Fitness Seller

AFCA Ajax topic

Vertonghen is één van de weinige Ajacieden die nog helemaal kapot zit na een nederlaag. Nadat Ajax van AZ verloor zat Stekelenburg enkele uren later gezellig te pokeren met Stijn Schaars. El Hamdaoui verscheen lachend voor de camera na die wedstrijd. Heel de beleving is weg bij die gasten, verschrikkelijk om te zien. Emanuelson was gisteren schuldig aan twee tegengoals, een waarbij hij voor de zoveelste keer in de Champions League stom balverlies leed en de andere waarbij hij de penalty veroorzaakte, vervolgens schud hij twee keer met z'n hoofd en gaat weer over tot de orde van de dag. Echt verschrikkelijk om te zien. Het lijkt wel of het merendeel van die gasten het helemaal niet erg vind om te verliezen. Dat je verliest tegen Madrid kan ik helemaal begrijpen, maar gewoon die instelling is verschrikkelijk.

Waarom bracht Jol trouwens Eriksen in de ploeg met nog 2 minuten te spelen? Is meer een vernedering dan een beloning.

Ik vind dat dus duidelijk de invloed van Jol die uitwerking heeft op de ploeg. Jol heeft ook altijd zoiets van 'ach pech gehad, volgende keer beter'. Waar is gvd die ajax-mentaliteit?

KNVB wil Suarez lang schorsen

ZEIST - De aanklager betaald voetbal van de KNVB heeft Ajacied Luis Suarez een schikkingsvoorstel gedaan van zeven wedstrijden schorsing. Dat maakte de voetbalbond woensdag bekend. De aanklager legt de aanvaller van Ajax een gewelddadige handeling ten laste.

Suarez zette zaterdag tijdens de competitiewedstrijd tegen PSV zijn tanden in de nek van tegenstander Otman Bakkal. Bij de strafmaat heeft de aanklager rekening gehouden met de strafkaart van de Uruguayaan.
De Ajacied heeft nog een voorwaardelijk schorsing open staan, naar aanleiding van zijn rode kaart in de wedstrijd om de Johan Cruijff-schaal eerder dit jaar.
Suarez heeft tot woensdagmiddag 15.00 uur de tijd om op het voorstel te reageren. Mocht hij het schikkingsvoorstel afwijzen, dan buigt de tuchtcommissie zich donderdagavond over de zaak.

Vijf dagen vrij
Trainer Martin Jol heeft intussen besloten de aanvoerder even rust gegeven. Hij genoot na het WK slechts van een korte vakantie en maakt al weken een vermoeide indruk.
De overige spelers van Ajax hoeven zich woensdag en donderdag ook niet te melden. Daarna wil de oefenmeester zijn ploeg in een zo rustig mogelijke situatie voorbereiden op de uitwedstrijd van zondag tegen VVV-Venlo.
Ajax, dat slechts één punt uit de laatste drie competitieduels haalde, mist in Limburg wellicht niet alleen Suarez. Het meespelen van de centrumspitsen Mounir El Hamdaoui (enkel) en Mido (lies) is onzeker.

Februari
De clubleiding van de Amsterdammers heeft Suarez zelf al voor twee wedstrijden geschorst, waardoor hij de wedstrijden tegen VVV-Venlo en NEC mist. Mocht hij het voorstel van de aanklager accepteren, dan moet Suarez ook de duels met Vitesse, Feyenoord, AZ (KNVB-beker), FC Utrecht en NAC aan zich voorbij laten gaan.
De Uruguayaan is in dat geval op 4 februari tegen De Graafschap weer beschikbaar voor trainer Martin Jol. Suarez mag op 8 december wel meedoen tijdens de Champions League-wedstrijd tegen AC Milan.

Gearmd
Het veelbesproken bijtincident vond plaats in blessuretijd, bij een opstootje nadat Rasmus Lindgren van Ajax rood had gekregen. Bakkal ging eerst op de tenen van Suarez staan, waarna de Uruguayaan de PSV'er in zijn schouder beet, ter hoogte van het sleutelbeen.
Scheidsrechter Björn Kuipers stond vlakbij, maar hem ontging de ernst van het incident. Na de wedstrijd liepen de twee kemphanen lachend en gearmd van het veld.

