MuscleMeat

AFCA Ajax topic

Ja, of de trainer bakt er niets van.
Martin is opzich geen slechte trainer. Alleen komt hij iedere dag met 10 bespottelijke namen aanzetten, past dat trainingspak niet bij Ajax en moet hij zichzelf van zijn broer ontvreemden http://www.vi.nl/Achtergronden/Colu...schuld-van-alles-maar-niet-van-jou-Martin.htm Voor de gene die de VI niet lezen, deze wil ik jullie niet onthouden;)

Maar ik geloof wel dat de trainer Martin Jol een zo goed mogelijk elftal op de mat probeert te zetten.

Zal wel leuk zijn als hij voor die 5 dagen ook nog eens naar Uruguay en terug gaat:D
Nee maar ben benieuwd hoe jullie aanval er uit gaat zien de komende tijd ( hij mist Utrecht Feyenoord en NAC) Wat zouden jullie doen met Martins materiaal?

Zou de jeugd een kans geven, spelers worden alleen maar beter door te spelen. En hoemeer ze vertrouwd raken met alles wat er bij het 1e draait hoe beter ze ermee leren omgaan.
Tja er staan een paar uitdagende wedstrijden voor de boeg, ben heel benieuwd hoe e.e.a. opgelost gaat worden, maar met de lol van Jol weet je het maar nooit, hij is in staat om Atouba in de spits te zetten en dan zegt ie heel droog: heb ik ook een keer gedaan toen.........:)

---------- Toegevoegd om 16:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:45 ----------

Cockie moet er ook nog bij he. En dan luisteren ze naar Anouk, dat lekkere wijf zoals Jol dat vind. Even de schoentjes uit, de trainingsbroek een beetje ophijsen en een tochtje langs de boulevard maken terwijl c**k de patatjes besteld. En als c**k de extra mayonaise voor Martin vergeten is mag hij terug gaan, om vervolgens die extra mayonaise naar z'n hoofd te krijgen als de patat ondertussen koud is geworden. Kop omhoog, borst vooruit, wij zijn Ajax, en we houden niet van koude patat.

Humor op het juiste moment, thanx Rock.;)

---------- Toegevoegd om 16:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:47 ----------

God o god. Ik wilde wat een steen door mijn televisie gooien. Wat een ****ing r*tard is die gast. Echt verschrikkelijk.

Ben blij dat je het niet gedaan hebt, schade was niet te overzien geweest.;)

Ja precies. Want de Zeeuw, Vertonghen, vd Wiel, Alderweireld, El Hamdaoui en Emanuelson zijn middenmoot in de Eredivisie.

Ja, of de trainer bakt er niets van.

Als ze samen in team samenspelen zonder een sterspeler waar ze zich aan op kunnen trekken, dan zijn zij inderdaad middenmoot.

Wat zou jij als trainer of wat zou een andere trainer dan nu doen om dit team beter te laten spelen? Met een Suarez in slechte vorm of zonder Suarez. Ik ben heel benieuwd.... ;)

zonder Suarez, simpel weg hij is niet in vorm.

Zou de jeugd een kans geven, spelers worden alleen maar beter door te spelen. En hoemeer ze vertrouwd raken met alles wat er bij het 1e draait hoe beter ze ermee leren omgaan.

De jeugd gaat de prestaties van dit Ajax echt niet doen verbeteren. Als de ervaren basisspelers al slecht presteren, dan heb je als jongeling geen goede basis om bij in te vallen. Jeugd moet je niet brengen in tijden van crisis, dat blijkt nu wel bij Feyenoord. Jeugd moet je brengen als het goed gaat en dan eerst tijdens wedstrijden tegen Veendam of Excelsior. Als je jonge debutanten nu zou brengen, dan zouden ze gelijk keihard worden afgerekend op elke fout die ze maken puur omdat Ajax een tijd niet heeft gewonnen. De druk op het 1e van Ajax is op het moment veel te groot om als jongeling in verzeild te raken.

Laatst bewerkt:
Als ze samen in team samenspelen zonder een sterspeler waar ze zich aan op kunnen trekken, dan zijn zij inderdaad middenmoot.

Wat zou jij als trainer of wat zou een andere trainer dan nu doen om dit team beter te laten spelen? Met een Suarez in slechte vorm of zonder Suarez. Ik ben heel benieuwd.... ;)

Hmm... oefenen op positie spel? Nadruk leggen op passing en basistechniek op de training? Niet een middenveld met antivoetballers opstellen? Niet jonge talenten ongefundeerd de hemel in prijzen om ze vervolgens keihard te laten vallen?

