en dat moet hij echt afleren.

Serero heeft vanmiddag laten zien dat hij in ieder geval geweldig kan voetballen. Aan zijn loopacties, aanname en balbehandeling kan je in ieder geval zijn dat hij tot veel in staat is. Nu maar hopen dat het komend seizoen of het seizoen erop uit gaat komen.

---------- Post toegevoegd Sun 24 Jul 2011 om 22:35 ----------

Samenvatting van de wedstrijd van vanmiddag voor degene die het hebben gemist:

http://eredivisielive.nl/video/18807-samenvatting-ajax-independiente.html

Haha die wedstrijd van Roda jc. Echt bizar !

Serero heeft vanmiddag laten zien dat hij in ieder geval geweldig kan voetballen. Aan zijn loopacties, aanname en balbehandeling kan je in ieder geval zijn dat hij tot veel in staat is. Nu maar hopen dat het komend seizoen of het seizoen erop uit gaat komen.

---------- Post toegevoegd Sun 24 Jul 2011 om 22:35 ----------

Samenvatting van de wedstrijd van vanmiddag voor degene die het hebben gemist:

http://eredivisielive.nl/video/18807-samenvatting-ajax-independiente.html

Hij leed wederom balverlies op het middenveld waarna de goal viel. Dat moet er wel echt uit.

Ajax is nu overigens toch meer op zoek naar versterking op de vleugels, en niet zozeer in de spits. Hoe dit opeens gedraaid is begrijp ik ook niet, eerst was het namelijk de bedoeling dat er een doelgerichte (kop)sterke spits zou komen. Lens, Narsingh en toch ook weer Ruiz staan op de lijst.

Die tegengoal was echt de schuld van Ozbiliz. Eerst een dramatische kaats achter Serero en dan wanneer hij de kans krijgt om het te herstellen laat hij zijn tegenstander er gewoon langs lopen.

Everton staat trouwens ook op die lijst. Ik zie eigenlijk alleen Narsingh graag komen. Een extra spits hebben we niet nodig met Siem en Ozbiliz.

Laatst bewerkt:
Die tegengoal was echt de schuld van Ozbiliz. Eerst een dramatische kaats achter Serero en dan wanneer hij de kans krijgt om het te herstellen laat hij zijn tegenstander er gewoon langs lopen.

Everton staat trouwens ook op die lijst. Ik zie eigenlijk alleen Narsingh graag komen. Een extra spits hebben we niet nodig met Siem en Ozbiliz.

Everton ook inderdaad. Narsingh of Ruiz zou wat mij betreft het beste zijn, maar ik heb zo'n idee dat Ajax Lens wil betrekken in de deal met El Hamdaoui.

Özbiliz zie ik toch niet echt als spits. Tegen Independiente 2 deed hij het wel aardig, maar ik vind hem totaal niet balvast. De Jong als spits is veel beter, ik vind hem zelfs beter als spits dan als middenvelder. Ik zou veel liever De Jong als reserve spits zien en dan een middenveld met Janssen, Anita en Eriksen in plaats van Eriksen, Janssen en De Jong.

Hij leed wederom balverlies op het middenveld waarna de goal viel. Dat moet er wel echt uit.

Ajax is nu overigens toch meer op zoek naar versterking op de vleugels, en niet zozeer in de spits. Hoe dit opeens gedraaid is begrijp ik ook niet, eerst was het namelijk de bedoeling dat er een doelgerichte (kop)sterke spits zou komen. Lens, Narsingh en toch ook weer Ruiz staan op de lijst.

Denk dat die tegengoal zoals genoemd toch echt de fout van Ozbiliz was. Zijn pass was dramatisch, dit probeerde Serero te herstellen wat half lukte.

Ruiz? Lijkt mij dat Munsterman minimaal 20M aan Ajax zal vragen, aangezien Ruiz voor zover ik weet geen clausule in zijn contract heeft staan. Ajax moet inderdaad gewoon een kopsterkte spits halen en het liefst ook een centrale verdediger, maar ze hebben niet voor niets Ooijer contractverlenging gegeven. Dus dat gaat hem niet worden.

