MuscleMeat

AFCA Ajax topic

Zo 1 goal ,
geniet er van mannen.. van Ajax (Ik dus ook!) zullen er niet meer veel volgen met dit schijt team....

EDIT ook 2 dan.........

Laatst bewerkt:
Ik zeg, snel een goede verdediger halen...

Sana verast mij wel in positieve zin.

Ik weet niet of ik hier nou blij mee moet zijn.... Maar idd sana is wel een positieve verrassing

Sana viel lekker in, inderdaad!

2 kansjes van Az helaas.

Ajax had hier makkelijk moeten winnen.

Zonde van het puntverlies, maar eigen schuld.

Ik heb de wedstrijd helaas niet live kunnen bekijken, maar ik zag in de samenvatting dat Sana lekker bezig was.

Wat was de Boer trouwens aan het doen met de opstelling? We gaan de hele voorbereiding met een team spelen, maar als de competitie begint gaan we opeens andere spelers opstellen. Dan gaan we ook opeens middenvelders linksbuiten zetten en staat Blind toch plots weer linksback. Het valt me nog mee dat Cillessen niet opeens op doel stond. Wat is dat toch met die nieuwe generatie trainers als de Boer en van Basten? Ze zetten buitenspelers aan de verkeerde kant neer, of zetten creatieve middenvelders als buitenspelers neer. Lodeiro, Eriksen en Schöne hebben bij Ajax als links- of rechtsbuiten gespeeld en van Basten deed het laatst met Djuricic. Compleet idioot, alsof je geen creativiteit op je middenveld mag hebben, maar alleen "zekerheidjes" zoals Siem de Jong, die van de 10 passes er 8 breed of achteruit speelt en tijdens de opbouw niet aanspeelbaar is. Echt enorm frustrerend.

De Boer heeft wel 1 goed ding gedaan en dat is Janssen eruit halen. Nu nog inzien dat de Jong helemaal niets toevoegt op het middenveld en dan komen we ergens. Helaas zal dat pas gebeuren als Sigthorsson weer geblesseerd uitvalt en de Jong weer als spits mag opdraven.

Er mag heel snel wel wat bij komen, zeker als Anita vertrekt. Dat is misschien nog wel de grootste fout van Ajax de afgelopen 3 jaar. Anita is cruciaal voor dit elftal en een vervanger halen is bijna onmogelijk. Daarnaast staat Assaidi plots te roepen dat hij meer salaris wilt en zijn we blijkbaar nog steeds geen goede centrale verdediger op het spoor. Ik hoop dat ik verrast word en er morgen opeens 2 of 3 aanwinsten op Ajax.nl staan, maar ik vrees het ergste.

Er zijn allerlei berichten over zware financiële problemen bij Ajax als gevolg van wanbeleid van de vorige bestuurders. Dat zou dan ook de reden zijn dat er gigantisch veel bezuinigd wordt.

Er zijn allerlei berichten over zware financiële problemen bij Ajax als gevolg van wanbeleid van de vorige bestuurders. Dat zou dan ook de reden zijn dat er gigantisch veel bezuinigd wordt.

Als dat werkelijk zo is. Dan mogen slop en van der aart wel eens hun spullen gaan pakken.

2 kansjes van Az helaas.

Ajax had hier makkelijk moeten winnen.

waar blind vorige week zich liet aftroeven op snelheid was tobyvandewereld fysiek niet opgewassen tegen een aanvaller
wel een frivool spelertje aan de linkerkant bij jullie - bracht wat leven in de brouwerij -

Alhoewel het met een voormalig bestuurder als van den Boog aannemelijk klinkt, zou het vreemd zijn voor een beursgenoteerde onderneming. Alle schulden en verplichtingen zouden gepubliceerd moeten zijn.

