Fitness Seller

AFCA Ajax topic

Nouja, het hoeft geen killer te zijn, maar het is toch wel fijn als een verdediger ook daadwerkelijk kan verdedigen. Slidings maken, dekken, koppen, alert bij dodespel situaties enzo.

Een verdediger hoeft wat mij betreft geen pass over 70 meter op de stropdas te leggen. Een goede inspeelpass en kalm zijn tijdens balbezit is voldoende. En dat is al erg veel gevraagd als ik naar de Nederlandse competitie kijk.

Dat kan hij wel, hij is fel op de bal en in de duels. Hij is alleen niet zo groot, net zo groot als Puyol (*1.80m), dus wat dat betreft moet hij het van zijn slimheid hebben.

Een pass over 70 meter zal je hem niet snel zien geven :) Het is een Barcelona verdediger, kalm aan de bal, overzicht en een goede inspeelpass. Vele malen beter dan wat er in de Eredivisie rondloopt. Hij heeft op z'n 17e al zijn debuut gemaakt voor de A-selectie en het is de favoriete verdediger van Guardiola uit Barcelona B. Vandaar dat ik eigenlijk ook niet verwacht dat Barcelona hem definitief laat gaan. Ik verwacht een verhuur of een constructie waarbij Barcelona hem terug kan kopen, net als bij de transfers van Oriol Romeu en Bojan Krkic naar Chelsea en AS Roma.

Als we het trouwens over de jeugd van Barcelona hebben, is deze speler ook het vermelden waard:

http://www.youtube.com/watch?v=MLUHU2qcuY0

Gerard Deulofeu. Op 2:00min lijkt het net alsof we de grote meester zelf weer aan het werk zien. Dit is hét talent van Barcelona, de volgende in de rij Messi/Xavi/Iniesta.

Laatst bewerkt:
Overigens een opvallend bericht zojuist. De Boer heeft bevestigd dat Muniesa een kandidaat is, maar er gaat nog een ander gerucht. Ajax zou ook hebben geïnformeerd naar Cristian Tello, Isaac Cuenca en Gerard Deulofeu. Ik geloof er niet veel van, maar vind het wel de moeite waard om te delen. Ik denk dat Barcelona spelers als Tello en Cuenca nog wel zou willen verkopen, maar Deulofeu niet. Daar is hij te goed voor.

Volgens Thijs Slegers (de PSV watcher van VI) hebben PSV en Heerenveen een akkoord bereikt over Narsingh: https://twitter.com/thijsslegers/

Ik begrijp niet waar PSV dat geld vandaan haalt.

Volgens Thijs Slegers (de PSV watcher van VI) hebben PSV en Heerenveen een akkoord bereikt over Narsingh: https://twitter.com/thijsslegers/

Ik begrijp niet waar PSV dat geld vandaan haalt.

Ik heb Thijs Slegers op Twitter weleens eerder zien schrijven dat PSV nog een potje had voor transfers. Maar waar 't vandaan komt? Geen idee. Misschien is het iets uit die gemeentedeal?

Overigens sowieso vreemd. Want met deze aankoop zeg je het vertrouwen op in Lens of Matavzs. En die jongens waren ook niet gratis.

---------- Post toegevoegd Sun 15 Jul 2012 om 10:22 ----------

Wel mooi, hahaha. Brands twee jaar geleden: http://bit.ly/jU2H6f

Koopclub' PSV mikt voortaan op eigen jeugd
Gepubliceerd op zaterdag 11 juni 2011 om 12:08

De eigen jeugd heeft de toekomst bij PSV, zegt technisch manager Marcel Brands in gesprek met AD Sportwereld. De Eindhovense club heeft vanwege fikse financiële problemen geen geld meer om spelers te kopen en gortige salarissen te betalen.

“PSV was altijd een kopende club, maar dat moet veranderen”, reageert Brands. “Wij hebben veel geïnvesteerd in de jeugdopleiding, daar moeten we de vruchten van plukken. We willen toe naar een selectie met achttien of negentien voetballers, aangevuld met vier of vijf talenten uit de jeugdopleiding.”

“Je moet een jochie van twaalf jaar dat bij PSV komt perspectief kunnen bieden. Hij moet zien dat het écht mogelijk is om het eerste te halen”, stelt Brands. “Het gebeurt al, met Zakaria Labyad, Género Zeefuik en Stijn Wuytens. Het is belangrijk dat de talenten een opening zien naar het eerste elftal.”

