AndroidHealthClinic

AFCA Ajax topic

No offense hoor, maar blokkeert dit niet enorm de doorstroom van eigen jeugd, weet niet hoe het met de jeugd van Ajax zit maar zes extra talenten binnenhalen vind ik wel veel.

Lennart pls

No offense hoor, maar blokkeert dit niet enorm de doorstroom van eigen jeugd, weet niet hoe het met de jeugd van Ajax zit maar zes extra talenten binnenhalen vind ik wel veel.

Valt redelijk mee. De spelers die nu in Jong Ajax en de A1 spelen zijn over het algemeen niet veel soeps. Kenny Tete (rechtsback) van de A1 is talentvol, voor de rest is het een zeer matig team. Abdelmalek El Hasnaoui (middenveld) heeft een aardige techniek, maar moet nog hard werken om het eerste te kunnen halen. In de A2 zit Daoud Bousbiba (rechtsbuiten) die er misschien kan komen. Daarnaast zit Ricardo Kishna (links/rechtsbuiten) in de A2, een absoluut toptalent (volgens trouwe jeugdvolgers het grootste talent dat ze ooit op de Toekomst hebben gezien), maar die jongen heeft een jaar niet gevoetbald vanwege knieproblemen en is kort na zijn herstel aan zijn andere knie geblesseerd geraakt. Qua talent gaat hij het eerste makkelijk halen en kan daarna zeker doorstromen naar de top, maar het is afwachten hoe hij herstelt. Overigens is Riechedly Bazoer (centrale verdediger) een zekerheidje, die jongen speelde op de Feature Cup zoals Vertonghen in zijn laatste jaar, als een keizer op het veld.

In de B1 zitten Abdelhak Nouri (rechtshalf/10) en Vince Dekker (linkshalf/linksbuiten) die allebei erg talentvol zijn, al is Nouri de absolute ster. Dan heb je nog James Efmorfidis (linkshalf/centrale middenvelder) die er kan komen met hard werken. Verder is het niet heel bijzonder. Pas weer bij de wat jongere elftallen heb je spelers als Mink Peeters en Che Nunnely die erg talentvol zijn, maar die zijn nog erg jong.

De spelers die nu gehaald zijn zitten naar mijn idee niet echt iemand in de weg. De A1 is het vlaggenschip van Ajax, maar Ajax wil de A2 volgend jaar ook zo sterk mogelijk hebben, dus krijgt iedereen speeltijd genoeg. Daarnaast is het altijd maar afwachten hoe spelers zich ontwikkelen. Spelers kunnen altijd stil komen te staan in hun ontwikkeling, of spelers kunnen zich plots enorm gaan ontwikkelen. Ik denk dat Ajax twee A elftallen wil kunnen opstellen die vergelijkbaar zijn met elkaar. Haalt één speler het niet, dan de andere wel. Halen ze het allebei, heb je mooie concurrentie.

Overigens maak ik me nog wel zorgen over de backposities, met name op links. Op rechts komt Kenny Tete er aan, maar daar achter zit niks. Op links loopt helemaal niks. Henri Toivomaki (rechts) en Stefan Marinkovic (links), overigens allebei gehaalde spelers, blijken het niveau niet te hebben dat werd verwacht. Overigens bevestigt dit meteen dat je nooit weet hoe een speler zich ontwikkelt, aangezien beide spelers als talenten werden gehaald.

Ajacied Eriksen wil naar Dortmund
Christian Eriksen was na afloop van het laatste competitieduel van Ajax open over zijn toekomst. Als het aan de Deen ligt, verlaat hij de landskampioen voor Borussia Dortmund.

Foto: ProShots
De Champions League-finalist informeerde deze week bij Ajax naar Eriksen. Nu is het afwachten tot Dortmund een bod doet.
''Iedereen weet dat dit misschien mijn laatste wedstrijd voor Ajax was'', zei Eriksen na de 2-0 zege bij FC Groningen. ''Sommige teamgenoten wezen me er vooraf ook nog op.''
Met Dortmund gaat hij graag het gesprek aan. ''Ja, dat is wel een club waar ik zou willen spelen. Ik denk dat ik daar goed pas. Ze spelen aanvallend, mooi voetbal, zoals ik dat ook graag wil. En ze doen mee om de prijzen.''

http://www.nu.nl/sport/3420519/ajacied-eriksen-wil-dortmund.html

Jammer..
maar ja, zo gaat het........

Ja. Maher zal dan komen, mits de verkoopprijs normaal is.

