XXL Nutrition

AFCA Ajax topic

Ja, Dos Santos en Fontas.

Fontas is een verdediger en Dos Santos een controlerende middenvelder (als Anita dus weggaat).

Ik lees net ook dat Assaidi 1.6miljoen wilt gaan verdienen terwijl Ajax 1.1 biedt. Hij verdient nu 350.000 bij Heerenveen.
Ik snap die voetballers niet, ik word er ook boos om... alsof 8ton erbij nog geen verbetering is, plus je speelt voor het kampioenschap en je speelt in de CL.

Ik als student moet teren op een studiefinanciering van 95euro in de maand... ik wil best met die jongen ruilen hoor.

Hij is wat mij betreft ook gewoon niet meer welkom met die instelling.

Off topic: Hoe de F kan je met 95e een maand rondkomen. :O

Ja, Dos Santos en Fontas.

Fontas is een verdediger en Dos Santos een controlerende middenvelder (als Anita dus weggaat).

Ik lees net ook dat Assaidi 1.6miljoen wilt gaan verdienen terwijl Ajax 1.1 biedt. Hij verdient nu 350.000 bij Heerenveen.
Ik snap die voetballers niet, ik word er ook boos om... alsof 8ton erbij nog geen verbetering is, plus je speelt voor het kampioenschap en je speelt in de CL.

Ik als student moet teren op een studiefinanciering van 95euro in de maand... ik wil best met die jongen ruilen hoor.

Fontas heeft in de Spaanse media aangegeven liever in Spanje te blijven. Dat lijkt dus geen optie meer. Dos Santos lijkt realistischer, al hebben we tot nu toe al 4 keer bot gevangen dit seizoen (Muniesa, Tello, Cuenca en Sergi Roberto). Ik moet het eerst nog maar eens zien. Boccara speelde overigens zeer verdienstelijk als verdedigende middenvelder bij Jong Ajax vanavond.

Als Assaidi dat echt gevraagd heeft kan hij het vergeten. Ajax heeft een salarisplafond ingesteld van €900.000,- per jaar exclusief bonussen. Bij een kampioenschap komt daar €350.000,- bij. Anita wilde ook meer verdienen dan dat en gaat daarom nu ook weg. Als Ajax al 1,1 miljoen exclusief bonussen geboden heeft, zijn ze dus alweer over het plafond heen gestapt, wat geen goede zaak is. Als ik Ajax was zou ik verder gaan kijken, altijd hetzelfde gezeur met Raiola.

Wow. Ik vind 900k plafond niet veel voor een ploeg met bijna 100 miljoen omzet.

Wow. Ik vind 900k plafond niet veel voor een ploeg met bijna 100 miljoen omzet.

Die 100 miljoen was een uitzondering. Normaal is de begroting rond de 65 miljoen. Ajax heeft een nieuwe koers ingezet. Lage basissalarissen, hoge bonussen. De premie van 350k bij een kampioenschap is verreweg de hoogste van de Eredivisie. Als je de begroting af wilt stemmen op Europa League moet je wel. Door de torenhoge salarissen die aankopen als El Hamdaoui en Sulejmani hadden/hebben zijn we in deze situatie terecht gekomen.

Cruijff hamert niet voor niets zo op de jeugd. Spelers aankopen voor het eerste die echt wat toevoegen is erg lastig met zo'n beperkt budget. We krijgen nu misschien een lastige tijd met een verkoop van veel spelers en geen directe vervangers, maar we moeten helaas wel.

