MuscleMeat

AFCA Ajax topic

Het lijkt net cannavaro hoe die daar op de grond ligt

En nog steeds niet weten hoe je ajaxiet schrijft.

Jullie hebben helemaal gelijk. Emotie sorry. Ben al 27 jaar lid.
Maar dat hek erom hoeft niet hoor. Er zit een gracht omheen. Dusss
En met het buitenland vergelijken is als appels en peren.

In Engeland beland je gewoon in de gevangenis. En er zijn suppoosten die je tegenhouden. Uit het spreekwoord "met boeven vang je boeven" staan er ex-hooligans. Dat had je bij AZ ook.

Als we nu beginnen met op elkaar letten en ingrijpen is er niets aan de hand toch. Iedereen zegt dat die gozer gestoort is, maar niemand heeft hem tegengehouden. Is hij dan gek of al die gapers die staan te kijken.
Je kan nu natuurlijk mij op het sgavot zetten en mijn kop eraf knallen. Maar het gaat om de 19 jarige AJACIED. :)

Jullie hebben helemaal gelijk. Emotie sorry. Ben al 27 jaar lid.
Maar dat hek erom hoeft niet hoor. Er zit een gracht omheen. Dusss
En met het buitenland vergelijken is als appels en peren.

In Engeland beland je gewoon in de gevangenis. En er zijn suppoosten die je tegenhouden. Uit het spreekwoord "met boeven vang je boeven" staan er ex-hooligans. Dat had je bij AZ ook.

Als we nu beginnen met op elkaar letten en ingrijpen is er niets aan de hand toch. Iedereen zegt dat die gozer gestoort is, maar niemand heeft hem tegengehouden. Is hij dan gek of al die gapers die staan te kijken.
Je kan nu natuurlijk mij op het sgavot zetten en mijn kop eraf knallen. Maar het gaat om de 19 jarige AJACIED. :)

I see what u did there.

[Link niet meer beschikbaar]

---------- Post toegevoegd Thu 22 Dec 2011 om 20:05 ----------

[Link niet meer beschikbaar]

---------- Post toegevoegd Thu 22 Dec 2011 om 20:07 ----------

tumblr_lwm336AiaT1r8in0ho1_500.jpg

:roflol:

waiting for the fus ro dah...

Voor alle mensen die hoopten dat Ajax uit de beker gegooid zou worden:

KNVB: Geen uitsluiting voor Ajax of AZ

Zowel Ajax als AZ hoeft niet te vrezen voor uitsluiting in het bekertoernooi. Dat laat de KNVB vrijdag in een verklaring weten. Het onderzoek naar de wanordelijkheden loopt op dit moment nog.
De tuchtcommissie verwacht niet eerder dan 28 december met een uitspraak te komen over de incidenten, maar geen van beide clubs wordt uitgesloten. Volgens de KNVB zijn er drie mogelijkheden. Het duel wordt uitgespeeld, overgespeeld of de bereikte stand wordt als eindstand aangemerkt.

'Het toekennen van een reglementaire overwinning dan wel nederlaag is hierbij reglementair gezien geen optie', schrijft de bond. Parallel aan dit besluit loopt ook het onderzoek naar het 'Esteban-incident'. Mocht één of beide clubs hierin niet juist hebben gehandeld, is uitsluiting wederom geen mogelijkheid.

Juiste beslissing imo. Zie geen reden voor het uitsluiten van 1 van de teams wegens het gedrag van 1 mong**l...

Goed zo :thumb:

Beste oplossing idd.

En moet je eens gaan lezen op www.afca.nl hoe triest de ME weer bezig was.

Zomaar even een ingelaste oefening en dan supporters gaan treiteren, vind je het dan gek dat supporters kwaad worden.

KNVB: Geen uitsluiting voor Ajax of AZ

Zowel Ajax als AZ hoeft niet te vrezen voor uitsluiting in het bekertoernooi. Dat laat de KNVB vrijdag in een verklaring weten. Het onderzoek naar de wanordelijkheden loopt op dit moment nog.
De tuchtcommissie verwacht niet eerder dan 28 december met een uitspraak te komen over de incidenten, maar geen van beide clubs wordt uitgesloten. Volgens de KNVB zijn er drie mogelijkheden. Het duel wordt uitgespeeld, overgespeeld of de bereikte stand wordt als eindstand aangemerkt.

