AndroidHealthClinic

AFCA Ajax topic

Ajax wordt geen kampioen. Maar ADO gaan ze wel verslaan.

Ado is, op Twente na, de moeilijkste wedstrijd die we nog hebben. Als we zondag van Ado winnen zetten we echt een hele grote stap. Maar ik vrees het ergste, Ado zal er vol op klappen en Ajax speelt altijd k*t na een midweekse speelronde, net als gisteren. Ado heeft gisteren ook verloren, die willen zich bewijzen. Al hebben die gasten nooit extra motivatie nodig als ze tegen Ajax spelen.

Ado is, op Twente na, de moeilijkste wedstrijd die we nog hebben. Als we zondag van Ado winnen zetten we echt een hele grote stap. Maar ik vrees het ergste, Ado zal er vol op klappen en Ajax speelt altijd k*t na een midweekse speelronde, net als gisteren. Ado heeft gisteren ook verloren, die willen zich bewijzen. Al hebben die gasten nooit extra motivatie nodig als ze tegen Ajax spelen.

Met Cvitanich in de basis kan het niet verkeerd gaan.

Met Cvitanich in de basis kan het niet verkeerd gaan.

Cvitanich, onze topper. 7 Miljoen euro is een schijntje voor deze topspits, de klasse druipt er van af. Je hoeft hem maar 5 minuten te zien voetballen en dan weet je genoeg.

:D

Wat een drama aankoop is dat zeg, qua prijs/kwaliteit nog veel duurder betaald dan Sulejmani. Sterk staaltje scouting van van 't Schip. "Hij hield zich staande tussen verdedigers van 2 meter lang!". Ja, vast wel, maar een bal aannemen is te veel gevraagd. Het is te hopen dat een Argentijnse club zo gek is om hem te kopen, al hebben die clubs tegenwoordig ook geen stuiver meer.

Beetje meer respect he, het was wel de topscorer van Argentinië :roflol:

Cvitanich is gewoon echt weggegooid geld geweest. Sulejmani ook, maar daar krijg je nu tenminste af en toe wat voor terug. Cvitanich kan echt helemaal niks. Dan kun je net zo goed de terreinknecht in de spits zetten.

Cvitanich is gewoon echt weggegooid geld geweest. Sulejmani ook, maar daar krijg je nu tenminste af en toe wat voor terug. Cvitanich kan echt helemaal niks. Dan kun je net zo goed de terreinknecht in de spits zetten.

Ik begrijp ook echt niet hoe en op welke kwaliteiten hij is gescout. Dan ga je als Ajax zijnde naar Argentinië, een competitie waar veel talent rondloopt, en dan besluit je om 7 miljoen euro voor een debiel op tafel te leggen. Een spits die een beperkte techniek heeft, niet snel is, niet kan kaatsen, geen overzicht heeft en 1.76m lang is. Hij was ook geen talent meer, hij was immers al 24. Het enige wat hij in Argentinië deed was de balletjes binnen lopen bij de eerste paal. 7 Miljoen euro, daar hadden we een beste spits voor kunnen kopen. Sulejmani is ook te duur betaald, maar die liet zien over veel kwaliteit te beschikken. Dat het er dan niet uitkomt bij een andere club, dat kan gebeuren, al speelt hij de laatste 4-5 weken eigenlijk prima, op afgelopen weekend na.

Het technisch beleid bij Ajax is echt een lachertje. Toen Blind technisch manager was bij Ajax (periode van Basten) werd Ajax gelinkt aan Jonathan Maidana, die werd destijds gezien als één van de meest talentvolle verdedigers in de Argentijnse competitie. Toen hem daar een vraag over werd gesteld had hij geen idee wie Maidana was. Dat kan echt niet.

Verdomme. t**fus zooi. Ergenis ten top. Allemaal weer lang lopen met de bal. Spel is traag. Altijd de achterlijkste oplossing kiezen.

ajax lijkt wel amateurs eerlijk waar, zondag tegen ado hoppa

Dit is echt heel heel zielig. Wat een dramatisch spel Helemaal weggespeeld worden ze.

Gaat goed met ajax.........................

Ik heb het uitgezet. Ik heb al heel wat afstandbedieningen gesloopt met het spel van ajax van de afgelopen jaren. Hoef er niet meer mee te slopen.
Lijkt verdomme elke jaar het zelfde lief.

Inzet, gemaktzucht. Gewoon triest.

Dit is echt heel heel zielig. Wat een dramatisch spel Helemaal weggespeeld worden ze.

Waar is toptalent Eriksen?

Spartak voetbalde 10 minuten in Amsterdam, toen waren ze de bovenliggende partij en scoorden ze ook. Kwaliteitsverschil is gewoon te groot.