Imago
PSV heeft een feitelijke verklaring afgegeven van het voorval. Op basis van die verklaring en tv-beelden kwam de aanklager tot een schikkingsvoorstel. Suarez erkende maandag op een Spaans radiostation dat hij fout was. ''Mijn reactie komt het imago van Ajax niet ten goede'', aldus de 23-jarige aanvaller.

De Fransman Sebastien Sansoni van Vitesse werd drie jaar geleden voor een vergelijkbaar vergrijp voor vijf wedstrijden geschorst. Sansoni beet tijdens de wedstrijd tegen NEC aanvaller Roy Beerens in de neus. Vitesse had de Fransman zelf al voor twee duels geschorst wegens het vergrijp.

(Bron:nu.nl)

7 wedstrijden is wel erg veel.

Hij bleef ook heel irritant volhouden dat Ajax nog geen schot op het goal had gehad, terwijl ze een dot van een kans hadden toen Cassilas die wereldredding verrichtte.

Zeven wedstrijden is veel inderdaad. Ik had er zelf 5 verwacht. Maar het is Suarez, dan wordt er altijd al anders bekeken en beoordeeld. Theo Janssen die Schaars opzichtig in z'n ballen knijpt gaat vrijuit.

Wat een niveau weer, goedendag zeg. En dat noemt mijn posts inhoudsloos.

---------- Toegevoegd om 12:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:36 ----------

Özbiliz - Bodul - Sulejmani waarschijnlijk. Misschien kunnen we van Beukering contracteren, die traint mee met Feyenoord omdat hij geen club heeft. Past in het straatje van Jol.

Gezellig dan kan Jol naast Verhoeven en Suljemani ook Bodul en V.Beukering in de auto meenemen na de training of wedstrijd als ze langs de Burger King gaan. Weet alleen niet of dat gaat passen in de auto.

Gezellig dan kan Jol naast Verhoeven en Suljemani ook Bodul en V.Beukering in de auto meenemen na de training of wedstrijd als ze langs de Burger King gaan. Weet alleen niet of dat gaat passen in de auto.

Cockie moet er ook nog bij he. En dan luisteren ze naar Anouk, dat lekkere wijf zoals Jol dat vind. Even de schoentjes uit, de trainingsbroek een beetje ophijsen en een tochtje langs de boulevard maken terwijl c**k de patatjes besteld. En als c**k de extra mayonaise voor Martin vergeten is mag hij terug gaan, om vervolgens die extra mayonaise naar z'n hoofd te krijgen als de patat ondertussen koud is geworden. Kop omhoog, borst vooruit, wij zijn Ajax, en we houden niet van koude patat.

Nog meer mensen die zich gisteren ook weer helemaal groen en geel ergerden aan Frank Snoeks? Wat een kneus is dat toch. Elke wedstrijd weet hij door zijn commentaar nog extra te verzieken.
+1, heb alleen het eerste kwartier en net voor de 0-3 gezien. In het begin leek het wel alsof hij zo'n 0906 h**r was die ronaldo klaar moest praten... OH die vorm, OH zo atletisch, heeft dat lang doorgezet?

---------- Toegevoegd om 14:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:17 ----------

7 wedstrijden is wel erg veel.
Hij had toch nog 2 voorwaardelijk open staan? Dus 5 (Sansoni) + 2 = 7

Daarbij zijn er in het verleden zat kaarten van hem geseponeerd.

Hij heeft Ajax wel anaal vernederd zoals ik dat wel eens doe met kleine chineese meisjes als ik op vakantie ben, dus ja. Hij is geniaal.

:rolleyes: Bro, je taalgebruik neemt hinderlijke en irriterende vormen aan, please, dat je Ajax op de hak wilt nemen ach doen er wel meer maar moet je niet té ver in gaan( bij mij in ieder geval niet).

Dat je post plaatst waarin je schrijft dat je kleine meisjes anaal vernederd dáár heb ik grote, mag wel zeggen HELE grote moeite mee. Niet vergeten bro, ik heb een dochtertje van 4 en er lopen genoeg leipjes rond die met zulke meisjes........ dus kap met zulke teksten, deal?