'Het toekennen van een reglementaire overwinning dan wel nederlaag is hierbij reglementair gezien geen optie', schrijft de bond. Parallel aan dit besluit loopt ook het onderzoek naar het 'Esteban-incident'. Mocht één of beide clubs hierin niet juist hebben gehandeld, is uitsluiting wederom geen mogelijkheid.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dan is AZ er toch uit als ze dat beslissen..

Als ze de tussenstand als eindstand geven dan wel. Dat kan ik mij niet voorstellen!

---------- Post toegevoegd Fri 23 Dec 2011 om 17:13 ----------

Ik hoop en gok op uitspelen met 1-0 ajax 11 VS 11

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Wat ik begreep kan de tucht commissie wel nog steeds de schuld bij Ajax leggen en dan een uitsluiting of wat dan ook uitvoeren.

De KNVB niet nee, die kunnen alleen die 3 opties uitvoeren maar de tuchtcommisie staat daar dan boven ? Morgen geloof ik de uitslag.

Directeur betaald voetbal Bert van Oostveen zet morgen een punt achter het gestaakte bekerduel Ajax-AZ. Reglementair neemt het bestuur betaald voetbal de beslissing, maar in de praktijk klaart Van Oostveen deze klus alleen. Het wordt uitspelen, overspelen of de bereikte stand als eindstand aanmerken.
AjaxF-side.NL
Het tuchtreglement van de KNVB voorziet niet in een reglementaire overwinning of nederlaag. Bij de zwart-wit-denkenden van FIFA of UEFA zou Ajax als falend verantwoordelijke voor de veiligheid in het stadion rücksichtslos uit de beker zijn geknikkerd. AZ zou als aanstichter van het definitief staken van de wedstrijd eenzelfde lot zijn beschoren. Van Oostveen poldert liever ten faveure van het imago van het betaald voetbal; en om Ajax en AZ te vriend te houden.

Daar haalde Van Oostveen wel een stukje crisismanagement met flexibele geest voor uit de kast, toen hij afdaalde van de tribune naar de kleedkamer. Eerst vroeg de KNVB-directeur arbiter Bas Nijhuis wat hem bezielde om Esteban rood te geven. Omdat de tukker hem om de oren sloeg met het spelregelboekje verdedigde Van Oostveen de arbiter, maar hij kon zich goed voorstellen dat de aanklager de rode kaart zou seponeren.

Aldus geschiedde, ondanks de precedentgevoeligheid en het slechte voorbeeldgedrag van Esteban voor de jeugd. Het gedrag van Gertjan Verbeek is ook precedentgevoelig. Hij haalde AZ niet van het veld na de aanval op zijn keeper, maar pas nadat Nijhuis de (terechte) rode kaart gaf. Hoewel AZ daarmee op ontoelaatbare wijze voor eigen rechter speelde, kon Van Oostveen het zich voorstellen. Er komt geen KNVB-onderzoek naar het staken.

Terwijl Verbeek op het veld duidelijk aangaf niet verder te zullen spelen, communiceerde de AZ-directie met Toon Gerbrands en Earnest Stewart dat het besluit ingegeven was uit het oogpunt van veiligheid. Verbeek werd hiermee als aanstichter van het staken bij een 1-0 achterstand met een man minder strategisch knap in de luwte geparkeerd door de AZ-directie. De KNVB accepteerde het argument veiligheid, zonder af te vragen of het onveilig was voor de AZ-spelers. Iedereen besefte dat de keepersaanval een incident was, AZ bleef op het veld totdat er rood werd gegeven, de aanwezige toeschouwers keerden zich tegen de veldbetreder en Ajax bood extra veiligheidsmaatregelen aan. Nuchter bezien: veiligheid was geen issue meer. Ook hier volgt geen KNVB-onderzoek.

