AndroidHealthClinic

AFCA Ajax topic

Alle Ajacieden die ik spreek willen een middenveld met Janssen - Anita - Eriksen, alleen de Boer lijkt maar vast te blijven houden aan de Jong. Ik begrijp daar niks van.

---------- Post toegevoegd Sun 7 Aug 2011 om 20:34 ----------

Maar waarom zou Ajax een oude, ervaren tweede doelman halen? We hebben Verhoeven al voor die positie. Buiten dat speelt er in de A1 of Jong Ajax ook geen goede keeper. Cillessen zou prima zijn, is een keeper voor de toekomst die zich prima kan ontwikkelen achter Vermeer.

Overigens werd er bij Studio Ajax gezegd dat Jan van Halst mogelijk de nieuwe AD van Ajax wordt.

Vermeer is toch ook pas 24? Dan heb je toch geen jonge doelman nodig, maar iemand die er staat als je nummer 1 doelman geblesseerd is. Die gelijk kan vlammen en om kan gaan met zo'n situatie. Iemand die er al wat jaren in het betaald voetbal heeft opzitten. Een ervaren doelman dus.

Zolang we Verthongen hebben kun je het beste een middenveld hebben met Janssen - Anita - Eriksen idd en over de keepers, ik zou Babos en Cillessen halen. Cillessen nog lekker een jaartje of langer verhuren aan NEC.

Waarom Babos dan, als je met Cillessen erbij ook nog Vermeer en Verhoeven hebt?

Cillessen direct weer verhuren aan NEC, dan heb je Vermeer, Babos en Verhoeven dus. Ik zou het zonde vinden als Cillessen zou komen en dat dan Vermeer of Cillessen op de bank moet.

Cillessen heeft meer Eredivisie ervaring dan Kenneth Vermeer. Vermeer is nu 25 jaar en zit al 6 jaar bij Ajax op de bank. Waarom was het de laatste 6 jaar geen probleem om een veelbelovend talent op de bank te hebben en nu wel?

Cillessen heeft meer Eredivisie ervaring dan Kenneth Vermeer. Vermeer is nu 25 jaar en zit al 6 jaar bij Ajax op de bank. Waarom was het de laatste 6 jaar geen probleem om een veelbelovend talent op de bank te hebben en nu wel?

Niet waar. Vermeer heeft meer wedstrijden dan Cilliessen gekeept in de Eredivisie. Vermeer was ook een aantal jaar terug voor een half jaar aan WillemII. Verder heeft Vermeer een Jeugd WK en een Jeugd EK met Jong-Oranje gespeeld(Europees Kampioen in 2006, in 2007 zat hij op de bank). Tel daarbij op dat Vermeer een aantal Europese wedstrijden heeft gespeeld onder V.Basten. Dus je opmerking is totaal misplaatst en daarbij is Cillessen ook een keeper die nog heel veel moet leren, kijk maar eens naar Heerenveen-NEC van afgelopen weekend. Zo goed is hij helemaal niet. Het is niet gek dat NEC al heeft verklaart dat ze met Babos al een waardige eerste keeper in huis hebt, als je iemand van het kaliber Cilessen voor 4 miljoen weg kan doen.

Anders had Ajax Vorm wel gehaald voor 1,5 miljoen. Dus denk dat Cilessen sowieso als back-up komt.

Sorry hoor, maar wil je mij ff uitleggen waarom mijn opmerking "totaal misplaatst" was. Dat is me nog steeds niet duidelijk namelijk. Leuk voor Vermeer dat hij 16 wedstrijdjes voor Willem II + 2 jeugdtoernooien heeft gekeept. Maar is hij dan in eens een ervaren keeper die niet nog veel moet leren?

Ze hadden hem in die 6 jaar idd vaker moeten verhuren!

Sorry hoor, maar wil je mij ff uitleggen waarom mijn opmerking "totaal misplaatst" was. Dat is me nog steeds niet duidelijk namelijk. Leuk voor Vermeer dat hij 16 wedstrijdjes voor Willem II + 2 jeugdtoernooien heeft gekeept. Maar is hij dan in eens een ervaren keeper die niet nog veel moet leren?

Je ziet me nergens zeggen dat dit niet zo is. Maar om nou te zeggen dat een kwibus als Ciillessen die pas komt kijken meer ervaring heeft dan Vermeer dat is gewoon een misplaatste opmerking en totaal niet gebaseerd op feiten. Cillessen heeft met alle respect een jaartje voor NEC gespeeld en meteen heeft meneertje praatjes dat hij wel even in de basis van Ajax gaat komen.

Cillessen moet eerst maar eens zien of hij uberhaupt op een jeugdtoernooi gaat keepen.

Ajax en NEC onderhandelen momenteel over een overgang van doelman Jasper Cillessen naar Amsterdam. Wanneer de clubs tot een akkoord komen, lijkt niets een overstap van de jonge doelman nog in de weg te zitten.
De enige voorwaarde die Jasper Cillessen gesteld heeft is dat hij een eerlijke kans krijgt van trainer Frank de Boer. Ondanks dat de Boer pas geleden zijn vertrouwen in Kenneth Vermeer heeft uigesproken, lijkt Cillessen er van overtuigd om eerste keeper te kunnen worden bij Ajax. Eerder al gaf Cillessen aan niet voor een plek op de bank naar Ajax toe te komen.

