AndroidHealthClinic

AFCA Ajax topic

Goede voetballer. Technisch beter dan heel wat koekebakkers die regelmatig in de basis staan. Punt bij Hadouir is dat hij een lastig ventje is en volgens mij op het veld ook gewoon doet wat hij zelf wilt. Hij heeft een maling aan wat de trainer van hem vraagt.

Suarez, Mido, El Hamdaoui en Hadouir:roflol: Dat is er net eentje teveel. Dus laat hem maar bij Roda blijven:)

Mee eens, daarom snapte ik de interesse ook niet..maar ze hebben er vanaf gezien gelukkig.

Dan de CL kaarten..vanaf vandaag passe-partout verkoop, godver waarom nou weer dat gezeik. Laat mij gewoon losse kaarten kopen want ik kan niet bij elke wedstrijd zijn + ik wil voor dit soort mensen nog wel is iemand meenemen voor 1 wedstrijd..duurt het weer een tijdje voordat het kan!

Naja, zo ongelofelijk veel passe-partouts zullen er toch niet verkocht worden. wat een k*tprijzen..€153,24 voor een passe-partout in 425, is toch niet normaal.

Hoop dat ze vandaag nog Emanuelson weten te lozen. En anders mogen ze hem naar de reservers fl*kkeren, valt niks meer uit te halen en zit Sulejmani in de weg.

urby teert op de betere spelers

Ajax poogt Ryan Babel over te nemen van Liverpool. De Amsterdammers zijn momenteel in gesprek met de Engelse club. Dat weet Metro te melden. Mocht de international komen dan zal Miralem Sulejmani verhuurd kunnen worden aan Vitesse.

Martin Jol wil Babel in eerste instantie huren. Het zou eveneens verklaren waarom de komst van Anouar Hadaouir niet door ging gisteren. Babel komt bij Liverpool nauwelijks aan spelen toe. In Amsterdam is die kans vele malen groter.

Onzin. Urby is gewoon een goede speler.

‘Jol haalt op laatste moment Tainio transfervrij naar Ajax’

Het lijkt erop dat Ajax zich in de laatste uren van de transferperiode nog versterkt met de Finse middenvelder Teemu Tainio. De Telegraaf meldt dinsdagavond dat Ajax druk doende is om Tainio medisch te keuren en vervolgens nog te presenteren als zomeraanwinst. Tainio’s laatste club, Sunderland, brengt alleen naar buiten dat de samenwerking ten einde is gebracht.

The Black Cats zouden dit in goed overleg met Tainio (30) besloten hebben. De Fins international kwam twee jaar geleden over van Tottenham Hotspur, waar hij al samenwerkte met Martin Jol. Hoewel hij in zijn eerste seizoen bij Sunderland nog geregeld speelde, was er vorig jaar geen plek meer voor hem bij de Premier League-club. Daarop meldde Birmingham City zich voor hem met een huurcontract; Tainio speelde er uiteindelijk zes wedstrijden.
De 51-voudig international kwam ook uit voor Auxerre, dit seizoen Champions League-groepsgenoot van Ajax en FC Haka in Finland. Zijn komst verklaart volgens De Telegraaf waarom Ajax op het allerlaatste moment afzag van Roda JC-speler Anouar Hadouir, die eerder nog van de Amsterdammers had gehoord dat men bereid was om 200.000 euro plus Mitchell Donald te betalen, maar de Fin tussendoor zag zeilen.

Tainio zou nu medisch gekeurd worden en laat in de avond nog aangekondigd worden als laatste aanwinst. Ajax versterkte zich tot dinsdag al met André Ooijer, Mounir El Hamdaoui en Ahmed Mido Hossam. Jol gaf de voorbije dagen echter meermaals aan dat hij nog iets wilde 'proberen' om de selectie van zijn team verder te voorzien van extra impulsen.

Dit is toch wel een topper. Tainio kan net dat extra ervaring brengen wat we nodig hebben tegen Madrid

Als je kijkt naar de aankopen is Jol net zo n prutser als van basten

Atouba
Pantelic, cvitanich had er ook 15 gemaakt.
Suk
Lodeiro
Mido
Tainio
Oojier--> Wielaert had net zo goed kunnen blijven

cvita, aissatie, sulejmani die je al had en waar toekomst in zat. hebben die ooit 3 wedstrijden achter elkaar gespeeld

Laatst bewerkt:
Stand-in voor De Zeeuw/Enoh. Klinkt logisch aangezien Lindgren vaak geblesseerd is en je na hem eigenlijk geen waardige middenvelder hebt.

---------- Toegevoegd om 22:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:05 ----------

Je kan sowieso pas oordelen na een wedstrijdje of 10 dus het is onzin om dit op voorhand een miskoop te noemen.

Onnodige aankoop. Het is een echte ´vechtvoetballer´ die prima past bij een Engelse middenmotor. Daarbij heb je nog Bonavacia op die plek. Jol laat soms duidelijk blijken dat niks snapt van het spelletje. Hij durft de jeugd niet te brengen.

Maar met Mido en Lodeiro ben ik het niet eens. Mido heeft zeker kwaliteit. Het is alleen afwachten of hij ook wel zin heeft om hard te gaan werken. Aan de andere kant heb je met Cvitanich inderdaad een prima spits in huis.

En Lodeiro kan echt heel goed voetballen. Hij is momenteel geblesseerd en heeft verder nooit een kans van Jol gekregen. Als hij een eerlijke kans krijgt op de ´nummer 10´ positie ben ik ervan overtuigd dat hij zijn waarde zal bewijzen.