Dan tot slot post alsjeblieft iets zinnigs in dit topic, of plaats een smiley ofzo, want in dit topic interesseerd het mij geen fl**ker hoeveel psv of twente voor hun spelers straks kunnen incasseren.:)

En alsjeblieft reageer niet op deze post oke, nee ook geen karma bullshit.
Neem het in je op en houd er alsjeblieft rekening mee.
Damocell

Wow ik heb een keer niet gvd *(&^%%$$$#$%%^^^&&**(@#$$#$%%^^ ben je nou helemaal van de pot gerukt *&%^$$##$%(&&^^%%$$$$ gepost pffff.

AMSTERDAM - Ajax kan de komende zeven wedstrijden niet beschikken over Luis Suarez. De Amsterdamse voetbalclub heeft het schikkingsvoorstel van de aanklager betaald voetbal van de KNVB geaccepteerd.

Ik zeg lekker vakantie voor Luis...

:rolleyes: Bro, je taalgebruik neemt hinderlijke en irriterende vormen aan, please, dat je Ajax op de hak wilt nemen ach doen er wel meer maar moet je niet té ver in gaan( bij mij in ieder geval niet).

Dat je post plaatst waarin je schrijft dat je kleine meisjes anaal vernederd dáár heb ik grote, mag wel zeggen HELE grote moeite mee. Niet vergeten bro, ik heb een dochtertje van 4 en er lopen genoeg leipjes rond die met zulke meisjes........ dus kap met zulke teksten, deal?

Dan tot slot post alsjeblieft iets zinnigs in dit topic, of plaats een smiley ofzo, want in dit topic interesseerd het mij geen fl**ker hoeveel psv of twente voor hun spelers straks kunnen incasseren.:)

En alsjeblieft reageer niet op deze post oke, nee ook geen karma bullshit.
Neem het in je op en houd er alsjeblieft rekening mee.
Damocell

Wow ik heb een keer niet gvd *(&^%%$$$#$%%^^^&&**(@#$$#$%%^^ ben je nou helemaal van de pot gerukt *&%^$$##$%(&&^^%%$$$$ gepost pffff.
is cool, minder wel ff;)

AMSTERDAM - Ajax kan de komende zeven wedstrijden niet beschikken over Luis Suarez. De Amsterdamse voetbalclub heeft het schikkingsvoorstel van de aanklager betaald voetbal van de KNVB geaccepteerd.

Ik zeg lekker vakantie voor Luis...

Ajax stuurt hem welgeteld 5 dagen met vakantie. Daar zal hij echt van opknappen zeg :D Stuur die gozer gewoon minimaal 3 weken naar Uruguay, lekker opladen.

Nog meer mensen die zich gisteren ook weer helemaal groen en geel ergerden aan Frank Snoeks? Wat een kneus is dat toch. Elke wedstrijd weet hij door zijn commentaar nog extra te verzieken.

Ja inderdaad...

Waarom fluiten ze ronaldo nou uit?? je fluit picasso toch ook niet uit.

Waar is skinnie als je hem nodig hebt.

Dat is nou net het probleem. Rust en stabiliteit krijg je niet met Jol. Denk dat ze wel spijt hebben nu dat ze hem niet naar Fulham hebben laten gaan. Nee Rijkaard, Adriaanse, Hiddink of wie dan ook maakt deze ploeg geen kampioen. Maar je zet wel iemand met een persoonlijkheid voor de groep. Met Rijkaard zet je iemand voor de ploeg met een groot ajax verleden, al is er van clubcultuur weinig mee over. Rijkaard is vrij, Adriaanse gaat zich niet plaatsen voor de Olympische Spelen denk ik. Daar heeft zijn ploeg te weinig kwaliteit voor. Dus dan komt hij waarschijnlijk ook vrij. Denk dat Adriaanse toch echt wel een keer kampioen van Nederland wil worden, zeker na zijn mislukte avontuur bij Ajax. Maar met een dergelijke trainer kan je weer gaan heropbouwen. Gewoon vanaf de grond af bouwen aan een nieuw team. Driekwart van het team is niet ajax-waardig. Geef een dergelijke trainer een vol jaar de tijd en er staat weer een beter team. De jeugd krijgt geen kans meer bij Ajax. Waarom Ooijer, Taino en Mido halen. Als je Toby(met Olegeur nog als back-up), Bonavacia, Zeegelaar, Josefzoon etc. hebt. Jol en die Raiola zijn Ajax gewoon aan het leegzuigen. Bloedzuiger die Raiola.