:roflol:

Laatst bewerkt:
Amsterdamse arrogantie heeft die dus al :D

Vermeer is toch ook pas 24? Dan heb je toch geen jonge doelman nodig, maar iemand die er staat als je nummer 1 doelman geblesseerd is. Die gelijk kan vlammen en om kan gaan met zo'n situatie. Iemand die er al wat jaren in het betaald voetbal heeft opzitten. Een ervaren doelman dus.

Dat is Verhoeven toch al? We kunnen wel Babos halen, maar die is bijna 37 en kon bij Feyenoord al niet tegen de druk. De keepers van Jong Ajax zijn ook niet goed, dus daar kunnen we ook niet op wachten. Als je iemand als Babos haalt moet je over 2 jaar weer de markt op om een keeper te halen, en is Cillessen inmiddels al helemaal niet meer te betalen.

De middenweg en misschien meest ideale optie is Babos (gratis) en Cillessen te halen, en dan Cillessen 2 jaar terug te verhuren aan NEC zodat hij elke week onder de lat staat.

Je ziet me nergens zeggen dat dit niet zo is. Maar om nou te zeggen dat een kwibus als Ciillessen die pas komt kijken meer ervaring heeft dan Vermeer dat is gewoon een misplaatste opmerking en totaal niet gebaseerd op feiten. Cillessen heeft met alle respect een jaartje voor NEC gespeeld en meteen heeft meneertje praatjes dat hij wel even in de basis van Ajax gaat komen.

Lekker belangrijk. Je begrijpt toch dat het punt van mijn post is dat de tweede keeper niet ervaren hoeft te zijn? Dat Vermeer een paar wedstrijden meer eredivisie wedstrijdjes heeft gekeept is niet meer dan een detail.

En als Cillessen niet overtuigd is dat hij de concurrentiestrijd met Vermeer kan winnen moet hij niet komen. Ik snap niet wat daar zo lachwekkend aan is. Het lijkt wel alsof het iets persoonlijks is.

Lekker belangrijk. Je begrijpt toch dat het punt van mijn post is dat de tweede keeper niet ervaren hoeft te zijn? Dat Vermeer een paar wedstrijden meer eredivisie wedstrijdjes heeft gekeept is niet meer dan een detail.

En als Cillessen niet overtuigd is dat hij de concurrentiestrijd met Vermeer kan winnen moet hij niet komen. Ik snap niet wat daar zo lachwekkend aan is. Het lijkt wel alsof het iets persoonlijks is.

:roflol:

Ajax heeft woensdag inderdaad contact gezocht met VVV-Venlo om te praten over Dennis Gentenaar. De routinier is een belangrijke kandidaat om tweede keeper van de landskampioen te worden, nu de komst van Jasper Cillessen onmogelijk lijkt te zijn. Ajax heeft een bod van 1,7 miljoen euro uitgebracht op de NEC-keeper, maar diens broodheer verlangt zes miljoen euro.

Denk dat Gentenaar een goede optie is. Hij heeft al eerder bij Ajax gezeten en hij heeft veel ervaring.

6 miljoen voor Cillessen.. Laat me niet lachen!

6 Miljoen is idioot, vooral omdat ze vorige week nog 4 miljoen aan Swansea vroegen. Ajax wil natuurlijk best wel onderhandelen, maar dit slaat nergens op. NEC heeft structureel een te kort aan geld, die willen dolgraag verkopen. Ajax moet ze lekker laten barsten en verder zoeken.

Na al dat gekloot van Nederlandse clubs richting Ajax wordt het volgens mij tijd dat Ajax eens serieus na gaat denken om uit de TV-deal te stappen die Ajax amper iets oplevert. Ga maar lekker je eigen TV-rechten verkopen en stop die inkomsten in de eigen kas. Eens kijken hoeveel clubs als NEC dan nog binnenkrijgen.

Vanavond de eerste echte testcase voor vd Wiel sinds zijn vakantie. Ben benieuwd of 'ie Assaidi kapot kan maken.

Morgen...maar wordt inderdaad lastig met die vleugelspelers van H'veen.

10.00 zaterdagochtend. Dan mag het.

Ik vind de verdediging van Ajax nu toch niet echt super. Zowel Blind als Boillesen speelde vorige week matig, en vd Wiel was ik vorig seizoen het hele seizoen niet over te spreken eigenlijk. Alderweireld en Vertongen hebben bij mij onbeperkt vertrouwen daarentegen. vd Wiel krijgt het morgen moeilijk, maar Ajax moet toch wel met een doelpunt of 2 verschil kunnen winnen.

Als Anita in de punt naar achter speelt komt het wel goed. Anders wordt het lastig.

Terug
Naar boven