Ik las wel eens dat mensen Vertonghen de beste verdediger van Nederland noemden? Na die blunders van hem tegen Roda en nu weer 2 grote fouten denk ik dat die mening bijgeschaafd zal worden? Hij is gewoonweg geen verdediger, komt veel tekort als centrumverdediger.

Spartak voetbalde 10 minuten in Amsterdam, toen waren ze de bovenliggende partij en scoorden ze ook. Kwaliteitsverschil is gewoon te groot.

Ik las wel eens dat mensen Vertonghen de beste verdediger van Nederland noemden? Na die blunders van hem tegen Roda en nu weer 2 grote fouten denk ik dat die mening bijgeschaafd zal worden? Hij is gewoonweg geen verdediger, komt veel tekort als centrumverdediger.

Toch meer de fout van onze twitter ventje van der wiel.

En Eriksen is nog maar 18 he. Die gast kan je niet veel op aanrekenen. Zeker niet met zo'n waardeloos geval als de zeeuw naast hem.

Blind :roflol:

Kansloos dit..

Eriksen is de enige die voor gevaar heeft gezorgd bij Ajax in de eerste zestig minuten? Het hele team speelt gewoon bagger. Ze werden onder druk gezet en konden simpelweg het tempo niet aan.

Ik begrijp ook echt niet hoe en op welke kwaliteiten hij is gescout. Dan ga je als Ajax zijnde naar Argentinië, een competitie waar veel talent rondloopt, en dan besluit je om 7 miljoen euro voor een debiel op tafel te leggen. Een spits die een beperkte techniek heeft, niet snel is, niet kan kaatsen, geen overzicht heeft en 1.76m lang is. Hij was ook geen talent meer, hij was immers al 24. Het enige wat hij in Argentinië deed was de balletjes binnen lopen bij de eerste paal. 7 Miljoen euro, daar hadden we een beste spits voor kunnen kopen. Sulejmani is ook te duur betaald, maar die liet zien over veel kwaliteit te beschikken. Dat het er dan niet uitkomt bij een andere club, dat kan gebeuren, al speelt hij de laatste 4-5 weken eigenlijk prima, op afgelopen weekend na.

Het technisch beleid bij Ajax is echt een lachertje. Toen Blind technisch manager was bij Ajax (periode van Basten) werd Ajax gelinkt aan Jonathan Maidana, die werd destijds gezien als één van de meest talentvolle verdedigers in de Argentijnse competitie. Toen hem daar een vraag over werd gesteld had hij geen idee wie Maidana was. Dat kan echt niet.

Ik vind dat het bij Sulejmani ook wel meevalt hoe veel kwaliteit hij liet zien. Hij liet vooral zien goed te zijn in een trucje. Wegestuurd worden en de bal op snelheid langs de keeper werken. Dat trucje kan hij nog steeds. Alleen bij Ajax speel je meestal wat dominanter en is er geen Pranjic om je weg te sturen. Volgens mij is de reputatie van Sulejmani vooral gebasseerd op 1 hele goede wedstrijd tegen Ajax en Verbeek die herhaaldelijk verklaarde dat Sulejmani bij een absolute topclub zou belanden.

Het is ook niet zo gek dat iedereen elkaar napraat want hoe veel mensen kijker er nou naar de wedstrijden van Heerenveen?

Hij mist de geslepenheid van een topverdediger. Hij is erg non-chalant in veel van zijn acties en dat komt hem vaak duur te staan, waaronder vanavond.

Hij mist ook gewoon subtiliteit. Wanneer hij gaat lopen met een bal dan speelt hij de bal meters voor hem uit en stoomt hij rechtvooruit, zo nu en dan werkt het, maar het geeft een erg groot risico bij balverlies. Net als met zijn schoten, die zijn altijd kneiterhard, tegen Willem II zit zo'n schot er dan mooi in maar vaak gaan ze meters naast of over. Daarnaast verliest hij altijd erg veel kopduels, wat eigenlijk niet zou mogen met zijn lengte.

Het is een goede verdediger, maar zeker geen top. Zeker op Europees niveau zie je dat het (nog) te hoog gegrepen is voor hem. Maar hij denkt wel klaar te zijn voor een volgende stap...

En dat geldt alleen bij Cruijff? O boy :roflol: Cruijff is een ongekend voetbaltalent, iemand met heel veel voetbalkennis. Het is geen wetenschapper of winnaar van een belangrijke Nobelprijs. De status die hij krijgt is bizar, wat zal hij vaak lachend voor de tv zitten.

Dit geldt overigens voor meer sportmensen die als goden worden vereerd. Natuurlijk zijn er uitzonderingen zoals Mohammed Ali/ Jackie Robinson, die als zwarte sporters tegen de nodige vooroordelen moesten vechten.
Je vergeet Eddy Merckx das de wielergod

Terug
Naar boven