Dat is het 'm. Je kunt niet van de grond af bouwen, omdat je hoe dan ook met hetzelfde team opgescheept zit. Ook Adriaanse en Rijkaard zit met dezelfde ploeg met te weinig kwaliteit en stapt hij er volgend seizoen in, dan zit je misschien met dezelfde ploeg maar zonder Vd Wiel, Stekelenburg, Emanuelson en misschien zelfs Suarez. De enige paar spelers met een beetje kwaliteit. Jij maakt mij niet wijs dat Adriaanse of Rijkaard meer uit deze ploeg kan halen als Jol, want Jol is minstens een evengoede trainer. Zonder (een goed spelende) Suarez is dit gewoon geen kampioenswaardige ploeg.

Jol probeert bovendien rust en stabiliteit te creeeren door hetzelfde team wekelijks op te laten draven en op die manier automatismes en gewenning te creeeren. Dat redt je niet met het wekelijks wijzigen van de opstelling. Oke de automatismes en de gewenning zijn er nu ook nog niet, maar het zit de jongens mentaal ook gewoon tegen. Vooral Suarez, de leidende figuur waar het team zich voorheen altijd aan op kon trekken, zit in een ongeloofelijke vormcrisis en speelt zijn team met zijn gezeur en woedeaanvallen alleen maaar tegen. Nu hij niet mee doet de komende wedstrijden, verwacht ik ook het ergste. NIet omdat ik geen vertrouwen heb in Jol, maar ik geen vertrouwen heb in deze ploeg. Behalve Suarez is er niemand die een wedstrijd in zijn eentje kan beslissen of uit kan blinken. Spelers die eind vorig seizoen misschien onderdeel waren van een goed lopende team, maar ook toen was Suarez de uitblinker. De rest was maar een onderdeel. Ik verwacht dan ook niet dat er een andere speler op zal staan die het team bij de hand zal nemen, zolang Suarez er niet is. Zonder Suarez (en met uitzondering van Stekelenburg) hou je een team over van matige voetballers en net-niet talenten wat niks beter is als Utrecht, Groningen of Roda JC ongeacht welke trainer je voor de ploeg hebt staan.

En niemand zal de Champions League ingaan met alleen jonge talenten zonder echte wedstrijdervaring achter de hand. Je hebt dan echt wel mensen met ervaring nodig in dat soort wedstrijden, want geloof me Bonevacia en Zeegelaar zijn talentjes, maar die redden het echt niet tegen welke internationale tegenstander dan ook. Het is dan ook niet meer dan logisch dat Jol heeft gevraagd om een paar ervaren spelers. Maar er mocht niet te veel geld meer uitgegeven worden, dus kom je al gauw op vijfderangs ervaren krachten uit waar je uiteindelijk nog niks aan hebt. Dat is deels Jol zijn schuld, maar ook zeker deels te verwijten aan het budget waarmee hij de gewenste spelers moest halen. Met meer tijd en meer financiele middelen voor nieuwe spelers weet ik ook zeker dat Jol een kampioenswaardige ploeg neer kan zetten. Als hij 20 miljoen had te besteden zoals Van Basten dat had, dan geloof ik niet dat hij Mido, Tainio of Ooijer had gehaald, maar echt goede voetballers. Met het beperkte budget dat hij nu had heeft hij alleen El Hamdoui als vervanger voor pantelic kunnen halen en elke breedte versterking moest transfervrij zijn, bedenk jij dan maar eens betere spelers als Mido, Tainio en Ooijer die hier aan voldoen en naar Ajax willen voor niet teveel salaris ;).

Laatst bewerkt:
Ajax stuurt hem welgeteld 5 dagen met vakantie. Daar zal hij echt van opknappen zeg :D Stuur die gozer gewoon minimaal 3 weken naar Uruguay, lekker opladen.
Zal wel leuk zijn als hij voor die 5 dagen ook nog eens naar Uruguay en terug gaat:D
Nee maar ben benieuwd hoe jullie aanval er uit gaat zien de komende tijd ( hij mist Utrecht Feyenoord en NAC) Wat zouden jullie doen met Martins materiaal?

