- Waardering
- 234
- Lengte
- 1m94
- Massa
- 118kg
Ja, ik heb alleen het grootste gedeelte van de tweede helft gezien. Maar Roda was de tweede helft gewoon veel sterker op de laatste tien minuten na. En dan mist die huilie Marokkaan ook nog eens een penalty.
Maarja, eerlijk is eerlijk. Met spelers als Blind, Anita, Enoh, Lindgren en dan de dramatische de Zeeuw en El Hamdaoui ga je gewoon geen kampioen worden en mag je hopen dat je niet ingehaald wordt door Groningen en Den Haag.
Tweede helft was Roda inderdaad superieur. Ajax heeft Roda gevolgd in hun manier van spelen en daar is Roda beter in. Fysiek spel, veel meters maken en de strijd aangaan kan Ajax niet, en zolang Ajax gasten zoals De Zeeuw, Enoh en Lindgren heeft kan je dit soort ploegen voetballend ook niet oprollen. Dit seizoen is verloren. Hopelijk is de Boer druk bezig met goede versterkingen en komt er wat goede jeugd door zodat we afscheid kunnen nemen van enkele voetballers die liever binnen blijven als het regent.
Dat El Hamdaoui die penalty ging missen wist ik al op het moment dat ik hoorde dat hij hem ging nemen. Hij wilde weer even belangrijk zijn voor de ploeg, en faalt wederom. Jammer genoeg is hij niet verkocht ipv Suarez.
Maar goed, ik ga er vanuit dat El Hamdaoui, Vertonghen, Stekelenburg en van der Wiel Ajax gaan verlaten na dit seizoen. Van het geld dat er binnenkomt zou Ajax de balans in het elftal terug kunnen brengen en kunnen er spelers komen die in de visie van de Boer en dus Ajax passen.

De EL kost je zelfs geld, die kan je beter niet spelen.