MuscleMeat

AFCA Ajax topic

Als Esteban het bij die 1ste trap had gehouden had hij geen rood gehad denk. Puur omdat hij een paar keer naschopte gaat het tever. Sterker nog, als je iemand trapt of slaat terwijl die op de grond ligt, is dat poging tot moord.

Poging tot moord, hahahahahahahahahhahaa

Ik heb er ook niet zoveel verstand van, maar dit is wel het geval denk ik. Esteban heeft wel noodweerexces gepleegd volgens mij. Zelfverdediging en in emotie doorgegaan/"onschadelijk" maken?

Hahahahaha tuurlijk niet joh aap, een poging tot moord moet letterlijk het voornemen hebben om een moord te voltooien en dan moet het er ook nog daadwerkelijk gestart zijn.

Ten eerste had die het voornemen niet en ten tweede op de benen van iemand trappen lijkt niet eens op een poging tot moord.

De Ajax-supporter die doelman Esteban van AZ woensdagavond tijdens het bekerduel aanviel, is 19 jaar oud en gearresteerd. Dat heeft financieel directeur Jeroen Slop van Ajax bevestigd.
''Hij is opgepakt en we hadden het vermoeden dat hij zwaar onder invloed van drank was'', zei hij. ''Natuurlijk gaan ook wij hem bestraffen. Een levenslang stadionverbod lijkt me inderdaad een reële straf

Lijkt mij eerder een niffie ipv alcohol.

---------- Post toegevoegd Wed 21 Dec 2011 om 23:06 ----------

m1fz33kaothv_396.jpg

In zijn ooghoeken zag hij het aankomen en reageerde vliegensvlug. Die Esteban heeft alles goed gedaan!

And ill be knocking on your door!

So,

Love me just a little, love me just a little bit more!

---------- Post toegevoegd Wed 21 Dec 2011 om 23:09 ----------

Btw, het is ook echt een gangster die keeper

2x trappen dan loopt die rustig weg, tot er iemand tussen komt dan wordt het opeens

"Hou me tegen, hou me tegen"

En gaat die stoer lopen doen alsof die hem weer helemaal dood wil trappen :roflol:

Lijkt een beetje op uitgaan

Poging tot moord, hahahahahahahahahhahaa

Hahahahaha tuurlijk niet joh aap, een poging tot moord moet letterlijk het voornemen hebben om een moord te voltooien en dan moet het er ook nog daadwerkelijk gestart zijn.

Ten eerste had die het voornemen niet en ten tweede op de benen van iemand trappen lijkt niet eens op een poging tot moord.
Als hij niet optijd had omgedraaid was hij met een been (met zijn gewicht erachter) in zijn (onder)rug gekomen, niet zo een pretje.

Ik moet verder ook niet proberen om te doen alsof ik verstand heb van dingen waarvan ik hier en daar wat heb gehoord :P.

Fijn dit, weer naar huis na 36 minuten.

Fijn dit, weer naar huis na 36 minuten.

Jij ook al :D

Politie was weer triest bezig, allemaal preventief iedereen wegjagen met blikken ME'ers en een waterkanon. Vind je het gek dat er dan mensen wat blikjes en flesjes gaan gooien en niet naar huis gaan ? Ook inslaan op mensen die niks deden op station Bijlmer waaronder een meisje van wat ik hoorde. Maarja....daar zul je de media niet over horen.

Erg goede sfeer was er trouwens, nu kijken wat de consequenties zijn.

Ajax zal wel benadeeld worden wegens die gast die het veld op kwam, en AZ zich beroept op de onveiligheid waardoor gerechtvaardigd wordt waarom ze van het veld stapten.

Laatst bewerkt:
Het zit Ajax ook niet mee allemaal :D

jij ook al :d

politie was weer triest bezig, allemaal preventief iedereen wegjagen met blikken me'ers en een waterkanon. Vind je het gek dat er dan mensen wat blikjes en flesjes gaan gooien en niet naar huis gaan ? Ook inslaan op mensen die niks deden op station bijlmer waaronder een meisje van wat ik hoorde. Maarja....daar zul je de media niet over horen.

Erg goede sfeer was er trouwens, nu kijken wat de consequenties zijn.

Ajax zal wel benadeeld worden wegens die gast die het veld op kwam, en az zich beroept op de onveiligheid waardoor gerechtvaardigd wordt waarom ze van het veld stapten.

+1

Het is toch ook Ajax verantwoordelijkheid dat er niemand op het veld komt..
Wel een bazenreactie van Esteban

Als Esteban het bij die 1ste trap had gehouden had hij geen rood gehad denk. Puur omdat hij een paar keer naschopte gaat het tever. Sterker nog, als je iemand trapt of slaat terwijl die op de grond ligt, is dat poging tot moord.

You srs? Zou het eerder plaatsen onder poging tot genocide. Als de stewards niet waren tussengekomen had hij een aanzienlijk deel van het ajax legioen uitgemoord.

Dit doet me trouwens denken aan een wedstrijd in België (denk eind jaren '90). SK Beveren - R Antwerp FC; keeper van dienst was toen de Brit Graham Stack:
http://www.youtube.com/watch?v=yXxChycLh3k

Wat een topactie van die keeper van Graham, die weet wel hoe hij ze moet uitdelen.

die paar trappen op de grond gingen er iets over, maar vallen idd onder noodweerexcess.

Dat de ajax-supporters nog klappen/juichen als die kerel aangevallen wordt en rood krijgt vind ik echt walgelijk en zielig. Van mijn part mag zo'n club falliet gaan als dat de mentaliteit van de gemiddelde supporter is.

Baas actie van Verbeek wel, die kerel is echt in mn aanzien gestegen. Je moet dat maar durven, vind ik de beste reactie.

---------- Post toegevoegd Thu 22 Dec 2011 om 11:43 ----------

dat je het verschil tussen moord en doodslag niet weet, tot daaraan toe, dat weten de meeste leken niet.

Maar dat je het verschil tussen opzettelijke slagen en verwondingen(absoluut het maximum wat je hieruit zou kunnen halen) en moord niet weet... Zoek maar een goede stiel, iets waar je veel met je handen moet werken.

het word volgens mij toch op noodweerexces gegooid - werd dacht ik al geopperd -
bij feyenoord zijn er ook wel een stuk of dertig die een stadionverbod hebben - die er af en toe gewoon nog zijn - lastig te ctrl

Overal in Nederland zitten gasten met een stadionverbod gewoon wekelijks op de tribune hoor.
Zonder meld plicht bij de politie is dat echt niet moeilijk.

Bizar makkelijk idd. Bij de meeste ingangen van een stadion hoef je helemaal geen ID te laten zien alleen bij de "harde" kern vakken.

Terug
Naar boven