MuscleMeat

AFCA Ajax topic

Lijkt er op dat Van der Boog binnenkort exit is.

Ja, dat zit er dik in :) Van den Boog is zelf niet bij de arbitragezaak aanwezig, maar heeft net met Ajax gebeld. Hij geeft aan dat hij en zijn gezin bedreigd zijn. Wat dat met deze zaak te maken heeft weet ik niet, ik neem niet aan dat van der Zee hem bedreigd heeft.

Overigens zijn de mensen op de Toekomst en de andere scouts van Ajax erg blij dat van der Zee weg is, dus Ajax zal toch ook wel weer gelijk hebben dat hij slecht communiceert met de andere scouts. Van der Zee is er voor verantwoordelijk dat Urbain Haesaert weg is (de Belgische scout die o.a. Vermaelen, Vertonghen en Alderweireld heeft opgepikt, en talenten als Defour en vooral Mats Rits bij Ajax bekend heeft gemaakt) en hij schijnt John Steen Olsen, de scout die verantwoordelijk is voor Eriksen, Boilesen en volgens mij ook Toivomäki geschoffeert te hebben. Ook kon hij niet goed werken met Spijkerman in de tijd dat Spijkerman hoofd scouting was. Blijkbaar is van der Zee dus wel een goede scout, maar niet zo'n aardige man.

Maar ik denk dat Ajax (Cruijff) wel mag gaan zoeken naar een nieuwe algemeen directeur.

Laatst bewerkt:
Dat Van den Boog in de nabije toekomst wellicht exit is, lijkt me geen verkeerde optie. Hij komt in de media altijd erg sterk over, maar wel tegen - en soms over het randje - het gladde aan. Zijn naam is uiteraard enigszins besmeurd met het gedoe rond de TEG, en ik ben van mening dat veel mensen dit nog steeds meenemen in hun oordeel.

Ook hierdoor komt er een belangrijke vraag naar boven: wie dan?
Guus Hiddink? Volgens verschillende media heeft Cruijff al een aantal keer met hem gesproken.

Hoewel ik dacht dat er met de trainerswissel rust zou ontstaan bij Ajax, blijkt niets minder waar.

Het is juist goed dat er eens flinke onrust is op bestuurlijk niveau. Misschien komen er eindelijk eens capabele mensen op die posities.

Eigenlijk zou het gehele bestuur moeten opstappen. Van den Boog, Coronel, Slop, van der Aat et cetera. Het is 1 grote puinhoop binnen Ajax met mensen die alleen maar willen blijven zitten en niet het beste voor hebben met de club. Maar Cruijff heeft momenteel veel meer macht dan mensen denken. Johan Derksen die op TV roept dat Cruijff een loopjongen van van den Boog is zit er echt compleet naast. Dus de kans is groot dat er op korte termijn wel wat mensen op straat komen te staan.

Hiddink wordt trouwens gesteund door een bepaalde stroming binnen Ajax voor een functie als algemeen directeur of technisch directeur, maar de kans dat hij het wordt is klein. Ik denk dat de nieuwe algemeen directeur uit de directe omgeving van Cruijff komt, iemand die dicht bij hem staat.

Het is juist goed dat er eens flinke onrust is op bestuurlijk niveau. Misschien komen er eindelijk eens capabele mensen op die posities.

Klopt, maar dan moet ook echt iedereen eruit, en niet alleen van den Boog. Want dan schiet je nog niets op. Iemand als Maarten Fontein moest weg, terwijl hij er voor gezorgd heeft dat Ajax maximaal 12 miljoen euro per jaar binnenhaalt door de shirtsponsoring, uniek in Nederland. Zo'n deal zal van der Aat in z'n dromen nog niet eens binnen halen.

Laatst bewerkt:
Haha ja ik las van de week ergens dat Van den Boog had gezegd dat Cruijff niet moest denken dat hij iets voor het zeggen had. Reactie Cruijff: Het lijkt mij logisch dat als wij allemaal naar links willen, dat Van den Boog dan naar rechts wil.

Van den Boog got owned.

Haha ja ik las van de week ergens dat Van den Boog had gezegd dat Cruijff niet moest denken dat hij iets voor het zeggen had. Reactie Cruijff: Het lijkt mij logisch dat als wij allemaal naar links willen, dat Van den Boog dan naar rechts wil.

Van den Boog got owned.