Zou zomaar kunnen dat volgend jaar een wat minder jaar wordt.
Ja ik denk dat Ajax met hun plafond salaris thingy het u'm niet gaat worden met Maher...
maar komt er helemaal niks uit de jeugd ??

Ja ik denk dat Ajax met hun plafond salaris thingy het u'm niet gaat worden met Maher...
maar komt er helemaal niks uit de jeugd ??

Geen idee. Volgens mij speelde Fisher in A1 op de spel van Eriksen.

Anderssen, Meleg komen er sowieso wel bij.

zie het wel voor me dat AZ een achterlijk hoge prijs vraagt voor Maher

Even vraagje, heb dit weekend voetbal amper kunnen volgen ivm weekendje weg.
Ik zag dat Jasper keepte ipv Kenneth, dit omdat hij de afgelopen wedstrijden goed gekeept heeft of heeft dit een andere reden?
Hoe is de wedstrijd verlopen, simpele overwinning of had er meer ingezeten?

Even vraagje, heb dit weekend voetbal amper kunnen volgen ivm weekendje weg.
Ik zag dat Jasper keepte ipv Kenneth, dit omdat hij de afgelopen wedstrijden goed gekeept heeft of heeft dit een andere reden?
Hoe is de wedstrijd verlopen, simpele overwinning of had er meer ingezeten?

Jasper keepte ipv kenneth omdat hij een goede instelling had en daarom mocht keepen. Ajax 2-0 gewonnen vind ik een nette uitslag en ze hebben het seizoen goed afgesloten. Ajax mag wel wat meer doen met hun budget. Aangezien ze nu 3 seizoenen achter mekaar kampioen zijn geworden, en ze aardig wat geld hebben gekregen voor andere spelers. Plus als Alderweireld en Eriksen weg gaan hebben ze nog een leuk zakcentje erbij. De jeugd doet het ook goed, ik hoop dat ze is een paar leuke spelers erbij kopen. Kortom hopelijk volgend seizoen weer kampioen!

Jasper keepte ipv kenneth omdat hij een goede instelling had en daarom mocht keepen. Ajax 2-0 gewonnen vind ik een nette uitslag en ze hebben het seizoen goed afgesloten. Ajax mag wel wat meer doen met hun budget. Aangezien ze nu 3 seizoenen achter mekaar kampioen zijn geworden, en ze aardig wat geld hebben gekregen voor andere spelers. Plus als Alderweireld en Eriksen weg gaan hebben ze nog een leuk zakcentje erbij. De jeugd doet het ook goed, ik hoop dat ze is een paar leuke spelers erbij kopen. Kortom hopelijk volgend seizoen weer kampioen!

Hopelijk volgend seizoen een champions league winnen of europa league .. dat zou nog mooier zijn !!! maar we hebben meleg e.d nog als talenten aangekocht misschien die in de basis in ajax 1 .. ben benieuwd wat erbij gekocht gaat worden en wie er doorstromen !!!

Hopelijk volgend seizoen een champions league winnen of europa league .. dat zou nog mooier zijn !!! maar we hebben meleg e.d nog als talenten aangekocht misschien die in de basis in ajax 1 .. ben benieuwd wat erbij gekocht gaat worden en wie er doorstromen !!!
:roflol: Niet op deze planeet iig, ben al blij als we de kwartfinale weten te halen.

:roflol::roflol::roflol::roflol::roflol::roflol::roflol::roflol::roflol::roflol::roflol::roflol:

Oef ik wordt wakker.

m1nxf7falxbz_std640.jpg

m1nxf7fa2acz.jpg

Damn wat had het mooi geweest. EL finale spelen in eigen stadion.

Ben er nog steeds van overtuigd dat Ajax makkelijk de finale kon halen.
We konden makkelijk winnen van Steau, maar we hebben het ons zelf moeilijk gemaakt. We misten toen echt scorend vermogen. Die zelfde periode ook in de competitie.

Van de spelers die te horen hebben gekregen dat ze weg mogen bij Barcelona, gaan er op zeker een aantal een aanbieding krijgen! Munesia lijkt zijn aanbieding al binnen te hebben @barcastuff:
Barcelona defender Marc Muniesa (21), whose contract expires, has offers from a Spanish club, two German clubs, and Dutch club Ajax. [rac1]

Cuenca zal wel volgen en ook Sergio Roberto en Jonathan Dos Santos zouden mooie opties zijn als vervangers voor Eriksen en Siem. Die laatste twee kunnen echter waarschijnlijk aan de bak bij subtoppers in grote competities, waar ze veel meer kunnen verdienen.

Terug
Naar boven