De koerswijziging gaat per direct in, belooft Brands. “Wie weet maakt Erik Pieters in de toekomst een prachtige transfer naar het buitenland. Dan hebben we Abel Tamata uit de eigen jeugd klaar staan. Als je mikt op kwartfinale Champions League, kies je eerder voor een ervaren jongen. Wij slaan een andere weg in. Alleen voor spelers met een grote toegevoegde waarde betalen we meer dan een miljoen euro salaris. Dat doen we dus niet voor tien man. Dat is een duidelijk signaal. We zullen creatief moeten zijn, maar ook realistisch. Het is ons doel om in eigen land prijzen te pakken. Dat kan nog altijd met ons budget”, besluit de manager optimistisch.

Ik heb Thijs Slegers op Twitter weleens eerder zien schrijven dat PSV nog een potje had voor transfers. Maar waar 't vandaan komt? Geen idee. Misschien is het iets uit die gemeentedeal?

Overigens sowieso vreemd. Want met deze aankoop zeg je het vertrouwen op in Lens of Matavzs. En die jongens waren ook niet gratis.

---------- Post toegevoegd Sun 15 Jul 2012 om 10:22 ----------

Wel mooi, hahaha. Brands twee jaar geleden: http://bit.ly/jU2H6f

Ik weet het echt niet waar dat geld vandaan komt. Misschien speelt er wat rond Toivonen of Lens, maar daar lees ik weinig over. Sowieso vind ik het raar om Narsingh te halen als je Lens, Wijnaldum en Depay hebt lopen.

Dat stukje van Brands is inderdaad mooi. Het mooie is nog dat PSV letterlijk al jaren andere jeugdopleidingen leeg rooft. Niet alleen uit de eigen regio, maar door het hele land. Helaas breekt er alleen amper wat door en speelt er alsnog op bijna elke positie in het eerste een gekochte speler. Dat jeugdspelers er nog steeds voor kiezen om naar PSV te gaan snap ik niet. Dani van der Moot wordt bijvoorbeeld gezien als een van de grootste talenten van Nederland. Kon naar Ajax, AZ en PSV. Helaas is hij naar PSV gegaan, onbegrijpelijk.

Nog veel mooier is dat clubs als Utrecht nu opeens moord en brand schreeuwen omdat Ajax daar 2 jeugdspelers heeft weggehaald, Guido Janssen en Ché Nunnely. PSV doet dit al jaren, maar geen haan die er naar kraait.

Het toppunt blijft trouwens dat Marcel Brands nu erg boos is omdat PSV-talent Mink Peeters naar Ajax gaat. Brands is erg boos vanwege het zogenaamde "Gentleman's agreement", wat inhoud dat PSV, Feyenoord en Ajax geen jeugdspelers van elkaar halen. Wat hij er niet bij vertelt is dat PSV enige tijd geleden spelers als van Rhijn, Lukoki, Denswil en Arica benaderd heeft om bij PSV te komen spelen en dat nota bene in dezelfde week als dat Peeters naar Ajax ging PSV Deyovaisio Zeefuik heeft benaderd om naar PSV te komen.

Officiel: Ilan Boccara (19ans) formé au ‪#PSG‬ vient de s'engager pour 4 ans avec l'‪#Ajax‬ Amsterdam

pic.twitter.com/OI8FaZEg

Middenvelder Ilan Boccara tekent voor 4 jaar bij Ajax, hij komt van Paris St. Germain. Nederlands/Franse speler die voornamelijk als verdedigende middenvelder speelt. Aparte aankoop, zo uit het niets. Ik ken hem verder helaas ook niet.

Ajax hield hem al lang in de gaten, maar hij mocht niet van z'n ouders naar Ajax. Nu dus wel. Misschien heeft het te maken met het feit dat PSG het nieuwe Man City aan het worden is.

Ajax hield hem al lang in de gaten, maar hij mocht niet van z'n ouders naar Ajax. Nu dus wel. Misschien heeft het te maken met het feit dat PSG het nieuwe Man City aan het worden is.
Ik lees ook geruchten dat het is om het naderende vertrek van Enoh op te vangen.

Ik lees ook geruchten dat het is om het naderende vertrek van Enoh op te vangen.

Heb ik niks van gelezen, maar zou mooi zijn. Met deze aankoop wordt overigens het vertrouwen richting Bonevacia en de Kamps wel opgezegd. Prima, die jongens komen te kort voor het eerste.