Laatst bewerkt:
Materazzi is transfervrij :D

Denk dat die tegengoal zoals genoemd toch echt de fout van Ozbiliz was. Zijn pass was dramatisch, dit probeerde Serero te herstellen wat half lukte.

Ruiz? Lijkt mij dat Munsterman minimaal 20M aan Ajax zal vragen, aangezien Ruiz voor zover ik weet geen clausule in zijn contract heeft staan. Ajax moet inderdaad gewoon een kopsterkte spits halen en het liefst ook een centrale verdediger, maar ze hebben niet voor niets Ooijer contractverlenging gegeven. Dus dat gaat hem niet worden.

Ruiz heeft een clausule van 15 miljoen euro. Volgens mij was er sprake van dat hij bijna naar Benfica was gegaan deze zomer voor 7-8 miljoen euro. Als Ajax hem voor 8 zou kunnen halen maken ze een prima deal vind ik. Alles daarboven is onverantwoord en zou ik niet doen. Maar Munsterman kennende gaat hij het onderste uit de kan halen richting Ajax, dus dat zal hem wel niet worden. Lens deze kant op en El Hamdaoui naar PSV lijkt het meest logisch.

Voor de de Bruyne liefhebbers trouwens slecht nieuws, Ajax gaat hem niet meer proberen te halen. Ze zijn niet 100% overtuigt van zijn kwaliteiten en willen daarom geen 6-8 miljoen neerleggen voor hem.

Ik zou ook graag een extra centrale verdediger er bij zien. Getuige de oefenwedstrijden lijkt de Boer Blind als back-up centrale verdediger te zien, maar daar wordt ik toch echt niet vrolijk van. Een talentvolle centrale verdediger van 20-21 jaar oud zou prima zijn. Denswil komt er wel aan, maar het is altijd maar afwachten hoe hij het gaat doen. Al zou ik eigenlijk al liever Denswil zien dan Ooijer wat betreft een basisplaats. De laatste 10 minuten iets verdedigen kan Ooijer prima, maar een hele wedstrijd op niveau lukt hem niet meer. Je ziet ook dat hij steeds dichter tegen de goal aan gaat hangen omdat hij niet met ruimte in z'n rug durft te verdedigen. Totaal niet des Ajax eigenlijk.

Als die Bulykin naar Ajax gaat, lach ik me dood denk ik :roflol:

Maar als Ajax nu weer op zoek is naar vleugels, is er toch niet zoveel vertrouwen in Ozbiliz en Ebecilio. En dat vind ik eerlijk gezegd terecht. Beide bakten er gewoon helemaal niets van afgelopen seizoen. Ebecilio is een soort Romeo Castelen. Ozbiliz lijkt het iets sneller op te pikken allemaal. Als Boerrigter geblesseerd is en Sulejmani weer middelmatig presteert, heb je eigenlijk gewoon zwakke flanken. En daarbij een spitsje van 21, die twaalf wedstrijden goed heeft gespeeld en dus eigenlijk gewoon een zwakke voorhoede.

Laatst bewerkt:

Maar als Ajax nu weer op zoek is naar vleugels, is er toch niet zoveel vertrouwen in Ozbiliz en Ebecilio. En dat vind ik eerlijk gezegd terecht. Beide bakten er gewoon helemaal niets van afgelopen seizoen. Ebecilio is een soort Romeo Castelen. Ozbiliz lijkt het iets sneller op te pikken allemaal. Als Boerrigter geblesseerd is en Sulejmani weer middelmatig presteert, heb je eigenlijk gewoon zwakke flanken. En daarbij een spitsje van 21, die twaalf wedstrijden goed heeft gespeeld en dus eigenlijk gewoon een zwakke voorhoede.