Van den Boog probeert een beetje stoer te doen in de pers. Van den Boog is veel dingen, maar hij is niet gek. Als Cruijff zegt dat we naar links gaan, dan gaat Ajax naar links. En anders is het exit van den Boog, al zal dat sowieso wel al gaan gebeuren. Dat Ajax tijdens de arbitragezaak beweert dat er niet perse scoutingsrapporten nodig zijn bij het aantrekken van spelers laat maar weer zien dat het een complete amateuristische chaos is daar. Het is dus gewoon zo dat als van den Boog op zondag met z'n bord op schoot om 19:00u een aardige speler ziet voetballen, dat hij kan worden aangetrokken zonder dat er een scout naar kijkt. Of als een scout negatief oordeelt, dat van den Boog dan alsnog die speler haalt. En vervolgens krijgt de scout de schuld als de aankoop faalt :roflol:

Overigens schijnt Cruijff het totaal niet te zien zitten in Bas Dost. De kans dat hij komt lijkt dan ook nog erg klein, hoe graag de Boer hem ook wil hebben.

Van den Boog probeert een beetje stoer te doen in de pers. Van den Boog is veel dingen, maar hij is niet gek. Als Cruijff zegt dat we naar links gaan, dan gaat Ajax naar links. En anders is het exit van den Boog, al zal dat sowieso wel al gaan gebeuren. Dat Ajax tijdens de arbitragezaak beweert dat er niet perse scoutingsrapporten nodig zijn bij het aantrekken van spelers laat maar weer zien dat het een complete amateuristische chaos is daar. Het is dus gewoon zo dat als van den Boog op zondag met z'n bord op schoot om 19:00u een aardige speler ziet voetballen, dat hij kan worden aangetrokken zonder dat er een scout naar kijkt. Of als een scout negatief oordeelt, dat van den Boog dan alsnog die speler haalt. En vervolgens krijgt de scout de schuld als de aankoop faalt :roflol:

Overigens schijnt Cruijff het totaal niet te zien zitten in Bas Dost. De kans dat hij komt lijkt dan ook nog erg klein, hoe graag de Boer hem ook wil hebben.

Het plan om met een geheel nieuw bestuur te gaan werken klinkt oké, maar het is niet aannemelijk dat Ajax dit zal doen midden in het seizoen. En dat zijn opeens wel erg veel lege stoeltjes die Cruijff mag opvullen dan.

Dat Bas Dost geen Ajax-spits is, heeft El Salvador wel gelijk in. Als je Dost niet ophaalt in de zomer, is het vijvertje in de Eredivisie nagenoeg leeg, zeker rekening houdende met de Ajax-factor (transferwaarde * 1,5). Dan moet Ajax of mazzel hebben met een 18-jarige Braziliaan, of moet Cruijff met een 9 aankomen die hij tevoorschijn tovert uit de jeugd van Barcelona oid. Als er dus een wisseling in het bestuur gaat plaatsvinden van de zomer, zal er ook ongetwijfeld een nieuwe hoofdscout komen, waardoor je dus keihard te laat bent voor het volgende seizoen = weer geen derde ster.

Het plan om met een geheel nieuw bestuur te gaan werken klinkt oké, maar het is niet aannemelijk dat Ajax dit zal doen midden in het seizoen. En dat zijn opeens wel erg veel lege stoeltjes die Cruijff mag opvullen dan.

Dat Bas Dost geen Ajax-spits is, heeft El Salvador wel gelijk in. Als je Dost niet ophaalt in de zomer, is het vijvertje in de Eredivisie nagenoeg leeg, zeker rekening houdende met de Ajax-factor (transferwaarde * 1,5). Dan moet Ajax of mazzel hebben met een 18-jarige Braziliaan, of moet Cruijff met een 9 aankomen die hij tevoorschijn tovert uit de jeugd van Barcelona oid. Als er dus een wisseling in het bestuur gaat plaatsvinden van de zomer, zal er ook ongetwijfeld een nieuwe hoofdscout komen, waardoor je dus keihard te laat bent voor het volgende seizoen = weer geen derde ster.

De positie van van den Boog lijkt onhoudbaar, en ook Coronel vertelt vandaag in een interview dat hij twijfelt over zijn positie. De lege stoeltjes opnieuw vullen is juist het idee van Cruijff, en dan eigenlijk hoe eerder hoe beter. Als je dat in de zomer gaat doen ben je inderdaad te laat, dus waarom dan niet nu? Het is toch al onrustig op bestuurlijk niveau, en aangezien Cruijff toch al de leiding heeft maakt het niet veel uit als het bestuur weg zou zijn. Cruijff heeft gezegd dat de plannen 1 april allemaal af moeten zijn en dat ze daarna overgaan tot uitvoeren. Maar het zou me niets verbazen als het al eerder begint.