Ik merk sinds het eerst in jaren iets van beleid bij Ajax. Even wennen, maar het bevalt me wel :D

Laatst bewerkt:
Heb ik niks van gelezen, maar zou mooi zijn. Met deze aankoop wordt overigens het vertrouwen richting Bonevacia en de Kamps wel opgezegd. Prima, die jongen komen te kort voor het eerste.

Ik merk sinds het eerst in jaren iets van beleid bij Ajax. Even wennen, maar het bevalt me wel :D

Als Ajax volgend jaar 3e wordt, vliegen die miljoenen waarschijnlijk gewoon weer over de toonbank. Waan van de dag enzo.

Als Ajax volgend jaar 3e wordt, vliegen die miljoenen waarschijnlijk gewoon weer over de toonbank. Waan van de dag enzo.

Weet ik eerlijk gezegd niet. Dan hadden ze nu ook wel die €600.000 bijgelegd en Narsingh gehaald.

Ajax moet een beleid gaan voeren voor de lange termijn. Terug naar de basis, jeugd opleiden en door laten stromen. Dit seizoen zullen we met een onervaren verdediging vast wat meer goals tegen krijgen, maar uiteindelijk is het doel het ontwikkelen van jonge spelers als van Rhijn, Denswil en Boilesen. Daar doen we het voor. Ik kan er mee leven als we geen kampioen worden, als we maar die talenten ontwikkelen en weer Ajax worden.

Overmars is zeer zuinig, we zullen onder zijn bewind in ieder geval nooit een Sulejmani-scenario krijgen. Hij zal vast niet alles goed doen, maar ik heb wel vertrouwen in hem. Als hij zijn zin krijgt en samen met het technisch hart de scouting naar wens kan hervormen, kan het alleen maar beter gaan.

Het eventuele huren van Muniesa getuigd van weldoordacht beleid, net als het laten afketsen van de transfer van Narsingh, zeker als je nu alle randvoorwaarden hoort.

De tijd zal uitwijzen of dit de goede keuze is, maar ik heb er vertrouwen in. Zeker met talenten als Stefano Denswil, Viktor Fischer, Ricardo Kishna, Kenny Tete, Abdelhak Nouri, Vince "Gino" Dekker, Nabi Hakimzedeh en Ezra Walian die er allemaal aan komen. Het zal even duren voordat we ze gaan zien (op Fischer en Denswil na, die zijn er al), maar wanneer we ze gaan zien, zullen we met z'n allen blij zijn dat deze jongens bij ons spelen en de mogelijkheid krijgen om zich te ontwikkelen. PSV heeft ook potentiële top in huis met Dani van der Moot en Zakaria Bakkali, maar gezien de geschiedenis van PSV en eigen jeugd schat ik onze kansen en talenten hoger in.

Er moeten enkele gaten worden opgevuld (vooral rechtsbuiten) en daar zal best wat geld voor uitgetrokken worden, maar niet meer zoals vroeger. Wij zijn Ajax.

Vooralsnog geen enkele naam voor de rechtsbuiten gehoord. Ik ga lachen als stuntelaars Ebecilio, Lukoki, Ozbiliz en Sulejmani weer mogen spelen. Dramatisch.

AMSTERDAM (ANP) - Het COC eist dat Ajaxtrainer Frank de Boer zijn excuses aanbiedt over zijn uitspraak dat homo's a-sportief zijn. ,,Hij geeft een signaal af dat homo's niet welkom zijn in het voetbal", aldus een woordvoerder van de homobelangenorganisatie vrijdag. Donderdag plaatste omroep BNN een promotiefilmpje in de aanloop naar de uitzending van een tv-special over homocoïtusualiteit binnen het voetbal. Hierin zei De Boer dat homo's meestal ,,a-sportief" zijn en een opvallend andere motoriek hebben, wat volgens hem het lage aantal homo's in het profvoetbal verklaart.

http://www.brabantsdagblad.nl/algemeen/shownieuws/media/11413948/COC-eist-excuses-Frank-de-Boer.ece

Ik word zo MOE van die homofieltjes die kostte wat kost geaccepteerd willen worden overal. Schandalig dat bijvoorbeeld homo geweld zwaarder wordt bestraft dan normale mensen geweld. Ik walg echt van dat kunstmatig willen creeren van een perfecte samenleving....