Laatst bewerkt:
Ajax heeft juist een vechtvoetballer nodig, tegen Kiev bijvoorbeeld had ik hem liever in het veld gezien dan eriksen. Bonevica is opzich leuk, goed qua techniek maar heeft niet de over-mijn-lijk-mentaliteit. Nu ik er over nadenk denk ik dat dit helemaal geen breedte aankoop is maar dat Jol met 3 controleurs gaat voetballen en dan met El ham,Suarez en de Jong ervoor.

Laatst bewerkt:
Zo'n type kan wel eens handig zijn in de CL.
Tegen ervaren en slimme middenvelders....

is even iets anders dan tegen een Delorge of Vossebelt voetballen.

Tainio is een slimme aankoop. Transfervrij, ervaren en is geen koekenbakker. Kan zeker in de Champions League van waarde zijn. Een speler die de tweede bal altijd oppikt en gaten dichtloopt heeft Ajax hard nodig. Iemand die werkt voor de nummer de Jong, zodat die geen 15km per wedstrijd hoeft te lopen. De Zeeuw doet dat helaas niet meer. Tainio is alleen blessure gevoelig, dus ik hoop dat hij wel inzetbaar is op de momenten dat hij nodig is.

de Zeeuw is makkelijk geworden in dat jaar bij Ajax, dat is jammer.

Tainio is een slimme aankoop. Transfervrij, ervaren en is geen koekenbakker. Kan zeker in de Champions League van waarde zijn. Een speler die de tweede bal altijd oppikt en gaten dichtloopt heeft Ajax hard nodig. Iemand die werkt voor de nummer de Jong, zodat die geen 15km per wedstrijd hoeft te lopen. De Zeeuw doet dat helaas niet meer. Tainio is alleen blessure gevoelig, dus ik hoop dat hij wel inzetbaar is op de momenten dat hij nodig is.

De Zeeuw heeft ook een andere rol volgens mij. Ze staan niet echt meer als 2 controleurs(blok) op het middenveld. Dat is al sinds de 2e seizoenshelft niet meer zo. Opzich wel jammer want toen was De Zeeuw 1 van de uitblinkers samen met Suarez. Hij gaf veel assists en scoorde regelmatig. Hij speelt nu als een 'verkapte rechtshalf' in mijn ogen. Maar goed de 'beleving' die hij destijds had heeft hij ook niet meer.

Ik kan me inderdaad wel vinden in jullie opmerkingen, dat Ajax zo'n vechter goed kan gebruiken. Maar waarom laat je Gabri dan gaan? Dat bedoel ik met beleid...

Gabri verdiende 2M..nu maar hopen dat Tanio minder verdient :D

De Zeeuw heeft ook een andere rol volgens mij. Ze staan niet echt meer als 2 controleurs(blok) op het middenveld. Dat is al sinds de 2e seizoenshelft niet meer zo. Opzich wel jammer want toen was De Zeeuw 1 van de uitblinkers samen met Suarez. Hij gaf veel assists en scoorde regelmatig. Hij speelt nu als een 'verkapte rechtshalf' in mijn ogen. Maar goed de 'beleving' die hij destijds had heeft hij ook niet meer.

Ik kan me inderdaad wel vinden in jullie opmerkingen, dat Ajax zo'n vechter goed kan gebruiken. Maar waarom laat je Gabri dan gaan? Dat bedoel ik met beleid...

Ja, helaas heeft de Zeeuw een andere rol. In zijn eerste half jaar bij Ajax speelde hij fantastisch. Won altijd de tweede bal, nam posities over, liep gaten dicht en werkte voor iedereen. Dat is de kwaliteit van de Zeeuw. Nu probeert hij 15 keer per wedstrijd op doel te schieten en de spitsen alleen voor de keeper te zetten, en dat gaat 15 keer mis helaas. Hij moet voor de Jong werken, niet andersom.

Gabri is laten gaan vanwege zijn hoge salaris. Tainio zal minder verdienen neem ik aan.

Er gaan nog wat geruchten trouwens zo vlak voor het verstrijken van de deadline. Ajax zou met Villarreal onderhandelen over Emanuelson alleen houdt Ajax vast aan een hoge vraagprijs, en er is wat gaande rond Oleguer. Die zou geruilt worden voor een andere centrale verdediger. Ze hebben nog 20 minuten :)

Hij drukte zwaar op de loonkosten (en was vaak geblesseerd).

Ja, helaas heeft de Zeeuw een andere rol. In zijn eerste half jaar bij Ajax speelde hij fantastisch. Won altijd de tweede bal, nam posities over, liep gaten dicht en werkte voor iedereen. Dat is de kwaliteit van de Zeeuw. Nu probeert hij 15 keer per wedstrijd op doel te schieten en de spitsen alleen voor de keeper te zetten, en dat gaat 15 keer mis helaas. Hij moet voor de Jong werken, niet andersom.

Gabri is laten gaan vanwege zijn hoge salaris. Tainio zal minder verdienen neem ik aan.

Er gaan nog wat geruchten trouwens zo vlak voor het verstrijken van de deadline. Ajax zou met Villarreal onderhandelen over Emanuelson alleen houdt Ajax vast aan een hoge vraagprijs, en er is wat gaande rond Oleguer. Die zou geruilt worden voor een andere centrale verdediger. Ze hebben nog 20 minuten :)

Dat zou de komst van Tanio nog meer rechtvaardigen.

Terug
Naar boven