Ik roep maar wat hoor.

Hmm... oefenen op positie spel? Nadruk leggen op passing en basistechniek op de training? Niet een middenveld met antivoetballers opstellen? Niet jonge talenten ongefundeerd de hemel in prijzen om ze vervolgens keihard te laten vallen?

Ik roep maar wat hoor.
Dat kunnen we allemaal lezen, denk je dat Jol zijn spelers op de training laat sjoelbakken of zo?

Ja.

Ik roep maar wat hoor.

Jij weet helemaal niet waar Jol op traint. Jol zal heus ook drammen op positiespel en basistechniek moeten leren dat zou op dit niveau meer moeten hoeven, maar ik begrijp dat je doelt op de slechte techniek van Enoh. Maar het middenveld is inderdaad zwak en bestaat uit matige voetballer, maar vertel wie had jij er liever gezien?

Zoals ik al zei, het is op dit moment niet de tijd om jeugd in te brengen.. De jeugd zal echt niet het verschil kunnen maken en de druk is te groot. Daarom kan hij toch nog steeds wel onder de indruk zijn van het talent van de jeugd?

Daarom worden we weggespeeld tegen ADO, AZ en Utrecht. :roflol: Omdat Jol zo lekker op positie spel zit te oefenen. Daarom loopt Urby ook nooit in positie. Hebben we een nummer 10 die niet eens een bal kan aannemen, laat staat dat hij ook nog weet waar hij moet lopen. We hebben twee middenvelders die niet weten hoe ze zich aan moeten bieden voor de verdediging en een speler voor zich aan te spelen. Lindgren inbrengen voor Siem de Jong. Dat is een meesterzet. Ooijer voor Alderweireld, ook zo geniaal. Eriksen was een super-mega-ultra talent voordat hij maar een stap in Ajax 1 had gezet en mag zich dit jaar gaan bewijzen in de laatste 5 minuten tegen Real Madrid met een 4-0 achterstand.

Jol is niet bekend met het Rapport Coronel wat twee jaar geleden als leidraad voor het nieuwe beleid moest gaan dienen. Terwijl Jol verantwoordelijk is voor het totale voetbaltechnische beleid van Ajax, inclusief de jeugdopleiding en scouting. Lekkere aankopen ook he de laatste 2 jaar? Kostte maar 20+ miljoen.

Leuk hoor dat jullie voetbal ervaren als een potje flipperkast waarbij niemand ergens invloed op heeft maar ga je dan alsjeblieft niet mengen in een discussie. Als je denkt dat er als profvoetballer ooit een moment is wanneer je niet meer op positiespel en basistechniek hoeft te oefenen zit je er flink naast. Bij Barcelona doen ze niet anders.

Laatst bewerkt:
De jeugd gaat de prestaties van dit Ajax echt niet doen verbeteren. Als de ervaren basisspelers al slecht presteren, dan heb je als jongeling geen goede basis om bij in te vallen. Jeugd moet je niet brengen in tijden van crisis, dat blijkt nu wel bij Feyenoord. Jeugd moet je brengen als het goed gaat en dan eerst tijdens wedstrijden tegen Veendam of Excelsior. Als je jonge debutanten nu zou brengen, dan zouden ze gelijk keihard worden afgerekend op elke fout die ze maken puur omdat Ajax een tijd niet heeft gewonnen. De druk op het 1e van Ajax is op het moment veel te groot om als jongeling in verzeild te raken.

Punt voor jou.
Tuurlijk moeten jeugdspelers e.d. in alle rust worden gebracht, tegen op papier mindere tegenstanders.

---------- Toegevoegd om 17:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:24 ----------

Dat kunnen we allemaal lezen, denk je dat Jol zijn spelers op de training laat sjoelbakken of zo?

Nee hij laat ze trappen op en af rennen, speelt psycho spelletjes en boven alles leert hij ze hoe ze niet moeten voetballen.:D

---------- Toegevoegd om 17:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:27 ----------

daarom worden we weggespeeld tegen ado, az en utrecht. :roflol: Omdat jol zo lekker op positie spel zit te oefenen. Daarom loopt urby ook nooit in positie. Hebben we een nummer 10 die niet eens een bal kan aannemen, laat staat dat hij ook nog weet waar hij moet lopen. We hebben twee middenvelders die niet weten hoe ze zich aan moeten bieden voor de verdediging en een speler voor zich te laten. Lindgren inbrengen voor siem de jong. Dat is een meesterzet. Ooijer voor alderweireld, ook zo geniaal. Eriksen was een super-mega-ultra talent voordat hij maar een stap in ajax 1 had gezet en mag zich dit jaar gaan bewijzen in de laatste 5 minuten tegen real madrid met een 4-0 achterstand.

