MuscleMeat

AFCA Ajax topic

Klopt inderdaad, dat kunnen ze niet. De Zeeuw kwam in het veld als rechtshalf maar ging meteen op 10 lopen, terwijl Ajax zonder 10 speelde, en El Hamdaoui liep overal behalve in de spits. Bij AZ speelden ze heel anders en speelde vooral El Hamdaoui exact hetzelfde als dat hij nu speelt, alleen met het verschil dat Dembele naast hem liep die elke bal vasthield die El Hamdaoui inspeelde. Maar bij Ajax zou El Hamdaoui juist die "Dembele-rol" moeten invullen, maar dat doet hij niet.

Ik weet niet of je de wedstrijd gezien hebt, maar zag je ook niet dat de Jong in de 15 minuten die hij in de spits stond het veel beter invulde?

De Jong had net zo goed dit hele seizoen naast het doel kunnen gaan zitten. Met hem in het team speel je met 10 man. Onzichtbaar en de ballen die hij krijgt weet hij vaak nog te verspelen ook... Echt een waardeloze zak dit seizoen.

Dat systeem met twee voetballende middenvelders (De Jong en Eriksen) en een verdedigende/controlerende middenvelder erachter is ook niet weggelegd voor De Jong. Hij is te langzaam en veel te statisch om een dergelijke positie in te kunnen vullen. Misschien dat Lodeiro die positie in de toekomst beter in kan vullen. Dan kan De Jong lekker thuis blijven.

Laatst bewerkt:
De Jong had net zo goed dit hele seizoen naast het doel kunnen gaan zitten. Met hem in het team speel je met 10 man. Onzichtbaar en de ballen die hij krijgt weet hij vaak nog te verspelen ook... Echt een waardeloze zak dit seizoen

Ik vind hem als 9 beter dan El Hamdaoui. En tegen Anderlecht bijvoorbeeld viel hij niet echt op, maar hij loopt wel veel en ruimt op voor Eriksen. Maar ik ben wel met je eens dat je met de Jong de oorlog niet zal winnen. Hopelijk kunnen volgend seizoen Lodeiro en Eriksen samen spelen op het middenveld en komt er een echte 9. Dat scheelt al een slok op een borrel.

Ik vind hem als 9 beter dan El Hamdaoui. En tegen Anderlecht bijvoorbeeld viel hij niet echt op, maar hij loopt wel veel en ruimt op voor Eriksen. Maar ik ben wel met je eens dat je met de Jong de oorlog niet zal winnen. Hopelijk kunnen volgend seizoen Lodeiro en Eriksen samen spelen op het middenveld en komt er een echte 9. Dat scheelt al een slok op een borrel.

Ze hebben inderdaad een echte nummer 9 nodig. Maar wat je zegt over El Hamdoui dat hij weinig in de spits te vinden is, heb ik ook vaak bij De Jong gezien in de wedstrijden dat hij in de spits speelde. Je merkt dat ook De Jong het niet kan laten om die bal op te komen halen en uit te wijken naar de flanken, waardoor je constant zonder spits speelt. Je buitenspelers worden daarmee compleet overbodig. Een balvaste en kopsterke spits zou het hele team beter laten functioneren. Maar eerst zal dat hele technische platform nog neergezet moeten worden...

De jong in de spits ging indd een stuk beter. El Hamdaoui snapt er echt helemaal niets van. Ik snap zelf ook niet echt wat het idee is van Sulejmani en Ebecilio op de verkeerde kant opstellen. Ik denk dat ze de combinatie met Mounir aan zouden moeten gaan ofzo maar in de praktijk komt het erop neer dat Mounir zich terug laat zakken en dan Eriksen, De Jong, Ebecilio en Sulejmani tegelijkertijd door het centrum willen rennen. Lijkt nergens op. Ook een verademing om te zien dat De Jong gewoon ff kon kaatsen en 1 keer raken in de spits. En wanneer De Jong een verademing is dan ben je wel heel slecht bezig als Mounir zijnde.

Ik zou zo het seizoen afmaken:

Sulejmani------De Jong------Ebecilio
------Eriksen----------Anita
---------------Enoh

Wel weinig scorend vermogen helaas.

Laatst bewerkt:
Ze hebben inderdaad een echte nummer 9 nodig. Maar wat je zegt over El Hamdoui dat hij weinig in de spits te vinden is, heb ik ook vaak bij De Jong gezien in de wedstrijden dat hij in de spits speelde. Je merkt dat ook De Jong het niet kan laten om die bal op te komen halen en uit te wijken naar de flanken, waardoor je constant zonder spits speelt. Je buitenspelers worden daarmee compleet overbodig. Een balvaste en kopsterke spits zou het hele team beter laten functioneren. Maar eerst zal dat hele technische platform nog neergezet moeten worden...

In laten zakken, oke. Maar ik heb de Jong nog nooit op de flanken gezien :roflol:

Klopt inderdaad, dat kunnen ze niet. De Zeeuw kwam in het veld als rechtshalf maar ging meteen op 10 lopen, terwijl Ajax zonder 10 speelde, en El Hamdaoui liep overal behalve in de spits. Bij AZ speelden ze heel anders en speelde vooral El Hamdaoui exact hetzelfde als dat hij nu speelt, alleen met het verschil dat Dembele naast hem liep die elke bal vasthield die El Hamdaoui inspeelde. Maar bij Ajax zou El Hamdaoui juist die "Dembele-rol" moeten invullen, maar dat doet hij niet.

