MuscleMeat

AFCA Ajax topic

Sana mag dan fysiek nog niet klaar zijn voor de Eredivisie, Lukoki is rijp voor de Jupiler league!

Eens, maar als je kijkt naar de historie zie je een terugkerend patroon bij aankopen van Ajax. Ze raken bijna allemaal in hun eerste jaar geblesseerd, de meesten langdurig. Zo'n jongen is gewend om op een lagere intensiteit te trainen, in een lager tempo te spelen en tegen mindere tegenstand. Hij is nieuw bij de club, zal zich willen bewijzen en zal over zijn grens heen gaan. Ik heb liever nog een tijdje Lukoki en de rest van het seizoen Sana dan dat we straks weer met een aankoop zitten die 3-4 maanden geblesseerd is.

Boerrigter lijkt er overigens tegen AZ toch niet bij te zijn. Jammer dat we de transfer van Assaidi niet een weekje (of 4!) eerder hebben afgerond.

Anita lijkt toch echt richting Newcastle te gaan vertrekken. De geluiden die ik hoor is dat er geen vervanger wordt aangetrokken. Blind, Boccara en Sporkslede gaan concurreren voor die positie.

De verwachting is wel dat de dit weekend (vandaag) nieuws komt over Assaidi en een centrale verdediger.

Pfff, wordt er zenuwachtig van! :D

Anita kan je wat mij betreft echt NIET missen. En dat vervolgens proberen op te vangen met een jongen uit de jeugd van PSG, Sporkslede die nog geen wedstrijd in de eredivisie heeft gevoetbald en Daley Blind? Ik hoop dat Marc nog enkele verrassingen voor ons in petto heeft..

Laten we gelijk Alderweireld ook maar verkopen mss eindigen voor de verandering eens in het rechterrijtje.

Wel weer ultiem morgen: 24 graden, zon en lekker biertje slurpen en dan mag het seizoen beginnen. :-D

Het is wel onbegrijpelijk dat er bij Ajax (naar het lijkt) weinig daadkrachtig gehandeld wordt. Er had toch al allang een lijstje met mogelijke vervangers van Vertonghen moeten zijn?

Het is wel onbegrijpelijk dat er bij Ajax (naar het lijkt) weinig daadkrachtig gehandeld wordt. Er had toch al allang een lijstje met mogelijke vervangers van Vertonghen moeten zijn?

Ben het helemaal met je eens, Vertonghen heeft al een maand of 8 geleden aangegeven weg te gaan. Wat je nu bij Ajax ziet is het resultaat van geen vertrouwen hebben in de scouting. De scouts (behalve Steen Olsen) worden niet vertrouwd en/of doen hun werk niet goed. Overmars zit nu vast aan zijn eigen kennis en die van de technische staf.

Overigens zit hij momenteel in Boekarest, waar Barcelona ook zit. De pers meldt dat hij daar is voor Andreu Fontás, maar volgens mij is dit niet juist.

PSV start het seizoen overigens goed...

Natuurlijk is het een lachwekkende nederlaag. Maar als PSV eenmaal goed draait en er misschien nog wel wat miljoenen in een nieuwe verdediger worden gestopt (Moisander, dat kan niet anders) dan kan geen een ploeg PSV stoppen. Gewoon teveel kwaliteit. Hebben in de voor voorbereiding ook al knappe overwinningen op Benfica en Bilbao geboekt.

Natuurlijk is het een lachwekkende nederlaag. Maar als PSV eenmaal goed draait en er misschien nog wel wat miljoenen in een nieuwe verdediger worden gestopt (Moisander, dat kan niet anders) dan kan geen een ploeg PSV stoppen. Gewoon teveel kwaliteit. Hebben in de voor voorbereiding ook al knappe overwinningen op Benfica en Bilbao geboekt.

Ze hebben al een verdediger gehaald, Zanka. Als ze er nog een verdediger bijhalen hebben ze er een stuk of 8. Marcelo, Hutchinson, Manolev, Bouma, Derijck, Willems, Pieters, Zanka..mis ik er nog 1? Nog een verdediger kopen lijkt me overbodig, al zie ik het nog wel gebeuren.

De Spaanse media meldt overigens dat Overmars in Boekarest over Sergi Roberto en Cristian Tello heeft gesproken. Sergi Roberto wordt ik wel enthousiast van, die zou prima op de plek van Anita kunnen spelen. Tello niet echt, dat is een flankspeler. Waarom zou je die nog nodig hebben als Assaidi komt? Of misschien heeft iemand zich gemeld voor Sulejmani (:D) en wordt Lukoki verhuurd. De Spaanse media heeft het niet over Fontas.

Ben het helemaal met je eens, Vertonghen heeft al een maand of 8 geleden aangegeven weg te gaan. Wat je nu bij Ajax ziet is het resultaat van geen vertrouwen hebben in de scouting. De scouts (behalve Steen Olsen) worden niet vertrouwd en/of doen hun werk niet goed. Overmars zit nu vast aan zijn eigen kennis en die van de technische staf.

Overigens zit hij momenteel in Boekarest, waar Barcelona ook zit. De pers meldt dat hij daar is voor Andreu Fontás, maar volgens mij is dit niet juist.

PSV start het seizoen overigens goed...

Ik heb wel vertrouwen dat ook dit in de toekomst beter gaat, maar voor nu......:(

Zou bij PSV de instelling van sommige spelers straks het probleem worden? Teamgenoten die zich gaan ergeren aan de 'baas' van Bommel?

---------- Post toegevoegd Sun 12 Aug 2012 om 09:27 ----------

Ze hebben al een verdediger gehaald, Zanka. Als ze er nog een verdediger bijhalen hebben ze er een stuk of 8. Marcelo, Hutchinson, Manolev, Bouma, Derijck, Willems, Pieters, Zanka..mis ik er nog 1? Nog een verdediger kopen lijkt me overbodig, al zie ik het nog wel gebeuren.

En die Engelaar loopt er ook nog ergens rond voor bijna 2 miljoen per jaar.

De Spaanse media meldt overigens dat Overmars in Boekarest over Sergi Roberto en Cristian Tello heeft gesproken. Sergi Roberto wordt ik wel enthousiast van, die zou prima op de plek van Anita kunnen spelen. Tello niet echt, dat is een flankspeler. Waarom zou je die nog nodig hebben als Assaidi komt? Of misschien heeft iemand zich gemeld voor Sulejmani (:D) en wordt Lukoki verhuurd. De Spaanse media heeft het niet over Fontas.

Inderdaad een hoop verdedigers, maar geen een die het niveau aan kan. Pieters misschien. Gezien de interesse van Ajax in Moisander en de verdedigende malaise tegen RKC, kan het zomaar zijn dat Brands hem gaat halen. Doet 'ie vaker namelijk.

Ik geloof overigens niet zo in die talenten van Barca, die naar Ajax komen. Sowieso zijn Spanjaarden en Ajax een uitermate slechte combinatie gebleken in de afgelopen jaren. Sowieso kan ik weinig geslaagde Spanjaarden in Nederland noemen.

Drie punten uitlopen op PSV is een mogelijkheid

Janssen toch op de bank is persoonlijk rond met Vitesse. De opstelling van GoodGuy lijkt de goede te worden:

------Fisher---------Sigthorsson----------Lukoki------

---------Schöne -------------------de Jong-----------

------------------------Anita-------------------------

---Dijks------Blind---------Alderweireld----van Rhijn---

----------------------Vermeer------------------------

Dat wordt helemaal niks.

Terug
Naar boven