De beleidsbepalers uit het verleden hebben te lang op te grote voet geleefd. Idiote aankopen als Sulejmani, Luque, Oleguer, Atouba, Wielaert et cetera hebben de club enorm pijn gedaan. Vaak grote transfersommen, hoge salarissen en geen restwaarde. Een speler als Aissati zie ik graag spelen, maar deze jongen kostte Ajax 4 miljoen aan transfergeld, waarschijnlijk nog wat tekengeld richting Aissati en zaakwaarnemer, verdiende 1 miljoen euro per jaar, exclusief bonussen. Welke idioot geeft nou zulke contracten aan 20 jarig ventje dat amper wat bewezen heeft? Aissati heeft in 4 jaar tijd 41 wedstrijden voor Ajax gespeeld en in die tijd dus minimaal 8 miljoen euro gekost. Dat is bijna €200.000 per wedstrijd en nu loopt hij gratis de deur uit. Sulejmani kostte €16,25 miljoen exclusief tekengeld en verdient 1,8 miljoen euro per jaar, exclusief bonussen. Sulejmani heeft Ajax in de afgelopen 4 jaar minimaal 24 miljoen euro gekost en heeft nu amper een restwaarde. Kijkend naar de begrotingen was Sulejmani verhoudingsgewijs duurder voor Ajax dan Cristiano Ronaldo voor Madrid. Albert Luque verdiende 2,2 miljoen euro per jaar, heeft 2 jaar bij Ajax gespeeld en daarin slechts 16 wedstrijden gespeeld. Is daarna verhuurd aan Malaga waarbij Ajax ook nog zo gek is geweest om 100% van zijn salaris te betalen. Is daarna gratis de deur uitgelopen. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Atouba verdiende 1,4 miljoen per jaar, Wielaert 900k..het is te gek voor woorden.

We zijn nu op de goede weg, er komt wat mooie jeugd aan, het zal alleen nog even duren.

Ricardo Kishna (Linksbuiten):
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Abdelhak Nouri (middenvelder):

Vince "Gino" Dekker (middenvelder):

Onthoud deze namen :)

Hij is wat mij betreft ook gewoon niet meer welkom met die instelling.

Off topic: Hoe de F kan je met 95e een maand rondkomen. :O

Ik denk dat het ook een groot gedeelte op het conto van Riaola bij te schrijven valt. Irritante vent vind ik het, altijd gezeur met transfers en onderhandelingen als hij er bij betrokken is.

En ik woon nog thuis, aangezien ik studeer vlakbij mijn woonplaats. Dus ik heb verder weinig kosten. Ik weet dat ik nu niet veel kan uitgeven, maar als ik over 2 jaar klaar ben met mijn studie en gewoon kan gaan werken, kan ik het huis uit en komt het allemaal wel good!

---------- Post toegevoegd Tue 14 Aug 2012 om 00:20 ----------

We zijn nu op de goede weg, er komt wat mooie jeugd aan, het zal alleen nog even duren.

Ricardo Kishna (Linksbuiten):

Abdelhak Nouri (middenvelder):

Vince "Gino" Dekker (middenvelder):

Onthoud deze namen :)

Goede voetballers inderdaad. Lees er goede dingen over, en Football Manager is ook altijd handig om talentjes te ontdekken.

Goede voetballers inderdaad. Lees er goede dingen over, en Football Manager is ook altijd handig om talentjes te ontdekken.

Ik denk niet dat voetballers als Nouri en Dekker in spellen als Football Manager zitten. Zijn beiden uit de leeftijdsgroep '97 en speelden vorig seizoen in de C1 van Ajax. Kishna misschien wel, die is uit '95.

Ik denk niet dat voetballers als Nouri en Dekker in spellen als Football Manager zitten. Zijn beiden uit de leeftijdsgroep '97 en speelden vorig seizoen in de C1 van Ajax. Kishna misschien wel, die is uit '95.

Kishna wel ja! Nouri en Dekker inderdaad niet. Maar ik had ook al snel door dat spelers als Ouasim Bouy talentvol waren... Helaas dat hij zich heeft laten verleiden door het geld.