Ik weet niet of je de wedstrijd gezien hebt, maar zag je ook niet dat de Jong in de 15 minuten die hij in de spits stond het veel beter invulde?

je moet el hammie op zijn sterke punten benutten en dat is zwerfend vanaf links komen - zo speelde hij idd bij az soms weergaloos - een echt negen hadden jullie ( mido maar die is alweer weg ) er is niemand behalve misschien de jong die dat zou kunnen invullen

dembele en el hammie waren bij az niet echt plek gebonden
en bij ajax is dit natuurlijk wel het geval

el hammie maar ook suljemanie zijn spelers die best renderen achter een balvaste spits ( type drost ? )

Misschien wil Mariano Bombarda wel terugkeren naar de Eredivisie!

In laten zakken, oke. Maar ik heb de Jong nog nooit op de flanken gezien :roflol:

Moet je deze samenvatting zien:
http://www.youtube.com/watch?v=z5e1wc96cX4

Bij 0:15 en 4:51 en zo heb ik hem wel vaker gezien, waardoor je zonder spits komt te staan. Soms wordt de plek overgenomen door te wisselen met Sulejmani of Ebecilio of het doorschuiven van Eriksen, maar dit gebeurt lang niet altijd en als het gebeurt dan is de situatie niet wenselijk.

En dat hij zich laat inzakken dat lijkt me duidelijk. Je merkt in alles dat hij liever de nummer 10 positie invult dan de echte nummer 9 te zijn. Maar in beide posities schiet hij tekort. Ik vind zijn broertje beter wat dat betreft...

Oke, nu een lekker voetbal avondje. Eerst naar de wallen, en vanavond 425!
Moet toch wel minstens 2-0 worden.

Ik hoop echt dat Ajax Elia gaat overnemen. Hij is helemaal uit beeld bij HSV. Ik denk dat je wel kunt concluderen dat Ebecilio er nog niet klaar voor is. Als Elia zichzelf in de schijnwerpers speelt, kun je hem doorverkopen met winst binnen een of twee seizoenen.

Maarja, ik weet niet of hij haalbaar is. En de eerste prioriteit heeft het ook niet. Maar potverdorie wat zou het lekker zijn, haha.

Ik hoop echt dat Ajax Elia gaat overnemen. Hij is helemaal uit beeld bij HSV. Ik denk dat je wel kunt concluderen dat Ebecilio er nog niet klaar voor is. Als Elia zichzelf in de schijnwerpers speelt, kun je hem doorverkopen met winst binnen een of twee seizoenen.

Maarja, ik weet niet of hij haalbaar is. En de eerste prioriteit heeft het ook niet. Maar potverdorie wat zou het lekker zijn, haha.

Ben ik het totaal niet mee eens. Obecilio vind ik geweldig spelen. Het ajax spel met lef en durf. Dat is iets mislukt is jammer, maar niet zo erg. Hij komt er snel aan.

Elia heeft een vraagprijs van 15 miljoen euro geloof ik, en clubs als Juventus willen hem hebben. Ik zou hem ook graag bij Ajax zien, maar ik denk dat hij nog wel even in het buitenland blijft.

Ben ik het totaal niet mee eens. Obecilio vind ik geweldig spelen. Het ajax spel met lef en durf. Dat is iets mislukt is jammer, maar niet zo erg. Hij komt er snel aan.

Vergeet niet dat Ajax geen Feyenoord is he. Spelers moeten er staan. Zeker de vleugels. Als het dan constant mislukt en je ook geen goal kunt maken, ben je er imo nog niet klaar voor. Af en toe een leuke actie is niet genoeg voor het eerste van Ajax (of PSV, Twente).

Daarnaast is Elia een Europese topper in potentie. Ebecilio.. denk 't niet.

Vergeet niet dat Ajax geen Feyenoord is he. Spelers moeten er staan. Zeker de vleugels. Als het dan constant mislukt en je ook geen goal kunt maken, ben je er imo nog niet klaar voor. Af en toe een leuke actie is niet genoeg voor het eerste van Ajax (of PSV, Twente).

Daarnaast is Elia een Europese topper in potentie. Ebecilio.. denk 't niet.

Wat ik wel vreemd vind, is dat Özbiliz in de jeugd altijd beter presteerde dan Ebecilio, maar in het eerste doet Ebecilio het veel beter. Komt volgens mij door het karakter van beide spelers. Özbiliz is wat flets en terughoudend en Ebecilio is een brutale aap die gewoon z'n actie maakt.

Vind ze allebei tot nu toe matig presteren, maar goed ze zijn nog jong.

Morgen 2-1

---------- Toegevoegd om 20:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:38 ----------

Sorry ik bedoel 3-1 :)

je bedoelt vast 1-3 ;)

Pff ik schaam mij diep haha! 1-3 ja. 1x eriksen 2x hamdoui dzuzak voor psv.

Terug
Naar boven