Heb nog steeds goede hoop dat het (geweldige) saneren van Overmars deze zomer vanuit een positieve gedachtengang is ontstaan :)

Volgens de Telegraaf zijn Ajax & Newcastle eruit. Anita zou daar een 5 jarig contract gaan tekenen...

VEB: 'Lijken niet duidelijk'

ARTIKEL NIET CONCREET GENOEG - De Vereniging voor Effectenbezitters (VEB) maakt zich nog geen grote zorgen naar aanleiding van het artikel in De Telegraaf van maandagmorgen over broze financiële situatie bij Ajax. Het artikel doet vermoeden dat Ajax de afgelopen jaren de cijfers rooskleuriger heeft gepresenteerd dan het is.

Als dat echt zo is dan heeft Ajax als beursgenoteerd bedrijf zijnde wel een probleem in haar relatie naar de buitenwacht. Aandeelhouders eisen volledige transparantie en dat is wettelijk ook verplicht. De VEB, een vereniging die opkomt voor de belangen van de aandeelhouders, vindt het artikel nog niet concreet genoeg om een oordeel te vellen. 'De lijken zijn niet duidelijk', zegt David Tomic maandagmorgen namens de vereniging tegen AjaxShowtime.com.

'Ik heb het gelezen, maar het is niet concreet genoeg voor ons. Natuurlijk is het bredere plaatje bij Ajax al jaren dat er veel moet worden afgewaardeerd op spelers en dat er meer uitgaat dan dat er binnen komt. Wat dat betreft is het geen verrassing', zegt Tomic. 'Voor ons is het strategische plaatje van Ajax nooit helder geweest. Er zijn de afgelopen jaren veel dure spelers gekocht, die niet of nauwelijks zijn gebruikt.'

'We zien wel dat Ajax nu bezig is met een nieuwe trend om minder uit te geven. We moeten wel afwachten hoe dat zich ontwikkelt als het er straks tegen de deadline van de transfermarkt ook werkelijk om gaat.'

Voorlopig doet de VEB niks met het artikel van De Telegraaf. 'We wachten de jaarcijfers af, die komen aan het eind van dit jaar'. Dan wordt er ook een jaarlijkse AVA uitgeschreven en kan de VEB vragen gaan stellen aan de commissarissen en directie.
Interdasting.

Anita stelt me zwaat teleur. Newcastle pfff. Spelen die wel europees voetbal?

De problemen zijn inderdaad groot, al is het nu nog wel te overzien. Wat Overmars en de rest van de directie nu aan het doen zijn is met name het voorkomen van een onhoudbare situatie.

In het laatste halfjaarverslag staat deze zin:

'Een nettowinst is afhankelijk van het realiseren van positieve netto transferinkomsten voor 30 juni 2012'

Dit gaat over het vorige boekjaar (1 juli 2011 tot 30 juni 2012). In dit jaar hebben we o.a. Demy de Zeeuw en Maarten Stekelenburg verkocht en speelden we Champions League. Zelfs in die situatie moeten we dus nog spelers verkopen om winst te kunnen maken. Dat is een enorm zorgwekkend situatie. Rik van den Boog z'n verhaaltjes dat Ajax de eigen broek op kan houden, ook als we Europa League spelen, zijn dus complete onzin.

Deze informatie is uit de laatste jaarverslagen te halen:

Loopjaar 2009-2010: Totale salarissen € 48,5 miljoen

Spelers € 32,3 miljoen
Technische- en medische staf € 8,2 miljoen
Overig € 8 miljoen

Loopjaar 2010-2011: Totale salarissen € 51,3 miljoen

Spelers € 31,5 miljoen
Technische- en medische staf € 10,8 miljoen
Overig € 9 miljoen

Hier kun je dus zien dat er op spelerssalarissen een klein beetje bezuinigd is, maar dat de totale salarispost hoger is geworden. Dat is toch idioot in een tijd dat Ajax moet bezuinigen?

In het laatste jaarverslag staat dit:

Ajax heeft over het boekjaar 2010/2011 een netto winst van € 5,5
miljoen gerealiseerd.

