MuscleMeat

AFCA Ajax topic

Eriksen niet alleen. Wat dacht je van sulejmani? Zou hij weer de oude worden onder de Boer?

Je doet Ebecilo tekort. De beste man op het veld gisteren. Gewoonweg ongrijpbaar voor de verdediging van AZ. Alleen schoot hij een paar keer te wild, waar hij nog rustiger had kunnen kijken. Maar goed het was zijn eerste wedstrijd in de arena. Middenveld stond na tijden weer goed. Eriksen deed in de 1e helft leuke dingen. Tweede helft niet gezien helaas. Maar goed mooie overwinning met 10 man(want je hebt de hele wedstrijd natuurlijk zonder spits gespeeld:rolleyes:)

Edit: Veld moet natuurlijk arena zijn:D

Laatst bewerkt:
Je doet Ebecilo tekort. De beste man op het veld gisteren. Gewoonweg ongrijpbaar voor de verdediging van AZ. Alleen schoot hij een paar keer te wild, waar hij nog rustiger had kunnen kijken. Maar goed het was zijn eerste wedstrijd op het veld. Middenveld stond na tijden weer goed. Eriksen deed in de 1e helft leuke dingen. Tweede helft niet gezien helaas. Maar goed mooie overwinning met 10 man(want je hebt de hele wedstrijd natuurlijk zonder spits gespeeld:rolleyes:)

Hij doet me een beetje denken aan Romario, zijn bewegelijkheid.
Kan een goeie worden mits hij met regelmaat speelt.

Vonden meer mensen het voetbal gisteren weer VOETBAL en geen taktisch schaakspel om er een 1-0 uit te persen ? Heb weer lekker VOETBAL gezien at een verademing.

Goed voetbal gaat vanzelf resultaat opleveren + dat je supporters en voetbalfans waar voor hun geld geeft.

Bergkamp, introvert als hij is, lijkt me nou niet echt geschikt als coach?

Maar wat denk jij Rocky, Blind of Bergkamp als assistent?

Ligt er aan. Als Bergkamp als assistent betekent dat Blind "technisch manager" wordt, dan liever niet. Ik vind Blind best sympathiek, maar moet er niet aan denken dat hij het technische beleid vorm moet gaan geven. Dan liever gewoon Blind als assistent en Bergkamp als jeugdtrainer en af en toe aansluiten bij het eerste, zoals de Boer dat zelf deed onder van Basten.

Ik weet verder ook niet wat voor trainer Bergkamp is. De Boer is bloedfanatiek, een echte veldtrainer die er altijd kort op zit. Als Bergkamp dan meer de "warme persoonlijkheid" is die af en toe wat spelers apart neemt en ze individueel traint, dan kan het best werken. De rolverdeling moet goed zijn. Als Bergkamp alleen pylonnetjes neer hoeft te zetten zal hij daar weinig trek in hebben denk ik.

Ik geloof trouwens dat de Boer zelf graag Spijkerman als assistent heeft.

Bergkamp, introvert als hij is, lijkt me nou niet echt geschikt als coach?

Bergkamp heeft al aangegeven geen hoofdtrainer te willen worden. Hij wil wel elke dag met spelers werken, maar geen eindverantwoordelijke zijn. Assistent zou dus wel kunnen, maar ik zou misschien nog wel liever zien dat hij eerst een hoger jeugdelftal gaat trainen. Hij doet nu de D2. Frank de Boer heeft gezegd dat de A1 2 trainers nodig heeft, en na het vertrek van de Boer bij de A1 zit er nog maar 1 (Bob de Klerk), dus misschien kan Bergkamp die taak overnemen.

Ik vind het helemaal spannend nu Ajax zo goed speelt. Kriebels in mijn buik en ik kijk ernaar uit om weer eens naar het stadion te gaan!

