- Waardering
- 912
- Lengte
- 1m82
- Massa
- 99kg
- Vetpercentage
- 16%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik heb die datum geregeld voor jou verjaardag.Flink balen! Ik had net mijn spullen gepakt om te gaan...
Maar als goedmakertje spelen ze wel op mijn verjaardag: 19 januari 2011 om 20:00.
+1
Fijn dat ze op haar vierjaardag in de kou naar feyenoord a-1 mag kijken
"De van AZ overgenomen aanvaller is 'geestelijk en fysiek niet in staat om te spelen'. "Hij kan het op dit moment niet opbrengen",
Ik heb me vanaf het begin er al aan geërgerd dat hij zo'n vedette mentaliteit heeft. Nu wordt hij er 1 keer naast gezet en meneer wil niet meer spelen? Voor Ajax nog wel! Hij is het Ajax shirt onwaardig en moet oprotten, mafkees.
Hmm vind het maar een vaag gebeuren met die Hamdoui. Waar is die gozer mee bezig?
Zal ook ongetwijfeld gebeuren, deze situatie is onhoudbaar. Het is alleen te hopen dat Ajax minimaal het aankoopbedrag terug kan krijgen.
AMSTERDAM - Mounir El Hamdaoui voelt zich tot op het bot beledigd door interim-trainer Frank de Boer van Ajax. Daarom heeft de 26-jarige aanvaller zich ziek gemeld en is hij nu op vakantie gestuurd, zo schrijft Elfvoetbal.nl.
De bom barstte op 8 december in Milaan. In de middaguren van de Champions League-wedstrijd uit tegen AC Milan kreeg de Marokaanse international te horen dat hij niet in de basis zou starten. Frank de Boer, die twee dagen eerder de opgestapte Martin Jol was opgevolgd, nam daarbij geen enkele moeite om El Hamdaoui daarvoor een verklaring te geven.
Dat was tegen het zere been van de aanvaller aan. Die voelde zich daarmee zo beledigd en diep gekrenkt dat hij geestelijk niet meer in staat was om zich te motiveren voor een dergelijke trainer, zo schrijft de site. Zogenaamde topspelers zou je toch op een andere manier benaderen, is de gedachtengang van El Hamdaoui.
Excuses
Een dag na de 0-2 zege in San Siro bood Frank de Boer zijn excuses aan over zijn handelswijze. Dit voelde voor El Hamdaoui als 'te laat'. Het kwaad was daarmee al geschiet. Of er nog een verzoeningspoging plaats zal vinden, is erg twijfelachtig.
De opvolger van Martin Jol heeft de aanvaller tot 4 januari op vakantie gestuurd. Ajax communiceerde steeds dat de speler alleen ziek was.
El Hamdaoui ontbrak tegen Vitesse door een 'griepje' en zat na een gesprek met De Boer ook niet bij de selectie voor het later afgelaste duel met Feyenoord. Morgen, in het bekerduel met AZ, schittert de topscorer ook door afwezigheid.
Op internetfora werd gesuggereerd dat El Hamdaoui de afgelopen week meerdere malen gesignaleerd is in zijn woonplaats Rotterdam en dus niet ziek op bed zou liggen. Presentator Wilfred Genee beweerde afgelopen week op Eredivisie Live dat El Hamdaoui fel tekeer gegaan zou zijn tegen enkele clubmensen, nadat hij zijn basisplek leek te hebben verloren.
'Mounir erg teleurgesteld'
De Boer heeft onlangs opnieuw contact gezocht met de goed betaalde aankoop van Jol, die aan heeft gegeven zowel 'fysiek als geestelijk' niet in staat te zijn om voor Ajax uit te komen.
,,Mounir was erg teleurgesteld'', stelde De Boer. ,,Hij heeft mij laten weten dat hij het niet kan opbrengen om voor Ajax te spelen. Nee, hij heeft nog niet gezegd dat hij weg wil. Ik wil er eigenlijk niet veel meer over kwijt. Voor mij is de bekerwedstrijd van tegen AZ nu belangrijk.''
De Boer is van mening dat Ajax op dit moment behoefte heeft aan een balvaste spits als Siem de Jong. Hij heeft ook Mido nog achter de hand. El Hamdaoui komt voorlopig vooral in aanmerking voor de positie op de linkerflank, waar de geschorste Luis Suarez tot eind januari niet inzetbaar is. De Boer verwacht daarbij van El Hamdaoui dat hij ook zijn verdedigende taken vervult.
'Niemand groter dan Ajax'
El Hamdaoui verhuisde afgelopen zomer op voorspraak van de inmiddels opgestapte trainer Martin Jol voor ruim 5 miljoen euro van AZ naar Ajax. De spits beleefde een voortvarende start en maakte een aantal fantastische doelpunten. Hij gaat met elf competitietreffers nog steeds als topschutter van Ajax door het leven. Het laatste doelpunt van El Hamdaoui dateert uit de uitwedstrijd van 30 oktober bij Heracles.
,,Maar ik denk dat Mounir in de toekomst ook weer als centrumaanvaller kan fungeren'', zei De Boer vlak na het duel met AC Milan. ,,Alleen moeten deze spelers dan wel beter op elkaar zijn ingespeeld.''
Het is de vraag of het ook zo ver komt. ,,Niemand is belangrijker dan Ajax'', liet clubicoon Johan Cruijff de laatste weken herhaaldelijk weten. De Boer benadrukte in diezelfde periode tegen iedereen die het wilde horen dat hij de voetbalvisie van de legendarische nummer veertien bijna altijd deelt.
'Frank bepaalt, Mounir moet hem volgen'
Rik van den Boog ging in Voetbal International niet ing op het wel of niet simuleren van een griepje door El Hamdaoui. Wel maakte de algemeen directeur duidelijk dat De Boers wil wet is.
,,Mounir is een geweldige voetballer die toegevoegde waarde kan hebben voor Ajax, als hij zijn normale spel kan spelen", zegt Van den Boog in het weekblad. ,,Dus ik hoop dat Frank en hij elkaar daarin kunnen vinden. Het kan niet zo zijn dat een trainer concessies doet. Frank bepaalt, Mounir moet hem volgen. En anders houdt het op." (RED/BVDL/ANP)