Jol is niet bekend met het rapport coronel wat twee jaar geleden als leidraad voor het nieuwe beleid moest gaan dienen. Terwijl jol verantwoordelijk is voor het totale voetbaltechnische beleid van ajax, inclusief de jeugdopleiding en scouting. Lekkere aankopen ook he de laatste 2 jaar? Kostte maar 20+ miljoen.

Leuk hoor dat jullie voetbal ervaren als een potje flipperkast waarbij niemand ergens invloed op heeft maar ga je dan alsjeblieft niet mengen in een discussie.

+100

Zo te lezen ben ik niet de enige die een hekel had aan het commentaar gisteren.
Kan die Frank Snoeks niet de ballen van Ronaldo gaan likken ofzeau.
gadverdamme.

Daarom worden we weggespeeld tegen ADO, AZ en Utrecht. :roflol: Omdat Jol zo lekker op positie spel zit te oefenen. Daarom loopt Urby ook nooit in positie. Hebben we een nummer 10 die niet eens een bal kan aannemen, laat staat dat hij ook nog weet waar hij moet lopen. We hebben twee middenvelders die niet weten hoe ze zich aan moeten bieden voor de verdediging en een speler voor zich aan te spelen. Lindgren inbrengen voor Siem de Jong. Dat is een meesterzet. Ooijer voor Alderweireld, ook zo geniaal. Eriksen was een super-mega-ultra talent voordat hij maar een stap in Ajax 1 had gezet en mag zich dit jaar gaan bewijzen in de laatste 5 minuten tegen Real Madrid met een 4-0 achterstand.

Jol is niet bekend met het Rapport Coronel wat twee jaar geleden als leidraad voor het nieuwe beleid moest gaan dienen. Terwijl Jol verantwoordelijk is voor het totale voetbaltechnische beleid van Ajax, inclusief de jeugdopleiding en scouting. Lekkere aankopen ook he de laatste 2 jaar? Kostte maar 20+ miljoen.

Leuk hoor dat jullie voetbal ervaren als een potje flipperkast waarbij niemand ergens invloed op heeft maar ga je dan alsjeblieft niet mengen in een discussie. Als je denkt dat er als profvoetballer ooit een moment is wanneer je niet meer op positiespel en basistechniek hoeft te oefenen zit je er flink naast. Bij Barcelona doen ze niet anders.

Ik geef toe dat het positiespel bij tijden zwak is, maar oefenen op positiespel en techniek zal Jol zeker wel doen en niet minder dan een andere coach. En bij de verliezen tegen Den Haag en AZ mankeerde het meer aan zwak verdedigen en voorin weinig tot niks creeeren, dan dat het positioneel niet goed stond.

Je zit bij Ajax echter met veel vreemde posities. Suarez met zijn vrije rol op de rechterkant die alle kanten op mag hollen, wat aanvallend voor veel dreiging zorgt maar verdedigend steeds een gat open laat voor opkomende linksbacks. Dan heb je Emanuelson die een halve linksmid/ halve links voor is en zodra hij voorin mee gaat spelen bij een tegenaanvaal alles op links openligt. Met deze gaten kies je al snel voor twee verdigende middenvelders die die gaten moeten opvullen (lindgren en enoh). Zou je kiezen voor een meer creatief middenveld, dan heeft dat weer consequenties voor de posities van Suarez en Emanuelson. Het is maar net hoe je het spelletje wil spelen.

Ik geef je ook zeker gelijk in de zwakheid van het middenveld en het gebrek aan kwaliteit van de individuele spelers. Maar mijn vraag aan jou was, hoe had jij het middenveld dan ingevuld met de huidige middelen. De Jong is zwak, maar Eriksen (ook al is het een toptalent) heeft tegen Veendam nou ook niet bepaald een fantastiche indruk achtergelaten ook al heeft hij toen wel de hele wedstrijd gespeeld. De Zeeuw verliest ook elke bal die hij aanraakt of hij schiet ze kilometers naast of over het doel. Bonevacia of ander talent is veel te jong om in de basis mee te kunnen draaien.Taino wil je er al helemaal niet inhebben en Anita naar het middenveld schuiven is het probleem verschuiven. Dus zeg het maar.... Je hebt op het moment gewoon geen goed (functionerend) materiaal rondlopen voor het middenveld.