Ik vraag me af of Ajax wel zo goed op weg is. Talentvolle spelers hebben zegt nog helemaal niks, je daarop vastpinnen lijkt me niet een oplossing om gerust te bedenken dat het allemaal wel goed komt.
Tijden zijn dusdanig veranderd dat jeugdopleidingen geen geheime fabrieken meer zijn. Ajax gaat tegenwoordig juist op bezoek bij clubs als Bayern Munchen om te kijken hoe hun het doen, waar het vroeger altijd andersom was.
Hoe je van kinderen van 15-16 kan stellen dat het toppers kunnen gaan worden lijkt me ook wat voorbarig, vaak genoeg blijkt het talent er gewoon niet uit te komen. Ooit was Hersi het grootste talent van Europa,iig van Nederland. En zo kunnen we nog doorgaan. Feyenoord is zelfs verder als Ajax wat dit betreft.
Het is onmogelijk om elk jaar met een stuk of 5 nieuwelingen uit de jeugd een ploeg te hebben die mee kan draaien in de top. En mocht het dan goed gaan zijn spelers weg zodra ze ook maar een beetje van waarde zijn geweest. Neem nou Anita, vorig jaar begon het erop te lijken dat het een goede speler zou gaan worden, nu is hij helaas al weer weg. Wat is het rendement van zo'n speler geweest? nihil.
Ik weet, er zijn geen andere alternatieven maar het Nederlandse voetbal is gewoon op sterven na dood. Mede door het lage niveau van Ajax gaat een Anita niet naar een topclub waardoor hij van waarde kan zijn voor het Nederlands elftal, maar hebben we op het volgende WK een speler van het niveau Newcastle op het veld staan.

Ik vraag me af of Ajax wel zo goed op weg is. Talentvolle spelers hebben zegt nog helemaal niks, je daarop vastpinnen lijkt me niet een oplossing om gerust te bedenken dat het allemaal wel goed komt.
Tijden zijn dusdanig veranderd dat jeugdopleidingen geen geheime fabrieken meer zijn. Ajax gaat tegenwoordig juist op bezoek bij clubs als Bayern Munchen om te kijken hoe hun het doen, waar het vroeger altijd andersom was.
Hoe je van kinderen van 15-16 kan stellen dat het toppers kunnen gaan worden lijkt me ook wat voorbarig, vaak genoeg blijkt het talent er gewoon niet uit te komen. Ooit was Hersi het grootste talent van Europa,iig van Nederland. En zo kunnen we nog doorgaan. Feyenoord is zelfs verder als Ajax wat dit betreft.
Het is onmogelijk om elk jaar met een stuk of 5 nieuwelingen uit de jeugd een ploeg te hebben die mee kan draaien in de top. En mocht het dan goed gaan zijn spelers weg zodra ze ook maar een beetje van waarde zijn geweest. Neem nou Anita, vorig jaar begon het erop te lijken dat het een goede speler zou gaan worden, nu is hij helaas al weer weg. Wat is het rendement van zo'n speler geweest? nihil.
Ik weet, er zijn geen andere alternatieven maar het Nederlandse voetbal is gewoon op sterven na dood. Mede door het lage niveau van Ajax gaat een Anita niet naar een topclub waardoor hij van waarde kan zijn voor het Nederlands elftal, maar hebben we op het volgende WK een speler van het niveau Newcastle op het veld staan.

Natuurlijk weet je van tevoren niet of een 15-jarige speler met talent zich op een manier ontwikkelt zoals iedereen hoopt of verwacht. Maar het is de enige hoop voor Ajax en het Nederlands voetbal. Feyenoord doet dat ook prima. Als alle Nederlandse clubs zoveel energie in de jeugdopleiding zouden stoppen als Ajax en Feyenoord zou het Nederlands elftal er ook anders uitzien.

Nederlandse clubs kunnen geen topspelers uit het buitenland kopen, hoogstens enkele talenten die misschien die top kunnen halen. We moeten alles inzetten op de jeugdopleiding, zorgen dat daar het niveau zo hoog mogelijk is en de talentvolle voetballers de begeleiding krijgen die ze nodig hebben.