Afgelopen zomer heeft Cruijff trouwens Gai Assulin (ex-Barcelona, nu Man City) gratis en voor niets bij Ajax afgeleverd, de deal was al rond, maar Martin Jol heeft zijn komst geblokkeerd. En vervolgens riep Jol in de week er na dat hij geen buitenspelers heeft :roflol:

De positie van van den Boog lijkt onhoudbaar, en ook Coronel vertelt vandaag in een interview dat hij twijfelt over zijn positie. De lege stoeltjes opnieuw vullen is juist het idee van Cruijff, en dan eigenlijk hoe eerder hoe beter. Als je dat in de zomer gaat doen ben je inderdaad te laat, dus waarom dan niet nu? Het is toch al onrustig op bestuurlijk niveau, en aangezien Cruijff toch al de leiding heeft maakt het niet veel uit als het bestuur weg zou zijn. Cruijff heeft gezegd dat de plannen 1 april allemaal af moeten zijn en dat ze daarna overgaan tot uitvoeren. Maar het zou me niets verbazen als het al eerder begint.

Afgelopen zomer heeft Cruijff trouwens Gai Assulin (ex-Barcelona, nu Man City) gratis en voor niets bij Ajax afgeleverd, de deal was al rond, maar Martin Jol heeft zijn komst geblokkeerd. En vervolgens riep Jol in de week er na dat hij geen buitenspelers heeft :roflol:

serieus?

Ja, 100% :) De deal was rond. Assulin had een aflopend contract bij Barcelona, waarna Cruijff hem bij Ajax wilde onderbrengen. Jol heeft hier z'n veto over uitgesproken en vervolgens is de deal niet doorgegaan. Daarna tekende Assulin bij Manchester City.

:roflol: @ Jol

Ik denk een 1-1 vanavond.

Het was weer geweldig :roflol:

Ik wilde er ook eerst heen gaan, ben blij dat ik niet ben gegaan. Wat was dat slecht zeg, verschrikkelijk. Bijna alle spelers die niet door Ajax zelf zijn opgeleid hebben echt geen idee hoe je in dit systeem moet spelen en hoe het positiespel moet zijn. Bizar om te zien.

el hamdoui vindt dat hij de bal moet ophalen op het middenveld...:roflol:lachwekkend

Ik wilde er ook eerst heen gaan, ben blij dat ik niet ben gegaan. Wat was dat slecht zeg, verschrikkelijk. Bijna alle spelers die niet door Ajax zelf zijn opgeleid hebben echt geen idee hoe je in dit systeem moet spelen en hoe het positiespel moet zijn. Bizar om te zien.

alsof de zeeuw en hamdoei geen spelers zijn die positiespel kunnen spelen
dit deden ze toch aardig bij az'67 de laatste jaren - dus of het daar aan licht ?
misschien kunnen jullie niet beter of is het plafond bereikt ;)

de wedstrijd van anderlecht zat waarschijnlijk nog in de benen
twente verliest twee punten - dus weer winst voor jullie

alsof de zeeuw en hamdoei geen spelers zijn die positiespel kunnen spelen
dit deden ze toch aardig bij az'67 de laatste jaren - dus of het daar aan licht ?
misschien kunnen jullie niet beter of is het plafond bereikt ;)

de wedstrijd van anderlecht zat waarschijnlijk nog in de benen
twente verliest twee punten - dus weer winst voor jullie

Klopt inderdaad, dat kunnen ze niet. De Zeeuw kwam in het veld als rechtshalf maar ging meteen op 10 lopen, terwijl Ajax zonder 10 speelde, en El Hamdaoui liep overal behalve in de spits. Bij AZ speelden ze heel anders en speelde vooral El Hamdaoui exact hetzelfde als dat hij nu speelt, alleen met het verschil dat Dembele naast hem liep die elke bal vasthield die El Hamdaoui inspeelde. Maar bij Ajax zou El Hamdaoui juist die "Dembele-rol" moeten invullen, maar dat doet hij niet.

Ik weet niet of je de wedstrijd gezien hebt, maar zag je ook niet dat de Jong in de 15 minuten die hij in de spits stond het veel beter invulde?

Terug
Naar boven