Het zal niet de eerste keer zijn dat Ajax veel salariskosten gaat spenderen aan een ouwe rot. Bulykin gaat dan te boek in het rijtje met Urzaiz. Ebecilio heeft veel potentie. Hij is alleen wat wild en onrustig in de passing en afronding. Hij is nog jong en kan veel leren. Liever dat de eigen jeugd de kans krijgt, dan dat er grof geld wordt uitgegeven aan een Mertens, waarvan je nog moet zien of hij de druk bij Ajax wel aan kan.

---------- Post toegevoegd Mon 25 Jul 2011 om 23:14 ----------

Ruiz heeft een clausule van 15 miljoen euro. Volgens mij was er sprake van dat hij bijna naar Benfica was gegaan deze zomer voor 7-8 miljoen euro. Als Ajax hem voor 8 zou kunnen halen maken ze een prima deal vind ik. Alles daarboven is onverantwoord en zou ik niet doen. Maar Munsterman kennende gaat hij het onderste uit de kan halen richting Ajax, dus dat zal hem wel niet worden. Lens deze kant op en El Hamdaoui naar PSV lijkt het meest logisch.

Voor de de Bruyne liefhebbers trouwens slecht nieuws, Ajax gaat hem niet meer proberen te halen. Ze zijn niet 100% overtuigt van zijn kwaliteiten en willen daarom geen 6-8 miljoen neerleggen voor hem.

Ik zou ook graag een extra centrale verdediger er bij zien. Getuige de oefenwedstrijden lijkt de Boer Blind als back-up centrale verdediger te zien, maar daar wordt ik toch echt niet vrolijk van. Een talentvolle centrale verdediger van 20-21 jaar oud zou prima zijn. Denswil komt er wel aan, maar het is altijd maar afwachten hoe hij het gaat doen. Al zou ik eigenlijk al liever Denswil zien dan Ooijer wat betreft een basisplaats. De laatste 10 minuten iets verdedigen kan Ooijer prima, maar een hele wedstrijd op niveau lukt hem niet meer. Je ziet ook dat hij steeds dichter tegen de goal aan gaat hangen omdat hij niet met ruimte in z'n rug durft te verdedigen. Totaal niet des Ajax eigenlijk.

Dan zal Munsterman met minder dan 15M geen genoegen nemen hem kennende. Lens bij Ajax zou wel goed zijn ja. Dan kan hij zowel als op rechts als backup-spits uit de voeten. Over Denswil heb ik veel goede verhalen gehoord ja. Hij schijnt fysiek sterk te zijn en daar hebben we gebrek aan bij Ajax. Hoop inderdaad dat we hem af en toe gaan zien bij blessures/schorsingen van Vertonghen, maar dan zal waarschijnlijk gewoon voor Ooijer gekozen worden net als vorig seizoen.

Kwam dit nog tegen:

Volgens de Zweedse krant Aftonbladet zou een delegatie van Ajax gisterenavond een gesprek gevoerd hebben met de zaakwaarnemer en de vader van de Zweed Alexander Milosevic.
De jongeling (19 jaar) komt op dit moment nog uit voor AIK Solna. Ajax-scout John Steen Olsen heeft hem inmiddels diverse malen zien spelen.

'Alexander hoeft niet weg. Als het tot een transfer komt, zal hij naar een goede club gaan. Maar hij heeft het goed naar zijn zin bij AIK en kan óok veel leren door te spelen bij AIK.' Aldus zijn zaakwaarnemer.

Ken jij deze jongen? Heb er namelijk nog niet van gehoord, maar misschien is het een groot talent.

Laatst bewerkt:
Ik kan me niet voorstellen dat Bulykin wordt gehaald.

Blind heeft al gemeld dat Ajax niet achter Bulykin aan zit. Te oud en te duur.

Ik vind het ook terecht, vooral Ebecilio vind ik echt heel matig. Özbiliz laat weleens flitsen van talent zien, maar daar wordt je geen kampioen mee. Eigenlijk zou hij een jaartje bij NAC moeten spelen om zich te ontwikkelen, maar Ajax zit niet zo diep in de vleugelspitsen helaas.