De KNVB (lees Bert van Oostveen) wil de gevaarlijke hobbel Ajax-AZ liefst voor de jaarwisseling, efficiënt en met zo min mogelijk tegengas nemen. Zoveel is duidelijk. De typische polderoplossing zal zijn: overspelen. AZ liet namelijk weten niet naar Amsterdam te komen als ze de wedstrijd moeten uitspelen met tien man. De bereikte stand als eindstand aanmerken is evenmin een optie. Iedere mafkees zou bij een voorsprong van zijn club de keeper van de tegenstander kunnen aanvallen om de overwinning veilig te stellen.

Overspelen ligt dus het meest voor de hand. Het op veiligheidsgebied falende Ajax levert de 1-0 voorsprong in en AZ haalt het maximale uit z’n goed gespeelde slachtofferrol. Een mooie polderoplossing

...

Naar mijn mening is het 't eerlijkst om vanaf de 37e minuut verder te spelen met 1-0 voor Ajax en gewoon 11 tegen 11. Die rode kaart voor Esteban is toch geseponeerd en als we helemaal overnieuw beginnen haalt AZ er gewoon voordeel uit.

De KNVB (lees Bert van Oostveen) wil de gevaarlijke hobbel Ajax-AZ liefst voor de jaarwisseling, efficiënt en met zo min mogelijk tegengas nemen. Zoveel is duidelijk. De typische polderoplossing zal zijn: overspelen. AZ liet namelijk weten niet naar Amsterdam te komen als ze de wedstrijd moeten uitspelen met tien man. De bereikte stand als eindstand aanmerken is evenmin een optie. Iedere mafkees zou bij een voorsprong van zijn club de keeper van de tegenstander kunnen aanvallen om de overwinning veilig te stellen.

Als het overspelen wordt dan is AZ de grote winnaar. Dan vlieg ik de volgende keer als Ajax achter staat met een shirtje van de tegenstander het veld op om Vermeer een schop te geven. Dan kan elke wedstrijd die verstoord wordt, continue opnieuw worden gespeeld.

Gewoon spelen vanaf de 36e minuut met 1-0 stand en met Esteban, alsof de wedstrijd nooit onderbroken is.

Als het overspelen wordt dan is AZ de grote winnaar. Dan vlieg ik de volgende keer als Ajax achter staat met een shirtje van de tegenstander het veld op om Vermeer een schop te geven. Dan kan elke wedstrijd die verstoord wordt, continue opnieuw worden gespeeld.

Gewoon spelen vanaf de 36e minuut met 1-0 stand en met Esteban, alsof de wedstrijd nooit onderbroken is.

er zijn hier alleen maar verliezers ???

Ajax-AZ wordt zonder fans overgespeeld

Het bekerduel tussen Ajax en AZ wordt in zijn geheel overgespeeld. Dat heeft de KNVB woensdag laten weten. De wedstrijd wordt op donderdag 19 januari (14.30 uur) zonder publiek afgewerkt.
Bert van Oostveen, directeur competitiezaken, vertelde dat het voor de KNVB een logische keuze was. De twee andere opties waren verder spelen met de 1-0 tussenstand of de 1-0 tussenstand aanmerken als eindstand. "Maar zeker dat laatste was voor ons geen optie", aldus van Oostveen.

"Het lijkt ons duidelijk dat Ajax meer te verwijten valt dan AZ", vervolgde hij. "Ik heb de clubs een brief gestuurd en ze daarna gebeld, dat hadden we zo afgesproken. Het is aan hun om te communiceren hoe het besluit is ontvangen."

Vooral het feit dat een toeschouwer met een stadionverbod naar binnen kon komen en het veld kon betreden is volgens Van Oostveen kwalijk. "De belager van Esteban kon vier stappen te ver gaan. Rond een bekerwedstrijd is er een vrije verkoop. Dat kan ik begrijpen, maar als je daar als club voor kiest, moet je ook aan het veiligheidsaspect denken. Duidelijk is dat dit rond deze wedstrijd onvoldoende is gebeurd."

Eerder op de dag werd al bekend dat de aanklager Ajax een straf van tienduizend euro heeft opgelegd. Voorts moet de club voorwaardelijk één thuiswedstrijd zonder publiek spelen. AZ gaat vrijuit. Eerder was de rode kaart van doelman Esteban al geseponeerd.

Supporters hebben geen recht op geld terug. Godver wat heeft die mong**l het verdoet voor iedereen.

Terug
Naar boven