Fitness Seller

AFCA Ajax topic

zegt die bron ook iets over geld en een mogelijke vervanger?

Yep. Liverpool heeft vandaag 19,5 miljoen euro geboden, maar dat is afgewezen. Tottenham heeft 18 miljoen geboden + een half jaar een gratis huurspeler, maar dat is ook afgewezen. Ajax wil 25 miljoen euro. Maar het probleem is vooral dat Suarez zelf erg graag weg wil bij Ajax en dan het liefst naar Tottenham, en dus graag het bod geaccepteerd ziet. Volgens de laatste berichten lijkt het erop dat Liverpool en Ajax elkaar gaan vinden in 24 miljoen euro.

De Boer heeft een lijst met vervangers. Ik weet er niet veel van, maar er wordt wel gemeld dat Eidur Gudjohnsen (Stoke City) en Vaclav Kadlec (Sparta Praag) er op staan. Er staan nog wat andere namen op, maar die zijn niet haalbaar. Kadlec lijkt dus een belangrijke kandidaat, maar de Boer ziet hem meer als een spits voor de toekomst die er niet meteen staat.

Hahaha, Kadlec heb ik nog met FM gekocht vorig jaar. Toptalent!

Heeft Ajax geen eigen talenten voor de spitspositie? Kunnen ze niet beter Elia proberen los te weken bij HSV in plaats van voor hetzelfde geld (of meer..) weer allerlei exotische namen van elders te halen?

Heeft Ajax geen eigen talenten voor de spitspositie? Kunnen ze niet beter Elia proberen los te weken bij HSV in plaats van voor hetzelfde geld (of meer..) weer allerlei exotische namen van elders te halen?

Momenteel helaas niet nee. Bodul en Suk zijn de spitsen van Jong Ajax en die komen allebei te kort. Beide contracten lopen na dit seizoen ook af en worden waarschijnlijk niet verlengd. Dan heb je nog Castillion bij de A1 wat een redelijk talent is, maar die is net een jaar geblesseerd geweest en het is maar de vraag of hij ooit goed genoeg zal zijn voor Ajax 1, en na zijn blessure is die twijfel alleen maar toegenomen. De volgende jeugdspits daarna is Tom Boere, die 2 maanden geleden 18 is geworden, maar ook niet echt geweldig presteert in de jeugd. Er moet dus wel een aankoop plaatsvinden.

Het prijskaartje van Elia is 15 miljoen euro. Dat zal Ajax niet gaan betalen, en bovendien wil Elia naar een grote club in Europa. Tevens vind ik hem na z'n blessure niet meer dezelfde speler als daar voor.

Misschien kunnen we Froylan Ledezma halen?

Als ajax geen spits vind, spelen ze dan zonder spits tegen anderlecht?:D

Ajax heeft nog altijd de beschikking over el Hamdaoui? Van mij mag 'ie opbokken, maar als er niks anders is dan moet het maar.

El Hamdaoui is weer ziek.

Ajax heeft nog altijd de beschikking over el Hamdaoui? Van mij mag 'ie opbokken, maar als er niks anders is dan moet het maar.

Van Voetbalzone.nl:

Ajax moet het woensdag in de klassieker tegen Feyenoord stellen zonder Mounir El Hamdaoui en Urby Emanuelson. De Marokkaanse aanvaller, die de afgelopen dagen ook al met knieklachten kampte, is ziek.

Meneer is ziek, echt waar hoor! El Hamdaoui is 3 weken ziek geweest, heeft daarna een week last van z'n knie gehad en is nu weer ziek. Echt waar, niets aan gelogen! De lucht is geklaard en hij wil graag voor Ajax spelen, echt waar! :roflol: Wat een gek zeg, direct verkopen.

Suarez stond vandaag trouwens gewoon op het trainingsveld, dus er zijn geen medische keuringen in Engeland aan de gang, zoals gisteren de verhalen rond gingen.