Sulejmani liet vorig jaar aan het einde van het seizoen soms leuke dingen zien, maar presteert nog niet constant genoeg. Ook tegen Independiente liet hij erg weinig zien vond ik, terwijl de tegenstand toch echt niet best was. Hoe Boerrigter gaat presteren valt nu nog niet te zeggen. Ik zag hem in een oefenwedstrijd tegen een amateurclub 4 scharen maken tegen een back die op 6 meter afstand stond te dekken en Boerrigter dus gewoon door kon lopen. Dat is toch ook niet helemaal de bedoeling. Sigthorsson heeft weinig ervaring inderdaad, maar je kan wel zien dat een echte spits is. Zoals hij die bal inkopte bij de eerste paal tegen Brondby vond ik mooi om te zien, dat heb ik lang gemist bij Ajax. Ik denk dat hij heel veel zou hebben aan een speler als Narsingh naast hem. Die geeft hem gewoon minimaal 4-5 goede voorzetten per wedstrijd. Ruiz is ook een goede speler, maar is toch een ander type. Al voeg je dan wel weer scorend vermogen toe, iets wat Ajax momenteel niet zoveel heeft.

Dan zal Munsterman met minder dan 15M geen genoegen nemen hem kennende. Lens bij Ajax zou wel goed zijn ja. Dan kan hij zowel als op rechts als backup-spits uit de voeten. Over Denswil heb ik veel goede verhalen gehoord ja. Hij schijnt fysiek sterk te zijn en daar hebben we gebrek aan bij Ajax. Hoop inderdaad dat we hem af en toe gaan zien bij blessures/schorsingen van Vertonghen, maar dan zal waarschijnlijk gewoon voor Ooijer gekozen worden net als vorig seizoen.

Kwam dit nog tegen:

...

Ken jij deze jongen? Heb er namelijk nog niet van gehoord, maar misschien is het een groot talent.

Dat denk ik ook, Munsterman zal richting Ajax altijd het onderste uit de kan halen. Dat doen alle eredivisieclubs, daarom vind ik ook dat Ajax gewoon veel beter in het buitenland moet gaan scouten. De jeugdscouting in Scandinavië is goed geregeld via Steen Olsen, nu de rest nog.

Ik vind het wel erg vreemd dat Adriaanse eigenlijk publiekelijk Ruiz afvalt. Hij heeft meerdere malen gezegd Berghuis erg goed te vinden en heeft aangegeven dat het elftal zich zonder Ruiz erbij ingespeeld heeft.

Ik ken die Zweedse verdediger helaas niet. Hij staat in de belangstelling van veel Engelse clubs lees ik, en daar ben ik dan weer niet zo blij mee. Engelse clubs scouten meestal grote, sterke verdedigers en zijn al blij als je een bal recht naar voren kan trappen. Maar ik ken hem niet, dus kan er weinig zinnigs over zeggen.

Laatst bewerkt:

Echt waar :D Ik vind het ook vreemd. Het zou me overigens niks verbazen als ze hem alleen hebben bekeken na zijn klierkoorts, toen hij nog geen 100% was. Zou echt iets voor Ajax zijn. Hij staat op het lijstje van alle grote clubs, maar de Ajax scouts zijn niet overtuigt. En dan straks Lens halen ofzo :D

Gaan er nog mensen hier naar JC schaal? En toevallig 425? Er moet wel een beetje sfeer komen hoor!!!

Lijkt me dat het Benfica verhaal over Ruiz gelul was. Twente heeft hem gekocht voor 5,5-6 miljoen. Bij een transfer gaat er nog 20% van de transfersom naar Gent. Die gaat weg voor 10+ en zeker niet naar Ajax, Munsterman kende. Op 1 of andere manier durven de buitenlandse clubs het niet aan. Denk dat als hij de Braziliaanse of Argentijnse nationaliteit had gehad hij misschien al weg was geweest. Ik zie Ruiz dit seizoen gewoon voetballen bij Twente.

Bij Ajax zijn ze niet overtuigd van de kwaliteiten van de Bruyne :roflol:

Terug
Naar boven