AndroidHealthClinic

AFCA Ajax topic

Ja, ik heb alleen het grootste gedeelte van de tweede helft gezien. Maar Roda was de tweede helft gewoon veel sterker op de laatste tien minuten na. En dan mist die huilie Marokkaan ook nog eens een penalty.

Maarja, eerlijk is eerlijk. Met spelers als Blind, Anita, Enoh, Lindgren en dan de dramatische de Zeeuw en El Hamdaoui ga je gewoon geen kampioen worden en mag je hopen dat je niet ingehaald wordt door Groningen en Den Haag.

Tweede helft was Roda inderdaad superieur. Ajax heeft Roda gevolgd in hun manier van spelen en daar is Roda beter in. Fysiek spel, veel meters maken en de strijd aangaan kan Ajax niet, en zolang Ajax gasten zoals De Zeeuw, Enoh en Lindgren heeft kan je dit soort ploegen voetballend ook niet oprollen. Dit seizoen is verloren. Hopelijk is de Boer druk bezig met goede versterkingen en komt er wat goede jeugd door zodat we afscheid kunnen nemen van enkele voetballers die liever binnen blijven als het regent.

Dat El Hamdaoui die penalty ging missen wist ik al op het moment dat ik hoorde dat hij hem ging nemen. Hij wilde weer even belangrijk zijn voor de ploeg, en faalt wederom. Jammer genoeg is hij niet verkocht ipv Suarez.

Maar goed, ik ga er vanuit dat El Hamdaoui, Vertonghen, Stekelenburg en van der Wiel Ajax gaan verlaten na dit seizoen. Van het geld dat er binnenkomt zou Ajax de balans in het elftal terug kunnen brengen en kunnen er spelers komen die in de visie van de Boer en dus Ajax passen.

Het heeft niet aan Enoh gelegen iig.

De Zeeuw en Eriksen waren vooral dramatisch. El Hamdaoui en De Jong verder ook.

Eriksen speelde niet heel slecht hoor.

op techniek is winnen nooit makkelijk van jullie
maar op fysieke basis is altijd een hoop af te dwingen
wat bij psv en zeer zeker twente dus niet het geval is
europa-leage - mooi zat toch

Hij was vooral onbereikbaar. En met 2 tegen 5 op het middenveld ga je het niet winnen natuurlijk.

Toen Roda een beetje druk ging zetten ging bij Ajax iedereen de bal blind naar voren rammen. Dan heb je aan Eriksen natuurlijk helemaal niks. Buiten dat verspeelde de Zeeuw elke bal die hij naar voren speelde en hielden de aanvallers bijna niets vast voorin. Enoh was nog zuiverder in z'n passing dan de Zeeuw, dat zegt genoeg.

Het wordt inderdaad gewoon EL voor Ajax denk ik. Maar met dit team heb je ook niets in de CL te zoeken. Elke wedstrijd 4-0 op je fl**ker krijgen is ook geen pretje lijkt me.

Het wordt inderdaad gewoon EL voor Ajax denk ik. Maar met dit team heb je ook niets in de CL te zoeken. Elke wedstrijd 4-0 op je fl**ker krijgen is ook geen pretje lijkt me.

Als er 15 miljoen euro tegenover staat vind ik het prima :) De EL kost je zelfs geld, die kan je beter niet spelen.

Iemand een idee voor een kampioenswaardig(e) middenveld en/of aanval? En na dit seizoen ook verdediging?

Ik zeg Oscar Wendt voor de linksback. 8.03 gemiddeld!!

Iemand een idee voor een kampioenswaardig(e) middenveld en/of aanval? En na dit seizoen ook verdediging?

Met de punt naar achteren spelen, en dan spelen met Eriksen, Lodeiro en een controleur in de punt naar achteren, dat zal Enoh waarschijnlijk worden. Het is pech dat Lodeiro z'n middenvoetsbeentje tot 2x toe heeft gebroken, die jongen kan echt wat toevoegen aan Ajax. Cruijff schijnt trouwens erg gecharmeerd te zijn van Enoh, mits hij de enige controleur is met de punt naar achteren. De Zeeuw is hij wat minder positief over, Cruijff vind dat hij verzuipt in dit systeem.

Cruijff is overigens achter de schermen harder en directer bezig dan het lijkt. Hij heeft tegen van den Boog gezegd dat hij ontslagen zou zijn geweest als hij Dost had gehaald, en hij heeft de Boer duidelijk gemaakt dat de Boer alleen verantwoordelijk is voor het eerste elftal, en zijn commentaar over de structuur van de club en de jeugdopleiding voor zich moet houden. Duidelijke taal lijkt me :)

Ik zeg Oscar Wendt voor de linksback. 8.03 gemiddeld!!

Wendt is een goede, heeft ook nog eens een aflopend contract.

Die Cruijff heeft er wel verstand van.

We noemen hem niet voor niets de Verlosser.

Ik zat vandaag nog te denken, wie van de selectie heeft het gewenste Ajax-niveau of kan dat in de nabije toekomst bereiken? Ik kom niet heel ver: Stekelenburg, Vertonghen, Alderweireld, Eriksen, Sulejmani, wellicht Ebecilio en afentoe vd Wiel. Nogal vervelend als er in de zomer drie tot vier zullen vertrekken.

Lodeiro is een aardige voetballer, maar heeft m.i. niet de wow factor.

Ajax moet zoeken naar een goede verdediger, en Vertonghen met de punt naar achteren op het middenveld zetten.

Laatst bewerkt:
@The Rock

Waar haal je die info vandaan dan?

@The Rock

Waar haal je die info vandaan dan?

Ik heb weleens contact met iemand die weer in direct contact staat met mensen uit de ledenraad van Ajax, die uiteraard ook weer connecties hebben. Het is dus allemaal via-via-via en niet allemaal 100% betrouwbaar, maar meestal wel.

De arbitragezaak tussen van der Zee en Ajax is inmiddels in volle gang. Ajax heeft eigenlijk amper argumenten, behalve dat van der Zee zich niet goed heeft gedragen tegenover andere scouts en dat hij van den Boog een griezel heeft genoemd in een SMS. Van der Zee wordt door Ajax tevens afgerekend op de aankopen onder Jol, terwijl van der Zee aangeeft dat hij de meeste spelers niet heeft gescout en over de spelers die hij wel heeft gescout (Ooijer, Mido, Lodeiro) een negatief advies heeft afgegeven, maar dat van den Boog die spelers alsnog liet komen. Heel erg amateuristisch.

Dit is echt te treurig voor woorden.

Het is inderdaad erg treurig, en het begint steeds erger te worden. Van der Zee staat er prima voor, Ajax heeft amper geldige argumenten en probeert alle ellende van de laatste jaren wat betreft aankopen af te schuiven op van der Zee. Ook aankopen die gekomen zijn toen van der Zee nog geen hoofdscout was krijgt hij op z'n bord.

De commissie gaat nu vragen stellen aan Ajax, ik ben benieuwd naar de antwoorden.

Lijkt er op dat Van der Boog binnenkort exit is.

Terug
Naar boven