De netto omzet is met € 28,0 miljoen ofwel met 40,5% gestegen
van € 69,1 miljoen naar € 97,1 miljoen

Dit was met het spelen van Champions League (24,1 miljoen inkomsten) en de verkoop van Luis Suarez en Urby Emanuelson (25,2 miljoen inkomsten na het aftrekken van de boekwaarde). Toch wordt er met deze inkomsten maar 5,5 miljoen winst gemaakt. Dat zegt voldoende over de financiële situatie bij Ajax en het beleid dat is gevoerd.

Veel supporters denken dat het binnengekomen geld voor spelers als Vertonghen weer uitgegeven kan worden aan nieuwe spelers. Dat is in de huidige situatie helaas onmogelijk. We hebben dat geld keihard nodig om geen miljoenenverlies te draaien.

Elke Ajacied moet Cruijff dankbaar zijn dat hij heeft gevochten om Ajax te redden en dat we nu met Overmars, Wijers en van Wijk en van Duivenbode eindelijk mensen hebben die geen idiote dingen meer doen. Natuurlijk baal ik er ook van dat spelers als Vertonghen en Anita weg gaan en dat er je amper iets voor terug krijgt, maar als Ajax wilt overleven kan het nu eenmaal even niet anders. Wat nu gebeurd is cruciaal om Ajax op lange termijn weer gezond te krijgen.

Lees net op de vi app dat barcelona mogelijk twee spelers aan ajax wil verhuren. Een verdediger en middenvelder.

Ja, Dos Santos en Fontas.

Fontas is een verdediger en Dos Santos een controlerende middenvelder (als Anita dus weggaat).

Ik lees net ook dat Assaidi 1.6miljoen wilt gaan verdienen terwijl Ajax 1.1 biedt. Hij verdient nu 350.000 bij Heerenveen.
Ik snap die voetballers niet, ik word er ook boos om... alsof 8ton erbij nog geen verbetering is, plus je speelt voor het kampioenschap en je speelt in de CL.

Ik als student moet teren op een studiefinanciering van 95euro in de maand... ik wil best met die jongen ruilen hoor.

Ja, Dos Santos en Fontas.

Fontas is een verdediger en Dos Santos een controlerende middenvelder (als Anita dus weggaat).

Ik lees net ook dat Assaidi 1.6miljoen wilt gaan verdienen terwijl Ajax 1.1 biedt. Hij verdient nu 350.000 bij Heerenveen.
Ik snap die voetballers niet, ik word er ook boos om... alsof 8ton erbij nog geen verbetering is, plus je speelt voor het kampioenschap en je speelt in de CL.

Ik als student moet teren op een studiefinanciering van 95euro in de maand... ik wil best met die jongen ruilen hoor.

Idd.

Assaidi woont in Amsterdam.
Maar is een brutale jongen. Zit misschien toch wel in die Marokaanse cultuur.
Code:
Assaidi is geboren in Marokko, maar kwam al op vrij vroege leeftijd naar Amsterdam, waar hij voetbalde op pleintjes met zijn maatje en nu bij PSV spelende Luciano Narsingh en Furdjel Narsingh, die nu bij FC Zwolle voetbalt. Assaidi was in die tijd een erg brutale jongen. Daardoor werd hij vaak van school geschorst en weggestuurd bij verschillende jeugdteams. Nadat hij bij een aantal jeugdteams weggestuurd was, kwam hij bij de Amsterdamse amateurclub Zeeburgia terecht. Daarna vertrok hij naar AZ waar hij drie seizoenen in de AZ Jeugdopleiding speelde. Daar werd hij, omdat hij vanwege gedragsproblemen niet meer op de LOOT-school mocht blijven, weggestuurd, waarna hij aansloot bij FC Omniworld.
[bewerken]Clubcarrière

Terug
Naar boven