Ik begrijp trouwens ook niet hoe jij op 20+ miljoen komt? De enige speler waarvoor Jol geld heeft mogen uitgeven is El Hamdaoui (5 miljoen) en De Zeeuw. De overige spelers konden vanwege de financiele problemen alleen maar vanwege hun transfervrije status worden overgenomen (pantelic, Atouba, Mido, Ooijer en Taino). De eerste twee ontvangen/ontvingen echter wel dikke salarissen wat inderdaad belachelijk is.

Laatst bewerkt:
Sport 1.1 FTW. Zet hem altijd expres daarop om vervelende publieke omroep commentatoren te vermijden.

Wat doe je eigenlijk in dit topic? Ik zie je alleen maar zeiken.
Ach wat stoer, alsof ik de enige ben die hier veel te klagen heeft. Als je je echt zo aan mijn mening (Ik heb overigens gewoon het RECHT om die te uiten) hekelt, moet je maar weer als een stoere jonge de discussie uit de weg gaan en mijn handtekening voor een deel wissen;)

Laatst bewerkt:
Ach wat stoer, alsof ik de enige ben die hier veel te klagen heeft. Als je je echt zo aan mijn mening (Ik heb overigens gewoon het RECHT om die te uiten) hekelt, moet je maar weer als een stoere jonge de discussie uit de weg gaan en mijn handtekening voor een deel wissen;)

Wat heb ik nou gezegd? Post nou eens iets nuttigs of plaats een smiley ofzo! Dit gaat nergens over, zinnetje doordrijven heet dit.:mad:

VVD vindt straf Suarez te laag

DEN HAAG - De aanklager van de KNVB had een veel zwaardere straf moeten eisen tegen Ajax-aanvaller Luis Suarez na diens bijtactie in het duel met PSV.
VVD-Kamerlid Bart de Liefde denkt dat overtredingen in het betaald voetbal en amateurvoetbal verschillend worden bestraft.

Suarez beet tijdens de bewuste wedstrijd in het sleutelbeen van tegenstander Otman Bakkel.
"Ik lees regelmatig dat geweld bij amateurwedstrijden leidt tot forse schorsingen of zelfs royement, opgelegd door de clubs zelf. Ook de KNVB deelt zware straffen uit aan schuldige amateurvoetballers", aldus De Liefde. “Waarom dan niet bij Suarez?”

Voorbeeldfunctie
Volgens de VVD'er moet de KNVB de voorbeeldfunctie van het betaald voetbal serieuzer nemen, anders kunnen de miljoenen euro’s voor fairplay-projecten beter aan andere zaken worden uitgegeven.
"Profsporters hebben een voorbeeldfunctie voor miljoenen mensen, zeker de profvoetballer. Als je die voorbeeldfunctie echt serieus neemt moet geweld op het veld, zoals slaan, schoppen of bijten, veel zwaarder bestraft worden. Dit geweld tolereren we op straat toch ook niet?", aldus De Liefde.

Regels
Hij vindt dat de overheid het recht heeft om zich te bemoeien met de straffen die de nationale sportbonden opleggen.
"De KNVB, het NOC*NSF en vele andere bonden krijgen miljoenen aan overheidsgeld voor fairplay-projecten. Dan mag de politiek verwachten dat ze er voor zorgen dat de professionele sporter zijn voorbeeldfunctie serieus neemt."

Minimumstraffen
De Liefde vindt dat de sportbonden samen algemene regels en minimumstraffen moeten afspreken. "Het maakt toch niet uit of iemand op het voetbal-, korfbal- of hockeyveld gebeten of geslagen wordt? De straf zou overal hetzelfde moeten zijn."

Maandag vindt er in de Tweede Kamer overleg plaats over sport. De Liefde zal hierbij minister Schippers vragen met de bonden om de tafel te gaan om te komen tot minimumstraffen en eenduidige regels.

(Bron:nu.nl)

:roflol: Zullen we hem anders 80 uur werkstraf geven in het PSV stadion Bart?
Als de politiek zich nou eens bezig ging houden met zaken die er echt toe doen dan komen we misschien een stap verder.

:roflol:
Als de politiek zich nou eens bezig ging houden met zaken die er echt toe doen dan komen we misschien een stap verder.[/QUOTE]

Idd laat de politiek nou maar een netjes regeren en zich niet bezig houden met randverschijnselen omtrent de diverse sporten die de laatste tijd in een negatief daglicht worden geplaatst.;)

Terug
Naar boven