Frank zegt geeneens iets negatiefs en krijgt al kritiek. Gelukkig laat Frank zich niet gek maken denk ik.

http://www.brabantsdagblad.nl/algemeen/shownieuws/media/11413948/COC-eist-excuses-Frank-de-Boer.ece

Ik word zo MOE van die homofieltjes die kostte wat kost geaccepteerd willen worden overal. Schandalig dat bijvoorbeeld homo geweld zwaarder wordt bestraft dan normale mensen geweld. Ik walg echt van dat kunstmatig willen creeren van een perfecte samenleving....

Frank zegt geeneens iets negatiefs en krijgt al kritiek. Gelukkig laat Frank zich niet gek maken denk ik.

Haha, gek he? Een volk wat voor een groot gedeelte van de wereldbevolking als minderwaardig of een kankergezwel wordt aangezien, dat strijdt voor acceptatie. Kan ik inderdaad ook niet begrijpen. Belachelijk zelfs.

Nog mensen die Ajax komen aanmoedigen morgen? :D

(Na de protestmars ofc)

Haha, gek he? Een volk wat voor een groot gedeelte van de wereldbevolking als minderwaardig of een kankergezwel wordt aangezien, dat strijdt voor acceptatie. Kan ik inderdaad ook niet begrijpen. Belachelijk zelfs.

Nee is niet gek... Alleen overdrijven is ook een vak....

Frank de Boer zegt dat homo's vaak a-sportief zijn & gelijk duiken ze er bovenop... ' Ja misschien heeft Frank de Boer wel wat tegen homo's '
Word toch volwassen man..

De Boer heeft al aangegeven dat de uitspraken uit z'n verband zijn gerukt. Overigens is hij de enige trainer van de top10 die antwoord heeft gegeven op die vraag.

Neem maar van mij aan dat de Boer niets tegen homo's heeft. Dat kan niet.

Vooralsnog geen enkele naam voor de rechtsbuiten gehoord. Ik ga lachen als stuntelaars Ebecilio, Lukoki, Ozbiliz en Sulejmani weer mogen spelen. Dramatisch.

Ik ben benieuwd wat er met Sulejmani gaat gebeuren. Zijn laatste contractjaar gaat in en er zijn nog geen geluiden dat zijn contract verlengd is. Als hij bij wil tekenen zal hij zeker 30-40% van zijn salaris moeten inleveren, ik denk niet dat hij dat wilt. Ik denk/hoop dat ze een club voor hem aan het zoeken zijn.

Overigens wordt in Lukoki nog wel potentie gezien door enkele individuele trainers, maar intern bij Ajax is ook zeer duidelijk dat Ebecilio en Özbiliz niet de talenten zijn waar we verder mee komen.

Ik ben wel zeer benieuwd waar Ajax mee gaat komen. De naam Assaidi zingt weer rond, maar is vanmiddag door de Boer ontkracht. Verder blijft het angstig stil. Maar goed, een jongen als Boccara was ook opeens gehaald zonder dat dat gelekt was. Maar het mag nu wel een beetje op gaan schieten, het liefst heb je natuurlijk de selectie voor de wedstrijd om de Johan Cruijff schaal rond.

Laatst bewerkt:
Ajax heeft in de zoektocht naar een nieuwe rechtsbuiten zijn begerige oog laten vallen op Ryo Miyaichi. De snelle Japanner moet op huurbasis naar Amsterdam komen, net als twee jaar geleden bij Feyenoord.

In Rotterdam maakte Miyaichi, die onder contract staat bij Arsenal, grote indruk en groeide hij in rap tempo uit tot publiekslieveling. Ajax heeft eenzelfde scenario in gedachten en wil snel handelen. "Dat klopt", reageert directeur voetbalzaken Marc Overmars kort in De Telegraaf.

www.voetbalprimeur.nl

Hier begrijp ik helemaal niks van. Miyaichi is het beste vanaf links. De interesse in Assaidi wordt ontkent omdat ze hem het beste vinden aan de linkerkant en iemand voor de rechterkant zoeken. Waarom dan wel voor Miyaichi gaan?

Na 27 minuten staat het al 3-0 voor Ajax tegen Celtic. Fischer en Dijks lijken het goed te doen. Die Fischer man. Niet normaal. Die gast gaat over twee of drie jaar echt voor 40 miljoen weg.

Terug
Naar boven