- Waardering
- 234
- Lengte
- 1m94
- Massa
- 118kg
Nouja, het hoeft geen killer te zijn, maar het is toch wel fijn als een verdediger ook daadwerkelijk kan verdedigen. Slidings maken, dekken, koppen, alert bij dodespel situaties enzo.
Een verdediger hoeft wat mij betreft geen pass over 70 meter op de stropdas te leggen. Een goede inspeelpass en kalm zijn tijdens balbezit is voldoende. En dat is al erg veel gevraagd als ik naar de Nederlandse competitie kijk.
Dat kan hij wel, hij is fel op de bal en in de duels. Hij is alleen niet zo groot, net zo groot als Puyol (*1.80m), dus wat dat betreft moet hij het van zijn slimheid hebben.
Een pass over 70 meter zal je hem niet snel zien geven
Het is een Barcelona verdediger, kalm aan de bal, overzicht en een goede inspeelpass. Vele malen beter dan wat er in de Eredivisie rondloopt. Hij heeft op z'n 17e al zijn debuut gemaakt voor de A-selectie en het is de favoriete verdediger van Guardiola uit Barcelona B. Vandaar dat ik eigenlijk ook niet verwacht dat Barcelona hem definitief laat gaan. Ik verwacht een verhuur of een constructie waarbij Barcelona hem terug kan kopen, net als bij de transfers van Oriol Romeu en Bojan Krkic naar Chelsea en AS Roma.Als we het trouwens over de jeugd van Barcelona hebben, is deze speler ook het vermelden waard:
http://www.youtube.com/watch?v=MLUHU2qcuY0
Gerard Deulofeu. Op 2:00min lijkt het net alsof we de grote meester zelf weer aan het werk zien. Dit is hét talent van Barcelona, de volgende in de rij Messi/Xavi/Iniesta.
Laatst bewerkt: