XXL Nutrition

AFCA Ajax topic

De opstelling tegen AZ of voor de rest van het seizoen?

Tegen AZ denk ik dit:

-----Boerrigter--------Sigthorsson---------Lukoki------

---------Janssen-----------------de Jong-------------

------------------------Anita-------------------------

----Dijks--------Blind----------Alderweireld----van Rhijn-----

----------------------Vermeer------------------------

De rest van het seizoen hopelijk Eriksen op de plek van Janssen, Assaidi op de plek van Boerrigter en Sana op de plek van Lukoki. Als Boilesen fit wordt, dan graag Boilesen op de plek van Dijks. Daarnaast nog Blind er uit en daar een aankoop.

-----Assaidi----------Sigthorsson----------Sanai------

---------Eriksen-------------------de Jong-------------

----Boilesen-----Viergever-------Alderweireld----van Rhijn-----

Mooie linker kant :)

Van der Wiel heeft nog een 1-jarig contract en zal dus nog wel vertrekken. Hij is deze week geswitcht naar Raiola, dus hij zal binnenkort wel naar Italië gaan. Ik vrees alleen voor Anita, die nu ook bij Raiola zit. Waarom van zaakwaarnemer veranderen tijdens contractonderhandelingen met Ajax? Anita is een van de spelers die moet blijven.

Zelfs met de "fitte" opstelling, denk ik dat Ajax geen kampioen wordt. PSV is gewoon oppermachtig.

Zelfs met de "fitte" opstelling, denk ik dat Ajax geen kampioen wordt. PSV is gewoon oppermachtig.

Ik moet m'n opstelling alweer aanpassen. Volgens Omroep Gelderland zijn Ajax en Vitesse akkoord over Janssen en wordt hij zelfs mogelijk morgen al gepresenteerd.

Ajax heeft best een talentvol team, zeker als Assaidi er nog bij komt. Maar als er 1 of 2 basisspelers wegvallen is de invaller vaak direct veel minder. PSV heeft een betere bank. Overigens vind ik de verdediging van PSV matig, maar dat is die van ons ook. Al kan dat nog wel veranderen als er een goede centrale verdediger bij komt. Alderweireld moet dit jaar wel laten zien dat hij dé man achterin is en het ook zonder Vertonghen kan.

---------- Post toegevoegd Thu 9 Aug 2012 om 20:33 ----------

Wat is er waar van het gerucht dat raikovic komt?

Heb het ook gelezen. Ik kan me bijna niet voorstellen dat hij echt komt, maar je weet het nooit. De Boer is ook gecharmeerd van Douglas, dus dan zal hij een houthakker als Rajkovic ook wel interessant vinden. Verdedigend vind ik hem prima, maar hij kan amper een bal over 5 meter passen en hij mist ook nog eens snelheid. Wel een echte kerel, dat mist Ajax momenteel wel. Eriksen, de Jong, Anita, Boerrigter, Blind...allemaal jochies zonder die echte over-mijn-lijk mentaliteit en uitstraling. De enige die dat heeft is van Rhijn, maar die komt pas net kijken. Ajax mist een Suarez, een Zlatan...een echte winnaar. Janssen probeerde het, maar als je het op het veld niet waarmaakt word je niet serieus genomen.

Dit is de aanvoerder van Ajax:

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Dat zegt al genoeg.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat de Boer met Assaidi op rechts gaat spelen en Boerrigter op links.

Ik denk dat de Boer met Assaidi op rechts gaat spelen en Boerrigter op links.

Ik mag hopen van niet, al zie ik het nog wel gebeuren. Als Assaidi gehaald wordt is hij mijn inziens onze beste speler. Je moet hem gebruiken waar hij het beste is.

Het gerucht gaat dat Raiola bezig is om Vurnon Anita onder te brengen bij AC Milan. Het lijkt inmiddels al meer dan een gerucht te zijn. Zou een absolute aderlating zijn voor Ajax, hij is onvervangbaar.

Het gerucht gaat dat Raiola bezig is om Vurnon Anita onder te brengen bij AC Milan. Het lijkt inmiddels al meer dan een gerucht te zijn. Zou een absolute aderlating zijn voor Ajax, hij is onvervangbaar.

Snap ook niet dat spelers uberhaupt bij die Raiola gaan...

Schijnt ook dat Assaidi vandaag tekent, en dat Ajax niet verder gaat bieden op Armenteros.

Snap ook niet dat spelers uberhaupt bij die Raiola gaan...

Schijnt ook dat Assaidi vandaag tekent, en dat Ajax niet verder gaat bieden op Armenteros.

Dat ze Raiola als zaakwaarnemer kiezen begrijp ik wel, hij is voor de spelers een uitstekende zaakwaarnemer. Als de speler iets wilt, zorgt hij dat het gebeurd.

Assaidi laat vandaag weten er nog niet uit te zijn met Ajax. Zal dan wel over het weekend heen getild worden.

Dat ze Raiola als zaakwaarnemer kiezen begrijp ik wel, hij is voor de spelers een uitstekende zaakwaarnemer. Als de speler iets wilt, zorgt hij dat het gebeurd.

Assaidi laat vandaag weten er nog niet uit te zijn met Ajax. Zal dan wel over het weekend heen getild worden.

Hoop wel dat ze er uit komen!

Ja maar als speler weet je toch ook wel dat hij redelijk louche is. Lees vaak dingen over Rioala die niet helemaal fatsoenlijk zijn, weet er natuurlijk het fijne niet van!

Laatst bewerkt:
Frank de Boer laat weer weten dat het allemaal zo goed als rond is met Assaidi. Eriksen, Boerrigter en Sulejmani zullen niet spelen tegen AZ. Ook Janssen is er natuurlijk niet bij. Ben benieuwd naar de basis.

Frank de Boer laat weer weten dat het allemaal zo goed als rond is met Assaidi. Eriksen, Boerrigter en Sulejmani zullen niet spelen tegen AZ. Ook Janssen is er natuurlijk niet bij. Ben benieuwd naar de basis.

Dan gok ik:

------Fisher---------Sigthorsson----------Lukoki------

---------Schöne -------------------de Jong-----------

---Dijks------Blind---------Alderweireld----van Rhijn---

Alhoewel ik hoop op Sana ipv Lukoki

Dan gok ik:

Met dit team ga je niet eens in de top5 eindigen.

Dan gok ik:

Ouch !
Ik stel voor om geen functie als trainer te beginnen....

Janssen is nog niet weg, misschien speelt hij gewoon. Al zie ik liever Schöne daar spelen.

De strategie van AZ lijkt me vooraf vrij helder. Altidore in de spits en hem continu in de linker zone van Ajax aanspelen, zodat Blind het duel aan moet. Dan met lopende mensen er overheen komen. Als AZ het slim speelt zie ik ze zomaar 2-0 of 3-0 winnen.

Als ik de Boer was had ik van der Wiel (mits fit) rechtsback gezet en van Rhijn samen met Alderweireld centraal. Niet optimaal, maar als Blind nu weer slecht speelt lijkt het me einde verhaal.

Sana zit waarschijnlijk niet bij de selectie. Als hij er al bij zit, zal hij op de bank zitten. Veel toeschouwers die hem hebben zien trainen voorspellen dat hij het in het begin heel moeilijk zal gaan krijgen. Hij is fysiek nog niet klaar voor de Eredivisie, al is hij wel redelijk slim in het ontwijken van de duels.

Janssen is nog niet weg, misschien speelt hij gewoon. Al zie ik liever Schöne daar spelen.

De strategie van AZ lijkt me vooraf vrij helder. Altidore in de spits en hem continu in de linker zone van Ajax aanspelen, zodat Blind het duel aan moet. Dan met lopende mensen er overheen komen. Als AZ het slim speelt zie ik ze zomaar 2-0 of 3-0 winnen.

Als ik de Boer was had ik van der Wiel (mits fit) rechtsback gezet en van Rhijn samen met Alderweireld centraal. Niet optimaal, maar als Blind nu weer slecht speelt lijkt het me einde verhaal.

Sana zit waarschijnlijk niet bij de selectie. Als hij er al bij zit, zal hij op de bank zitten. Veel toeschouwers die hem hebben zien trainen voorspellen dat hij het in het begin heel moeilijk zal gaan krijgen. Hij is fysiek nog niet klaar voor de Eredivisie, al is hij wel redelijk slim in het ontwijken van de duels.

QFT.

Inderdaad, ik denk dat het dan beter is om van Rhijn centraal te zetten en Greg 'gewoon' op rechts.

Sana mag dan fysiek nog niet klaar zijn voor de Eredivisie, Lukoki is rijp voor de Jupiler league!

Terug
Naar boven