XXL Nutrition

AFCA Ajax topic

Lijkt me dat het Benfica verhaal over Ruiz gelul was. Twente heeft hem gekocht voor 5,5-6 miljoen. Bij een transfer gaat er nog 20% van de transfersom naar Gent. Die gaat weg voor 10+ en zeker niet naar Ajax, Munsterman kende. Op 1 of andere manier durven de buitenlandse clubs het niet aan. Denk dat als hij de Braziliaanse of Argentijnse nationaliteit had gehad hij misschien al weg was geweest. Ik zie Ruiz dit seizoen gewoon voetballen bij Twente.

Bij Ajax zijn ze niet overtuigd van de kwaliteiten van de Bruyne :roflol:

Ik denk dat Twente best graag wat geld binnen wil halen dit jaar. Als er een club tussen de 8 en 10 miljoen bied denk ik wel dat ze hem laten gaan, alleen vraag ik me inderdaad af of dit richting Ajax ook geld. Ik hoor Adriaanse de laatste tijd alleen maar over Berghuis, en Ruiz is alleen maar aan het kwakkelen.

Maar goed, het blijft natuurlijk afwachten. Harry Forrester doet het heel erg goed bij Jong Ajax en zal waarschijnlijk een contract krijgen. Als de Boer hem als speler van het eerste ziet, wat me wel lijkt vanwege zijn leeftijd, zou het zo maar kunnen zijn dat Ajax niemand meer koopt. Ik hoop wel dat het een echte versterking is als er iemand komt.

Van Ajax.nl:

Ajax en AS Roma hebben in hoofdlijnen overeenstemming bereikt over de transfer van Maarten Stekelenburg. Het akkoord met de Italiaanse club is onder voorbehoud van vervulling van een aantal voorwaarden.
Stekelenburg werd op 22 september 1982 geboren in Haarlem. Hij maakte zijn debuut in Amsterdam op 11 augustus 2002 in de wedstrijd Ajax – PSV (3-1). De keeper speelde tot nu toe 282 officiële wedstrijden voor Ajax. Maarten Stekelenburg werd met Ajax drie keer landskampioen (2002, 2004, 2011), won drie keer de KNVB Beker (2006, 2007 en 2010) en vier keer de Johan Cruijff Schaal (2002, 2005, 2006 en 2007). Zijn huidige contract met Ajax loopt tot en met 30 juni 2012.

Op 3 september 2004 maakte Stekelenburg zijn debuut voor het Nederlands elftal, hij speelde tot nu toe 40 interlands. In 2010 bereikte hij met het Nederlands elftal de finale van het WK in Zuid-Afrika.

Ik heb toch geen goed gevoel bij deze transfer. Het is duidelijk dat Roma financieel lastig zit. Laten we hopen dat alles goed gaat en dat Ajax gewoon geld krijgt volgens de afspraken.

Ik ben erg benieuwd wat er nu gaat gebeuren. Normaal gesproken kan Ajax nu actiever de transfermarkt op. Al zou het me helemaal niets verbazen als Ajax gewoon Forrester bij de selectie haalt en het geld niet uitgeeft.

/fail

Laatst bewerkt:
As roma is toch overgenomen door rijke amerikaanse zakenmannen?

As roma is toch overgenomen door rijke amerikaanse zakenmannen?

Geen idee. Maar de enige reden waarom de transfer zo lang duurde is door het gebrek aan financiële zekerheid van Roma richting Ajax. Ze wilden eerst al de transfersom over een periode van 4 jaar betalen. Dat doe je niet als je geld zat hebt lijkt me.

Bij Malaga weet je wel zeker dat ze betalen :)

PSV geboden op Mounir.
Die zijn aardig aan het inkopen... Mertens, Wijnaldum, Strootman en straks El Hamdaoui.. gaan ze weer goed meedoen om het kampioenschap. Want die mocro blijft natuurlijk wel een goede voetballer.

PSV geboden op Mounir.
Die zijn aardig aan het inkopen... Mertens, Wijnaldum, Strootman en straks El Hamdaoui.. gaan ze weer goed meedoen om het kampioenschap. Want die mocro blijft natuurlijk wel een goede voetballer.
z

Zoals The Rock volgens mij al zei: Het is wel een gok. Volgend jaar geen CL en PSV is de lul.

Maar eerst vanavond!

PSV geboden op Mounir.

Ja, al denk ik eerlijk gezegd dat El Hamdaoui daar niet snel zal slagen. Bij AZ deed El Hamdaoui het goed omdat hij altijd de bal kwijt kon aan Dembele en hem altijd weer terug kreeg. Buiten dat werkte heel het middenveld voor El Hamdaoui, zodat hij belangrijk kon zijn. Bij PSV zal hij, net als bij Ajax, de spil van de aanval moeten zijn. Ik denk niet dat Mertens, Wijnaldum en Lens echt zin hebben om wekelijks 90 minuten lang voor El Hamdaoui te werken, want dat moet er gebeuren als hij wil slagen. Vooral Lens schijnt een moeizame relatie met El Hamdaoui te hebben, dit komt voort uit hun tijd samen bij AZ. Als PSV 4,5 miljoen neerlegt mogen ze hem hebben wat mij betreft.