Bayern Munchen en het Duitse voetbal hebben eerst bij ons afgekeken hoe wij het doen en hebben hun jeugdopleidingen daar naar gemodelleerd. Nu plukken ze daar de vruchten van, kijk alleen maar naar het Duitse elftal. Bijna alleen maar jonge spelers die overlopen van talent. Nederland moet ook weer die kant op. Geld investeren in eigen jeugd in plaats van derderangs buitenlanders.

Vinden jullie dat Boerigter meteen weer terug de basis in kan?
Ik vond Sana namelijk erg goed spelen.

Sana is echt een ecto gay boy. Die gast was MAGER. Niet te geloven. Die moet echt de sportschool in.

Oussama Assaidi hoopt nog altijd op een transfer naar Ajax. De woensdag 24 jaar geworden buitenaanvaller van SC Heerenveen heeft geen trek in een transfer naar het buitenland.

De clubs zijn akkoord over een transfersom van 3,5 miljoen euro, maar de onderhandelingen met de speler zelf verlopen stroef. 'Het is het goed recht van Ajax om een strak financieel beleid te voeren', zegt zaakwaarnemer Mino Raiola. 'Maar dat wil niet zeggen dat Oussama daar zijn salariswensen op moet aanpassen. Op deze manier is de kans klein dat hij voor Ajax kiest.'

In gesprek met het AD geeft Assaidi aan dat zijn salaris wat hem betreft helemaal geen obstakel hoeft te zijn. 'Als ik voor het geld had gekozen, was ik wel naar het buitenland gegaan. Ik wil niet naar het buitenland, maar bij mijn familie in Amsterdam blijven. Ik heb nooit een geheim gemaakt van mijn wens om voor Ajax te voetballen en nog steeds hoop ik dat het doorgaat.'

Waarom krijg ik hier het idee dat Assaidi een beetje gek gemaakt wordt door Riaola om vast te houden aan salariseisen van 1.6miljoen. Uit dit bericht krijg ik namelijk het idee dat Assaidi het ook best voor 1.1miljoen wel zou doen...

Laat Assaidi maar blijven waar die is of elders, niet in Amsterdam.

Waarom krijg ik hier het idee dat Assaidi een beetje gek gemaakt wordt door Riaola om vast te houden aan salariseisen van 1.6miljoen. Uit dit bericht krijg ik namelijk het idee dat Assaidi het ook best voor 1.1miljoen wel zou doen...

Raiola is een zaakwaarnemer die bij elke deal het onderste uit de kan haalt. Assaidi wil naar Ajax en wil graag in Nederland blijven om dicht bij zijn familie te zijn. Het is aan Raiola om dit rond te maken. Raiola zal dit doen, maar gaat echt tot het gaatje om zoveel mogelijk geld binnen te halen.

Anita weg. Ik zie het heel somber in voor Ajax.

Oh, ik kan er geen nachten minder van slapen hoor. Maar je moet toch concluderen dat teams als Twente en PSV meer kwaliteit hebben en dat het team van Feyenoord misschien niet zoveel kwaliteit heeft, maar wel als een huis staat. Het is niet realistisch om met de huidige selectie voor het kampioenschap te gaan.

Oh, ik kan er geen nachten minder van slapen hoor. Maar je moet toch concluderen dat teams als Twente en PSV meer kwaliteit hebben en dat het team van Feyenoord misschien niet zoveel kwaliteit heeft, maar wel als een huis staat. Het is niet realistisch om met de huidige selectie voor het kampioenschap te gaan.

De afgelopen twee jaar twijfelden we ook allemaal, aangezien PSV zoveel geld geinvesteerd had! Toen hadden we Ebecilio en Ozbiliz op de vleugels, daarmee zijn we ook kampioen geworden. Komt allemaal goed schatjes :)

Weet niet of t al gezegd is.. Maar Anita heeft vandaag als t goed is medische keuring bij Newcastle

Anita per direct weg lees ik net...zonde.

Terug
Naar boven