AndroidHealthClinic

AFCA Ajax topic

Enoh :roflol: Allemaal zo voorspelbaar. Nooit meer opstellen.

Ik heb echt vanaf zijn (onterechte) eerste gele kaart, dat 'ie Enoh meteen moest wisselen, omdat die zeker weten rood ging pakken. Pakte keer op keer overtredingen mee en was zo ongekend slecht. Die jongen hoort nooit meer in een Ajax tenue te spelen. Een van de slechtste Ajax spelers van de afgelopen tien jaar. Misschien wel ooit.

Janssen speelde eindelijk weer eens naar behoren. Erg fijn. Was wel weer schrijnend om te zien dat Ajax de kwaliteit heeft om elke tegenstander in de Eredivisie kapot te pressen, maar dat ze dit pas doen na een 0-2 achterstand, een rode kaart en nog 30 minuten te spelen :roflol:

Ik heb echt vanaf zijn (onterechte) eerste gele kaart, dat 'ie Enoh meteen moest wisselen, omdat die zeker weten rood ging pakken. Pakte keer op keer overtredingen mee en was zo ongekend slecht. Die jongen hoort nooit meer in een Ajax tenue te spelen. Een van de slechtste Ajax spelers van de afgelopen tien jaar. Misschien wel ooit.

Janssen speelde eindelijk weer eens naar behoren. Erg fijn. Was wel weer schrijnend om te zien dat Ajax de kwaliteit heeft om elke tegenstander in de Eredivisie kapot te pressen, maar dat ze dit pas doen na een 0-2 achterstand, een rode kaart en nog 30 minuten te spelen :roflol:

Ik ben hier niet zo zeker van. De Jong, Janssen en van der Wiel pressen sowieso nooit. Eriksen en Sulejmani doen dit ook te weinig. Ooijer kan het ook niet, die zorgt er zelfs voor dat de verdediging het liefst in de eigen 16 staat in plaats van tegen de middenlijn aan.

Sulejmani is trouwens toch wel een erg beperkte voetballer. Is alleen belangrijk als je countervoetbal speelt.

Pressen is natuurlijk ook alleen succesvol als 11 man het doen. Als je dus met z'n allen er voor gaat, zoals we mogen verwachten van professionals die minimaal twee ton per jaar verdienen, dan doen Janssen en van der Wiel in het kader van moraal ook wel mee. Zie bijvoorbeeld de kampioenswedstrijd tegen Twente. Hoeft geen 90 minuten per wedstrijd, maar toch zeker wel de eerste twintig minuten voor en na rust.

Sulejmani is echt waardeloos. Die heb ik echt nog niets goed zien doen. Maakt nooit een actie buitenom. Gaat nooit binnendoor voor een steekbal of een schot. Tikt hem alleen terug en is gevaarlijk bij lange ballen. Wat dan wel weer positief is, is dat ik hem vaak op de rechtsback positie zie staan als van der Wiel weer eens aan een dramatische rush is begonnen en een k*tpass geeft of balverlies lijdt.

Ligeon trouwens weer een speler bij Ajax van 1.65? Dat kan er nog wel bij na Anita, Enoh en Serero.

En jezus, de klasse en het talent straalt van Eriksen af als hij de bal heeft. Snel, balvaardig en een kortere draaicirkel dan Wesley Sneijder. Maar hij is 90 minuten lang onzichtbaar?

6e na dit weekend he..

Ik ben hier niet zo zeker van. De Jong, Janssen en van der Wiel pressen sowieso nooit. Eriksen en Sulejmani doen dit ook te weinig. Ooijer kan het ook niet, die zorgt er zelfs voor dat de verdediging het liefst in de eigen 16 staat in plaats van tegen de middenlijn aan.

Sulejmani is trouwens toch wel een erg beperkte voetballer. Is alleen belangrijk als je countervoetbal speelt.

Druk zetten kan iedereen (leren). Het is aan Frank om het erin te krijgen. En als spelers het vertikken haal je ze er uit.

Druk zetten moet je trouwens idealiter altijd doen wanneer de tegenstander de bal heeft. Als je zelf de bal hebt kan je namelijk het tempo bepalen en rust pakken. Wanneer de tegenstander de bal heeft niet.

Pressen is natuurlijk ook alleen succesvol als 11 man het doen. Als je dus met z'n allen er voor gaat, zoals we mogen verwachten van professionals die minimaal twee ton per jaar verdienen, dan doen Janssen en van der Wiel in het kader van moraal ook wel mee. Zie bijvoorbeeld de kampioenswedstrijd tegen Twente. Hoeft geen 90 minuten per wedstrijd, maar toch zeker wel de eerste twintig minuten voor en na rust.

Sulejmani is echt waardeloos. Die heb ik echt nog niets goed zien doen. Maakt nooit een actie buitenom. Gaat nooit binnendoor voor een steekbal of een schot. Tikt hem alleen terug en is gevaarlijk bij lange ballen. Wat dan wel weer positief is, is dat ik hem vaak op de rechtsback positie zie staan als van der Wiel weer eens aan een dramatische rush is begonnen en een k*tpass geeft of balverlies lijdt.

Ligeon trouwens weer een speler bij Ajax van 1.65? Dat kan er nog wel bij na Anita, Enoh en Serero.

En jezus, de klasse en het talent straalt van Eriksen af als hij de bal heeft. Snel, balvaardig en een kortere draaicirkel dan Wesley Sneijder. Maar hij is 90 minuten lang onzichtbaar?

Lahm ook :trollface: Ik vond m iig al beter spelen dan vdWiel.