Ja inderdaad...

Waarom fluiten ze ronaldo nou uit?? je fluit picasso toch ook niet uit.

Waar is skinnie als je hem nodig hebt.

God o god. Ik wilde wat een steen door mijn televisie gooien. Wat een ****ing r*tard is die gast. Echt verschrikkelijk.

---------- Toegevoegd om 18:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:26 ----------

Dat is het 'm. Je kunt niet van de grond af bouwen, omdat je hoe dan ook met hetzelfde team opgescheept zit. Ook Adriaanse en Rijkaard zit met dezelfde ploeg met te weinig kwaliteit en stapt hij er volgend seizoen in, dan zit je misschien met dezelfde ploeg maar zonder Vd Wiel, Stekelenburg, Emanuelson en misschien zelfs Suarez. De enige paar spelers met een beetje kwaliteit. Jij maakt mij niet wijs dat Adriaanse of Rijkaard meer uit deze ploeg kan halen als Jol, want Jol is minstens een evengoede trainer. Zonder (een goed spelende) Suarez is dit gewoon geen kampioenswaardige ploeg.

Jol probeert bovendien rust en stabiliteit te creeeren door hetzelfde team wekelijks op te laten draven en op die manier automatismes en gewenning te creeeren. Dat redt je niet met het wekelijks wijzigen van de opstelling. Oke de automatismes en de gewenning zijn er nu ook nog niet, maar het zit de jongens mentaal ook gewoon tegen. Vooral Suarez, de leidende figuur waar het team zich voorheen altijd aan op kon trekken, zit in een ongeloofelijke vormcrisis en speelt zijn team met zijn gezeur en woedeaanvallen alleen maaar tegen. Nu hij niet mee doet de komende wedstrijden, verwacht ik ook het ergste. NIet omdat ik geen vertrouwen heb in Jol, maar ik geen vertrouwen heb in deze ploeg. Behalve Suarez is er niemand die een wedstrijd in zijn eentje kan beslissen of uit kan blinken. Spelers die eind vorig seizoen misschien onderdeel waren van een goed lopende team, maar ook toen was Suarez de uitblinker. De rest was maar een onderdeel. Ik verwacht dan ook niet dat er een andere speler op zal staan die het team bij de hand zal nemen, zolang Suarez er niet is. Zonder Suarez (en met uitzondering van Stekelenburg) hou je een team over van matige voetballers en net-niet talenten wat niks beter is als Utrecht, Groningen of Roda JC ongeacht welke trainer je voor de ploeg hebt staan.

En niemand zal de Champions League ingaan met alleen jonge talenten zonder echte wedstrijdervaring achter de hand. Je hebt dan echt wel mensen met ervaring nodig in dat soort wedstrijden, want geloof me Bonevacia en Zeegelaar zijn talentjes, maar die redden het echt niet tegen welke internationale tegenstander dan ook. Het is dan ook niet meer dan logisch dat Jol heeft gevraagd om een paar ervaren spelers. Maar er mocht niet te veel geld meer uitgegeven worden, dus kom je al gauw op vijfderangs ervaren krachten uit waar je uiteindelijk nog niks aan hebt. Dat is deels Jol zijn schuld, maar ook zeker deels te verwijten aan het budget waarmee hij de gewenste spelers moest halen. Met meer tijd en meer financiele middelen voor nieuwe spelers weet ik ook zeker dat Jol een kampioenswaardige ploeg neer kan zetten. Als hij 20 miljoen had te besteden zoals Van Basten dat had, dan geloof ik niet dat hij Mido, Tainio of Ooijer had gehaald, maar echt goede voetballers. Met het beperkte budget dat hij nu had heeft hij alleen El Hamdoui als vervanger voor pantelic kunnen halen en elke breedte versterking moest transfervrij zijn, bedenk jij dan maar eens betere spelers als Mido, Tainio en Ooijer die hier aan voldoen en naar Ajax willen voor niet teveel salaris ;).

Ja precies. Want de Zeeuw, Vertonghen, vd Wiel, Alderweireld, El Hamdaoui en Emanuelson zijn middenmoot in de Eredivisie.

Terug
Naar boven