XXL Nutrition

AFCA Ajax topic

Met 50 miljoen kan je leuk investeren in je elftal....

Edit:

Bron Wiki:

Ajax is de enige Nederlandse voetbalclub met een beursnotering. De emissie op de Amsterdamse effecten beurs vond plaats op 11 mei 1998. Met een introductiekoers van 25 gulden haalde de club omgerekend 54 miljoen euro op. Na een lichte opleving zakte de koers naar een dieptepunt van € 3,50. Kritiek werd gegeven dat het juridisch stramien van een naamloze vennootschap een voetbalclub niet past. Supporters maakten zich zorgen dat de sportieve belangen van de club zouden botsen met de commerciële belangen van het beursgenoteerde Ajax. Een Ajax-aandeel is anno 2008 ongeveer 5,90 euro waard. In 2008 concludeerde een commissie onder leiding van erelid Uri Coronel dat de beursnotering geen waarde heeft voor de club en overwogen zou moeten worden om de beursnotering te beëindigen. De haalbaarheid en wenselijkheid van het terugkopen van de aandelen wordt echter betwijfeld.

Ik vraag me ook af wat Ajax toen met 125 miljoen gulden heeft gedaan? Dat jaar stonden ze nog in de Europa-cup finale tegen de doping-Italianen en verhuisden ze naar de Arena, hoewel dat niet extreem veel geld kostte - als in mede-eigenaar oid.

Laatst bewerkt:
Godzijdank, Enoh is weer bijna fit. :D

---------- Post toegevoegd Tue 9 Oct 2012 om 18:28 ----------

Dat lijkt er wel op inderdaad, dat verhaalt zingt al een tijdje rond. Dat kost zo'n 50 miljoen heb ik begrepen.

Is dat wel een goede situatie vraag ik mij dan af? Werk je daarmee bobo's buiten de deur? Het voordeel van de beurs is dat je nog enige mate van transparantie hebt.

Godzijdank, Enoh is weer bijna fit. :D

---------- Post toegevoegd Tue 9 Oct 2012 om 18:28 ----------

Is dat wel een goede situatie vraag ik mij dan af? Werk je daarmee bobo's buiten de deur? Het voordeel van de beurs is dat je nog enige mate van transparantie hebt.

Als je van de beurs af gaat zijn er minder procedures en zouden Cruijff en zijn volgers gemakkelijker wijzigingen kunnen doorvoeren.

Hahah lukoki geblesseerd.

volgens mij is er wat mis met trainingen, kijk hoeveel er steeds geblesseerd raken?

Lukoki werd uit de wedstrijd geschopt door die mong**l van een Bulthuis. Gelukkig was de scheidsrechter zó partijdig dat er bij de bewuste actie een doeltrap werd gegeven, in plaats van een vrije trap of corner...

Meniscus blessures hebben ook weinig met trainingsintensiteit te maken. Alleen spierblessures zijn een indicator van slechte trainingsopbouw. Verder zijn alleen Lukoki en Sulejmani momenteel geblesseerd, toch?

Eyong Enoh
Knie

Nicolai Boilesen
Hamstring

Kolbeinn Sigthórsson
Schouder

Thulani Serero
Lies

Miralem Sulejmani
Enkel

En dan komt lukoki nog.

Sigthorsson tellen we toch niet meer mee, mag ik hopen? Enoh is alweer fit, trouwens.

Wat een gerommel achterin

i lol'd.......

Ongelofelijk hoe ver Boerrigter is weggezakt na zijn langdurige blessures. Zat tegen Oranje aan toen hij wegviel, nu zou 'ie bij RKC niet eens meer imponeren. En dan hoor ik Schone zeggen: "Ik denk dat we wel kans maken tegen Manchester City".

Mooi om te zien dat Cruijf uiteindelijk toch gelijk heeft gekregen. Dit is de jeugd die Ajax heeft opgeleid de afgelopen tien jaar. Het is om te janken. Dit Ajax is gewoon niet goed genoeg voor plek 1 t/m 3 en mag van geluk spreken als het vierde wordt.

enoh rood bij zn entree. zonde, da's de ontbrekende schakel

:roflol:

Dat is de 'over m'n lijk'-mentaliteit. ;)

enoh rood bij zn entree. zonde, da's de ontbrekende schakel

:roflol:

Wat een idioot is het ook he. Trappende beweging maken na een duel.

Boccara speelde overigens weer aardig. Hij speelde rechtshalf, ik denk dat dat expres gedaan is omdat hij daar sneller moet handelen. Andersen liet wederom zien een goede techniek te hebben.

Misschien moet ajax drenthe halen.

of niet dan!!! hoppa

Terug
Naar boven