Klopt, maar er zijn er altijd een paar die verzaken. Als je de Jong ziet pressen is dat gewoon lachwekkend. De gemiddelde kreupele bejaarde loopt nog harder. Van der Wiel kan maar 1 ding tegelijk en kan niet omschakelen. Pressen doet hij ook nooit. Sowieso kan je met Enoh en Ooijer in je ploeg niet pressen. Ooijer staat het liefst op de penaltystip te verdedigen en Enoh staat tussen de centrale verdedigers in plaats van dat hij vooruit verdedigt. Waardeloze voetballers, allebei. Als je wilt pressen moet je die driehoek Vertonghen, Alderweireld en Anita sowieso opstellen, met dan Anita in de punt naar achteren. Dan kan je gaan pressen, en dan doet de rest wel mee.

Ligeon is inderdaad erg klein. Z'n broek was 8 maten te groot, zag er echt belachelijk uit. Speelde wel lekker met flair en durf trouwens, prima. Helaas mag hij niet mee naar Zagreb, en een niveau de Graafschap speler als Koppers wel.

Eriksen zit niet zo lekker in z'n vel bij Ajax, bij Denemarken laat hij het namelijk wel zien. Het is ook k*t als je de bal telkens op moet gaan halen bij de centrale verdedigers, want van Enoh krijg je hem nooit lekker. Ik denk dat het wel weer komt, maar dan moet de Boer niet Janssen en de Jong erbij op het middenveld opstellen.

Gisteren bij Studio Voetbal zei Ronald de Boer iets heel vreemds. Hij zei dat Eriksen en de Jong het prima deden op het middenveld, maar dat Janssen daar ook moet spelen. Hij zei dat je dan dus gaat kijken om iemand "op te offeren" op de verdedigende middenvelder positie, omdat de Jong en Eriksen naar voren moeten spelen. Onbegrijpelijk dat Janssen dus als VM speelt omdat een druiloor als de Jong perse moet spelen. Ik ben zeer, zeer benieuwd wat er gebeurd als Sigthorsson straks weer fit is en de Jong terug naar het middenveld moet en Janssen laat zien goed te kunnen spelen als linkshalf. Volgens mij haalt de Boer nog eerder Janssen of Eriksen er uit dan de Jong. Onbegrijpelijk.

Ja ik begrijp dat ook niet. De Jong heb ik dit seizoen werkelijk waar nog niks goeds zien doen... Zou lekker De Jong eruit halen voor Enoh, ja ik weet het ook niet de beste maar die staat er tenminste verdedigend dan kan Janssen wat naar voren geschoven worden en wellicht rendeert ie dan wat meer.

Druit met De Jong dus, leuk dat ie vorig seizoen 2 goals maakt in de kampioenswedstrijd maar na 9 wedstrijden nog he-le-maal niks laten zien...

Enoh? Die mag nooit meer voor Ajax spelen. Enoh hoort thuis bij clubs als AGOVV, Excelsior of Telstar.

Wat is dit dramatisch slecht. Ik erger mij kapot.

Van der Wiel is echt geen Ajax 1 meer waardig. Hij maakt fout op fout. Je ziet altijd van te voren wat voor actie hij gaat doen. En zijn voorzet jezus.

Sulumani is ook echt dramatisch.

Er zijn er twee die goed spelen dat zijn Christiaan en Dirk.

Als je hier goed speelt staat het al 5-0.

Wat is dit dramatisch slecht. Ik erger mij kapot.

Van der Wiel is echt geen Ajax 1 meer waardig. Hij maakt fout op fout. Je ziet altijd van te voren wat voor actie hij gaat doen. En zijn voorzet jezus.

Sulumani is ook echt dramatisch.

Er zijn er twee die goed spelen dat zijn Christiaan en Dirk.

Als je hier goed speelt staat het al 5-0.

Toch wel lekkere actie van Sulejmani ;)

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Vond Jansen vandaag erg goed spelen! Enoh deed het ook niet verkeerd.. Al blijf ik angstig als hij aan het opbouwen is. Als balafpakker is hij echter wel erg goed.

Enoh, Wat een held. :D

Janssen, Boerrigter goed vandaag. Boerrigter behoort altijd wel tot de uitblinkers. Beste aankoop van het jaar. Als hij zo doorgaat, gaat hij toch aankloppen bij Oranje in plaats van een Elia die nooit speelt.

Ik vond Enoh vandaag verrassend goed. Maakte de eerste helft twee of drie enge foutjes, maar speelde verder erg goed. Al is het natuurlijk billen knijpen als 'ie de bal krijgt, kort gaat draaien en mannetjes probeert te passeren.

Sulejmani speelde in de tweede helft ook goed. Ik zag hem zelfs een keer buitenom gaan. Schrikken was dat!

Van der Wiel DRAMA. Die voorzetten :roflol:

Mag Enoh zondag meespelen? Zoja hoop ik dat hij zijn niveau van gisteren weer haalt!

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Enoh speelde idd prima. Maar Micky heeft ook al lang zijn niveau niet gehaald die hij had in de 1e 2 wedstrijden van de competitie.

Vond de 1e helft gister ronduit dramatisch.

Ik vrees dat Blind dan linksback gaat voetballen en Anita controleur op het middenveld. Blind vs Cabral, word interessant.

Kan ook blind in het centrum en Vertonghen op links back natuurlijk. Lijk mij persoonlijk beter. Maar als Feyenoord 4-4-2 gaat spelen, waar het op lijkt, moet Ajax gewoon 3-4-3 gaan spelen met Vertonghen, Alderweireld en Van der Wiel achterin.

Terug
Naar boven