Nog even een nieuwtje, Ajax heeft vorige week geboden op Salvatore Sirigu, de 24-jarige keeper van Palermo, maar was te laat. Sirigu is donderdag voor 3,5 miljoen euro naar Paris Saint-Germain gegaan. Maar dit geeft wel aan dat Ajax dus niet perse op zoek is naar een ervaren (gratis) tweede keeper.

Ja, al denk ik eerlijk gezegd dat El Hamdaoui daar niet snel zal slagen. Bij AZ deed El Hamdaoui het goed omdat hij altijd de bal kwijt kon aan Dembele en hem altijd weer terug kreeg. Buiten dat werkte heel het middenveld voor El Hamdaoui, zodat hij belangrijk kon zijn. Bij PSV zal hij, net als bij Ajax, de spil van de aanval moeten zijn. Ik denk niet dat Mertens, Wijnaldum en Lens echt zin hebben om wekelijks 90 minuten lang voor El Hamdaoui te werken, want dat moet er gebeuren als hij wil slagen. Vooral Lens schijnt een moeizame relatie met El Hamdaoui te hebben, dit komt voort uit hun tijd samen bij AZ. Als PSV 4,5 miljoen neerlegt mogen ze hem hebben wat mij betreft.

Nog even een nieuwtje, Ajax heeft vorige week geboden op Salvatore Sirigu, de 24-jarige keeper van Palermo, maar was te laat. Sirigu is donderdag voor 3,5 miljoen euro naar Paris Saint-Germain gegaan. Maar dit geeft wel aan dat Ajax dus niet perse op zoek is naar een ervaren (gratis) tweede keeper.

4.5 miljoen voor een speler die meerdere malen openlijk in de media als ongewenst wordt beschouwd, ga je echt niet krijgen...

iedere club zal een minimaal bod bij ajax neerleggen om te kijken hoe graag ze hem kwijt willen en anders laten ze hem lekker rotten in het 2e...drukt alleen maar zwaar op begroting bij ajax dan...

el ham gaat naar psv en schiet er daar 30 in dit seizoen :roflol:

4.5 miljoen voor een speler die meerdere malen openlijk in de media als ongewenst wordt beschouwd, ga je echt niet krijgen...

iedere club zal een minimaal bod bij ajax neerleggen om te kijken hoe graag ze hem kwijt willen en anders laten ze hem lekker rotten in het 2e...drukt alleen maar zwaar op begroting bij ajax dan...

4,5 Miljoen is de vraagprijs, maar uiteraard zal Ajax open staan voor onderhandelingen. Als Bordeaux morgen 3 miljoen bied denk ik dat Ajax niet lang twijfelt.

el ham gaat naar psv en schiet er daar 30 in dit seizoen :roflol:

El Hamdaoui heeft in zijn topjaar bij AZ 23 goals gemaakt, en daar speelde het hele elftal in dienst voor hem. Van mij mag hij naar PSV, ik denk namelijk dat hij totaal niet zal klikken met Mertens en Lens. Zeker als een transfer van El Hamdaoui zou betekenen dat Ajax zich kan versterken.

Prachtig afscheid van Edwin! Verder was die ereronde met die beker van 1995 ook erg mooi. Nostalgische gevoelens kwamen naar boven. Nog meer mensen die erbij waren?

Ajax 95-Oranje 98 was wel een leuke vermakelijke wedstrijd. De 'echte' wedstrijd viel heel erg tegen, maar dat is begrijpelijk. Ajax focust zich natuurlijk op de competitiestart. Enige minpunt was dat er absurd veel (vervelende) kinderen waren. Maar goed dat heeft natuurlijk ook met de open dag te maken die ook vandaag was.

Prachtig afscheid van Edwin! Verder was die ereronde met die beker van 1995 ook erg mooi. Nostalgische gevoelens kwamen naar boven. Nog meer mensen die erbij waren?

Ajax 95-Oranje 98 was wel een leuke vermakelijke wedstrijd. De 'echte' wedstrijd viel heel erg tegen, maar dat is begrijpelijk. Ajax focust zich natuurlijk op de competitiestart. Enige minpunt was dat er absurd veel (vervelende) kinderen waren. Maar goed dat heeft natuurlijk ook met de open dag te maken die ook vandaag was.

Was er ook bij!

Ajax '95 - Oranje '98 was erg leuk om te zien. En er waren inderdaad veel vervelende kinderen bij die oa om de minuut een wave in probeerden te zetten haha.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Was een indrukwekkend afscheid. Ik was ook bij het afscheid van Bergkamp maar deze was mooier.

En als Overmars nog kraakbeen in zijn knieen had liep hij zo het eerste elftal van Ajax in. Wat een speler.

Weet iemand of Ajax '95 - Oranje '98 ergens terug te zien is? Was niet op TV, maar zou het erg graag willen zien.

Terug
Naar boven