Quote van de Boer van de persconferentie:

'We zijn resoluut en laten Suarez niet gaan omdat hij belangrijk is, tenzij er een enorm bod komt van een topclub'

Het lijkt er dus op dat de onderhandelingen niet vorderen.

Als ajax geen spits vind, spelen ze dan zonder spits tegen anderlecht?:D

Dan spelen we met Siem de Jong als spits, wat we al enkele weken doen.

Laatst bewerkt:
Maarja, dat is natuurlijk pure armoede. Ik ben niet zo snel van het kopen kopen kopen, maar als Suarez en Hamdaoui verkocht worden moet er wel echt een spits gehaald worden.

Babel(huurbasis) komt als vervanger van Suarez. Voor zover je het een vervanger kan noemen. Want Babel speelt in principe op een andere plek. Misschien dat De Boer wat ziet in Babel als spits of misschien toch wel op links. Al denk ik dat Ebecilio daar gewoon moet blijven staan.

Cvitanich gewoon een kans geven op de nr 9 plek. De Jong als spits kan gewoon echt niet.

Laatst bewerkt:
Maarja, dat is natuurlijk pure armoede. Ik ben niet zo snel van het kopen kopen kopen, maar als Suarez en Hamdaoui verkocht worden moet er wel echt een spits gehaald worden.

Ongetwijfeld, want bij het vertrek van Suarez en El Hamdaoui ben je in een keer bijna al je scorend vermogen kwijt. Ik ben ook heel benieuwd wat de Boer gaat doen als hij 1 of beide spelers kwijt raakt. Met welke namen en wat voor type spelers zal hij aan komen. Als je ziet dat Ibrahimovic en Cvitanich bijna net zo duur waren voor Ajax, hoop ik dat de Boer even goed nadenkt voordat hij iemand koopt, en niet met Roy Beerens of Tim Matavz aan komt zetten.

Ajax moet zeker niet kopen kopen kopen, maar onder de Boer gaat dat ook wel meevallen denk ik. Hij heeft zelf al aangekeken eerst in de jeugd te gaan kijken voordat hij de transfermarkt op gaat. Maar het is wel lastig nu Ajax geen officiële technisch directeur heeft. Met een technisch directeur met een groot netwerk aan je zijde kom je overal net even wat makkelijker binnen. De Boer wil graag Frank Arnesen als TD bij Ajax, wat erg mooi zou zijn.

Hahaha, Kadlec heb ik nog met FM gekocht vorig jaar. Toptalent!
Inderdaad briljante speler!

in FM:D

@ The Rock Cvitanich zou op dit moment gewoon een kans moeten krijgen, althans morgen en zondag om te bepalen of het een redelijk alternatief voor Siem de Jong is.

Laatst bewerkt:
Haha t**fus krijg maar 1,25 op unibet voor ajax.
Feyenoord 10,50:roflol::roflol::roflol:

Dat is best aantrekkelijk, zo onmogelijk is het nu ook weer niet dat Feyenoord voor een stuntje gaat zorgen.

stuntje voor feyenoord zal al zijn wanneer ze er 1 in weten te leggen. Denk alleen niet dat de betmakers daar in mee zullen gaan ;)

Inderdaad briljante speler!

in FM:D

@ The Rock Cvitanich zou op dit moment gewoon een kans moeten krijgen, althans morgen en zondag om te bepalen of het een redelijk alternatief voor Siem de Jong is.

Cvitanich heeft het gewoon niet. Kan die jongen niets aan doen, maar hij komt gewoon kwaliteit te kort. Hij blinkt nergens in uit. Hij niet niet snel, niet sterk, niet technisch, niet groot et cetera. Het enige wat hij heeft is aardige timing in de lucht en het vermogen om soms op de juiste plek te staan. Maar vaak door zijn beroerde aannames verpest hij het voor zichzelf. Ik weet echt nog steeds niet waar Cvitanich op gescout is. Ik kan het niet vinden in ieder geval.

Terug
Naar boven