Het voetbal is leuk en het elftal staat goed, maar De Boer heeft eigenlijk nog niks bewezen. De tijd zal het leren of Frank inderdaad de juiste man is en of hij het beter gaat doen dan Jol.

Ik hoop het wel, want hij heeft een mooie en goede visie wat het voetbal betreft en de jeugd stroomt eindelijk door!

m1fztu0asgsa.jpg

m1fztu0anrse.jpg

Ajax droomt van het onmogelijke: Lukaku

Met een dikke korrel zout te nemen, maar in de Spaanse krant AS staat te lezen dat Ajax Romelu Lukaku wil binnenhalen.

Ajax houdt rekening met een vertrek van Luis Suarez of Mounir El Hamdaoui. Het bestuur van de Amsterdammers zou nu willen bekijken of het Lukaku kan halen.

De vraagprijs van rond de 25 miljoen euro kan Ajax echter nooit ophoesten dus de waarschijnlijkheid dat het 17-jarige talent ooit in Amsterdam zal spelen, is zo goed als nihil.
http://www.voetbalkrant.com/nl/nieu...ax-droomt-van-het-onmogelijke-lukaku#reacties

Ajax moet voorlopig geen spelers meer aantrekken. Laat de jeugd het maar proberen, zo besparen ze ook nog eens een flinke hoop geld.

Vraag me af wat nu met Mounir gaat gebeuren.

Onzin. Is natuurlijk totaal niet haalbaar. Daarnaast lijkt de stap Anderlecht --> Ajax me nou niet echt een grote stap omhoog.
Is inderdaad niet haalbaar tenzij ajax misschien suarez verkoopt. Maar dan nog, want lukaku heeft aangegeven dat hij alleen wil weggaan voor topclub.

Laatst bewerkt:
Om samen met Lukoki te spelen ? :D

http://ajaxinside.nl/spelers/profiel/85

Maar serieus, is uiteraard geen optie en daarbij wil ik eerst zien of Lukaku de ster gaat zijn die men zegt dat hij zal zijn. Want in Belgie vinden ze hem volgens mij een megamegaaamegaa voetballer maar dat zegt in eerste instantie meer over die Belgen dan over Lukaku.

Als Mourinho en tal van andere topcoaches hem willen, zegt dit inderdaad veel over 'die Belgen'.

Ja dat zegt inderdaad dat het toppers zijn...???

Tevens zeg ik niet dat het geen topper is..maar op DIT moment wil ik dat eerst nog eens zien...

Laatst bewerkt:
Ajax contracteert Henri Toivomaki

Ajax heeft Henri Toivomaki (19) gecontracteerd. De Finse jeugdinternational tekent een contract tot en met 30 juni 2013, met een optie voor nog eens twee seizoenen.
Toivomaki werd op 21 februari 1991 geboren in Hyvinkää in Finland. Hij is afkomstig van FC Lahti en is Fins jeugdinternational. De verdediger was eerder dit seizoen reeds op proef in Amsterdam. Hij voegt zich in eerste instantie bij de selectie van Jong Ajax.

,,Mijn snelheid is een van mijn pluspunten. Daarnaast behoort ook de passing tot een van mijn betere kwaliteiten.”, aldus de verdediger, die naar eigen zeggen als rechtsback het beste uit de voeten kan.

Toivomaki had de afgelopen periode een handig contactpersoon in Finland. Jari Litmanen praatte de nieuwe Ajacied uitgebreid bij over de club. ,,Vorig seizoen was ik bij FC Lahti teamgenoot van Litmanen. Uiteraard was het voor mij heel handig om zo’n contact te hebben. Als er iemand in Finland is die veel van Ajax weet, dan is het Jari wel.” Litmanen vertelde Toivomaki veel over Ajax. ,,Hij vertelde me dat Ajax voor jonge spelers een geweldige club is. Juist omdat jonge talenten er de kans krijgen zich te ontwikkelen. Er zit echt een idee achter.”

Van de Ajax.nl website.

116ni54.jpg

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven